Repaso de gramática Capítulo 1B.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hace+time expressions
Advertisements

¿Qué haces después de las clases? (2 cosas). Compare using más/menos…que.
Essential ?: How do I compare things in Spanish?
You are the Teachers Teo Bonnerup Lorenzo Pederson 3 rd hour.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
To compare people or things that are equal to one another, you use: Making comparisons En mi club, levantar pesas es tan popular como correr.
Paca y Nadia. Ir- To go Use ir + a + infinitive to tell what someone is going to do. Use ir + al/a la + place to tell where someone is going. a + él=
 Both saber and conocer mean “to know” but they have different uses. (like ser and estar)  Both verbs are irregular in the yo form but are regular in.
¿Recuerdan? Remember: Many comparisons in English end in –er; such as bigger, smaller, taller, shorter. To relay this same meaning use the following comparisons.
CAPÍTULO 1B ESPAÑOL 2 By: Jasmine Burkart and Kristen Tupa.
Sustantivos (nouns)¿Qué piensan Uds? (What do you think?) Significa… (It means...) Miembros La oportunidad el ajedrez Jugar a los bolos Los ensayos El.
By:Gabriela See-Rockers & Rubi Kaasa. The forms of IR Yo|Voy Tú|Vas el,ella,usted|Va Nostoros/as|Vamos Vosotros/as|Vaís Ellos,ella,ustedes|Van Use ir.
¿Qué haces después de las clases?
Hace + Time + Que  To tell how long something has been going on, use  Hace + period of time + que + present- tense verb.  To ask how long something.
Saber 2 different kinds of knowing y Conocer textbook p. 56.
JAZMIN’S AND YUSEINA’S POWERPOINT.. IR  Ir is used to say where someone is going.  Yo form is voy.  Tú form is vas.  Ud. Form is va.  Nosotros form.
Comparatives Comparisons of inequality More ______than Less _______than.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #120.
SABER and CONOCER Page 56 Realidades 2 SABER & CONOCER Both saber and conocer mean “to know.” They both have irregular “yo” forms.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Time Expressions with Hacer
Making Comparisons Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1.
Time Expression with Hacer p. 58 Tema 1B. Time Expression with Hacer Use hacer to describe an action that began in the past and has continued into the.
Hace + Time Expressions Capítulo 1B. To ask how long something has been going on, use: ¿Cuánto tiempo + hace que + present-tense verb? ¿Cuánto tiempo.
LA TAREA NO HAY TAREA – es fin de semana PRUEBA (quiz) – martes el 6 de octubre números de 0 a 60 subject pronouns ser (all forms) and telling where someone.
En mi escuela los estudiantes participan en muchas actividades extracurriculares. Les gusta practicar deportes o son miembros de algún.
Hacer ahora frito hervidas dulces sabrosa Saquen la tarea de anoche.
Comparative Forms Inequality… más (more) or menos (less) .
Progressive Estar + gerund -ar → -ando -er → -iendo -ir → -iendo
Answer the following questions en español.
Hace + time expressions
Me llamo ____________ Clase 802 La fecha es el 2 de junio del 2017
How do I make a comparison in Spanish?
Me llamo __________ Clase 801 La fecha es el 2 de junio del 2016
¿Conoces a Marta? Do you know Marta? ¿Sabes hablar español?
Hace + time expressions
Time Expression with Hacer
Hace + time + que Expressions….
LOS COMPARATIVOS.
Las Comparaciones.
REPASO E ¡Así se dice! Repaso E Saber v. Conocer and the personal a.
When you want to tell how long something has been going on, you use:
Making comparisons in Spanish.
Comparative Forms Inequality… más (more) or menos (less) .
Comparatives Page 53 Realidades 2.
SABER and CONOCER Page 460 Realidades 1.
SABER and CONOCER Page 56 Realidades 2.
SABER and CONOCER Page 56 Realidades 2.
Haciendo comparaciones
Comparatives.
Comparatives.
The Verb TENER.
Page 228 Realidades 1 The Verb TENER.
Hace + time expressions
Repaso: Informal Commands
“HACE + TIME + QUE” EXPRESSIONS
Español 2: Saber vs. Conocer
Comparative Forms Review
Comparaciones.
SABER and CONOCER Page 56 Realidades 2.
SABER and CONOCER Page 56 Realidades 2.
Spanish has two verbs that mean to know: saber and conocer
LOS VERBOS  --ar en el presente.
SABER and CONOCER Page 56 Realidades 2.
Page 228 Realidades 1 The Verb TENER.
SABER and CONOCER Page 460 Realidades 1.
Saber y Conocer To know and to know.
-original PowerPoint by Mrs. Shirley of Broken Arrow, OK
Comparatives.
Decir – Present Tense Pág. 83.
Transcripción de la presentación:

Repaso de gramática Capítulo 1B

Comparisons ___er than (more ___ than) Javier is taller than Profe. Javier es ____________ Profe.

Comparisons ___er than (more ___ than) Javier is taller than Profe. Javier es más alto que Profe.

Comparisons ___er than (more ___ than) Javier is taller than Profe. Javier es más alto que Profe. Algebra is less difficult than geometry. El álgebra es _____________ la geometría.

Comparisons ___er than (more ___ than) Javier is taller than Profe. Javier es más alto que Profe. Algebra is less difficult than geometry. El álgebra es menos difícil que la geometría.

Comparisons ___er than (more ___ than) Javier is taller than Profe. Javier es más alto que Profe. Algebra is less difficult than geometry. El álgebra es menos difícil que la geometría. Other comparative words: better:

Comparisons ___er than (more ___ than) Javier is taller than Profe. Javier es más alto que Profe. Algebra is less difficult than geometry. El álgebra es menos difícil que la geometría. Other comparative words: better: mejor

Comparisons ___er than (more ___ than) Javier is taller than Profe. Javier es más alto que Profe. Algebra is less difficult than geometry. El álgebra es menos difícil que la geometría. Other comparative words: better: mejor worse:

Comparisons ___er than (more ___ than) Javier is taller than Profe. Javier es más alto que Profe. Algebra is less difficult than geometry. El álgebra es menos difícil que la geometría. Other comparative words: better: mejor worse:

Comparisons ___er than (more ___ than) Javier is taller than Profe. Javier es más alto que Profe. Algebra is less difficult than geometry. El álgebra es menos difícil que la geometría. Other comparative words: better: mejor worse: peor

Comparisons ___er than (more ___ than) Javier is taller than Profe. Javier es más alto que Profe. Algebra is less difficult than geometry. El álgebra es menos difícil que la geometría. Other comparative words: better: mejor worse: peor younger:

Comparisons ___er than (more ___ than) Javier is taller than Profe. Javier es más alto que Profe. Algebra is less difficult than geometry. El álgebra es menos difícil que la geometría. Other comparative words: better: mejor worse: peor younger: menor

Comparisons ___er than (more ___ than) Javier is taller than Profe. Javier es más alto que Profe. Algebra is less difficult than geometry. El álgebra es menos difícil que la geometría. Other comparative words: better: mejor worse: peor younger: menor older:

Comparisons ___er than (more ___ than) Javier is taller than Profe. Javier es más alto que Profe. Algebra is less difficult than geometry. El álgebra es menos difícil que la geometría. Other comparative words: better: mejor worse: peor younger: menor older: mayor

Tomás es tan alto como Marta. equal comparisons Tomás es tan alto como Marta.

Tomás es tan alto como Marta. Tomás is as tall as Marta. equal comparisons Tomás es tan alto como Marta. Tomás is as tall as Marta.

equal comparisons Tomás es tan alto como Marta. Tomás is as tall as Marta. I have as many pens as pencils. Tengo ______ bolígrafos ____ lápices.

equal comparisons Tomás es tan alto como Marta. Tomás is as tall as Marta. I have as many pens as pencils. Tengo tantos bolígrafos como lápices.

equal comparisons Tomás es tan alto como Marta. Tomás is as tall as Marta. I have as many pens as pencils. Tengo tantos bolígrafos como lápices. Enrique sings as well as David. Enrique canta ___________ David.

equal comparisons Tomás es tan alto como Marta. Tomás is as tall as Marta. I have as many pens as pencils. Tengo tantos bolígrafos como lápices. Enrique sings as well as David. Enrique canta tan bien como David.

equal comparisons Tomás es tan alto como Marta. Tomás is as tall as Marta. I have as many pens as pencils. Tengo tantos bolígrafos como lápices. Enrique sings as well as David. Enrique canta tan bien como David. Carlos has as much money as Ana. Carlos tiene ______________ Ana.

equal comparisons Tomás es tan alto como Marta. Tomás is as tall as Marta. I have as many pens as pencils. Tengo tantos bolígrafos como lápices. Enrique sings as well as David. Enrique canta tan bien como David. Carlos has as much money as Ana. Carlos tiene tanto dinero como Ana.

saber / conocer Both mean _______ this review does not mention comparisons!

saber / conocer Both mean “to know” Which do you use for . . . knowing a fact or information?

saber / conocer Both mean “to know” Which do you use for . . . knowing a fact or information? saber knowing a place or person?

saber / conocer Both mean “to know” Which do you use for . . . knowing a fact or information? saber knowing a place or person? conocer knowing how to do something?

saber / conocer Both mean “to know” Which do you use for . . . knowing a fact or information? saber knowing a place or person? conocer knowing how to do something? saber knowing (being familiar with) a subject or area of knowlege? (la música clásica)

saber / conocer Both mean “to know” Which do you use for . . . knowing a fact or information? saber knowing a place or person? conocer knowing how to do something? saber knowing (being familiar with) a subject or area of knowlege? (la música clásica) conocer They both have irregular yo forms. saber: yo ___

saber / conocer Both mean “to know” Which do you use for . . . knowing a fact or information? saber knowing a place or person? conocer knowing how to do something? saber knowing (being familiar with) a subject or area of knowlege? (la música clásica) conocer They both have irregular yo forms. saber: yo sé conocer: yo ____

saber / conocer Both mean “to know” Which do you use for . . . knowing a fact or information? saber knowing a place or person? conocer knowing how to do something? saber knowing (being familiar with) a subject or area of knowlege? (la música clásica) conocer They both have irregular yo forms. saber: yo sé conocer: yo conozco

hace . . . que

“¿Cuánto tiempo hace que estudias español?” means ...

hace . . . que “¿Cuánto tiempo hace que estudias español?” means “How long have you been studying Spanish?”

hace . . . que “¿Cuánto tiempo hace que estudias español?” means “How long have you been studying Spanish?” How long has Ana sung with the choir? . . . . Ana / cantar / con el coro :

hace . . . que “¿Cuánto tiempo hace que estudias español?” means “How long have you been studying Spanish?” How long has Ana sung with the choir? . . . . Ana / cantar / con el coro : ¿Cuánto tiempo hace que Ana canta con el coro?

hace . . . que “¿Cuánto tiempo hace que estudias español?” means “How long have you been studying Spanish?” How long has Ana sung with the choir? . . . . Ana / cantar / con el coro : ¿Cuánto tiempo hace que Ana canta con el coro? She’s been singing with the choir for two years dos años / cantar / con el coro:

hace . . . que “¿Cuánto tiempo hace que estudias español?” means “How long have you been studying Spanish?” How long has Ana sung with the choir? . . . . Ana / cantar / con el coro : ¿Cuánto tiempo hace que Ana canta con el coro? She’s been singing with the choir for two years dos años / cantar / con el coro: Hace dos años que canta con el coro.

hace . . . que How long have you been members of the hockey team? ¿_______ _______ ______ _____ Uds. _____ miembros del equipo de hockey?

hace . . . que How long have you been members of the hockey team? ¿Cuánto tiempo hace que Uds. son miembros del equipo de hockey?

hace . . . que How long have you been members of the hockey team? ¿Cuánto tiempo hace que Uds. son miembros del equipo de hockey? We have been members of the hockey team for a year. ______ ____ _____ ____ ______ miembros del equipo de hockey.

hace . . . que How long have you been members of the hockey team? ¿Cuánto tiempo hace que Uds. son miembros del equipo de hockey? We have been members of the hockey team for a year. Hace un año que somos miembros del equipo de hockey.

Decir is an –ir verb with two other things going on: decir “to say, to tell” Decir is an –ir verb with two other things going on:

decir “to say, to tell” Decir is an –ir verb with two other things going on: 1. irregular yo form: ____

decir “to say, to tell” Decir is an –ir verb with two other things going on: 1. irregular yo form: digo

decir “to say, to tell” Decir is an –ir verb with two other things going on: 1. irregular yo form: digo 2. what kind of stem change?

decir “to say, to tell” Decir is an –ir verb with two other things going on: 1. irregular yo form: digo 2. what kind of stem change? e to i

decir “to say, to tell” Decir is an –ir verb with two other things going on: 1. irregular yo form: digo 2. what kind of stem change? e to i tú ___

decir “to say, to tell” Decir is an –ir verb with two other things going on: 1. irregular yo form: digo 2. what kind of stem change? e to i tú dices Ud./él/ella ___

decir “to say, to tell” Decir is an –ir verb with two other things going on: 1. irregular yo form: digo 2. what kind of stem change? e to i tú dices Ud./él/ella dice nosotros _____

decir “to say, to tell” Decir is an –ir verb with two other things going on: 1. irregular yo form: digo 2. what kind of stem change? e to i tú dices Ud./él/ella dice nosotros decimos vosotros ______

decir “to say, to tell” Decir is an –ir verb with two other things going on: 1. irregular yo form: digo 2. what kind of stem change? e to i tú dices Ud./él/ella dice nosotros decimos vosotros decís Uds./ellos/ellas ______

decir “to say, to tell” Decir is an –ir verb with two other things going on: 1. irregular yo form: digo 2. what kind of stem change? e to i tú dices Ud./él/ella dice nosotros decimos vosotros decís Uds./ellos/ellas dicen

fin del repaso