Task Based Approach Activity by Micaela Moreyra

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
A expresar los gustos e intereses Estas preguntas son buenos para conversar sobre lo que les gusta con sus compañeros What do you like? What do you love?
Advertisements

Hoy es lunes. La fecha es el 24 de febrero LA PREGUNTA: Traduzcan. (Use the verb estar) We are He is They are LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: Examen del capítulo,
Listening activities The basics.
Las metas de hoy: Las metas de hoy: Students will listen to, ask about, and communicate activities people like to do and don’t like to do. Students will.
LOS JUEGOS DE MESA UN PROYECTO PARA LA CLASE DE ESPAÑOL –FS4
Campanazo Write out the following numbers in Spanish:
ALC #7 Do the math problems and write the answer in Spanish.
Martes 4 de noviembre Máx. : 21° Mín. : 8° Hazlo ahora 3 min On a scale from 1-10 I feel ________ about injuries and reflexive verbs.
Calentamiento Correct the sentences you see below in Spanish: 1)Me gusta nado en la pisina. 2) ¿Quieres voy a playa con mi? 3) Yo voy jugar futbol. 4)
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Spanish 4 Chapter 9 Lesson 1. Agenda Public Interview(5) Presentations(15-20) Irregular Preterit Verbs (15) Cultura de panama en el libro? (15) Grades(5-7)
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
Actividades de hablar Avancemos I 6.1. You will complete different speaking activities with your row partner. Take turns asking and answering questions.
Foreign Language Teaching Tips Rich Bradshaw. ¡Classroom Vocabulary Scavenger Hunt! Purpose Introduce new vocabulary words in TL Identify items using.
EL Examen Final Español Speaking You will select ONE scenario BEFORE the day of the exam and practice in class and at home!!! WOO-HOO You may.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Trabajo de Entrada NP36 Semana 24. Trabajo de Entrada 29/2: NP 36-Traduzca- Copy and translate. 1. Hablo.6. Enseñáis. 2. Enseña.7. Hablan. 3. Trabajamos.8.
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
VOICE LEVEL 2: ¡Hola. ¿Cómo estás. ¿Qué tal
Preparación/ Review Hoy es martes el 13 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 13, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg 56.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
8 de febrero de 2017.
8 de febrero de 2017.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Parent Conferences Conferencias de Padres.
Español 2 2 de mayo de 2017.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Who Wants to be a thousandaire? How to setup the game:
Unidad 10 Perfect Test Score
Es el 4 de noviembre La Práctica (parte 1)
Español 1 29 de marzo de 2017.
¿Dónde están los tres objetos? Escribe una oración para cada objeto:
Answer the questions (See pag 96) Cuál = Which
¿En que puedo servirle? ¿Qué talla usa? ¿Qué color prefiere usted?
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en el pupitre.
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Día número 24 Español 1—Acelerado
Describes self and others.
TASK-BASED LEARNING (TBL) Virtual Tutor: Ivonne Caro Laynes.
By the end of the lesson you’ll be able to:  Identify key places in town  Give a description of the places  Provide an opinion on their town  Compare.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Use this slide to revise the food items. There is no colour coding now, so be sure to emphasise the correct articles – un, una, unas.
Communicative Objective:
Día número 94—español 1 El 25 de enero Horario de Inicio Tardío
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
1.4 Numbers.
HAGAN AHORA: ESCRIBE LAS FECHAS EN ESPAÑOL December 31 July 4
Monster Draw Activity Read the sentences on the following slide and draw your monster based on the descriptions.
Metas: Puedo hacer comparaciones usando la forma correcta de "tan"
Vámonos ¿Qué NO te gusta hacer? (3 cosas)
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
DUE NOW: Place homework on entrance table.
What does it mean ¿Qué te gusta hacer? ________________________
Hacer Ahora. Traduce las preguntas.
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Quasimodo: Prepárate para la prueba.
Antes de empezar Me queda ___. = It fits me ___.
Saquen la hoja de práctica
HAGAN AHORA HOJA DE TRABAJO 2B - 1
Personalise your wheel
Objectives Greeting teacher and others in Spanish using common phrases. Knowing Spanish speaking countries and how to say the nationality of a citizen.
Transcripción de la presentación:

Task Based Approach Activity by Micaela Moreyra Theme: Servicios de Urgencias Communicative goal: Assessing and referring a patient to a treatment area in the Urgent Care Centre, interviewing a patient. Purpose of task: To discuss a patient’s condition and choose the patients’ treatment based on the severity of their condition in the Urgent Care Centre. They will also explore how to conduct an interview with a patience and ask appropriate questions during the interview. Grammar: Imperative, use of the subjunctive and indicative to express opinions, agreement, disagreement and probability

Activity: You are a medical student in your third year gaining experience in the Urgent Care Centre. Work in groups, read the clinical cases and decide with your fellow medical students where in the centre they should be treated and why. Varón de 67 años. Vómitos, sudoración, pérdida de conciencia y desmayo. Diabético. 67 year old man. Vomiting, sweating, lost of consciousness, fainting. Diabetic Mujer de 56 años. Diarrea líquida, somnolienta, febrícula y deshidratación de piel y mucosas. No puede hablar pero su marido la acompaña Niño de 4 años. Febrícula, piel enrojecida, falta de apetito y tos constante Paciente de 74 años. Quemadura de 3º grado, se aprecia fémur tibia y peroné.  Quemaduras de 2º y 3º grado en miembros superiores , genitales, espalda y tórax, no así en cara ni vías respiratorias. Mujer de 80 años. Taquicardia, mareos, presión arterial: 23 -11, visión borrosa y náuseas. Mujer de 39 años. torcedura accidental de tobillo izquierdo, mucho dolor

Activity: Clinical interview. Work with your partner to create a dialogue between a doctor and patience in the Urgent Care Centre. While writing the dialogue, you will also discuss the best ways to conduct the interview with the patience during the assessment. Choose one of the clinical cases above to write your dialogue. Role play: Now act out the interview. Report the discussion to the class.