Spanish 1 & 2 Week 3.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
Advertisements

Days, months, seasons, and more!. Hoy= Mañana= El día = La semana = El fin de semana = El mes = La estación = El año = today tomorrow day week The weekend.
Calentamiento Write out the following en español…. n 116 n 208 n 1510 n 7 25 n 3113 n 612.
Days, months, seasons, and more!. Hoy= Mañana= El día = primero= La semana = El fin de semana = El mes = La estación = El año = today tomorrow The day.
ESP 119/8/13 Hoy es el diecinueve de agosto. Students will be able to tell the hour in Spanish & know their colors. Escriban los números 1 a 12 en español.
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. (Good morning) Buenas tardes. (Good afternoon) Buenas noches. (Good evening)
Days, months, seasons, and more!. Hoy= Mañana= El día = La semana = El fin de semana = El mes = La estación = El año = today tomorrow day week The weekend.
Days, months, seasons, and more!. In Spanish-speaking countries, the week begins on Monday. Notice that the days of the week are not capitalized. The.
Calentamiento Lunes, el 28 de septiembre Using your vocabulary words on Page 15, answer the following questions: 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Cuál es la fecha?
Days, months, seasons, and more!. Hoy= Mañana= El día = La semana = El fin de semana = El mes = La estación = El año = today tomorrow day week The weekend.
Greetings review and Biographical Information. Greetings 1.Hello 2.Good morning 3.Good afternoon or Good evening 4.Good night.
¿Qué hora es? (What time is it?) Escribe los números en español Write the numbers in Spanish: 1. _______ 0 7. ________ 6 2. _______ 1 8. ________ 7 3.
Preparación/ Review Hoy es martes el 24 de febrero de 2015 Today is Tuesday, February 24, 2015 Write the following months in Spanish: (pay attention to.
Senora Atkinson Spanish 1 Week 5: Day 1 Roll Call: Answer with: “Hola”, “¿Qué pasa?” or “¿Qué tal?”. Review (Repaso): Complete the worksheet on your desk!
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
Days, months, seasons, and more!
¿Cuántos hay? 1. Hay veinte estudiantes en mi clase.
Telling Time.
Spanish 1 & 2 Week 3.
Matemáticas… Lee en voz alta. 2, ,379 = x 50 = 25,000
Día número 28—español 1 ACT 1: Supply the missing number
Tapas Write the following numbers in Spanish: 1. seven
Q and A/ Preguntas y respuestas
Days, months, seasons, and more!
Lesson Objective: I will be able to ask and state the current date, and my birthday using month, day of the week, and numbers vocabulary Essential Questions:
Objetivo: students will practice the numbers 0-20,
APUNTES: La Hora (Time)-REV Preguntas with time: How do I start?
Días y Meses.
(How to tell time in Spanish)
Capítulo 3: ¿Qué clases vas a tomar?
Days of the Week Months of the Year
Capítulo Uno Hola, ¿qué tal? Spanish 1.
Hoy es lunes 16 octubre 2017.
Hoy es lunes 11 septiembre 2017
How to say the date in Spanish
Days, months, seasons, and more!
Hoy es viernes el ocho de septiembre
To greet someone:.
Days, months, seasons, and more!
Days, months, seasons, and more!
El calendario y La fecha
Calientamiento Please remember to write the date and what today is in the upper right hand corner of your paper. El 10 (diez) de agosto de 2015 (dos mil.
Telling Time (Cómo decir la hora).
Days, months, seasons, and more!
How to say the date in Spanish
¿Qué hora es?.
Telling Time (Cómo decir la hora).
Telling Time (Cómo decir la hora).
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
Telling time in Spanish
Telling Time (Cómo decir la hora).
Capítulo 1 Lección B Vocabulario II
Telling Time (¿Qué hora es?).
Telling Time (Cómo decir la hora).
Telling time (Cómo decir la hora).
Telling Time (La hora).
Telling Time (Cómo decir la hora).
¿Qué hora es?.
Telling Time (Cómo decir la hora).
Days, months, seasons, and more!
Quasimodo: Get a laptop, log in, and go to the class website (
Wednesday el miércoles Thursday el jueves Friday el viernes
Days, months, seasons, and more!
Bienvenidos Preliminares A-D.
Telling Time (Cómo decir la hora).
Día número 44 Español 1—Acelerado
¿Qué hora es?.
Days, months, seasons, and more!
Days, months, seasons, and more!
Que hora es? What time is it?.
Transcripción de la presentación:

Spanish 1 & 2 Week 3

Student objectives for the week of agosto 28 – 31 lunes: I will be able to say that I am tired in Spanish. martes: I will be able to write a date in Spanish miercoles: I can ask how old someone is and tell how old I am in Spanish. jueves: I will ask to go to the bathroom in Spanish. viernes: no school

Bell Ringer: Lunes el veintiocho de agosto Test Next Friday Spanish 2: Conjugate Leer Set up in the following pattern Yo_________________ Nosotros_________________ Tú _________________ Vosotros_________________ Usted ______________ Ustedes _________________ El/Ella _____________ Ellos ____________________ I am very tired= Yo estoy muy cansada(o) 8+3=__ Spanish 1: Write in Spanish Day after lunes __________ Day after Domingo_________ Day after viernes _________ Day after miercoles________

First summative All 7 days of the week, all 12 months of the year, numbers 1-60 used in dates and telling time 3-ring Binder: Required label the Front with Spanish 1 or 2, your full name and period 4 sections: 1st tab=Bell Ringers 2nd tab= notes 3rd tab= Handouts/workbook pages 4th tab= projects

Agenda: School website on my computer & overhead Students will log onto the school website: nsbhigh.com Teachers: find me, on the right find your level select Choose a power point I try to load the power point every Friday. If you missed something you can check there. Objective: I can express that I am very tired in Spanish

Practice the following dialog: A) Hola, Mi nombre es…….. ¿Como te llamas? B) Me llamo………. Mucho gusto. Encantado(a) o Mucho gusto. To introduce a third person: B) Te presento a mi amiga(o)……… Mucho gusto ¿Como se escribe tú nombre? Y tú apellido?

Bell Ringer : martes el veintinueve de Agosto Hi, how are you? Hola, ¿Como estas? 7+6= Spanish 2: What’s an article? What is the difference between a definite article and an indefinite article? Spanish 1 & 2: Write these dates in Spanish 1. Sunday, March 5 2. Wednesday, September 17 3. Saturday, July 4 4. Friday, October 11 5. Monday, January 22 6. Thursday, August 2

Text this message @ adarve Remind : Everyone take out your phone Spanish 2, enter this number 81010 Text this message @ adarve Can’t text? Email to: adarve@mail.remind.com Spanish 1, enter this number 81010 Text this message @ adarve732 Can’t text? Email to: adarve732@mail.remind.com

Articles are the most frequently used adjectives (adjectives modify nouns). There are two types: definite and indefinite. Indefinite articles refer to one of a general group. a= in front of consonants, a bagel an= in front of vowels, an egg Specific group. The is the definite article. It indicates that a noun refers to someone or something in particular. Please bring me a bagel and an egg. I’ll take the everything bagel with the fried egg.

Spanish articles on page 11 of your workbook.

Greetings Write into NOTES Good day: Buenos dias Good afternoon: Buenas tardes Good evening(night): Buenas noches Parting: Goodbye: Adiós Chao= goodbye(informal) Until tomorrow: Hasta mañana Later: Hasta luego See you: Hasta la vista See you soon: Hasta pronto

Expressions of courtesy : Expresiones de Cortesía Gracias = Thank you De Nada o con mucho gusto= You’re welcome Por Favor = Please Lo siento = I’m sorry Perdón = Pardon Perdoname = Forgive me

Spanish 1 Agenda: Workbook Fill in the answers for exercises 6 pg 10, 8 pg 11, 9 pg 12,10 pg 13, 15 pg 15, 21,22,23pg18

Spanish 2 Agenda: Fill in the answers for exercises 2,3,4 pg 8 Go over page 9,10

Bell Ringer: miercoles el treinta de Agosto Q) ¿Cuantos años tienes? ( how many years do you have?) How old are you? R) Yo tengo _______años. 5+10= 1:00 pm ______ 2:15______pm 5:30 ______am 7:45 ______ pm 10:52_____ am Objective: I can ask how old someone is and tell how old I am in Spanish.

What time is it? ¿Que hora es? If the hour is 1:00 you begin by saying : Es la una 1:58pm= Es la una y cincuenta y ocho de la tarde All other times begin with Son las.... 2:15pm = Cuarto=1/4 or 15 minutes media=1/2 or 30 min 2:15pm= Son las dos y cuarto de la tarde 12:00 = son las doce o media noche 12:01 am to sunrise = madrugada Sunrise to noon = la mañana

Sunrise to noon = la mañana 7:00am = Son las siete de la mañana Noon to sunset (nightfall)= tarde 3:43pm = Son las tres y cuarenta y tres de la tarde Sunset to midnight = noche 8:42pm = Son las ocho y cuarenta y dos de la noche Noon=medio dia midnight= media noche am=ante meridium pm=post meridium

Watch You Tube Video about telling time https://www.youtube.com/watch?v=PvPh6-9BgQU Using menos: https://www.youtube.com/watch?v=LL-HuuvFPTw

The months of the year= Los meses del año: https://www.youtube.com/watch?v=0lem2UFT3eE

Telling time: little clock faces What time is it? ¿Que hora es? It’s 1 o’clock Es la una en punto It’s ……. Son las…… A quarter = un cuarto A quarter past two 2:15 un cuarto pasado las dos A half = y media 5:30 las cinco y media Homework Assignment: On a piece of paper write out a schedule for a typical school day.

Daily Schedule: 6:00 las seis de la mañana, get up, me levanto 6:10 las seis y diez, shower, me ducho 6:30 las seis y media, eat breakfast, me desayuno 6:45 las seis y cuarenta y cinco, get dressed, me visto 7:10 las siete y diez, salir para la escuela 7:25 las siete y veinticinco llegar a la escuela 7:29 las siete y veintinueve primer period- español 8:26 las ocho y veintiseis segundo periodo 9:20 las nueva y veinte tercero periodo

Cuarto periodo Quinto period Estudio Almuerzo Sexto Séptimo 2:45 dos y cuarenta y cinco la escuela termina 3:00 las tres de la tarde práctica futbolística 6:00 las seis la comida 9:00 las nueva acostarme

Bell Ringer: jueves el treinta y uno de agosto Q)Where do you live? ¿ Donde vives? R) Yo vivo en _____ Q) Cual es tú dirección? R) Mi dirección es _______ 4+9= Objective: I can ask where someone lives and give my address in Spanish

Over the next 4 days

Spanish 1 & 2: make sure you have gone on Quizlet Spanish 1 & 2: make sure you have gone on Quizlet.com for every day of the week, every month of the year, and all the numbers 0-100.

Agenda Wednesday: Make sure to bring your text book tomorrow. Spanish 1: workbook pages 19-20 Spanish 2:

Ask the following questions to your partner: ¿Cual dia sigue Domingo? ¿Que dia es el partido? ¿Cual dia salimos una hora temprano? ¿Cuales son los dias del fin de semana? ¿Que dia entregamos los Bell Ringers? ¿Cual dia empieza con una jota? ¿Cual dia es tu favorito?

8.¿Cual es la fecha de tu cumpleaños? ¿Cual mes: empesamos la escuela? empieza las vacaciones de verano? empieza un año Nuevo? empieza el otoño? empieza la primavera?

¿Cual mes celebramos: la Navidad? el dia de la Independencia? el dia de las madres? el dia de Acción de gracias? el dia de San Valentín?

Bell Ringer: Jueves el treinta y uno de Agosto Can I go to the bathroom? = ¿Puedo ir a el baño? 11+5= List the months these events occur in Spanish: Presidential election______ St. Patrick’s day__________ Father’s day_____________ Last day of school ________

Conjugate Pensar Set up in the following pattern Yo_________________ Nosotros__________________ Tu _________________ Usted ______________ Vosotros __________________ El/Ella _______________ Ellos _____________________ Conjugate Set up in the following pattern

Conjugate Escribir Set up in the following pattern Yo_________________ Nosotros__________________ Tu _________________ Usted ______________ Vosotros __________________ El/Ella _______________ Ellos _____________________

Conjugate Hacer Set up in the following pattern Yo_________________ Nosotros__________________ Tu _________________ Vosotros__________________ Usted ______________ Ustedes __________________ El/Ella _______________ Ellos _____________________

Spanish 1 & 2: Get the computers from the cart and logon using Go to Quizlet.com

viernes el primero de septiembre Teacher work day no students