Hacer Ahora (Do Now) ¿A quién _______ gustan los carros?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Sustantivos, artículo definido y preposicion de
Advertisements

Nouns and Definite Articles & The Preposition DE.
How to make questions en español
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
The Preposition “de” Spanish 1 Chapter 2. The Preposition “de” “De” is used to sho possession or relationship. “De” mean “of” or “from” – Es el carro.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Un partido para repasar A game to review Write the following time in Spanish. Ms. Hauschild will give you the time.
Me llamo ________ Clase 601 La fecha es el 12 de diciembre del 2014 Proposito # 35: ¿Como terminamos el repaso para el EXAMEN CAPITULO 1 del JUEVES? Actividad.
Bellringer 2/22 Fill in the blank with the correct gustar pronouns (me, te, le, nos, os, les) and choose whether to use gusta or gustan. Write sentences.
¿Que te gusta? = What do you like?
Gramática 2.2 Gustar ¿por qué? vs. porque The preposition ‘de’ el 4/7 de noviembre.
Capitulo 1: Gramática Objetivo (Learning Objective): Students will be able to select subjects and verbs in sentences. Demonstración de aprendizaje (Demonstration.
Calentamiento: The following song is about what Manu Chao likes. How do you think you say “I like” in Spanish?
Fix the sentences (order, articles, adjectives)  estudiantes / son / simpático  Los estudiantes son simpáticos.  deportes / son / pésimo  música rock.
“DE”. The preposition DE usually translates as “of” We have already seen a few uses : ¿De dónde eres? Soy de California. Hoy es el 18 de octubre.
Preparación/ Review Hoy es lunes el 19 de octubre de 2015 Today is Monday, October 19, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement.
CALENTAMIENTO: ¿CÓMO SE DICE “I LIKE” EN ESPAÑOL?.
Copy this on pagína 7 of your cuaderno. Campana # 21 Oct 29 th Campana # 22 Nov. 2 nd Campana # 23 Nov 4 th Campana #24 Nov 6 th Campana #25 Nov 10 th.
The Verbs saber and conocer The “to know” verbs. Saber vs. conocer saber sé sabes sabe sabemos sabéis saben its conjugation The verb saber is irregular.
The preposition DE – pg. 64 “De” can mean “from” ORIGIN: ¿De dónde eres? Soy de Ecuador. (Where from) “De” can also mean “of” GENRE/KIND: los libros de.
Capitulo 1: Gramática Objetivo (Learning Objective): Students will be able to differentiate the appropriate subject pronouns in various sentences. Demonstración.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Tarea diaria 2.1 Repaso: Select the question word or words that best complete each sentence. Hint: One will be used twice! para qué adónde cuántos qué.
Español 1 viernes, el 8 de marzo 8/3/13 Tarea de hoy: Saca el paquete y un lápiz.
LA TAREA NO HAY TAREA – es fin de semana PRUEBA (quiz) – martes el 6 de octubre números de 0 a 60 subject pronouns ser (all forms) and telling where someone.
Do now: Lee la historia:
Preparación/ Review Hoy es martes el 13 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 13, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg 56.
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
The Handy Preposition De
Saber and Conocer Two forms of =To Know
Hacer Ahora (Do Now) Fill in the blanks with the correct form of the verb ser. Write the complete sentences. 1. Los estudiantes ________ muy trabajadores.
The Preposition “De” OF/FROM Ch. 2 - De and Del.
Preparación/ Review Hoy es jueves el 27 de octubre de 2016 Today is Thursday, October 27, 2016 Do now: In your assessment you will be asked to read about.
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Subject Pronouns and the verb‘Ser’.
Español 1: Capítulo 2 Vocabulario 2
Hoy es el 2 de octubre..
Turn to page 3 in journal and title it : Bell Work 18/10/16
Campana #20 Hoy es lunes, 31 de octobre
Turn to page 3 in journal and title it : Campanas #6-10
Hacer Ahora Completa la hoja.
Tapas Match the time (and write y or menos) e. j
Unidad 1, Desafío 1 SER.
Hoy es lunes 9 octubre 2017.
Complete the following sentences using the word bank.
Tapas ¿De dónde? The López family is finally sitting down to dinner.
Español Asking questions.
Subject Pronouns and Ser
Hacer Ahora (Do Now) Can you find and mark five errors in the paragraph? You might look for errors of punctuation, spelling, or grammar. Hola! Me llamo.
Hacer Ahora (Do Now) Can you find and mark five errors in each of the sentences? You might look for errors of punctuation, spelling, or grammar. ¿Qué hice.
Vamonos (Written)Answer the following two questions in two COMPLETE sentences in Spanish What color is your shirt? What is your favorite color (color.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Hoy es lunes el 29 de febrero Today is Monday, February 29
Semana del 19 al 23 de octubre 2015
Subject Pronouns & the Verb Ser
Saber and Conocer Two forms of =To Know
Hoy es viernes el 11 de marzo Today is Friday, March 11
Write in English: inteligente_________________ artistica______________
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Replace each name(s) with the appropriate subject pronoun in Spanish 1) Julian y Paco 2) Caty y yo 3) Luisa 4) Bernardo 5) Veronica y tú.
Hoy es miercoles el 24 de febrero Today is Wednesday, February 24
Teach me how to conjugate
What do you know about 5 de Mayo? Where is it celebrated?
Hoy es viernes , el 6 de mayo de 2016 Today is Wednesday, May 6 , 2016
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
5.1 Expressing Possession with “De”
¿Por qué? Why?.
Subject Pronouns and the verb‘Ser’.
Replace each name(s) with the appropriate subject pronoun in Spanish 1) Julian y Paco 2) Caty y yo 3) Luisa 4) Bernardo 5) Veronica y tú.
Subject Pronouns and Verb Ser
Transcripción de la presentación:

Hacer Ahora (Do Now) ¿A quién _______ gustan los carros? Write each sentence and fill in the blank using the correct pronoun. ¿A quién _______ gustan los carros? A Adrián y a Juan ______ gustan las películas de ciencia ficción. Ellos ______ gustan las frutas. A Nancy ______ gusta el ajedrez. A vosotros______ gustan las hamburguesas.

Capitulo 2: Hoy martes 6 de Octubre del 2015 Objetivo (Learning Objective): Students will be able to use familiar words, phrases, and sentences to present information in Spanish. Demonstración de aprendizaje (Demonstration of Learning): Given six questions, students will be able to use familiar words, phrases, and sentences to present information in Spanish with 100% accuracy.

The preposition de De is used to show possession or relationship. El carro de Marcos. La amiga de Maria. Item + of + Owner Video

¿De quién es? Escribamos: Rewrite the sentence with the correct preposition of de. Ex: música/Alicia/la/de  La música de Alicia Juan/de/el/libro ________________________ Ana y Pablo/la abuela (grandma)/ de ______________ de/ iglesia(church) /la/Madrid ____________________ El/de/ juguete (toy)/Andy _____________________

2. De what type of thing you’re describing. The preposition de 2. De what type of thing you’re describing. Los libros de aventuras. Las películas de misterio. Item + of + description Video

¿De qué es? Escribamos: Rewrite the sentence with the correct preposition of de. Ex: música/Cuba/la/de  La música de Cuba Libro/el/misterio/de ________________________ Clase/la/matemáticas/de ______________ de/ profesor/el/español ____________________ Fiestas/de/las/navidad(chirstmas) _______________

The preposition de 3. De  to say where someone is from. Antonio es de San Juan, Puerto Rico. Person + of + Place/Location

¿De dónde eres? Escribamos: Rewrite the sentence with the correct preposition of de. Ex: Amelia/Cuba/es/de  Amelia es de Cuba Lalo/Texas/de/es ________________________ Es/Carlos/México/de ______________ de/Rosalinda/es/España ____________________ Felipa/de/San Diego/es_______________

The preposition de 4. De followed by el  makes the contraction del El teléfono del maestro. De + El = Del

Escribamos: Rewrite the sentence with the correct preposition of de. 1. 2. El libro de el estudiante. a. El gato de el muchacho.

The preposition de Actividades: Must complete the following activities from the textbook. Write complete sentences. 1. ¿Cómo son? Pg. 64 2. ¿Hoy es el cumpleaños del profesor? Pg. 65 3. Gustos Pg. 65

Boleta de salida Write and replace the correct place of the preposition de in each sentence. Ex: De/el/es/carro/Danny. El carro es de Danny. Es/de/el/ libro/ Miguel. ____________________ Películas/las/amor/de. ____________________ De/Julio/es/Puerto Rico. ____________________ Nosotros/de/somos/los/amigos/Mario. ________________________________