CONVERSACIONES INTRODUCTORIAS: LENGUA EXTRANJERA

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
The Present Continuous Are you understanding it?!!
Advertisements

Pronombres personales
Personal pronouns & verb to be
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Contaduría Tema: Subject questions L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo.
Inglés técnico para el mundo laboral
ENGLISH UNIT 1 LEVEL 1 07/05/2015UNIT 1- LEVEL 11.
MORE CONVERSATION TOOLS
Those are my eyebrows.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
VERBAL TENSES IN ENGLISH
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
FÍJATE EN LAS PERSONAS Y LAS FORMAS DEL VERBO
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
¿Cuántos años tienes tú? ¿Cuántos hermanos tienes tú?
To be or not to be…. Inglés IWe YouY´all He/She/ItThem.
Questions in Spanish.
I’m wearing brown shoes
PRESENT PERFECT Área Académica: INGENERÍA MECÁNICA Profesor(a): MA. E. GUADALUPE ISLAS LÓPEZ Periodo: JULIO-DICIEMBRE 2015.
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
GUSTAR, SCHOOL SUBJECTS WHICH CLASSES DO YOU LIKE?
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Conversaciones introductorias. Lengua extranjera. L.E.L.I.
El preterite tense ser – to be – “was / were”. Ser – to be – preterite tense 1. Yo fui (I was) __________________________ 2. Tú fuiste (you were) __________________________.
by HERBER PRESENT SIMPLE I am Bart. I am with my family. I’m American.
 Let’s learn to ask and answer questions. 1. Speaking about age I’m 35 years old. Lara is 18. My parents are 62 CHECK FOR MISTAKES Sarah has 20.* Peter.
Lección 1 Subject pronouns and the verb SER
VERB Palabra con la que se expresan acciones, estados o existencia que se refieren a las personas o las cosas; tiene variación de tiempo, aspecto, modo,
FUTURE TENSE GOING TO/WILL
Question Formation Español Uno.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Los Adjetivos Posesivos
Pronombres personales
Licenciatura en Contaduría
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Hoy es martes , el 17 de mayo de 2016 Today is Tuesday, May 17 , 2016
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
A usted le gusta You like (formal/ singular)
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
VERB REVIEW AND TENER.
Handy Verbs Present Tense
CAN Área Académica: Licenciatura En Ingeniería Industrial
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
TEMA Área Académica: INGENIERÍA MECÁNICA
Subject Pronouns (pronombres)
What's your name? My name is Daniela How old are you? I am 19 years old.
Licenciatura en Contaduría
SUGERENCIAS Área Académica: Ingeniería Mecánica
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Hoy es el 10 de septiembre..
Licenciatura en Derecho Eventos pasados y futuros. Lengua extranjera.
The Verb TENER.
Page 228 Realidades 1 The Verb TENER.
Subject pronouns.
PRESENT CONTINUOUS(1) We form the Present Continuous like this: Be + (verb)-ing form: I am eating a sandwich Here are the forms of the Present Continuos:
TEMA Área Académica: Licenciatura en Contaduría
Giselle Mora Velit. Outline: Verb Be  Form  Meaning  Use AFFIRMATIVE NEGATIVE QUESTTIONS.
Using Verbs.
UNIVERSIDAD TECNICA DE MACHALA UNIDAD ACADEMICA DE CIENCIAS EMPRESARIALES CARRERA DE ECONOMIA ESTUDENTS: FIRST CONDITIONAL SENTENCES TEACHER: - Calvache.
CONJUGATE: What does that mean?
Verb to be Present simple I am Ben. Verb to be affirmative Long form Short form I AM I´M YOU ARE YOU´RE HE IS HE ´S SHE ISSHE´S IT IS IT´S YOU ARE YOU´RE.
Question Formation Spanish I Page 52.
La Fecha: Hoy es martes, 2 de septiembre Tema: Gustar Obj: SWBAT use the verbs gustar and the infinitive verb to talk about what they and others like.
Verb to be FORMA AFIRMATIVA FORMA NEGATIVA FORMA INTERROGATIVA
Subject Pronouns Los pronombres.
I like... Me gusta Me gustan.
Conjugate ser in the present tense
Tener Ch. 1A.
El verbo ser TO BE OR NOT TO BE?.
Page 228 Realidades 1 The Verb TENER.
Tener Present Tense.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

CONVERSACIONES INTRODUCTORIAS: LENGUA EXTRANJERA Área Académica: Contaduría Profesor(a): Ma. E. Guadalupe Islas López Periodo: Julio-Diciembre 2016

VERB TO BE Resumen El verbo “to be” es el primer tema de la unidad I que conforma el PAI (programa académico institucional) de la materia de conversaciones introductorias en lengua extranjera. Abstract The verb “to be” is the first topic in unit I in PAI (programa académico institucional) in the subject introductory conversations in a foreign language. Keywords: verbo to be,unidad I, conversaciones, lengua extranjera

Desarrollo del tema Affirmative Interrogative Long form Short form I am I’m Am I? You are You’re Are you? He is He’s Is he? She is She’s Is she? It is It’s Is it? We are We’re Are we? They are They’re Are they?

Desarrollo del tema Short answers Are answers to questions which begin with the verb form is/are. In short answers we do not repeat the whole question. We only use yes or no, the subject pronoun (I, you, he, etc) and the verb form is (isn’t)/are (aren’t). Desarrollo del tema

Yes, I am/we are No, I’m not/ we aren’t No, he/she/it is Are you English? Yes, I am/we are No, I’m not/ we aren’t Is he/she/it French? Yes, he/she/it French No, he/she/it is Are they Chinese? Yes, They are No, they aren’t

WHAT´S YOUR SURNAME PLEASE? WHAT´S YOUR FIRST NAME? WHAT´S YOUR ADDRESS? WHAT´S YOUR NATIONALITY? WHAT´S YOUR HOME PHONE NUMBER? WHAT´S YOUR MOBILE NUMBER? WHAT´S YOUR EMAIL ADDRESS? WHAT IS YOUR JOB/PROFESSION? HOW OLD ARE YOU? ARE YOU MARRIED OR SINGLE? DO YOU HAVE CHILDREN? WHAT IS YOUR HOBBY? WHAT ARE YOUR HOBBIES?

WITH THE INFORMATION BELLOW, WRITE A PARAGRAPH.

Referencias Evans, V. y Dooley, J. (2003). Upstream. Beginner. Express Publishing.