Language opportunity/Modern Languages Curso Intensivo 1A

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los países y los idiomas
Advertisements

Objectives: To say where I live To say what languages I speak
Talking about Culture ¿De dónde eres?. Nationality When meeting people from different cultures, it is important to be able to discuss your nationality.
Octubre 7, Español 2: Cap. 2B pag. 110 Q: ¿Cuántos estudiantes hay en el salón de clases? ¿Dónde están? “Hay” means there is/ there are.
By the end of this lesson you will be able to : Remember countries Understand difference between masculine & femenine Say your nationality.
Helpful Classroom Vocabulary Para la Clase de Español.
ONOFF Por Martha Abeille Profesora de Español What is the meaning of “to be” in Spanish? Conjugation of “to be” in English Conjugations of “ser and estar”
Lección 1 Subject pronouns and the verb SER
¿Cómo respondes en español?
- O - A - S, - N, -l  - A - A, - E, - Í País ( Country) Nacionalidad
Vocabulario Spanish English Zaragoza Zaragoza Badajoz Badajoz
Lección Preliminar Vocabulario
Day 4 Week 3 8/25.
Spanish Class Mrs. Rogers. CLASSROOM EQUIPMENT 20 de setiembre de 2016
Hoy es jueves el 8 de diciembre
CLASS COMMANDS AND PHRASES
Using definite and indefinite articles with nouns
Ser To be Ch. 1 - Ser.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas p.154
SER=to be (am, is, are) Write the conjugation of “ser” from each of these sentences: 1. ¿De dónde eres? 2.Soy de Corea 3. Profe es de los estados unidos.
Turn to page 3 in journal and title it : Bell Work 18/10/16
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin: Capitals 16 de noviembre de 2016
Language opportunity/Modern Languages Curso Intensivo 1A
Escribe the correct translation of each phrase
Hoy es lunes 9 octubre 2017.
Complete the following sentences using the word bank.
Español Nivel 1(a) Introducción al Curso
Lección 2 Stage 1.
Español 1411 El Verbo SER y Sus Usos.
INTENSIVO 1A SESIÓN 3 DATES: April 2016 Classroom: 4055
Sesión 5 ‘Países y nacionalidades’
Spanish Class. Mrs. Rogers CLASSROOM ARTICLES 16 de setiembre de 2016
Español 1 10 de febrero de 2017.
Language opportunity/Modern Languages Curso Intensivo 1A
Language opportunity/Modern Languages Curso Intensivo 1A
Las Palabras Interrogativas
¡Buenos Días, Buenas Tardes!
Bell Work October.
Información sobre países
Español Nivel 2(b) Introducción al Curso
Hoy martes el 20 de diciembre
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
DUE NOW: Learning to write the date or fecha in Spanish
Este es JEOPARDY. Este es JEOPARDY Con Señora Diaz.
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
¿De dónde eres?.
Las Palabras Interrogativas
Saludos (revisión U0)  ¡Buenos días! ¡Buenas tardes! ¡Buenas noches!
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Unidad 1, Lección 1 Gramática
Bell Work October.
19 de agosto de 2013 Pregunta Esencial: Who are you? Who am I?
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 24 de abril de 2017
Las Palabras Interrogativas
Quasimodo: Translate Sra. Crossett está embarazada.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
El verbo SER Look at these forms of the verb ser – to be.
Las Palabras Interrogativas
Greet the teacher (Salude a la maestra)
Las Palabras Interrogativas
Transcripción de la presentación:

Language opportunity/Modern Languages Curso Intensivo 1A ESPAÑOL NIVEL 1 Language opportunity/Modern Languages Curso Intensivo 1A Contact: sp7g13@soton.ac.uk LanguageOpportunity@soton.ac.uk for administration.

MATERIAL Bring it everyday to class!! BOOKLET http://tuclase-ele.wikispaces.com/ Bring it everyday to class!! BOOK Holden, C. and Ortega, M. (2005). Spanish 1. Basingstoke: Palgrave Macmillan. Borobio, V. (2011). Ele actual. Madrid: SM. OPTIONAL: There are some copies at the library. DICTIONARY

QUESTIONS

NO LO ENTIENDO I DON’T UNDERSTAND ¿CÓMO SE DICE ________ EN ESPAÑOL? What do you call ________ in Spanish? ¿QUÉ SIGNIFICA ________ EN ESPAÑOL? What does ______ mean in Spanish? ¿PUEDES REPETIR, POR FAVOR? Can you repeat, please? Write this on a piece of paper and place it in front of you!

EL LENGUAJE DE LA CLASE THE LANGUAGE OF THE CLASSROOM Escucha (listen) Lee (read) Habla (speak) Escribe (write) En parejas (partner work) En grupos (group work) Escucha y repite (listen and repeat) Busca (wordsearch)

EL ABECEDARIO THE ALPHABET ¿Cómo se escribe?

PRONUNCIACIÓN PRONUNCIATION

C c (1) c+e, c+i: cero,cinco. (2) c+a, c+o, c+u: Cantabria, Córdoba, Cuba, cuatro (3) c+h: chile, chocolate

D d (1) Londres, Dublín, Domingo. (2) Madrid, Valladolid.

G g (1) g+e, g+i Argentina, Gibraltar. (2) g+a, g+o, g+u Portugal, Santiago, Paraguay. (3) g+ue, g+ui Guevara, Guinea. (4) gü + e, gü + i bilingüe, pingüino

H h Hungría, Holanda.

L 1 Albacete, Portugal. 2 Mallorca, Valladolid, paella, Guillermo

Ñ ñ España, mañana.

Q q Raquel, Quito, Turquía.

R r (1) Rumanía, Roma. (2) Inglaterra, Bielorrusia (3) Lérida, Soria (4) Dinamarca, Córdoba, Murcia.

PRESENTACIONES TÚ Y LOS DEMÁS

LOS SALUDOS/GREETINGS Actividad 1. Completa los globos con la información de la presentación.

Presentaciones – Introducing yourself Lee y escucha estas presentaciones.

Presentaciones – Introducing yourself

Pregunta a tu compañer@ Make a list of professions and nationalities

PROFESIONES - JOBS Empareja los nombres de las profesiones en español con sus equivalentes en inglés ¿Cuál es tu profesión? What is your job? ¿A qué te dedicas? What do you do?

PROFESIONES - JOBS 1)Profesor – i) teacher 2) Bombero – f) fireman 3) Albañil – s) builder 4) Dentista – g) dentist 5) Vaquero – n) cowboy 6) Azafata – m) air hostess 7) Juez – t) judge 8) Ingeniero – j) engineer 9) Contable – p) accountant 10) Enfermero – c) nurse 11) Recepcionista – e) receptionist 12) Payaso – h) clown 13) Abogado – q) lawyer 14) Estudiante – l) student 15) Informático – d) IT technician 16) Maestro – a) primary school teacher 17) Médico – k) doctor 18) Fontanero – b) plumber 19) Escritor – o) writer 20) Peluquero – r) hairdresser

PAÍSES Y NACIONALIDADES COUNTRIES AND NATIONALITIES Actividad 1. Locate these countries in the map and write the letter next to them and its English translation. Actividad 2. Match the countries with its nationalities. ¿Dé dónde eres? Where are you from? Soy de + noun (country) Soy de España I am from Spain Soy + adjective (nationality) Soy española I am Spanish

Actividad 1. Locate these countries in the map and write the letter next to them and its English translation.

Actividad 2. Match the countries with its nationalities. México – mexicano Holanda – holandesa Argentina – argentina Portugal – portuguesa Italia – italiana Alemania – alemán Estados Unidos – estadounidense España – español Suiza – suiza Brasil – brasileño Suecia – Sueca Australia – australiana Egipto – egipcia Marruecos – marroquí Inglaterra – Inglés Corea del Sur – coreana Francia – francesa Canadá – canadiense Japón – japonés Rusia - rusa

PAÍSES Y NACIONALIDADES COUNTRIES AND NATIONALITIES ¿Dé dónde eres? Where are you from? ¿Dónde vives? Where do you live? Vivo en + noun (country, city) Vivo en Inglaterra, en Southampton I live in England, in Southampton Soy de + noun (country) Soy de España I am from Spain Soy + adjective (nationality) Soy española I am Spanish

GÉNERO EN ESPAÑOL MASCULINO -O FEMENINO -A MASCULINO Y FEMENINO -E -CONSONANTE Actividad 3 (página 7). Fill in the table with the information you have below.

EL PLURAL –S, -ES

DEFINITE ARTICLES (talking about specific objects/persons)

INDEFINITE ARTICLES (talking about any objects/persons)

Lección 1 Booklet: página 9-11 DEBERES Lección 1 Booklet: página 9-11

BASIC GRAMMAR: INTRODUCTION Yo You Tú You (formal) Usted He/She Él/Ella We Nosotros/as Vosotros/as You (informal) Ustedes They Ellos/as

soy eres es Somos Sois Son Ser – To be YO TÚ ÉL/ELLA NOSOTROS/AS VOSOTROS/AS ELLOS/AS

Llamarse – “To be called” me llamo te llamas se llama nos llamamos os llamáis se llaman YO TÚ ÉL/ELLA NOSOTROS/AS VOSOTROS/AS ELLOS/AS