Adaptación de una obra literaria

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
Advertisements

The Impersonal se P. 360 Realidades 2 The Impersonal se l In English we often use they, you, one, or people in an impersonal or indefinite sense meaning.
1 Usages of the Verb IR Spanish One ch.4A 2 IR is an irregular verb: voyvamos vas----- vavan.
Mi árbol genealógico Proyecto Unidad 2, Paso 1.
KIND OF FRACTIONS. PROPER FRACTIONS Mixed Fractions or Improper Fractions.
"The Work of Art in the Age of Mechanical Reproduction" ~Walter Benjamin Grupo: Crissy, Lyssa y Kristin.
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
La formación de preguntas en español
Genre /ZHän’ rə/ a class or category of artistic endeavor having a particular form, content, technique, or the like: the genre of epic poetry; the genre.
Yo Yo siempre y = and también = also antes de = before después de = after en = in muy = very cuando = when porque = because durante = during Subject +
Digital Photography: Selfie Slides
DESCRIBING MY EYES: los ojos
ALC 92 Martes el 8 de febrero. objetivo Yo puedo saber la definición de un objetivo directo, cuales son los pronombres, y como se usan. Evaluation- send.
Calentamiento Turn the homework into the teal basket Write the verb from our list that corresponds with the pictures below.
La Fecha: Hoy es ________, _____de octubre Tema: Places at School Objective: SWBAT describe different places in the school such as the library, auditorium,
El Bienvenido ¿Cómo te llamas? ¿Cuántos años tienes?
Conjugating Verbs in Present Tense
La Familia WRITING PRACTICE ESPAÑOL 1 REALIDADES 5A.
Telling Time Notes Escribe Las notas!. Agenda Students you are required to fill in the blanks as your notes! Save ppt in my documents Save ppt.
WALT: to describe what you look like. P. 34 of Listos 1 Ex. 2a.
Matter and changes in state Classification of Matter Physical and Chemical Properties More questions
ÁREA ACADÉMICA: ESPAÑOL I TEMA: CONOCIMIENTOS BÁSICOS DE LEER, LECTURA Y ESTRATEGIAS DE LECTURA ÚTILES PARA EL DESARROLLO DE COMPETENCIAS LINGÜÍSTICAS.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Logros y experiencias. Lengua extranjera. L.E.L.I. Paulina.
To insert this design into another PowerPoint presentation, highlight the image, then under the Home tab in your PowerPoint ribbon, click on Copy. Now.
Ir, Dar and Estar: oy verbs
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
Subject Pronouns P. 82 Realidades 1.
Ingeniería en procesamiento de recursos minerales
The present tense of ser (to be) (El tiempo presente del verbo ser)
Calentamiento Hoy es martes, el 31 de enero
GUSTAR- LIKES AND DISLIKES
Me llamo ____________ Clase 702 La fecha es el 4 de febrero del 2014
MI CIUDAD (insert name of city here)
First Grade Dual High Frequency Words
Ir, Dar and Estar: oy verbs
Los Adjetivos.
THE VERB IR ©2016 Sra. Cruz.
Capítulo 1 Mis amigos y yo.
The Present Tense of ser (to be) (El tiempo presente del verbo ser)
Subject Pronouns P. 82 Realidades 1.
Subject Pronouns.
Subject Pronouns P. 82 Realidades 1.
Una crítica del cine.
LOS VERBOS TENER Y VENIR
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Subject Pronouns P. 82 Realidades 1.
Subject Pronouns P. 82 Realidades 1.
RIGHT TO PRiVACY inés boria núñez.
Para hacer ahora ¿Cómo es? 1) 4) 2) 5) 3) 6)
Pequeñas Obras De Arte Creadas Con Café
“in your pocket”, save it for later.
Título de Proyecto Paso 1 Paso 2 Paso 3 Paso 4 Presentación
Capítulo 1 Lección B Vocabulario II
The Impersonal “se” P. 360 Realidades 2.
Los Pronombres.
James Ensor  ( ).
VECTOR: Conjuction of 2 parameters: Module: Quantity, actual value, dimension Direction: “Where is it going to or coming from”
MI CIUDAD (insert name of city here)
Subject Pronouns P. 82 Realidades 1.
Instructions on the exam - Cultural Comparison
Subject Pronouns P. 82 Realidades 1.
The Impersonal “se” P. 360 Realidades 2.
Poster project.
MI CIUDAD (insert name of city here)
To insert audio you need to be on that slide
Work safely for the most important people in you life, you family Work related injures cause not only time away form production activities at work but.
Personalise your wheel
¿Qué hora es?.
3D Man Arranging Colorful Toy Blocks Your Logo. 3D Man Arranging Colorful Toy Blocks.
Español 1 Semana 10 Hoy es martes, el quince de octubre del 2019
Transcripción de la presentación:

Adaptación de una obra literaria Valentina Álvarez Sofía Palacios

El proceso de remediación “The contemporary entertainment industry calls such borrowing "repurposing": to take a "property" from one medium and reuse it in another.” (Bolter & Grusin, 2000,p.45). La remediación es un tema controversial.

Objetivo central Analizar factores presentes en la novela “The Great Gatsby” de Scott Fitzgerald y su adaptación en el cine. Establecer si existe una fidelidad entre la película y la obra original.

Argumentos y aspectos a comparar Analizar y comparar aspectos presentes en la novela y su adaptación. Tomar en cuenta personajes, escenas, música y visión del director. Eliminación de personajes y escenas, de acuerdo a decisión de director.

“Did you put your name into the Goblet of Fire, Harry “Did you put your name into the Goblet of Fire, Harry?, he asked calmly”.

Uso de bibliografías Utilización de bibliografías relacionadas a la temática. “Yet, although every image embodies a way of seeing, our perception or appreciation of an image depends also upon our own way of seeing.” (Berger, 1973, p.10).

Conclusión

Bibliografías Berger, J., Blomberg, S., Fox, C., Dibb, M., & Hollis, R. (1973). Ways of seeing. Penguin UK. L, Pérez. (2000). Cine y Literatura: Entre la realidad y la imaginación. Ecuador. Abya Yala. Bolter, J., & Grusin, R. (2000). Remediation: Understanding New Media. Cambridge, Mass.: MIT Press.