Describe what 3 people are wearing.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Cuánto cuesta? OBJETIVOS: *to talk about clothes, shopping & prices
Advertisements

How to ask questions ¿Cómo? ¿Qué? ¿Quién(es)? ¿Cuándo? ¿Cuál(es)?
11/11/12 11/11/12 11/11/12 11/11/12 11/11/
I can describe how clothes/shoes fit me
Qué vs. Cuál The whole truth… Qué + ser = Definición Cuál + ser = Selección Qué + ser = Definición Cuál + ser = Selección Has to agree in number with.
El 9 de septiembre viernes Calentamiento
Discussing the cost of items. numbers uno dos tres cuatro cinco seis siete ocho nueve diez once doce trece catorce quince dieciséis diecisiete dieciocho.
La Ropa.
Let’s talk about this that ‘n maybe these and those.
WARM-UP 1.How do you ask someone for their name? 2.How do you ask where someone is from? 3.How do you ask what someone likes to do? 4.How do you ask someone.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
Los Adjetivos. ¿Qué son los adjetivos?
¿¿¿¿¿¿ Palabras interrogativas ??????. En una pregunta, todas las palabras interrogativas tienen un acento.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Hoy es Jueves, 23 de Abril del 2015 e to ie stem changing verbs. Pagina 199 Solo leer!!!
25 de septiembre de 2014 Hoy es jueves el 25 de septiembre 1.Estos calcetines son más grandes que esa falda. 2.Esta camiseta es más fea que esa blusa.
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
Think, Pair, Share Think about the answers to these questions, then write and share: 1.Have you ever been away from home for an extended period of time?
 Today you will learn the name of clothing items in Spanish and will be able to tell what you and your friends are wearing.  You also will be able to.
Español 1: Capítulo 8 Vocabulario 1
¿QUÉ NÚMERO ES?. Walt: La vida sana HEALTHY EATING Wilf: Learn vocabulary in Spanish to describe healthy diet (Level1-2) Wilf: Taking about healthy eating.
Los estudiantes y sus actividades miércoles, el 28 de enero.
I can categorize definite articles, indefinite articles, nouns and adjective into four categories. Un chico feo Una chica fea Unos chicos feos Unas chicas.
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
Questions in Spanish.
Hoy es martes el cinco de enero SWBAT categorize clothing and accessories by weather and season HAGAN AHORA: Write a sentence describing what each person.
una pelicula romantica
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/2/15 AIM: How do we construct a brilliant BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Which Amendment will you choose for your project?
Quality assured by the ALL Connect project (2015) Los animales A Ask 3 people in your class if they have the animals shown in the table below. Record the.
IR Y LLEVAR- TO GO AND TO WEAR Objective: Students will write and speak about shopping and clothes using IR, Llevar and some other common expressions.
La ropa El sombrero Los calcetines Los zapatos Las gafas de sol
1. GREET PEOPLE AND SAY GOODBYE 2. INTRODUCE YOURSELF AND OTHERS 3. ASK AND SAY HOW TO SPELL NAMES 4. SAY WHERE YOU ARE FROM 5. EXCHANGE PHONE NUMBERS.
Español 2 28 de septiembre de La Campana-Hoy es lunes el 28 de septiembre de 2015  Contesta las preguntas en español.  1. ¿Qué llevas cuando hace.
Essential Questions for Ch. 9.3 How can we “express preferences”? How can we talk about our preferences by only referring to the “color” OR “the material.
Tocar and Parecer Coach Campos Spanish 1. Review of Gustar  Remember how gustar works?  The indirect object pronoun refers to the person who likes something.
En una boda, se lleva…. En la oficina, se lleva…
Tapas Fill in the blank, using the correct form of each adjective.
Español 1 Hoy es viernes, el 25 de agosto
Español 2 28 de septiembre de 2016.
La ropa y las estaciones
1. Carlos 2. Marta 3. Yo 4. Mis hermanos 5. Ustedes 6. Tú 7. Usted
26 de septiembre de 2016 Español 2.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Interrogatives in Spanish. Preguntas en español.
Making noun and adjective plurals
(A mi) (A ti) (A él) (A Ud.) (A ella) nos queda me queda os queda
Bienvenidos a La Clase de Señora McGowan
A: What is Anelia wearing?
Desfile de Moda (Fashion Show)
1A Speaking Practice Likes and dislikes.
De compras Objetivo: Must be able to recognise different shops and items in Spanish Should be able to speak about what you can buy in different shops.
Español 1: Capítulo 8 Vocabulario 1
Adjective Grammar Adjective Agreement.
Glue “Simón el Ratón” 2a escena Vocabulary into Referencias section
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Tapas Assume that you met someone who didn’t know anything about bargaining in traditional markets. What are 5 things you would tell them?
Adjective Grammar Capítulo 1B.
Hoy es________, el ________ de _____ de ____________.
Mi casa es antigua / vieja moderna / nueva grande pequeña cómoda
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Hacer Ahora. Traduce las preguntas.
La Fecha: Hoy es martes, 2 de septiembre Tema: Gustar Obj: SWBAT use the verbs gustar and the infinitive verb to talk about what they and others like.
Enfoque: Actividad 6 en p. 107 Dibujar: Actividad 8 p. 108
Describing Clothing with Indefinite Articles
Making plurals.
What items do I wear during the summer?
Capitulo 3.
Tapas Fill in the blank with an indefinite article:
Transcripción de la presentación:

Describe what 3 people are wearing. Lleva… Compiled by SpanishPlans.org http://spanishplans.org/2013/10/17/resources-for-la-moda-unit/

Ask your partner what they think about certain items. Agree or disagree with their opinion. -¿Qué te parece esa chaqueta azul? -Es fea. No me gusta. -Tienes razón. Estoy de acuerdo. Compiled by SpanishPlans.org http://spanishplans.org/2013/10/17/resources-for-la-moda-unit/

Ask the price and react to how much it costs. ¿Cuánto cuesta(n)? Cuesta(n)… Es un buen precio. / Es un robo. / Es una ganga. Compiled by SpanishPlans.org http://spanishplans.org/2013/10/17/resources-for-la-moda-unit/

Ask which of 2 items your partner prefers and why. ¿Prefieres esa camiseta verde o esa camiseta roja?   Prefiero ____ porque… Es más bonita. / Está más a la moda. / No es tan fea. / Compiled by SpanishPlans.org http://spanishplans.org/2013/10/17/resources-for-la-moda-unit/