Vocabulario de Capítulo 3:

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Capítulo Tres Primer Paso Por Matt y Kaitlin. las materias subjects.
Advertisements

Capítulo 3 Tercer Paso Por Matt el Magni í fico y Kaitlin la Estupenda.
Do Now: Fill in the blanks ArtGym French Lunch MathComputer Geography Recess Health 1. El francés ______________________________________ 2. La geografía.
¿Qué materias estudias?
G.V. Página 18 #1-2. #2 Talking about classes and sequencing events Primer Paso Así se dice p. 76.
Talking About Being Late or in a Hurry!. Vocabulary Date prisaHurry up! Esta atrasado (a). He/She is late.
Cap í tulo 3 – Paso 3 Ser y los adjetivos  Students will be able to describe people and things.  Students will be able to talk about things they like.
Capítulo 3: Nuevas clases, nuevos amigos
Capítulo 2. Vocabulario 1 boring aburrido(a) active activo(a)
7 Y 8 DE NOVIEMBRE Hoy: Para Empezar: Traducen: 1) Johnny is tall 2) Amber and Lauren are pretty. 3) Mini me is ugly. 4) I (as in YOU) am ________. Vocabulario.
Telling at what time something happens, Talking about being late or in a hurry, and Describing people and things By: María and Mónica.
Telling at what time something happens U2L1 español I.
15 Y 16 DE NOVIEMBRE Hoy: Para Empezar: Traducen: 1) I like to go to dances. 2) Do you like video games? 3) Jaylin likes sports. 4) 7:15 am Vocabulario.
La Hora ( Telling Time). Here’s how it works! What time is it? What time is it? It’s ______ o’clock. It’s ______ o’clock. It’s 2 o’clock. It’s 2 o’clock.
La hora (Time on the clock) Telling time up to the half hour (0-30 minutes)
Capítulo 3: Nuevas clases, nuevos amigos
1 Y 2 DE NOVIEMBRE Hoy: Para Empezar: Conjugate: Necesitar and Querer (in all 5 forms) Translate: First, I want to go to the mall, then I need to meet.
Capítulo 1 55 of 68 Don Quijote montado a caballo y Sancho Panza montado en un asno Una descripción Una novela famosa de la literatura española es El Quijote.
used instead of A.M. and P.M.
9 de noviembre Hoy: Para Empezar: Traducen: 1) First, I have Spanish, then I have English, later, I have chemistry. 2) Conjugate: tener (all 5 forms) 
17 DE NOVIEMBRE Hoy: Para Empezar: Traducen: 1) Johnny and Bob are ugly 2) Amber and Lauren are big. 3) Channing Tatum is good-looking. 4) I (as in YO)
Talking about what you do and when Spanish grade 8 Level 1b.
Nuevas Clases, nuevos amigos. 6 clocks will be shown. Write the letter that corresponds to the clock that shows the time you hear.
Contesta en español con frases completas. 1.¿Dónde cocinas? Yo cocino en… 2.¿Dónde haces la cama? 3.¿Dónde pones la mesa? 4.¿Dónde lavas los platos?
Telling Time ¿Qué hora es?. Time The hour, quarter hour, and half hour in Spanish are given as follows: The hour, quarter hour, and half hour in Spanish.
TELLING TIME IN SPANISH. What time is it? To ask what time it is, say “¿Qué hora es?”
MATERIAS ESCOLARES SCHOOL SUBJECTS.
Capítulo 3 – Paso 3 Ser y los adjetivos.
Calentamiento ¿Cuál es la fecha? ¿Qué te gusta hacer el sábado?
TELLING TIME IN SPANISH
Tapas Write the following numbers in Spanish: 1. seven
CapÍtulo tres – segundo paso
Vocab 3.2.
UNIDAD 1 Etapa 2.
What is your name? My name is__________________
SER Yo soy Tú eres Él/ Ella/ UD. 1 person’s name es Nosotros somos
¿Qué hora es? What time is it?
Capítulo 4.1.
Capítulo 4: Vocabulario 1
¿Cuál es tu materia preferida? – Which is your favorite subject?
Describing People and Things
Capítulo PUENTE VOCABULARIO 1.
mi mejor amigo – my best friend (male) mi mejor amiga –
U1, L2: Mis amigos y yo VOCABULARIO APUNTES.
Repaso de vocabulario 2-A: Tu día en la escuela.
¿Qué hora es?.
Semester 1 Review.
La Hora At: A la use from 12:31-1:30 (singular)
Talking about things you like, and explaining why
¿Qué hora es?.
Haga Ahora 15 ¿Qué día es hoy? Hoy es…
Classes and sequencing events
Martes, el 27 de octubre.
Telling Time in Spanish
¿Qué hora es? What time is it?.
La hora.
Telling Time (La hora).
¿Qué hora es?.
La hora The time.
¿Qué hora es?.
¿Qué hora es?.
Vámonos Complete and write out the following sentences. Try to translate them for a +3 on your pasaporte! Yo ___________________ (necesitar) mucho para.
Comico(a) / Gracioso(a) Moreno(a) Antipático(a)
Capítulo 4: Vocabulario 1
Vámonos Complete and write out the following sentences.
What time is it?- ¿Qué hora es?
Vocabulary Review for Written Test
What time is it? At what time…?
Capítulo 3- Primer Paso ¿Qué materias tienes?
Ch. 1 La hora Telling Time in Spanish
Transcripción de la presentación:

Vocabulario de Capítulo 3: Nuevas clases, nuevos amigos

Primer Paso: Talking about classes and sequencing events el descanso – recess, break después – after, afterward el día libre – free day la educación física – physical education el francés – French la geografía – geography el almuerzo – lunch el arte – art las ciencias -- science las ciencias sociales – social studies la computación – computer science ¿Cuándo? – When?

Primer Paso: Talking about classes and sequencing events hoy – today las, los – the luego – later mañana – tomorrow por fin – at last las matemáticas – mathematics la materia – subject primero – first el semestre – semester

Primer Paso: Telling time Es la una. – It’s one o’clock. menos cuarto – quarter to (the hour) ¿Qué hora es? – What time is it? Son las… – It’s…o’clock. tarde – late, afternoon y cuarto – quarter past (the hour) y media – half past (the hour)

Segundo Paso: Telling at what time something happens ahora – now ¿A qué hora…? – At what time…? de – of, from del – of the, from the de la mañana – in the morning (a.m.) de la noche – in the evening (p.m.) de la tarde – in the afternoon (p.m.) en punto – on the dot

Segundo Paso: Talking about being late or in a hurry ¡Date prisa! – Hurry up! Está atrasado/a. – He/she is late. Estoy atrasado/a. – I am late. Tengo prisa. – I am in a hurry.

Tercer Paso: Describing people and things aburrido/a -- boring alto/a – tall antipático – disagreeable bajo/a – short (to describe people) bonito/a – pretty bueno/a – good cómico/a – funny estricto/a – strict difícil – difficult el (la) compañero(a) – friend, pal el (la) profesor(a) - professor divertido/a – fun, amusing ellas, ellos – they eres – you are es – he/she/it is No te preocupes. – Don’t worry

Tercer Paso: Describing people and things grande – big guapo/a – good-looking inteligente – intelligent interesante – interesting ¿Cómo es…? – What’s … like? ¿Cómo son…? – What are… like? malo/a – bad moreno/a – dark-haired, dark-skinned nuevo/a – new pequeño/a – small rubio/a – blond simpático/a – nice feo/a – ugly

Tercer Paso: Talking about things you like and explaining why el baile -- dance el concierto – concert ¿Cuál? – which los deportes – sports el examen – exam (pl. los exámenes) favorito/a – favorite la fiesta – party le gusta(n) – he/she likes me gusta(n) – I like ¿No? – Isn’t it?/Right? la novela – novel el partido de… – game of … (sport)

Tercer Paso: Talking about things you like and explaining why somos – we are fácil - easy ¿Por qué? – Why? porque – because ¿ verdad? – Don’t you?/Right? te gusta(n) – you like el videojuego – videogame

el fin