Test Reminders Unit 2 Test is Tuesday! Bring a #2 pencil

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can use prepositions to help describe where things are located. Vocab/Ideas: Estar Estoy Estás Está Estamos Estáis Están.
Advertisements

SPN II Sept Test Friday: tener, hacer, poner, traer Conjugations, meaning, and Usage.
THE VERB ESTAR Español 1 – Unidad 2 Lección 2. THE VERB ESTAR The verb estar means TO BE and is used to indicate LOCATION as well as to say how people.
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
La Fecha: Hoy es martes, 23 de septiembre Tema: School Subjects and Schedules Obj: SWBAT talk about their school schedule in Spanish including subjects.
Las Palabras Interrogativas
Spanish Class Mrs. Rogers.
Description Sentences
Unidad 2 Lección 1.
Spanish Class Mrs. Rogers. CLASSROOM EQUIPMENT 20 de setiembre de 2016
Las Palabras Interrogativas
Hoy es jueves el 8 de diciembre
BELLWORK Write the DLT! I can review the present tense conjugations of estar. I can translate the prepositional phrases often used with estar. I can use.
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas p.154
To ask what time it is in Spanish we say ______________
Answer the questions (See pag 96) Cuál = Which
6. Marta and Pablo walk to the library.
Primera Actividad Escribe en español: 1. The backpack is under the desk. 2. The books are on top of the table. 3. The pens are.
Las Palabras Interrogativas
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Hoy martes el 20 de diciembre
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Descubre Lesson 2 Vocabulary
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Practica oral... Find out the following information from your partner:
Hoy es luness el treinta y uno de agosto de dos mil quince.
Hoy es martes el 6 de diciembre
Descubre Lesson 2 Vocabulary
Las Palabras Interrogativas
Preparacion Hoy es viernes el 11 de diciembre
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Martes, el 27 de octubre.
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Tengo una pregunta… Carlos está en la biblioteca. s v
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
ANTE TODO There are three basic ways to ask questions in Spanish.
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Vamonos! Translate the following by correctly conjugating the -AR verb
Las Palabras Interrogativas
Vocabulary Review for Written Test
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Antes de empezar una respuesta completa (no escribimos la pregunta)
Translate the following:
Spanish I Señora Hoffman-Fields
Apuntes: Tener Lección 5: La familia.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Tapas Contesten las preguntas: 1. ¿Cómo eres? 2. ¿Cómo estás?
Las Palabras Interrogativas
Transcripción de la presentación:

Test Reminders Unit 2 Test is Tuesday! Bring a #2 pencil A copy of the study guide and this PowerPoint are available on our classroom website You CANNOT use notes on the test and there will not be any retakes or corrections Bring a #2 pencil You may also bring a book or other class work in case you finish early (no electronics) I will also provide missing score reports The test begins promptly Please use the restroom before class begins

Examen de lección 2 Study Guide

1. I can match Spanish nouns with articles based on gender and number. ¿El, la, los o las? ______ lápiz ______ escuelas ______ ventana ______ libros ¿Un, una, unos o unas? ______ problemas ______ pizarra ______ mochilas ______ profesor el unos las una la unas los un

2. I can talk about a school schedule, including at what time a class or event takes place. ¿A qué hora es la clase de matemáticas? ¿A qué hora es la clase de historia? ¿A qué hora es el almuerzo? Es a las ocho menos veintitrés. Es a las diez y dieciséis. Es a las doce y cuatro.

3. I can use numbers to describe plural nouns and to tell the year. 57 erasers 278 pencils 100 students 2016 Cincuenta y siete borradores Doscientos setenta y ocho lápices Cien estudiantes Dos mil dieciséis

4. I can describe schooling in Mexico. True or False? Schools in Mexico are specialized in certain areas of study. ___________ True

5. I can conjugate regular and irregular –ar verbs in the present tense. llegan los estudiantes / llegar → yo / estar → nosotros / estudiar → tú / estar → tú / escuchar → usted / estar → yo / dibujar → nosotros / estar → el profesor / enseñar → ellos / estar → vosotros / practicar → estoy estudiamos estás escuchas está dibujo estamos enseña están practicáis

6. I can use estar and prepositions to describe location. Tell what the following prepositions mean in English. al lado de a la izquierda de cerca de delante de detrás de sobre next to; beside to the left of near in front of behind over

6. I can use estar and prepositions to describe location. Using some of the prepositions above, fill in the blanks in these sentences based on the picture of the classroom. Hint: for these samples, you do not need to include the word “de.” La mochila está __________________ del escritorio. La ventana está __________________ de la puerta. La profesora está _________________ de la mesa. al lado a la izquierda delante

7. I can talk about likes and dislikes. Fill in the blanks in these sentences with the missing gustar phrase. Be careful which form of gustar (gusta or gustan) that you use. A ti ______ _______________ la librería. A nosotros _______ _______________ las clases de ciencias y música. A mí ______ _______________ cantar. A ella no ________ ________________ los exámenes. te gusta nos gustan me gusta le gustan

¿Cuántas clases toma Marcos? ¿Qué necesita Marcos? 8. I can read a pen-pal letter about school experiences and answer comprehension questions involving interrogatives. Hola Raúl, Estoy en la biblioteca. Tomo las clases de historia, arte, y español. Estudio mucho y necesito libros, lápices y cuadernos. Me gusta la clase de español. Hablo español con un profesor. El semestre termina el martes y regreso a casa. ¡Hasta pronto! ~ Marcos ¿Dónde está Marcos? ¿Cuántas clases toma Marcos? ¿Qué necesita Marcos? ¿Con quién habla español? ¿Cuándo termina el semestre? In the library Three Books, pencils, and notebooks With a teacher Tuesday

Estoy en ________________. 9. I can write a letter describing my location, classes that I have, supplies that I need, and a class that I like and who teaches it. Write a letter in Spanish to a pen-pal. Include the following information in your letter: Tell where you are located (Use the verb estar and a location learned in Unit 2) Tell at least three classes that you take (Use the verb tomar and subjects learned in Unit 2- no English words) Tell at least two school supplies that you need for the class (Use the verb necesitar) Tell one class that you like (Use a form of gustar) Tell who teaches the class (Use the verb enseñar) Estoy en ________________. Tomo las clases de _________, ________, y ________. Necesito __________ y __________. Me gusta la clase de ___________. El/la profesor(a) ________ enseña la clase de _______.

Writing Prompt Grading Scale Score X 2