La Comunidad 5to Grado Lección 1: Places in the Community

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La Comunidad 5to Grado Lección 1: Places in the Community
Advertisements

La Comunidad 5to Grado Lección 1: Places in the Community
El Calendario 4 to Grado Lección 1: Los Días y Meses del Año Lección 2: Los Números Lección 3: El Tiempo.
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
La Comunidad 5to Grado Lección 1: Places in the Community
La escuela Lección 1: School Places and Personnel
El transporte 1. el autobús 2. el tren 3. el avión 4. el barco 5. a pie.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
La escuela Lección 1: School Places and Personnel
El transporte 1. el autobús 2. el subterráneo / el metro 3. el tren 4. el avión 5 . el barco.
La Comunidad 5to Grado Lección 1: Places in the Community
Un Mapa De Tesoro. El Mapa… Include a drawing of all of the following: 1.el lago 2.el bosque 3.las montañas 4.el río 5.la playa 6.el océano 7.la catarata.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Week 30 Spanish II. Para Emepzar 11 de abril What is this question asking: ¿Dónde te gustaría visitar y por qué?
¿Cuándo? – When? Normalmente – Normally A veces - Sometimes A menudo - Often Cada año – Each year Siempre – Always Generalmente - Generally.
Lección 2: Los pasatiempos
Agenda: Boot verbs and jugar. La Familia. Tener: Quack Video
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
Description Sentences
Examen 4A El mapa gráfico.
(Yo _______  nosotros Nosotras ________   (Tú ) ____  xxxxx Usted Él ____
SPN 8 Sports and Leisure Unit
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Las Palabras Interrogativas p.154
Español 2 3 de marzo de 2017.
First Grade Dual High Frequency Words
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
¡Los Adjetivos!.
Discussion Voice Activity 1.05
Las Palabras Interrogativas
Thematic Unit: La familia y su ritmo de vida. Targeted Language Level: Spanish Novice-High Essential Question: How does having different kinds of families.
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Antes de empezar: en español using “también”, write a sentence telling me you like the following: la pizza and las hamburguesas (hamburgers) saquen.
Hoy es lunes el 22 de febrero Today is Mondaday, February 22
Communicative Objective:
Cuerpo sano, vida sana Las preguntas.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Los ecosistemas Lección 1: Ecosystems Lección 2: Animals
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Hoy es lunes el 29 de febrero Today is Monday, February 29
Hoy es viernes el 11 de marzo Today is Friday, March 11
In Lección 2, you learned how to express preferences with gustar
Bellringer 10/29 Put this in your NOTES!!! Using questions that you know in Spanish, figure out what the following question words mean. If you can’t.
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Las Palabras Interrogativas
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Día número 166—español 1 El 21 de mayo
Hoy es miercoles el 24 de febrero Today is Wednesday, February 24
Teach me how to conjugate
Description Sentences
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Las Palabras Interrogativas
Los ecosistemas Lección 1: Ecosystems Lección 2: Animals
In Lección 2, you learned how to express preferences with gustar
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

La Comunidad 5to Grado Lección 1: Places in the Community Lección 2: Professions Lección 3: Transportation

Dear Parents: For this quarter in FLES class, we will cover the theme of The Community (La comunidad.) Your child will learn about (1) Places (2) Professions, and (3) Means of transportation in the community. As a culmination to this theme your child will be asked to create a presentation of his/her community (comunidad) using the vocabulary learned in FLES class. Students will create either a poster, PowerPoint or video as a visual tool to present to the class about his/her community (comunidad). Please have students finish anything not completed in class and practice at home. The question structures below, which will be covered in class are here for your information: QUESTIONS: 1. Lugares en la comunidad : (Places in the Community) ¿Qué hay en tu comunidad? (banco, museo, piscina…)  What is in your community? ( bank, museum, pool…) En mi comunidad hay___, ____, ____ .(lugares) (In my community there is ____,_____,____ .(places) 3.  Medios de transporte:  (Means of transportation) ¿Cómo vas a ____ (lugar)?   How do you go to ________ (place in the community)? Yo voy a ____________(lugar) en ____________(medio de transporte). I go to _____________(place) by/in/on __________(means of transportation). ***Extra Credit*** You may earn extra credit on this project by bringing a note from your parents stating that you pointed out (in Spanish) places in the community while driving around. 2. Profesiones/Oficios: (Professions) ¿Qué quieres ser cuando seas grande/mayor? What do you want to be when you grow up? Yo quiero ser _________ . I want to be ______________ .

Lugares en la comunidad Lección 1 Nombre: _______________ Busca los lugares en la sopa de letras. Lugares en la comunidad aeropuerto supermercado escuela hospital museo cine biblioteca restaurante parque tienda banco piscina M P T A S D N F U X J B O I L C E Y Z G R V W K Q H

Lección 2 ¿Qué quieres ser cuando seas grande/mayor? Canción de los oficios http://www.safeshare.tv/w/OtsEAuDzMV Me pongo de pie, me vuelvo a sentar, porque a los oficios vamos a jugar. (2X) Había una vez un niño carpintero que golpeaba con martillo a todas horas a un tablero. Me pongo de pie, me vuelvo a sentar, porque a los oficios vamos a jugar. (2X) Había una vez un niño peluquero que cortaba con tijeras, y peinaba muchos pelos. Me pongo de pie, me vuelvo a sentar, porque a los oficios vamos a jugar. (2X) Había una vez un niño barrendero que barría las tristezas con escoba y con plumero. Me pongo de pie, me vuelvo a sentar, porque a los oficios vamos a jugar. (2X) Había una vez un niño camionera que transportaba toneladas de cariño al mundo entero. Me pongo de pie, me vuelvo a sentar, porque a los oficios vamos a jugar. (2X) Había una vez dos niñas costureras que cosían y bordaban bajo el sol de primavera. Me pongo de pie, me vuelvo a sentar, porque a los oficios vamos a jugar. (2X) Había una vez tres niñas planchadoras que entre planchas y almidones se pasaban muchas horas. Me pongo de pie, me vuelvo a sentar, porque a los oficios vamos a jugar. (4X) ¿Qué quieres ser cuando seas grande/mayor? Yo quiero ser _____________________

Las profesiones en la comunidad Lección 2 Nombre: ____________ Las profesiones en la comunidad ¿Quién es? el deportista, la deportista, el actor, la actriz, el maestro, la maestra, el piloto, la piloto, el doctor, la doctora, el cantante, la cantante, el abogado, la abogada, el ingeniero, la ingeniera, el policía, la policía, el veterinario, la veterinaria

Lección 3 http:www.safeshare.tv/w/GrmvJEKEEF Medios de transporte Quiero andar en auto tocando la bocina Quiero hacer ruido viajando en tren Quiero ir a la luna en nave espacial Descubriendo los transportes que viaje genial A viajar en barco, a viajar en tren, A viajar en auto y en avión también Abrimos las piernas para andar en moto Abrimos los brazos como un avión Volamos muy alto y también barquito Hasta llegar al país de la imaginación Si vamos en bote debemos remar Y con los patines hay que patinar Yo nunca me canso de andar viajando http:www.safeshare.tv/w/GrmvJEKEEF

El transporte en la comunidad Lección 3 El transporte en la comunidad Nombre: ____________ Coloca el Nύmero La patineta La bicicleta El avión El autobús La motocicleta El metro/el tren El barco El carro A pie El cohete El helicóptero El taxi El camión Los patines ¿Cómo vas a _________________________________________________? Yo voy a ______________________en ____________________________.

Lección 3 ¿Cómo vas a la escuela?

Proyecto: La comunidad Draft Nombre: ________________________________________ Maestro/a: _______________________________________ Draw and label a map of a community. The labels should be in Spanish. Use at least 5 of the following vocabulary words: la biblioteca, el hospital, la escuela, el supermercado, la piscina, la casa, el cine, la tienda, el aeropuerto, el restaurante, el parque State what profession you would like to be when you grow up. You will describe for the class your "perfect day" by telling three places you would go and what means of transportation you would use to get there. Use the structures at the bottom of this page to help you describe your perfect day. You do not have to memorize this presentation but you should practice it beforehand. ¡Hoy es mi día perfecto! En mi comunidad hay ___________________, _______________________, __________________, ______________________, _________________. Primero, yo voy a _________________ en ___________________________. Segundo, yo voy a ________________ en ___________________________. Tercero, yo voy a _________________ en ___________________________. Yo quiero ser _____________________________________. Extra: Yo no voy a _____________________________________.

Rough Draft: All answers to questions should be in complete sentences. PROYECTO LA COMUNIDAD Student Instructions Purpose: This lesson is incorporated into a unit about community, professions, and transportation. You will use community (lugares en la comunidad), professions (profesiones), and means of transportation (medios de transporte) to describe your perfect day. You will create either a poster, PowerPoint or video as a visual tool to present. You are encouraged to be creative by dressing up, bringing props, etc… Objectives: You will create and give a presentation using Spanish grammar and vocabulary learned during “la comunidad” theme. Task: You will create either a poster, PowerPoint or video to use as a visual aid while presenting your project to the class. Use the completed sentences at the bottom of your draft. You are encouraged to memorize the sentences for your presentation but you may refer to notes. You may include more information, but the minimum requirements are based on the questions below. Rough Draft: All answers to questions should be in complete sentences. QUESTIONS: Lugares en la comunidad : ¿Qué hay en la comunidad? (tienda, cine, restaurante…) 2. El transporte: ¿Dónde vas primero? ¿Dónde vas segundo? ¿Dónde vas tercero? ¿Cómo vas a _________(lugar)? 3. Las profesiones: ¿Qué quieres ser cuando seas grande/mayor? ***Extra Credit*** You may earn extra credit on this project by bringing a note from your parents stating that you pointed out (in Spanish) the places in the community as you were driving around. Student Learning Assessment: Students will be assessed on their oral presentation and visual aid.

PROYECTO La Comunidad Student Name:     ________________________________________ Rubrica CATEGORY 4 3 2 1 Requirements All requirements are met and exceeded. All requirements are met. One requirement was not completely met. More than one requirement was not completely met. Organization Content is well organized using headings or bulleted lists to group related material. Uses headings or bulleted lists to organize, but the overall organization of topics appears flawed. Content is logically organized for the most part. There was no clear or logical organizational structure, just lots of facts. Attractiveness Makes excellent use of font, color, graphics, effects, etc. to enhance the presentation. Makes good use of font, color, graphics, effects, etc. to enhance to presentation. Makes use of font, color, graphics, effects, etc. but occasionally these detract from the presentation content. Does not use font, color, graphics, effects etc, or the ones used are extremely distracting to the presentation. Mechanics No misspellings or grammatical errors. Three or fewer misspellings and/or mechanical errors. 4-10 misspellings and/or grammatical errors. More than 10 errors in spelling or grammar. Oral Presentation Interesting, well-rehearsed with smooth delivery that holds audience attention. Relatively interesting, rehearsed with a fairly smooth delivery that usually holds audience attention. Delivery not smooth, but able to hold audience attention most of the time. Uses English. Delivery not smooth and audience attention lost. Uses English on more than one occasion.