Greetings and Funcional phrases. 6 de septiembre del 2017

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El 7 de septiembre miercoles Calentamiento
Advertisements

¿Cuáles son las frases que necesitamos para la clase de español?
Telling Time.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
¡ Hola!/¿Qué Tal? ¡Hola!/¿Qué Tal?  Objectivo: To learn how to greet people in Spanish and say how you are feeling.
¿Cómo te llamas? viernes, el 16 de enero. When you meet someone in Spanish, there are two ways to ask someone what there name is: ¿Cómo te llamas?  for.
Warm Up Entrega (turn in) la tarea Complete Parte 1 y 2 “¿Que tiempo hace?” – en el papel al otro lado del vocabulario – (on other side from the vocabulary)
Hoy es jueves Es el 17 de septiembre del 2015 ¿Cuáles son los saludos y las despedidas en español? PARA HACER AHORA: Use worksheets Find an appropriate.
DO NOW: Write 3 different ways to greet someone (say hello):
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Hoy es martes, 1 de septiembre Campana #1 Turn to page 3 of your cuaderno and begin working. Using your name plate. Translate the following phrases/words.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
La Fecha: Hoy es martes, 30 de septiembre Objective: SWBAT use the verb tener in Spanish to talk about things that you and others have and have to do.
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
Preparación/ Review Hoy es martes el 13 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 13, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg 56.
Spanish Class Mrs. Rogers.
Study all slides Estudia todas las páginas
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
¡Buenos días! Hoy es el 9 de septiembre.
Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name
Escriban en sus apuntes
¿Cuántos hay? 1. Hay veinte estudiantes en mi clase.
Saludos y presentaciones (Greetings and introductions)
1.¿Cómo te llamas? What is your name? (friendly).
Spanish Class Mrs. Rogers. CLASSROOM EQUIPMENT 20 de setiembre de 2016
CLASSROOM ARTICLES PLURALS 14 de setiembre de 2016
CLASS COMMANDS AND PHRASES
Señora Johnson Beginning Spanish
TENER to have =_____________.
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
Para Empezar veintiseis de septiembre
¡Buenos días! Hoy es el 11 de septiembre.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Aprendemos Hoy: (We are learning today…)
FRASES IMPORTANTES.
Vocabulario Capítulo 1.
El 28 de Agosto Objetivos:
Español 1 5 de septiembre de 2013.
First Grade Dual High Frequency Words
Yo puedo… I can introduce myself and others
Apuntes: Gustar Lección 2: En la clase.
Escribe the correct translation of each phrase
Los saludos.
Spanish Class. Mrs. Rogers CLASSROOM ARTICLES 16 de setiembre de 2016
GREETINGS sALUDOS HELLO Hola GOOD MORNING Buenos días HOW ARE YOU TODAY? ¿Cómo estáis? HOW ARE YOU DOING? ¿Qué tal?
SALUDOS Y EXPRESIONES DE CORTESÍA
Vocabulario 1A: Informal Greetings
Bell Work Take out a sheet of paper,
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
¿Cómo te llamas? miércoles, el 19 de agosto.
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
¡Bienvenidos a la clase de español!
¡Bienvenidos/as a clase!
GUSTAR –to like, to be pleasing to
Assignment Log Sheet Chapt. 1 Nombre
Hoy es miércoles el doce de septiembre
Lección 1.
Capítulo 1 Lección B Vocabulario II
Greetings saludos.
Spanish Class Mrs. Rogers. CLASSROOM EQUIPMENT 19 de setiembre de 2016
Question Formation Spanish I Page 52.
¿Cuáles son los saludos y las despedidas en español?
TOPIC: GREETINGS, INTRODUCTIONS AND FAREWELLS
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 24 de abril de 2017
Gustar, Interesar, Aburrir
Hoy es _______,el ____ de ____________.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Transcripción de la presentación:

Greetings and Funcional phrases. 6 de septiembre del 2017 Clase de español Jacksonville Commons Middle School Greetings and Funcional phrases. 6 de septiembre del 2017

EQ: How I greet others and introduce myself? AGENDA: Review structure to present myself and greet others. Complete Task Review organization key points and contract. TAREA (homework)

MUCHO GUSTO _____________ REVIEW: Hacer Ahora: Use a Cornell paper today. What do I say to start a conversation? How do I end the conversation politely? 1. 2. 3. 4. ME Llamo __________, ¿cómo te llamas? Me llamo ____________ MUCHO GUSTO _____________ Mucho gusto _____________

Presentarse : How we greet properly in Spanish. Hola

Presentarse : How we greet properly in Spanish. Hola, ¿cómo está?

Muy bien, gracias¿ y usted? Presentarse : How we greet properly in Spanish. Muy bien, gracias¿ y usted?

Presentarse : How we greet properly in Spanish. Bien, gracias

3. Muy bien gracias,¿ y usted? Presentarse : How we greet properly in Spanish. 1. Hola 2. Hola, ¿cómo está? 3. Muy bien gracias,¿ y usted? 4. Bien, gracias

2. 1. 3. 4. Hola, ¿cómo está? Hola Bien, gracias Bien,¿ y usted? Put them in order. 2. 1. 3. 4. Hola, ¿cómo está? Hola Bien, gracias Bien,¿ y usted?

2. Hola, ¿____ está? 1. Hola 3. _____,¿ y usted? 4. Bien, _______. Say the missing word. 2. Hola, ¿____ está? 1. Hola 3. _____,¿ y usted? 4. Bien, _______.

1. Hola 2. Hola, ¿cómo ____? 3. Bien,¿ y _______? 4. ______, gracias Say the missing word. 1. Hola 2. Hola, ¿cómo ____? 3. Bien,¿ y _______? 4. ______, gracias

2. ____,¿___ ______? 1.______ 3.____,¿__ _____? 4. ___, ______ Say what is missing. 2. ____,¿___ ______? 1.______ 3.____,¿__ _____? 4. ___, ______

2. ____,¿___ ______? 1.______ 3.____,¿__ _____? 4. ___, ______ Did you do it right? Let´s see now. 2. ____,¿___ ______? 1.______ 3.____,¿__ _____? 4. ___, ______ Hola, ¿cómo está? Hola Bien, gracias Bien,¿ y usted?

Turn around and greet your partner Turn around and greet your partner. Take turnos so each one can start the conversación.

b. ________________________ Choose the best answer to what I say. a. Hola, ¿cómo está? b. ________________________ a. Hola a. Bien, ¿y usted? Bien, gracias Hola, ¿cómo está? Hola Bien,¿ y usted?

Time to reflect. What is important when greeting someone?

Time to reflect. What is important when greeting someone? Be polite To answer when some one ask you To replay the question using ¿y usted?

EQ: What phrases do we use to function in Spanish class? AGENDA: Review main farewell phrases to use in class. Present new vocabulary about functional phrases. Practice using phrases in the right context. TAREA (homework)EDMODO RETROALIMENTACIÓN (feedback)

Task 1: Farewell phrases review What frases we need to know in Spanish to say good bye after clase? Adiós: Hasta mañana: Hasta luego: Hasta pronto: Nos vemos: bye See you tomorrow See you later See you soon We see you Do you know what they mean?

Frases funcionales ¿Qué significa en inglés? Functional phrases. Can you think of frases or words we use constantly in class? Our goal in class is to use as much Spanish as possible, but why? When you use the vocabulary you will remember them better This is your only time for practicing Spanish, let’s take advantage of every minute and every chance.

When you want or need something, you say “please” by saying: Por favor. When you want to express thanks, you say: (Muchas) Gracias. An appropriate response to gracias is: De nada.

When you want someone’s attention, you can say “excuse me” by saying: Perdón… Disculpe… You can use those words if you make a small mistake also. If you make a more serious mistake, you can say: Lo siento (mucho). If people are standing close together and you want to pass through, you say: Con permiso.

When you didn’t hear or don’t understand what someone has said, you can say one of three things to have them repeat: ¿Cómo? Otra vez, por favor. Repita, por favor. If someone is speaking too quickly, you can also say: Más despacio, por favor.

3. You ask to borrow a pen. Someone gives you one. 1. You want to leave the room and there are 3 or 4 people standing in front of the exit. 2. Two people are talking and you need to quickly ask one of them a question. 3. You ask to borrow a pen. Someone gives you one. 4. You accidentally hit the back of someone’s foot with your shopping cart. 5. You accidentally bump another student in the seat next to you with your elbow. 6. You are buying groceries and the cashier says: sontreinaycincomilcuatrocientossetentaycincopesos. 7. You are in class and your teacher calls your name, but you didn’t hear it. a. Con permiso b. de nada c. gracias a. de nada b. disculpe c. mas despacio a. de nada b. lo siento c. gracias a. ¿cómo? b. lo siento c. repita a. Muchas gracias b. mucho gusto c. lo siento mucho a. mas despacio, por favor b. de nada c. muchas gracias a. ¿cómo? b. disculpe c. por favor

When you don’t understand, you say: No entiendo. If you don’t know the answer to a question, you say: No sé. If you have a question, you say: Tengo una pregunta. If you don’t know how to say something in Spanish (for example, the word “brother”), you say: ¿Cómo se dice brother en español? If you don’t know what a Spanish word (like nosotros) means, you say: ¿Qué significa nosotros en inglés?

1. I asked you a question and you don’t know the answer. 2. I keep using the word entonces and you have no idea what that means. 3. I said something and you didn’t catch it. 4. You want to say “I need” in Spanish, but you can’t. 5. You have a question. a. No entiendo b. no sé c. tengo una pregunta a. ¿Qué significa… b. no entiendo c. tengo una pregunta a. ¿Qué significa… b. no entiendo c. tengo una pregunta a. ¿Qué significa… b. ¿Cómo se dice… c. no sé a. No sé b. no entiendo c. tengo una pregunta

¿How do you say brother in Spanish? Please. Thank you (very much) . I have a question. ¿How do you say brother in Spanish? Please. Thank you (very much) . Im (so).sorry Your welcome. I don’t understand. Repeat, please. Excuse me… ¿What does it mean nosotros? again, please. slower, please. I don’t know. Pardon me… Excuse me. ¿what? Por favor. (Muchas) Gracias. De nada. Perdón… Disculpe… Lo siento (mucho). Con permiso. ¿Cómo? Otra vez, por favor. Repita, por favor. Más despacio, por favor. No entiendo. No sé. Tengo una pregunta. ¿Cómo se dice brother en español? ¿Qué significa nosotros? Excuse me

¿How do you say brother in Spanish? Please. Thank you (very much) . I have a question. ¿How do you say brother in Spanish? Please. Thank you (very much) . Im (so).sorry Your welcome. I don’t understand. Repeat, please. Excuse me… ¿What does it mean nosotros? again, please. slower, please. I don’t know. Pardon me… Excuse me. ¿what? Por favor. (Muchas) Gracias. De nada. Perdón… Disculpe… Lo siento (mucho). Con permiso. ¿Cómo? Otra vez, por favor. Repita, por favor. Más despacio, por favor. No entiendo. No sé. Tengo una pregunta. ¿Cómo se dice brother en español? ¿Qué significa nosotros? Excuse me

TAREA How do you answer when someone says, a. Hola ¿cómo está? b. bien ¿y usted? What is importante when greeting someone? List all the “frases funcionales” that you remember.