Escribe una descripción para todos los miembros de la familia:

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Me gustan, me encantan P. 135 Realidades 1.
Advertisements

Spanish II I can do everything from level I Warm-up ;
Week 2 sp 2 school sub/ob, adj, ser, tener,
Review: 3 Requirements There are 3 requirements for using the subjunctive A “WEIRDO” verb Two different subjects The word “que” There are 3 requirements.
Actividad en clase 30 de septiembre- primero de octubre ¿Qué te gusta? Write at least three things to complete each of the following sentences. A mí me.
LA TAREA COMPLETE - EJERCICIO A en la página 105 FOR EACH DRAWING, WRITE ONE SENTENCE IN THE IMPERFECT AND ONE SENTENCE IN THE PRETERIT Utilicen los apuntes.
Español 1 24 de febrero. El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es? 6. ¿Qué.
Quasimodo: (son las doce)
¿Ser o estar?. SER = to be Origin Profession Physical Characteristics Personality Time ESTAR = to be Location Health Emotion Present Progressive.
Page 114 En español 2 Reflexive Verbs Do you remember your Indirect Object Pronouns?
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Use and write in sentences body parts vocabulary.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Entrada: Describe a una persona importante [en el libro importante] Escoge (choose) a un miembro de tu familia o un amigo. Entonces, piensa en su personalidad.
Unit 1 Test Repaso (Review) Be ready to write some notes! Notes about what to study for the test.
LOS QUEHACERES DE JORGE
Un evento especial Write a brief description of a special event you look forward to every year. It could be a family celebration, a school event, or something.
Los Colores lunes, el 8 de diciembre.
 I can introduce myself and others using basic, appropriate greetings and even gestures when needed  I can ask someone to describe himself/herself 
El proyecto de una persona famosa Capítulo 1B. El proyecto de una persona famosa Nombre 4 sentences describing their personality (Es…/No es…) 3 sentences.
¿Qué vas a hacer en el futuro?
Unit – Para Empezar calentamientos. # 1 CHOOSE the correct form of the verb then CONJUGATE the verb using the present tense 1.Yo__________ (levantar/
Spanish 1 Gateway High School UNIDAD 2: ¿CÓMO SÓMOS Y QUÉ NOS GUSTA?
Mis amigos y Los Adjetivos Spanish4Teachers.og Sra. Waters NHS español I.
Tener Tener expressions Tener with infinitives
Anuncio Personal.
Verbs like GUSTAR. Gustar Remember gustar?? ◦Me gusta el perro  The dog is pleasing to me ◦Me gustan los perros  The dogs are pleasing to me Me gustaNos.
La Familia WRITING PRACTICE ESPAÑOL 1 REALIDADES 5A.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
Español de febrero. La campana Hoy es martes el 24 de febrero de 2015 Contesta las preguntas con frases completas: 1. ¿A qué hora vas a la escuela.
Hoy es el cuatro de octubre, ¡Hoy es viernes! La pregunta: Conjueguen el verbo TENER en las seis formas. La tarea: Continue studying vocabulary for activities.
Español 2 Inicios 21 SEPTIEMBRE-25 SEPTIEMBRE 2015.
Asi soy yo… En Español escribe: Greeting State your name; introduce yourself Tell everyone your age Describe what you do/who you are Describe the weather.
AVANCEMOS Gustar with an infinitive. GUSTAR WITH AN INFINITIVE We use the verb GUSTAR to talk about what people like to do in Spanish. This verb.
¿Qué Están Haciendo? Use the PRESENT PROGRESSIVE tense to tell what the characters are doing in each scene.
Task / Trabajo 1. Los estudiantes deben (students will): Identificar ocho miembros de su familia (identify eight members of his/her family Describir a.
SPN III Enero Lunes Conjugate Reflexive and Reciprocal verbs in the present tense Reflexive p. 155 Reciprocal p. 157 Write all reflexive and reciprocal.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Escriban en sus Apuntes In your apuntes write the appropriate subject pronoun in Spanish for the following: – Cristina – Manuel y yo – Mary, Erika y Emily.
¡Haganlo Ahorita! Draw a picture of one or two things that you did over the weekend. Switch with your partner and write one sentence for each of the three.
Es el 4 de noviembre La Práctica (parte 1)
Ser and Adjectives.
Getting to know you more!
Primera Actividad Escribe en español: 1. Mr. Harrison is a teacher for (para) Math. 2. Sra. Ruffner teaches Spanish. 3. I have a calculator.
Writing portion of test 1B
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Describe los celebridades
Repaso para la… Prueba #2 27 de febrero de 2017.
Tapas Fill in the blank with an adjective:
TAPAS Describe a friend in Spanish. In the description include: - name
Speaking Activity 2-1 Describe what 2 of your teachers are like using the verb ser and as many adjectives as possible. Include hair color, height, weight.
GUSTAR –to like, to be pleasing to
--To be pleasing to --Your likes & dislikes
Tapas Make sure of what Isabel’s friend is telling you
Tapas The verb estar is used to tell location and to tell the current state or condition (such as feelings) of someone or something. Tell where.
TAPAS Describe a friend in Spanish. In the description include: - name
Using Verbs to Talk About What You Like to Do
You will make a presentation about your family
Descripciones de Personalidad
Metas: Puedo decir de dónde son las personas (nacionalidades)
Tapas Write a sentence using each word
Poster project.
More Unit 1 review! (Sra. Soto).
Describe a las personas con una frase (sentence) completa.
Describe el pelo de las personas.
La familia The Family.
Talking about what you like to do
Tapas ___ una vecina a. trabajador
Transcripción de la presentación:

Escribe una descripción para todos los miembros de la familia: *You will write descriptions for 6 members of the family, and your partner will write descriptions for the other 6 members. Each description MUST include 5 complete sentences: 1 - ONE sentence about the person’s personality using SER. 2 - TWO sentences about the person’s physical appearance using the verb TENER. 3 - ONE sentence about the person’s age using the verb TENER. 4 - ONE secret about the person. (Something the person secretly does as a hobby or something he/she secretly likes.)

Ejemplo: Natalia es muy seria. Ella tiene pelo largo y ella tiene ojos cafés. Ella tiene 32 años. A ella le gusta mucho el karate y juega el ajedrez.