First things first… Write your two nicknames on a sheet of paper.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
Advertisements

Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
 Contesta las siguientes preguntas sobre la clase: › 1. When is homework due each day? Can you turn in late homework? › 2. What must you do before retaking.
Calentamiento (warm-up)   Write a letter to your new pen pal Ignacio in Ecuador.   Be sure to include:   GREETING: Querido Ignacio, (Dear Ignacio)
“Me gustas tú” by Manu Chao As you listen to the song, make a list of all the things that Manu Chao likes. Try to write at least FIVE things that he likes.
Las Palabras Interrogativas Etapa Preliminar Español II.
Spanish Pronunciation. Vowel sounds The vowel sounds in Spanish are different from those in English. In Spanish, each vowel has just one sound. Spanish.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Asking Questions in Spanish a. YES / NO QUESTIONS. Just like in English there are two types of questions: b. INFORMATION QUESTIONS. Different from English.
¿Qué? ¿Cómo? ¿Con quién? ¿Por qué? ¿Para qué?
Helpful Classroom Vocabulary Para la Clase de Español.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK*
PALABRAS INTERROGATIVAS
Examen 4A El mapa gráfico.
Para Hacer Ahora Construct a dialog between an overprotective father and his teenage daughter which is introducing her male friend. Examples of questions.
Hoy es el 1 de Octubre..
A Ahhh.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Say What? Spanish Question Words
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas p.154
Las Preguntas (the questions)
To ask what time it is in Spanish we say ______________
First Grade Dual High Frequency Words
ANTE TODO You’ve already learned how to use interrogative words and phrases. As you know, ¿qué? and ¿cuál? or ¿cuáles? mean what? or which? However, they.
saquen una hoja de papel
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Antes de empezar: en español using “también”, write a sentence telling me you like the following: la pizza and las hamburguesas (hamburgers) saquen.
Hoy martes el 20 de diciembre
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Las Palabras Interrogativas
ANTE TODO You’ve already learned how to use interrogative words and phrases. As you know, ¿qué? and ¿cuál? or ¿cuáles? mean what? or which? However, they.
S2 SPEAKING ASSESSMENT QUESTIONS STUDY GUIDE
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Hoy es lunes el 29 de febrero Today is Monday, February 29
Interrogative Words (Las palabras interrogativas)
Question Words.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
ANTE TODO There are three basic ways to ask questions in Spanish.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
¡BIENVENIDOS AL ESPAÑOL 1!
Preguntas Questions Ch. 2 - Preguntas.
Las Palabras Interrogativas
How do I ask a question in Spanish???
Las Palabras Interrogativas
La Fecha.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Understanding and Answering Questions
Spanish I Señora Hoffman-Fields
Las Palabras Interrogativas
Hoy es martes, el veinte de agosto de 2019
Las Palabras Interrogativas
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

First things first… Write your two nicknames on a sheet of paper. Star the name you want to go by. If you prefer your real name, please write that. Explain to me, in English, why you chose those two nicknames. Then, on the same sheet of paper answer theses questions…. What is one activity you enjoyed last week? Which activity did you struggle with or dislike? How do you intend to improve your grade on the pre-assessment this Friday?

Match the questions with the answers. ¿Cuándo vas? ¿Quién es? ¿Cuántos hay? ¿Con quién? ¿Qué hora es? Answers: Es mi amiga. Con ella. Mañana. Son las ocho. Tres Match the questions with the answers.

Match the questions with the answers. ¿ Cuándo vas? Mañana. ¿Quién es? ¿Cuántos hay? ¿Con quién? ¿Qué hora es? Answers: Es mi amiga. Con ella. Mañana. Son las ocho. Tres Match the questions with the answers.

Match the questions with the answers. ¿ Cuándo vas? Mañana. ¿Quién es? Es mi amiga. ¿Cuántos hay? ¿Con quién? ¿Qué hora es? Answers: Es mi amiga. Con ella. Mañana. Son las ocho. Tres Match the questions with the answers.

Match the questions with the answers. ¿ Cuándo vas? Mañana. ¿Quién es? Es mi amiga. ¿Cuántos hay? Tres ¿Con quién? ¿Qué hora es? Answers: Es mi amiga. Con ella. Mañana. Son las ocho. Tres Match the questions with the answers.

Match the questions with the answers. ¿ Cuándo vas? Mañana. ¿Quién es? Es mi amiga. ¿Cuántos hay? Tres ¿Con quién? Con ella. ¿Qué hora es? Answers: Es mi amiga. Con ella. Mañana. Son las ocho. Tres Match the questions with the answers.

Match the questions with the answers. ¿ Cuándo vas? Mañana. ¿Quién es? Es mi amiga. ¿Cuántos hay? Tres ¿Con quién? Con ella. ¿Qué hora es? Son las ocho. Answers: Es mi amiga. Con ella. Mañana. Son las ocho. Tres Match the questions with the answers.

Question Words Who remembers the question words rhyme? ¿Por qué? Why? ¿Cuándo? When? ¿Qué? What? ¿Dónde? Where? ¿Cuánto? How much? ¿Cómo? How? ¿Quién? means Who is there?

¡Saquen una hoja de papel!

Por qué ¿ … tienes muchos libros? ¿…estudias mucho? ¿…vas a la biblioteca?

Cuándo ¿ …vas al cine? ¿…comes el almuerzo? ¿…es tu cumpleaños?

Qué ¿ …te gusta hacer? ¿…hora es? ¿…pasa? ¿…tipo de música escuchas?

Dónde ¿ …está mi mochila? ¿…está tu casa? ¿…están los libros?

Adónde ¿ …vas mañana? ¿…van Uds. ahora?

De dónde ¿ …es la chica? ¿…eres tú? ¿…es el profesor?

Cuánto/a ¿ … dinero tienes? ¿…agua quieres? ¿…pizza comes?

Cuántos/as ¿ … años tienes? ¿…clases tienes este semestre? ¿…plumas quieres?

Cómo ¿ …estás? ¿…se llama? ¿…es tu mejor amigo?

Quién ¿ …es tu profesora de arte? ¿…es la chica en la foto? ¿Con … vas al cine?

De quién ¿ …es el libro? ¿…son las plumas?

Cuál ¿ …es la fecha? ¿…prefieres, Coke o Pepsi? ¿…es tu restaurante favorito en Wilmington?

Using question words You will need to understand these question words to participate in tomorrow’s activity…

Latinos famosos Me llamo Nicole Polizzi. Mi apodo es Snooki Tengo 25 años. Soy de Marlboro, Nueva York. Soy chilena (hija adoptiva de una familia italiana). Soy una personalidad de la televisión.

Famous Latinos Research Be able to answer these questions TOMORROW about your famous latino: ¿Cómo se llama? Se llama ______________ ¿Tiene un apodo? Su apodo es ____________ ¿Cuántos años tiene? Tiene ____ años ¿De dónde es? Es de ______________ ¿Qué es su nacionalidad? Es ___________ ¿Qué hace? ¿Por qué es famosos? Es________

El alfabeto A - ahh B – bay C – say D – day E - A F – F A G – hey H – ah chay I - E J – ho tah K – ca (r) L – L A M – M A N – N A Ñ – N yay O – O! P - pay Q - coo R – air A S – S A T - tay U - oo V - bay W – dough blay bay X – a keese Y – E gree A ga Z – say tah

Do you recognize these letters? P O Ñ A R E S L T U J I Z Q

La letra “L” In Spanish, the letter “l” is pronounced like the letter “l” in leaf but with a more breathy sound. Let’s practice: The combination “ll,” for most Spanish-speakers, sounds like the letter “y” in yes. Escalera Planta baja Lavar Al lado de Silla Me llamo… Amarillo Tortilla

La letra “D” In Spanish, the pronunciation of the letter “d” is determined by its placement in the word. When the letter “d” is at the beginning of a word or comes after “l” or “n,” it sounds like the letter “d” in dog. Let’s practice: Dormitorio Derecha Donde Bandera Caldo Píldora

La letra “D” continuada When “d” comes between two vowels and after any consonant except “l” or “n,” it sounds similar to the “th” in the. Let’s practice: Cada Comedor Izquierda Grande Al lado de Madre *A la derecha de*

Las letras “P,” “T,” & “Q” In English, the letters P, T, Q, and the hard C sound are pronounced with a little puff of air. Hold your hand in front of your mouth as you say these English words. You will feel your breath on your palm. Pan Comb Papa Case Too Park Tea Quick Take

Las letras “P,” “T,” & “Q” Now say these Spanish words your hand in front of your moth. Try to say these consonants so that you feel no air on your palm. Taco Queso Tú Pan Cómo Papá Sótano Quiero Planta

Oral Presentation #1 La casa de Angélica está en la calle doce. Mis hermanas son guapas e inteligentes. ¿Cuál es tu número de armario, noventa u ochenta? Rojo, blanco y azul son los colores de nuestra bandera. Hace calor en julio y me gusta nadar en la piscina.

VARK RESULTS DON’T LOSE THEM! WRITE YOUR RESULTS IN A NOTEBOOK OR TYPE THEM IN YOUR PHONE. MOST IMPORTANTLY…. DON’T LOSE THEM!

Visual Vocabulary- draw pictures Grammar- different color verbs Hago Hacéis Haces Hacen Hace Hicimos Hice Hicisteis Hiciste Hicieron Hizo Haremos Haré Haréis Harás Harán Hará Hacemos Vocabulary- draw pictures Grammar- different color verbs

Aural Very important for language learners Songs Rhymes Chants ¿Por qué? Why? ¿Cuándo? When? ¿Qué? What? ¿Dónde? Where? ¿Cuánto? How much? ¿Cómo? How? ¿Quién? means Who is there?

Reading / writing Hand written study guide Flash cards Repetition

Kinesthetic Vocabulary Body parts Classroom items BABBEL! Total Physical Response (TPR)– a strategy that links movement to meaning Vocabulary Body parts Classroom items Clothing / accessories Grammar Verbs- point to the subject (ex: yo, tú, ellos, etc.) Commands