Día número 25—español 1 ACT 1: Times after the 30 min mark

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los Números en Español Spanish4Teachers.org.
Advertisements

Los Números del a
Los números y el reloj omg.
Telling time in Spanish: Explanation Practice exercise index.
What time is it? DLT: I can tell time in Spanish..
1 – 999,999,999.
Costar and numbers to one millon. Use the verb costar (which means to cost) to talk about what something costs. Costar is only used in the third person,
To tell the time in Spanish… 3:15=Son las tres y quince. 11:20=Son las once y veinte. 6:04=Son las seis y cuatro. 1:30=Es la una y treinta 8:19=Son las.
Los números Los números. 16  29  numbers 16  29 have two options  17 = diez y siete or diecisiete  (z  c)(y  i)  24 = veinte y cuatro orveinticuatro.
¿Qué hora es? What time is it?.
LOS NÚMEROS, LA HORA, Y LA FECHA viernes, el 23 de enero.
Los números.
Los Números en Español Spanish4Teachers.org.
La hora: Review. 1. Phrases related to telling time in Spanish are: a.¿Qué hora es?= What time is it? b.Son las + hour = It is… (used for every hour except.
Hoy es viernes el cuatro de septiembre SWBAT identify numbers to 1,000 Use numbers to express age HAGAN AHORA: What are 2 questions to ask someone his/her.
Telling Time in Spanish. To ask what time is it, you say: ¿Qué hora es? ¿Qué hora es?
Los Números y El Tiempo. Los Números Más de = once 12 = doce 13 = trece 14 = catorce 15 = quince 16 = dieciseis 17 = diecisiete 18 = dieciocho 19.
ALC 13 miércoles el 28 de septiembre. Bienvenida miércoles el 28 de septiembre Find a partner. Stand face to face but one person has to be looking at.
SPANISH I SEMANA CUATRO. PARA EMPEZAR Please write the number of your age in Spanish!
Hoy es lunes el diez de febrero. La Meta: Los números a mil Hagan Ahora: Escriban una lista de uno a cinco. Escuchen los números y escriban los numerales.
1 de octubre 2015 Aim: How can we learn the proper usage of numbers in Spanish? Objetivo: ¿Cómo podemos aprender el uso correcto de los números en español.
Warm - up  Write down the age of the following members in your family.  Mom/dad  Sister/brother  Aunt/uncle  Cousin  Pet (if you have one)
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
Los Números en Español Spanish4Teachers.org.
Día número 21—español 1 Explain how to write Spanish telephone numbers
¡Buenos días! Hoy es el 9 de septiembre.
Día número 19—español 1 Volunteer to Present Mini-conversations
Día número 20—español 1 Volunteer to Present Mini-conversations
Day 5 Week 7 23/09/2016.
Why do we need to know the numbers 1 – 100 in Spanish?
NUMBERS Los números ,000,000.
El Calendario Español Visit us at CDECamaradeestudios.com and learn about our Spanish Classes.
Los Numeros
Proposito # 2: ¿Cómo repasamos las fechas y los numeros?
Notes: La Hora (Time) How do I tell time in Spanish?
¿Qué hora es?.
¿Qué hora es?.
Traduzca al español: It’s 4:15 PM 4) It’s 8:30 PM
Día número 28—español 1 ACT 1: Supply the missing number
Para hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many. I want to see what you know about.
Día número 36 Español 1—Acelerado
Día número 23—español 1 REVIEW Question Word Song Read Bulletin
Los números.
Los Números en Español Spanish4Teachers.org.
Los Números en Español Spanish4Teachers.org.
Telling Time in Spanish
Los números: Numbers 1 to 100 in Spanish.
Los Números 0-1,000,000.
Los números 1-1,000,000.
Día número 25 Español 1—Acelerado
¿Qué hora es?.
Día número 33 Español 1—Acelerado
Tema: LA FECHA EQ: How do I properly write dates in Spanish? Español I
Put away everything and have a pencil and an eraser.
¿Qué hora es?.
Día número 22—español 1 Learn Question Word Song Read Bulletin
Agenda -Note-taking: Time HW: Packet on numbers and time
Agenda - Warm up: Give me the correct use of the verb TO BE with the following Subject Pronoun: Yo La estudiante Los profesores Tú y yo Vosotros Uds.
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
Día número 35 Español 1—Acelerado
Telling time in Spanish
Día número 24—español 1 REVIEW Question Word Song Read Bulletin
Día número 37 Español 1—Acelerado
Día número 26—español 1 ACT 2: Times after the 30 min mark
La hora.
Día número 29—español 1 Make corrections on the Table of Contents
Día número 44 Español 1—Acelerado
Numbers Notes.
¿Qué hora es?.
Telling Time Para Empezar.
Transcripción de la presentación:

Día número 25—español 1 ACT 1: Times after the 30 min mark Correct the ACT & the HW Read Bulletin Learn the Time Song Continue with APUNTES #6A y B to Tell Time in Spanish REVIEW Question Word Song Practice questions for the Formal Conversation Review Stress Rules then Practice Pronunciation with Cognates Review big numbers

6:35 2. 4:45 a) a) b) b) c) c) CORREGIR ACT#1 CORREGIR LA TAREA ESTAMPAR LA TAREA MIENTRAS HACEN ACT#1 Pg C El 22 de septiembre ACT #1: Times after the 30 min mark ADD NOTES: Three ways to say a time after the 30 minute mark: a) Subtract (menos) the minutes from the next hour (tradicional) b) Say how many mins are missing (falta/n) until the next hour (2nd tradicional way) c) Say the time as if you were looking at it on a digital clock Escribe las horas de 3 formas: 6:35 2. 4:45 a) a) b) b) c) c) Son las siete menos veinticinco. Son las cinco menos cuarto/quince. Falta un cuarto para las cinco. Faltan quince para las cinco. Faltan veinticinco para las siete. Son las seis y treinta y cinco. Son las cuatro y cuarenta y cinco. CORREGIR ACT#1 CORREGIR LA TAREA

You should see one of these two pages when you “Finish” the LEARN and SPELLER activities.

Sept 30 is the last day to sign up for the Euro trip Sept 30 is the last day to sign up for the Euro trip. If you are interested, stop by B10 to speak with Sra. Rodríguez about it. LEER EL BOLETÍN

Listen to and Practice with the Time Song from Singing the Basics   Listen to and Practice with the Time Song from Singing the Basics

Translate & Sing: Es la una son las dos Son las tres Son las cuatro Estoy perezoso (lazy) Este verano (summer) Me gusta comer y ver la televisión Me levanto A las nueve Me desayuno A las diez yo me visto A las once Al mediodía veo el Jerry Springer show! (Repeat chorus)  A las cinco O cinco y cuarto Yo cocino El arroz A las cinco y media Cocino pollo A las seis menos cuarto Yo como los dos  

MEMORIZA y PRACTICA la canción Question Word Song (Jingle Bells Tune) ¿Por qué? = Why? ¿Cuándo? = When? ¿Qué? = What? ¿Dónde? = Where? ¿Cuánto? = How much? ¿Cómo? = How? ¿Quién es? = Who is there?

LA TAREA: Do Quizlet for Question Words and CATCH UP on all others. Remember to continue until you get one of the pages that says Congratulations, you’re done or Round 1 Complete. PRACTICE from English to Spanish so you learn how to spell the words too! Send me an email if you complete any of the late work so I can go back and record your finished work.

La Tarea: Study notes COMPLETE the “LEARN” & “SPELLER” on QUIZLET.COM for question words, numbers by 10s and numbers by 100s. You can get LATE CREDIT for NÚMEROS 1-20, NÚMEROS 21-32 & MESES. PLEASE practice from ENGLISH  SPANISH. MAKE SURE you complete the whole round otherwise it won’t show up as completed. Send me an email to let me know you did past-due work. Practice pronunciation using pronunciation and spelling rules. Write any words you’re not sure how to say from the back of the GREEN pronunciation guide or from PPT on line.

APUNTES #6B: La hora= Telling time in Spanish El 20 de septiembre pg B APUNTES #6B: La hora= Telling time in Spanish PPT Telling Time—simplified  

Pg B Nombre Per ___ El 20 de septiembre APUNTES #6A / y quince / menos quince y veinticinco menos veinticinco menos veinticinco menos veinticinco menos veinticinco / y treinta

Practica la Conversación Formal Greet Buenos/as ___ ¿Cómo está usted? Name: ¿Cómo se llama usted? Cultural Note: First, (Middle), Dad’s last, Mom’s maiden Me llamo … Spell: ¿Cómo se escribe su apellido? Se escribe… B-E-R-N-A-L. Describe: ¿Cómo es usted? alto/bajo/simpático/antipático/guapo/feo/trabajador/perezoso. Soy … Age: ¿Cuántos años tiene usted? 12= doce 13= trece 14= catorce 15= quince Tengo # años. B-day: ¿Cuándo es su cumpleaños? enero, febrero, marzo, abril, mayo, junio, julio agosto, septiembre, octubre, noviembre, diciembre Mi cumpleaños es el # de

Review: STRESS RULES for correct pronunciation ¡Cuidado (careful)! Muchas palabras son muy similares al inglés, ¡pero están en español! Words that end in N, S, or a Vowel are naturally stressed on the second-to-last syllable. EX: A-na 2. Words that end in a consonant except N or S, are naturally stressed on the last syllable. EX: Mi-guel 3. Words that don’t follow these rules have a written accent mark to indicate the correct pronunciation. Jo-sé PRACTICE WORDS on BACK OF GREEN PRON GUIDE or on SraBernal.Weebly.com and CIRCLE or WRITE any that you’re not sure how to say.

importante inferior superior extraordinario interesante romántico Spanish/English Cognates importante inferior superior extraordinario interesante romántico fantástico ridículo sentimental terrible responsable pesimista optimista idealista realista generoso independiente tímido dinámico invitar visitar

Go to this website to hear the Spanish Pronunciaton: APUNTES: Los números grandes—on a handout pg A Go to this website to hear the Spanish Pronunciaton: http://www.donquijote.org/spanishlanguage/spanish-numbers/numbers-1-to-100 10 = diez 20 = veinte 30 = treinta 40 = cuarenta 50 = cincuenta 60 = sesenta 70 = setenta 80 = ochenta 90 = noventa 100 = cien 101 = ciento uno 200 = doscientos 300 = trescientos 400 = cuatrocientos 500 = quinientos 600 = seiscientos 700 = setecientos 800 = ochocientos 900 = novecientos 1.000= mil 1.001 = mil uno 1.000.000= un millón NOTE: Don’t use the extra “ands” that we use in English. EX 101=one hundred and one ALSO: They use a period where we use a comma.

El 21 de septiembre Practica los números con tu compañero. RECUERDA de cambiar (change) de color. 99 425 715 161 3617 6902 158 500 7000 2.234.567 710 2524   247 574 1.000.050 1858 312 1932 336 683 114 407 1851 4972