Lección 13 – 25 y 26 de febrero Unit exam is today and Thursday. Make ups are scheduled after school only and are alternate exams.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Vocabulario – A ver si recuerdas
Advertisements

ALC 106 Miércoles el 2 de marzo. objetivo I can listen to a partner and write the new vocabulary on my Cornell notes.
Review Chapter 8.1. Trabajo de timbre Copy the following study guide down for Test 8.1 Wednesday. 1. Know Vocab 8.1 of clothes and colors 2. Know how.
Numbers Números. 1 uno 2 dos 3 tres 4 cuatro 5 cinco 6 seis 7 siete 8 ocho 9 nueve 10 diez 11 once 12 doce 13 trece 14 catorce 15 quince 16 diez y seis.
Vámonos Find your new assigned seat and put your stuff away and get ready for the quiz. You can review until the 5 min timer goes off. Pasaporte and something.
VOCABULARIO DE REPASO TEMA 2-B P. 98 ¿QUÉ VAS A HACER? What are you going to do?
¡Compré muchos regalos! ¿Qué compraste y en qué tienda lo compraste? What did you buy and in which store did you buy it?
Capítulo 2B (Pre-Vocab): ¿Quieres ir de compras?.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take our your homework (parent / guardian signature that you.
A Ver Si Recuerdas Tema 2-B P. 98 ¿Adónde vas? Where are you going?
EOY Speaking Test Today in class we will be going to the computer lab to complete the EOY speaking test Similar to the practice on Tuesday except everyone.
Preparación: Hoy es lunes 29 de Septiembre de 2014 ¿Qué día es hoy? Hoy es lunes What day is today? ¿Qué día fue ayer? Ayer fue domingo What day was yesteday?
Preparación/ Review Hoy es martes el 24 de febrero de 2015 Today is Tuesday, February 24, 2015 Write the following months in Spanish: (pay attention to.
2B A Ver Si Recuerdas. ¿Quieres ir de compras? Do you want to go shopping?
Tener. Regular Verb A regular verb will follow a pattern for conjugation. Pattern: Stem + endings.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
CAP. 3.1 Test Review Practice. TEST FORMAT 22 Questions  Matching  True & False (reading comprehension)  Short answer (written sentences)  Fill in.
Las formas In this presentation, you will learn… How to say the names of the shapes How to describe shapes with colors.
Los colores que terminan en “o”. morado rojo amarillo anaranjado rosado negro blanco.
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
Hoy es lunes el seis de abril… HW: #643 – 648 X5 due Friday TEST FRIDAY: Lesson 90 – 96, verb phrases & questions Calientito- Find a friend and see if.
Clothing Unit Vocabulary
Write down the regular preterite past tense verb endings:
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
sección escuchada del examen final del primer semestre
Lección 9 – 12 y 18th de febrero
Preparación/ Review Hoy es jueves el 27 de octubre de 2016 Today is Thursday, October 27, 2016 Do now: In your assessment you will be asked to read about.
Lección 22 para el ocho y nueve de abril
Lección 12 – 20 y 24 de febrero Unit exam is next Wednesday and Thursday. Make ups are scheduled after school only and are alternate exams.
Lección 10 – 13 y 14 de febrero.
Lección 29 para el 8 y 9 de mayo ¿Cómo se va . . .?
Lección 4- el 29 y 30 de enero ¿Quieres ir de compras?
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Lección 6 – 4 y 5 de febrero ¿Qué compraste?.
Lección 8 – 10 y 11 de febrero ¿Qué compraste?.
Lección 11 – 19 y 20 de febrero Unit exam is next Wednesday and Thursday. Make ups are scheduled after school only and are alternate exams.
Lección 23 para el once y catorce de abril
Español 1 7 de septiembre de 2016.
Me llamo ______________ Clase 601 La fecha es el 9 de junio del 2017
Lección 29 para el 6 y 7 de abril
Spanish 1441 Final Exam Review – Listening Comprehension – Parts B, C, and D NOTE: Answers are on the next page of this file. PART B. Definiciones. Write.
6.3 Cost and Stores.
Lección 5 – 31 de enero y 4 de febrero
Spanish 2 (6A from Realidades 1)
Los Adjetivos.
2B A Ver Si Recuerdas.
A Ver Si Recuerdas Tema 2-B
Hoy es _________, el _____ de ______ de_______________.
6th grade: el 1 de mayo de 2014 Warm up (10 min)
Spanish 1441 Final Exam Review – Listening Comprehension – Parts B, C, and D NOTE: Answers are on the next page of this file. PART B. Definiciones. Write.
Hoy es lunes el 29 de febrero Today is Monday, February 29
Tópicos del examen: alfabeto – Listen as Señora spells 3 words using the Spanish alphabet Preguntas- questions we’ve used thus far antes and después- what.
Hoy es________, el __________ de ________ de ______________.
Hoy es miércoles. Es el 24 de agosto
Día número 26—español 1 ACT 2: Times after the 30 min mark
Vámonos Complete and write out the following sentences. Try to translate them for a +3 on your pasaporte! Yo ___________________ (necesitar) mucho para.
Metas: 1) I can write and talk about the last time I did something
Enfoque: ¿Cuál es la fecha?
It’s the past tense in Spanish
Vámonos Translate the following sentences into Spanish. Only write the sentences in Spanish. I am going to go to México with (con) my mom. We are going.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Día número 29—español 1 Make corrections on the Table of Contents
Día número 44 Español 1—Acelerado
¿Qué llevas? OBJETIVOS: To revise colors in Spanish.
What items do I wear during the summer?
Vámonos We should be on Day 2 of our new passports. Label today (14 de noviembre). Write out the following point breakdown for the test: Listening: 20.
-AR -ER / IR What are the regular preterite past tense verb endings?
Tapas Fill in the blank with the definite article (el, la, los, las)
Tópicos del examen: Alfabeto – Listen as Señora spells 3 words using the Spanish alphabet Preguntas- questions we’ve used thus far Antes and después-
Transcripción de la presentación:

Lección 13 – 25 y 26 de febrero Unit exam is today and Thursday. Make ups are scheduled after school only and are alternate exams.

Review done on Tuesday for 3 A and 4 A Review first for 2 A, 5B and 8B

Warm up for 3 and 4A too (yo) Pagué (treinta dólares)________ por un llavero (red) ______ . Ella compró un vestido (yellow) ___________ por (quince dólares) ______. 3) (tú) Encontraste una camisa (pink) ________ por (ochenta dólares) __________. 4) (Ellos) gastaron (veinticinco dólares)______ por unos guantes (green) _______. $30.00 rojo amarillo $15.00 rosada $80.00 $25.00 verdes

Warm up ¿Cierto o falso? The Dollar Store tiene precios bajos. C F (tú) compras aretes en la zapatería. C F Morado y blanco están de moda en Robert E. Lee. C F Walmart vende ropa de marca cara. CF Sears es un almacén. CF

Warm up ¿Cierto o falso? C F F C The Dollar Store tiene precios bajos. ___ (tú) compras aretes en la zapatería. ___ Morado y blanco están de moda en Robert E. Lee. ___ Walmart vende ropa de marca cara. __ Sears es un almacén. ___ F F F C

Hoy es _________ el _________ de febrero. miércoles veintiséis Warm up – colors and prices Review for test True or false Matching Fill in the blank Dictation practice Test La vida loca – video clip (if time) Essential question of the day: Am I able to write and talk about buying and selling?

MATCHING – practica para el examen wallet ___ a) ganga skirt ___ b) almacén 3) discount store ___ c) en efectivo 4) mall ___ d) cartera 5) jewelry store ___ e) falda 6) In cash __ f) tienda de descuentos 7) department store __ g) joyería 8) bargain ___ h) centro comercial D E F H G C B A

Dictado – Practice for the exam 1) Listen to and write a brief paragraph in Spanish. Leave gaps for words you don’t know. I will read it twice. Spelling counts but I will give some credit for reasonable attempts. (20 pts) 2) Answer questions in complete sentences about the paragraph. (5 pts).

Dictado Ayer fui a la tienda de ropa. (yo) Compré una camisa azul muy caro. Pagué con una tarjeta de crédito.

Write answers from dictado 1) ¿A dónde fuiste ayer? 2) ¿Qué compraste alli? 3) ¿Cómo pagaste? Fui a la tienda de ropa. (yo) Compré una camisa azul. (yo) Pagué con una tarjeta de crédito.

Una práctica Fill in the blank with the correct form of verb given. (tú) _________/gastar/mucho dinero ayer. ¿Cuánto dinero (él) _______/pagar/por la camisa amarilla? (yo) ______ (ir) de compras anoche. (Ellos) ___________ (encontrar) la almacén. (Ella) _________ /vender/un bolso rosado. gastaste pagó fui encontraron vendió

Selena Quintanilla

La vida loca http://www.bbc.co.uk/languages/spanish/mividaloca/ep01.shtml