¡Claro que sí! Of course!.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Sp. 3 Vocabulary c.5-1 Expressing agreement, qualified agreement, disagreement and what others say and think.
Advertisements

Capítulo 5 Nuestras leyendas
The Subjuntive with Expressions of Doubt Sra. Lear Unidad 4 Etapa 3.
English Lesson 5.
abrir / escribir / asistir / ver / comer
Starting a story These may not translate literally ¿Qué crees? Guess what? What do you think ¿Adivina qué? Guess what ¿Qué crees? Guess what? What do.
COMMON PHRASES in the classroom
Opinionated and Interesting! Part One! With Mrs Mildly-Angry Carrot-Face and Mr. Angry Toaster-Brow.
Do as I say – Part One Must + Have to with the Angry Family.
Vocabulario de Capítulo 10:
¿qué te parece? Para Debatir. Para Debatir Mejor A FAVOR (in favor) Así es – That’s right Exacto - Exactly Podría ser – Could be Tienes Razón – You’re.
MORE CONVERSATION TOOLS
Vocabulario 5.1 Práctica. Una conversación: What do you think about this painting by Pablo Picasso? It doesn’t seem very original to me. ¿Qué te parece.
“Perfect” Mamen Ripoll Usa el ratón a tu gusto pero sin prisas.
El verbo ser y adjetivos en español INTRODUCCIÓN Y CONTINUACIÓN DEL GÉNERO… Ojalá que estuviera en la playa…. I wish I were at the beach…. :)
Los lugares en la ciudad
Capítulo 5 Primer Paso. Bueno, puede ser, pero...
Los exclamativos P. 6. Formando los exclamativos En español el exclamativo se forma con: Qué (+sustantivo, adjetivo, o adverbio) what, what a, how, or.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
VOCABULARIO Tercer Paso. Turning down an invitation and explaining why Ask if your friend would Your friend might say: like to do something: ¿Te gustaría.
IMPERFECTO DEL SUBJUNTIVO Por Diana Forrest. In the past of course! Past 10 minutes or 100 years ago. No importa cuando. Usa el imperfecto del subjuntivo.
Mr. Martinez – Ninth Grade Center.  ¿Vas a ir a el partido el lunes por la noche?  Are you going to the game Monday night?  No. Tengo una reunión del.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 25 – 1/26 – 1/30.
Basic phrases and expressions. Other questions related with numbers: What time is it? - ¿Qué hora es? Es la 1 /Son las 2, 3,4,5, 6,7,
Weekly real-life phrases for Spanish class
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Conversaciones ESPAÑOL 2H, 3 PROFE FRANTZ
Role Play 1 – En la playa. Starter…. The following words are related to the topic of health. Can you say what they mean in English? Farmacia Primeros.
OPINION ESSAY
LUKA  My name is Luka I live on the second floor I live upstairs from you Yes I think you've seen me before  If you hear something late at night Some.
STUDENT MINDSET ESTUDIANTE MENTALIDAD
Cap. 6-1 El subjuntivo: Formación y uso
azul Z İBuenos días, clase!  calentémonos
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Saludos y presentaciones (Greetings and introductions)
Starter: Reading Strategies
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
¿Qué piensas del imagen ?
To make suggestions and recommendations
familia, lo que (no) les gusta,
Vocabulario nuevo La iglesia El edificio El edificio La iglesia
¡Por supuesto! / ¡Claro que sí!
Para conversar: Vocabulario
Español 1 5 de septiembre de 2013.
First Grade Dual High Frequency Words
Cap. 6-1 El subjuntivo: Formación y uso
Cap. 6-1 El subjuntivo: Formación y uso
Para Empezar siete de diciembre
1 – el mito – 4 – la moraleja – 2 – la leyenda – 5 – honrado –
Capítulo 5 Nuestras leyendas Objectives Primer Paso
1A Speaking Practice Likes and dislikes.
Para Empezar tres de enero
Los Adjetivos.
FLACS Exam Helpful Speaking Tips
Extending Invitations
STEM-CHANGING VERBS.
Situación 4 – El Tren With audio (double click on and open to listen to audio) By Sol Sáez.
Situación 1 – La Playa With audio (double click on and open to listen to audio) By Sol Sáez.
PRESENT CONTINUOUS(1) We form the Present Continuous like this: Be + (verb)-ing form: I am eating a sandwich Here are the forms of the Present Continuos:
Unit 6 – A Talking about the future A class by Mr. Jean Paul Quiñonez Touchstone 3.
Subjunctive and doubt.
Capítulo 6: Segundo Paso

El Subjuntivo Expressions of Doubt
Where are you going to go?
Subjunctive and doubt.
My life Name: benjamín Aravena barrios Thicher: Alexis fernandes DATE: 26|06|2018 COURSE: 7°BASICO.
Lamento mucho que te pasara esto
PS PI PPS PP PPS Dudo que te sientas mejor
Astronomy has really big numbers. Distance between Earth and Sun meters kilometers This is the closest star.
Transcripción de la presentación:

¡Claro que sí! Of course!

¡Qué extraño! How odd!

¡Con mucho gusto! With pleasure!

¿De veras? Really? / Seriously?

¡Qué divertido! How fun!

¡Qué emocionante! How exciting!

¡No puede ser! No way!

¡Qué chévere! That’s great, cool!

¡Qué impresionante! How awesome!

¡Felicidades! Congratulations!

¡Bárbaro! Great!

¿Qué te (le) parece? What do you think?

¡Qué lío! What a mess!

¡Qué lata! What a pain, nuisance!

¡Qué horror! That’s terrible!

¡Qué lástima! What a pity/shame!

¡Qué raro! How odd!

¡Qué va! No way!

¡No me digas! Are you serious?

¡Mentira! You’re kidding me!

¡No lo puedo creer! I can’t believe it!

¡Claro que no! Of course not!

¿Qué opina(s) Ud./tú? What do you think?

¡Por supuesto! Of course!

Parece mentira. It’s hard to believe.

Lo dudo. I doubt it.

¡Cuánto lo siento! I am so sorry!

¡No puedo más! I can’t take it anymore!

¡Eso es el colmo! That is the last straw!

¿Qué hay de nuevo? What’s new?

Why don’t you consider…? ¿Por qué no consideras…? Why don’t you consider…?

¿Qué te (le) parece si…? What do you think if…?

Tal vez Perhaps / Maybe

After thinking about it, I Después de pensarlo, yo After thinking about it, I

¡Qué pena! What a pity/shame!

Que yo sepa… As far as I know…

Me parece que… It seems to me that…

Lo siento pero… I’m sorry but…

No voy a poder… I will not be able to…

Ya tengo planes. I already have plans.

Creo que sí. I think so.

No me importa. I don’t care.

Está bien. That’s fine.

Quizás Perhaps / Maybe

Puede que no. Maybe not.

Creo que no. I don’t think so.

No estoy seguro(a). I’m not sure.

No estoy de acuerdo. I don’t agree.

Es que… The fact is (that)…

There is no other solution. No hay más remedio. There is no other solution.

Eso no vale. That’s not fair.

¡Me debes gordo! You owe me big time!

¡Mil gracias! Thanks a lot!

¡De ninguna manera! No way! Impossible!

Te (Se) lo agradezco. I really appreciate it.

Me da igual. I don’t care.

No hay de qué. You’re welcome.

¡Te debo gordo! I owe you big time!

¡Basta! Enough!

Estoy de acuerdo. I agree.

Puede que sí. Maybe

¿En serio? Really? / Seriously?