PowerPoint Project: La Comida

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La Tomatina.
Advertisements

Instructions for using this template. Click on the point value you want and say the name of the food shown. Once you’ve gotten to the answer, click the.
La cultura de la ciudad de México Se dice D.F. (Distrito Federal) para hablar de la ciudad de México. La ciudad de México es una de las ciudades más grandes.
5.3. Vámonos ¿Cuándo comes...? (When do you eat…?) Name the meal when you eat the following foods. Write in a complete sentences.Ejemplo: Yo como huevos.
5.3. Vámonos ¿Cuándo comes...? (When do you eat…?) Name the meal when you eat the following foods. Write in a complete sentences.Ejemplo: Yo como huevos.
POL Español 2 SEMESTRE 1 – Non-Natives Sr. Villanueva *Introduction MUST BE IN SPANISH.
Preguntas ¿cómo estás? ¿cuál es la fecha de hoy? ¿cuál es el día?
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
ALC 62 Jueves el 2 de diciembre All slides are on timer Bring coloring items mañana.
Me llamo ________ Clase 11 IM La fecha es el 22 de marzo del 2011 Propósito # 44: ¿Qué bebes cuando tienes sed? Actividad Inicial: Escribe una oración.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Comida Española.
En Mexico, muchas personas van de compras en el mercado.
Please have out: - Yesterday’s culture search on tipping and Casa Botín - Vocab List - Loose leaf for checkpoints.
Vámonos Translate these Spanish words into English. You should write both the Spanish and English. Hint: all cognates 1.La pasta 6. La pizza 2.Los tomates 7.
¡A conversar! Cap. 6 Find a partner.
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Alter-Ego Project Exercise 1
Español 3 24 de febrero de 2017.
Mis amigos y Los Adjetivos
Vámonos Write out the categories and put the following foods into the appropriate one: huevos manzanas arroz leche brócoli pasta mantequilla pera.
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
Español 2 Thank you for taking my classes today. Since this is A day. My Schedule is as follows: 1st period Spanish 2 2nd period Prep 3rd period Spanish.
Español 2 2 de mayo de 2017.
Lesson Objective: I will be able to ask and state the current date, and my birthday using month, day of the week, and numbers vocabulary Essential Questions:
El aguacate, los aguacates
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Día número 3 Español 1—Acelerado
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Yo fui de vacaciones en Chile.
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Hoy es lunes el 11 de enero Today is Monday, January 11
News from K62/ Noticias de K62
La Comida en México.
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Hoy es lunes el 22 de febrero Today is Mondaday, February 22
DUE NOW: Place homework on entrance table. Write the season in Spanish
_____________ es el más probable de sobrevivir en un país hispanohablante ¡Gracias por ser una parte especial de esta clase! profe de español.
El futuro español 2, unidad 5.1 p. 334.
1. ¿Te gusta salir a comer. Sí, me gusta salir a comer
Recetas 5 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Bienvenidos a la clase de Español 3 para hispanohablantes
verde P İBuenos días, clase!  calentémonos
Hoy es viernes el 11 de marzo Today is Friday, March 11
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
DUE NOW: How is Columbus Day Celebrated in the United States?
[c] Notas: E-I Stem-changing verbs
DUE NOW: Place homework on entrance table.
Bell ringer – on a piece of paper!
El Restaurante Parte 1. El cliente.
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Vámonos Fill in the blanks with the correct nationality in Spanish. You don’t have to write the sentence! Don’t forget about gender + number agreement.
Hacer Ahora. Traduce las preguntas.
DUE NOW: Place homework on entrance table.
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Hoy es miercoles el 24 de febrero Today is Wednesday, February 24
Welcome to Spanish class With pedro and Emilio
Antes de empezar Escribe la información en tu cuaderno:
Bell Work WB 4.5 E.
Quasimodo There is a handout at the front. People in the front of the row please get one for each of the people in your row. Read the handout and compare.
¡Baile Viernes! Shakira Copacabana
Proyecto de Receta.
Para el fin de esta leccíon, se puede:
Below are the 3 sentences you have been learning in class today.
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Que hora es? What time is it?.
Transcripción de la presentación:

PowerPoint Project: La Comida Tate Stoyell ICC 524

Table of Contents Slide 3 – Objectives/Objetivos Slide 4 – Los Tacos de Mexico Slide 5 – El origen de los burritos Slide 6- Las empanadas Slide 7 – Los frijoles Slide 8 - Practicamos Slide 9 – permission slip to print Slide 10 – Closing Slide

Objectives/Objetivos Students will be able to order food at a restaurant in Spanish. Students will identify traditional Mexican cuisine. Students will compare Mexican dishes to American dishes when it comes to ingredients, meal times, and meal etiquette. Los estudiantes van a pedir la comida Mexicana a una restuarante totalmente en espanol. Los estudiantes van a identificar la comida Mexicana tradicional Los estudiantes van a comparer la comida Mexicana a la comida Americana. Va a incluir los ingredientes, los tiempos de comer, y la etiqueta de comida.

Los tacos de Mexico *1500’s *cocinado sobre carbón Ingredientes son carne, tomate, cebolla, tortrilla de maiz, salsa, guacamole, y lima Otro nombre - carne asada taco Otra informacion: ORTEGA

Burritos: de Mexico o de los EEUU? El burrito es de los Estados Unidos. Comen burritos en Mexico, pero los burritos mexicanos son muy diferentes de los burritos Americanos. En los EEUU, los Americanos piensan muchas veces que los burritos tienen una origen Mexicana. No es totalmente verdad.

Las empanadas La masa llena con carne, cebolla, pimiento, tomates Otros paises usen ingredientes diferentes Comida versatíl y deliciosa Se venden en las calles Cuidades mexicanas diferentes concinan recetas diferentes BUEN PROVECHO – like bon appetit Otra informacion sobre la historia

Los Frijoles Se origen de mexico (no andino, ni español) Pueden ser concinado en variedades diferentes (sopa, con arroz, etc.) Son blancos, negros, rojos, marrones, canaria, lima, pinto (tipos de frijoles diferentes) Sobremesa - conversaciones despues de comer a la mesa. MUY IMPORTANTE A SER EDUCADO DURANTE COMER

¡¡¡Practicamos!!! Esta comida se llama__________________ Las frijoles Las tortillas Los carne asada tacos Esta comida se llama____________________ Las enchiladas Las empanadas La salsa verde

Permission Slip for Field Trip Dear Parent/Guardian, Your child’s Spanish class is taking a field trip to Old Mexico Restaurant in Ithaca, New York on Friday, December 15th, 2017. During this field trip, students will visit a Mexican restaurant and be expected to order their meal as well as communicate at their tables entirely in Spanish. Please print this paper, fill out the information according to your child, and have your child turn in the completed permission slip no later than WEDNESDAY, NOVEMBER 24th to Miss Stoyell. Gracias! Miss Tate Stoyell I, __________________, give my child ___________________ permission to attend the Spanish field trip to New Mexico Restaurant on December 15th 2017.

Thanks for joining! ¡buen Provecho!