Para hacer ahora Identifiquen: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Nosotros tenemos – We have (male) Nosotras tenemos - We have (female) Ellos tienen – They have (male) Ellas.
Advertisements

Para hacer ahora Identifiquen:
Para hacer ahora Identify as many items in the classroom as you can in Spanish. Make a list of your answers in your notebook. Escriban una lista de cosas.
Para hacer ahora Please complete the following in your notebook using complete sentences: – 1) Nosotros (comer) __________________ en Applebee*s durante.
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
Para hacer ahora Identifiquen: 1)13  2)22  3)7  4)11  5)20  6)5  7)16  8)29  9)30  10) 2 
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Para hacer ahora 1) ¿Cuáles son los días de la semana? 2) ¿Cuáles son los días del fin de semana?
La vida escolar. Objetos en las clases Lápiz Bolígrafo.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Para hacer ahora 1) What is a verb? 2) What is an –ar verb? What is an –er verb? What is an –ir verb? 3) What is an infinitive? 4) How do you conjugate.
Verb: is the action of the sentence. Direct Object: receives the action of the verb.
Para hacer ahora 1) ¿Cuál es la fecha de hoy? 2) ¿Cuál es la fecha de mañana? 3) ¿Cuáles son las estaciones del año?
Para hacer ahora Please complete the following in your notebook using complete sentences: – 1) Ella (estudiar) _______________ en la biblioteca. – 2) Nosotros.
Para hacer ahora Identifiquen:
¿Qué necesitas? ¿Qué tienes? Answer the following questions in Spanish to talk about what you have and what you need for school.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Para hacer ahora 1) ¿Cuáles son los días de la semana? 2) ¿Cuáles son los días del fin de semana?
Español 3 10 de mayo de 2017.
Para hacer ahora 1) What is a verb?
Frases Importantes para la clase de español
Frases Importantes.
Expresiones de la Clase
Pase (palabra masculina)
Hoy es el 18 de septiembre..
Para hacer ahora 1) How would you ask to go to the following places in Spanish? 2) How do you say that you have something in Spanish? 3) How do you.
1 – I would live 5 – He would practice
Before you start, please download the app
Nouns (Los sustantivos) Español
Hoy es el 1 de Octubre..
1 - aburrirse acampar ¿Adónde fuiste? -
Para hacer ahora Write the following words in number form: 1) Cinco 
Things a student might say
En mi mochila tengo… Objectives: * To know classroom items in Spanish
Para hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many. I want to see what you know about.
Español 2 24 de octubre de 2016.
Español 1 18 y 19 de octubre de 2016.
Para hacer ahora Identifiquen:
Español 3 8 de mayo de 2017.
Para hacer ahora Yesterday in class, we learned about the verbs “ser” and “estar”. Pretend that a classmate is still really confused about the difference.
Para hacer ahora 1) ¿Cuáles son los días de la semana?
Capítulo 4.1.
El género y el número de los sustantivos p. 7
2 – Videos de La receta favorita
Para hacer ahora 1) Nosotros (hablar) __________________ en la clase de álgebra. 2) Ella (estudiar) _______________ mucho. 3) Yo (caminar) ________________.
Summer Professional Development 2015
Trabajo de entrada #4 1) It is 8:00 at night. How would you greet someone in Spanish at this time? 2) It is 12:00 in the afternoon. How would you.
Para hacer ahora Please take five minutes to study for your upcoming quiz on: Basic conversations Names If you have any questions, please ask me!
Para Empezar P. 10 – la sala de clases p. 10.
FRASES IMPORTANTES.
Classroom Phrases.
Para hacer ahora Identifiquen los números
Hoy es el 10 de septiembre..
Para hacer ahora Make a list of the following in your notebook:
Para hacer ahora Identifiquen:
Para hacer ahora Please take five minutes to study for your upcoming quiz on: Basic conversations Names If you have any questions, please ask me!
Bienvenidos a la clase de Español 3 para hispanohablantes
Today I am demonstrating comprehension of words, phrases, and simple sentences related to body parts. So I can understand simple questions or statements.
School supplies.
La Clase de EspaÑol.
Para hacer ahora- to do now
Para hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many. I want to see what you know about.
Mi Vecindario (¡25 puntos!)
Hoy es________, el _______ de _____ de ______________.
Review present tense conjugations
pasar tiempo con amigos No me gusta patinar También me gusta
Transcripción de la presentación:

Para hacer ahora Identifiquen: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Hoy es el 17 de septiembre.

La cita del día

Objetivo All learners will demonstrate the ability to state their needs in regards to school supplies. All learners will demonstrate the ability to state the school supplies within their possession. All learners will demonstrate the ability to ask to leave the classroom in order to reach a variety of destinations.

Más práctica You will work in pairs to continue your study of classroom materials and supplies. Each member of the pair will receive a stack of flash cards. You must work together to place each photograph card next to the accompanying word card.

Necesito … Necesito un bolígrafo. Necesito una regla. Necesito una hoja de papel.

Necesito …

Tengo… Tengo un bolígrafo. Tengo una regla. Tengo una hoja de papel.

Tengo …

Más práctica Each student will receive an index card. This game is called “I Need, I Have” For example: I have a book. I need a ruler. I have a ruler. I need a pen. I have a pen. I need a stapler.

¡Más rápido! 1  2  3 

But Miss, I really need to go!

Frases importantes ¿Puedo ir al baño? ¿Puedo ir a la enfermera? ¿Puedo ir a la oficina? ¿Puedo ir a mi consejero/consejera?

Frases importantes ¿Puedo tomar agua? ¿Cómo se dice ___________ en español? ¿Cómo se escribe _____________ en español?