Vámonos Write the paragraph in English & Spanish:

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Write the following: For each infinitive and pronoun, give the correct conjugation in the imperfect. Examples of infinitives: Mirar, hablar, comer Examples.
Advertisements

1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
Quasimodo: See how much you can understand.  Este hombre se llama Lionel Messi. Es de Argentina. Tiene veintisiete años. Messi es un jugador de fútbol.
Vamonos! This is a speaking warm up. When I come to you, be prepared to tell me (in Spanish!). ¿Qué le gusta hacer Shakira?
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Vámonos Write four sentences in Spanish about things what you have done over the past week. Use the preterite! Ejemplos:  going to basketball games- going.
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos. 1) A la chica le __________ bailar mucho. (gustar) 2) Yo __________ a la escuela con mi hermana. (caminar)
Vámonos Traduce las frases a español: 1) Her grandchildren are the sons of her daughter. 2) My sister-in-law is the wife of my brother. 3) Our fathers-in-law.
Vámonos Take out a blank sheet of paper and label one side “Listening Practice” and one side “Writing Practice”. You’ll staple this to your worksheet tomorrow.
VÁMONOS Llena los espacios y traduce las fraces. Fill in the blanks and translate the phrases 1.Yo ___________ (estar) bailando. 2.Ella __________ (estar)
Vámonos Write a sentence about the three people below and the chores they are doing. Use the present progressive (ej: Yo estoy lavando los platos) Ignacio.
Vámonos Write out the following sentences in Spanish and English. 1)Anoche, yo comí con mi familia. 2)Cuando yo era niña, siempre comía con mi familia.
Vámonos Traduce el párrafo a español con tu información personal: When I was a boy/girl, I used to like _________ and ________. I always ________. My mom/dad.
1. ¿Cómo eras cuando eras pequeño(a)? 2. ¿Eras callado(a) o conversador(a)? 3. ¿Eres más obediente o travieso(a)? 4. ¿Ahora eres paciente o impaciente?
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos: 1)Mi madre siempre _______________ verduras. (comer) 2)De niña, yo _______________ en Philadelphia. (vivir)
Vamonos Get out your purple speaking paper from yesterday AND your writing assignment. I will come to your desk and double check that both have been graded!
Do now: Lee la historia:
The Imperfect Tense: Regular Verbs
Español 1 31 de enero de 2017.
Español 1 18 y 21 de noviembre de 2016.
(Yo _______  nosotros Nosotras ________   (Tú ) ____  xxxxx Usted Él ____
Vámonos Relabel your passports: 3rd period → el 17, 18, 20, 21, 24
Interrogatives in Spanish. Preguntas en español.
Hoy es martes , el 17 de mayo de 2016 Today is Tuesday, May 17 , 2016
Tapas What will you do on these days at these times?:
Vámonos Write out the categories and put the following foods into the appropriate one: huevos manzanas arroz leche brócoli pasta mantequilla pera.
Vámonos Escribe las frases completas en una manera correcta:
Vámonos: Copy down this vocab!
Preparación/ Review Hoy es jueves el 27 de octubre de 2016 Today is Thursday, October 27, 2016 Do now: In your assessment you will be asked to read about.
Español 1 10 de marzo de 2017.
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos:
AGENDA Diario / Recordatorio: Prueba-Dictado #2; próximo lunes
First Grade Dual High Frequency Words
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos en el imperfecto.
Vámonos Write the conjugation only- DO NOT WRITE THE SENTENCE.
Hoy es el lunes 17 de abril de 2017.
EL Imperfecto (parte del pasado).
Vámonos Traduce las frases a español:
Vámonos Match the vocabulary word to it’s translation! Write word and definition. el bistec a. pepper la galleta b. cookie el helado c. juice.
Antes de empezar Escribe la información en tu cuaderno
Vámonos Escribe las frases y conjuga (conjugate) los verbos:
Vámonos Traduce el párrafo a inglés:
Vámonos Take out a sheet of paper. Label it Unit 5 Review and make sure you have all of the space front & back. You’ll use it today & tomorrow.
Vámonos 1) Pick up a new passport and write in today’s date: “el 30 de agosto”. 2) Write out the following times in Spanish using the five steps and.
The imperfect tense.
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
Hoy es lunes el veinticuatro de septiembre.
Metas: I can identify my current proficiency level
El imperfecto.
Vámonos Finish the sentences with a statement about how you feel ..
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Vamonos Translate to English: Yo nunca estudio.
Vamonos Translate to Spanish: **** hint  use de ***
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
4.7 invitations, ir+a+inf..
Childhood Oral Questions: SPANISH
HAGAN AHORA: TRADUZCA LAS SIGUIENTES FRASES
Vámonos Bailar Tocar Llamar Escuchar Cantar Jugar Estar Gustar
Pretérito imperfecto 1 Paul Widergren 2007.
Práctica #2: Era el sábado por la noche. Hacía mucho calor en la casa de Señor Rodríguez. Todas las ventanas estaban abiertas. A las dos en punto, un hombre.
Teach me how to conjugate
What do you know about 5 de Mayo? Where is it celebrated?
Vámonos Escribe el párrafo en español con tu información personal:
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
viernes, el 2 de septiembre LT: I can write about Spanish 1 themes
Vámonos Take out a blank sheet of paper and label one side “Listening Practice” and one side “Writing Practice”. When you’ve done that, I’ll stamp your.
Tener and Tener idioms.
Vámonos Traduce las frases a español usando el vocabulario de la semana pasada. Usa el imperfecto para los verbos. Every day, the monster ate in the kingdom.
Transcripción de la presentación:

Vámonos Write the paragraph in English & Spanish: Cuando yo era niñx, me gustaba jugar al fútbol (soccer) con mis amigas. Nosotros jugábamos (used to play, good job) todos los días después de la escuela. Siempre comía la cena con mi familia después de la práctica.

5.8 El Imperfecto Irregular el 29 de enero

Anuncios domingo, el 22 de enero: Duolingo (50 XP) lunes, el 23 de enero: Prueba 5.2 martes, el 31 de enero: Proyecto 1

Los irregulares Ser=to be Ir=to go Ver=to see

Frases importantes “Cuando yo era niñ@..” → When I was a child... “Yo siempre iba a ____” → I always went/used to go to ____ “Me gustaba(n) ____” → I liked/used to like ________ Ejemplo: Me gustaba leer → I liked/used to like to read Ejemplo: Me gustaban peras I liked/used to like pears “Yo quería _____” → I wanted ______ Ejemplo: Yo quería ser doctora → I wanted to be a doctor

Práctica #1- Escribe las preguntas 1) ¿Quién cocinaba desayuno? ¿Qué le gustaba cocinar? 2) ¿Por qué era un poco loco el abuelo? 3) ¿Cuál era el problema de la madrastra y la hermanastra de Cecilia? 4) ¿Cuántos años tenía la prima de Cecilia? ¿Cómo se llamaban sus tres primos? 5) ¿Qué hacían los primos de Cecilia? 6) ¿Con quién vivía Cecilia? A Cecilia le gustaba vivir con tantas personas?

Práctica #1 Hola, me llamo Cecilia. Cuando yo era niña, yo vivía con mucha familia. Mi padre siempre se despertaba a las cinco de la mañana para cocinar el desayuno para todos. A él le gustaba cocinar huevos y omelettes. Mi abuelo vivía con nosotros también y él era un poco loco. Siempre bailaba por la casa sin música. Mi madrastra y mi hermanastra nunca se despertaban temprano (early) y siempre llegaban al trabajo tarde (late). Mi prima Marlén tenía dos años y ella lloraba mucho. Sus hermanos Pancho y Miguel miraban televisión todas las noches. En la noche, yo cocinaba la cena con mi hermanastra y mis primos. ¡Cada día era una aventura- era excelente!

Práctica #2 Imagine you’re doing a presentation for your history class about the daily life of an ancient civilization. Write at least 12 sentences about what people in this civilization used to do on a regular basis using only the imperfect. Discuss where they lived, what they ate, activities they did, what they liked, etc. Brainstorm with your table if you need to! Hint: you can talk about a real group of people or make one up. Either way, talk about “ellos”.