Tapas What will you do on these days at these times?:

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
4A pre-quiz practice Complete the mini conversations with the correct question words. 1.- ¿____ es esto? - Es un ratón. 2. – Mi familia y yo vamos al cine.
Advertisements

4A practice Complete the mini conversations with the correct question words. - ¿____ es esto? - Es un ratón. 2. – Mi familia y yo vamos al cine. - ¿____?
Notes on verbs conocer, hacer, oir Table of contents Notes #4.
REALIDADES 4B ¿Quieres ir conmigo?.
Irregular Verbs Hacer, Conocer a, Oír.
Hoy es lunes. La fecha es el 31 de marzo La pregunta: Conjuguen. Compartir/ vosotros Beber/ nosotros Comer/ ella La tarea: Estudiar – el examen del capítulo.
El parque. to do/to make hacer un árbol tener sed to be thirsty.
Notes #5 # - Verbs with Irregular YO Forms. Communication Notes #5 Standard 1.2: Students will understand/interpret written/spoken information on a variety.
ir a Plans /Activities/sequence of events Pp 191.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Unidad 2 Etapa 3 Pág  Like CONOCER and HACER, the verb OÍR (to hear) has an irregular “yo” form in the present tense.  Some of its forms also.
Querer con Infinitivos Capítulo 3. To say what you and others want, use a form of the verb querer. The forms you use depend on the subject. yo quiero.
Oír. Oír- to hear Yo - oigo nosotros - oímos Tú - oyes Él/ella/ud.-oye ellos/uds. - oyen.
VOCABULARIO UNIDAD 2 ETAPA 3 SEÑORA LEAR. IR A… TO BE GOING TO…
-ar verbs Unidad 2 We are climbing up the mountain!!
B E L L W O R K 27 – 31 de enero 1, 2, y 5 horas.
Can you respond to these questions? 1.¿Qué quieres hacer hoy? 2.¿Qué vas a hacer el domingo? 3.¿Qué te gusta hacer los fines de semana? 4.¿Qué te gusta.
La clase de español I Hoy es jueves, el veintisiete de enero de dos mil once. A apuntar: er/ir verbs A practicar: con dados A leer: Lecturas Para Todos.
¿QUÉ HACES EN TU TIEMPO LIBRE? WHAT DO YOU LIKE TO DO IN YOUR FREE TIME?
1 Present tense conjugations of regular –ER&IR verbs Los Verbos Regulares.
Tapas Tell where each person is going (ir a + place) based on the picture. 4. yo 1. Marta y yo 5. ellos 2. Usted 6. tú 3. Roberta.
Present Tense of IR-to go
(Yo _______  nosotros Nosotras ________   (Tú ) ____  xxxxx Usted Él ____
Tapas Tell what each person is going to do (ir+ a+infinitive)
Los 4 irregulares Yo_______ Miami Ella ______ a Carlos Conocer
Tener y Tener que.
Tapas Make sure of what Isabel’s friend is telling you
Unidad 2 Etapa 3 REPASO DE IR -ER / -IR VERBS CONOCER OĺR HACER VER.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Los Verbos -er y -ir.
Lección 4: los pasatiempos
-ER/IR Verbs.
Vámonos Write the paragraph in English & Spanish:
Tapas Translate: 1. We are hungry and we prepare dinner.
Tapas Match the time (and write y or menos) e. j
Talking about where you and others go during free time
UNITY ONE 1 LESSON 1 VOCABULARY UNIDAD 1 LECCIÓN 1 - VOCABULARIO.
TAPAS 15/2/18 1. cantar 2. preparar la tarea 3. nadar 4. correr
Vámonos Traduce el párrafo a inglés:
Tapas Fill in the blank with the correct word: (la tienda, tener hambre, la tarde, el parque, el auditorio) 1. Yo tengo la clase de matemáticas.
2-3 Vocabulario.
TAPAS 16/4/18 1. cantar 2. preparar la tarea 3. nadar 4. correr
ANTE TODO In Spanish, several verbs have irregular yo forms in the present tense. You have already seen three verbs with the –go ending in the yo form:
Repaso De vocabulario Unidad 2 etapa 3
Los VERBOS –ER/ -IR.
Tapas ¿Cuál es tu película favorita?
TAPAS 20/9/16 Complete each sentence with the correct subject pronoun (yo, tú, nosotras, ellas, usted). Use your “ser” notes for reference. 1. _____ son.
Tapas Tú estás en la clase de español.
Hoy es viernes el 11 de marzo Today is Friday, March 11
Tapas Answer each question in a complete sentence.
Tapas Imagine you are telling someone about yourself
Spanish II Repaso A Part 2.
Vamonos Translate to English: Yo nunca estudio.
Vamonos Fill in the blank with the correct AR conjugation! You don’t have to write it out. Nosotros _______ (caminar) al parque. Yo _______ (hablar) con.
Tapas Write at least 3 infinitives in each column.
Tapas Say what each person is going to do: Ir + a+ infinitive
Tapas Me gustan comer las _____ porque las porciones son pequeñas.
Tapas Tell what each person is going to do (ir+ a+infinitive)
Español 1 Unidad 2 Etapa 3 3 Sra. Lear
TAPAS Identify each activity in Spanish:.
Tapas 26/9/16 Completa cada frase: 1. Mi teléfono es __________.
45 Es el 15 de enero. Tener que + infinitive
Hoy es viernes , el 6 de mayo de 2016 Today is Wednesday, May 6 , 2016
Los verbos abrir aprender bajar beber comer comprender escribir
Tapas Identify as many vocabulary words in Spanish as you can from our current chapter (U1E1)
Present tense conjugation of Regular er/ir verbs
Hola Unidad 3.
5.1 Expressing Possession with “De”
Tapas yo (correr) 2. tú (aprender) 3. nosotros (comprender)
Identify each activity in Spanish:
Transcripción de la presentación:

Tapas 15-3-17 What will you do on these days at these times?: 1. lunes, 7:30 de la mañana 2. martes, 11:45 de la mañana 3. viernes, 3:30 de la tarde 4. sábado, 8:00 de la noche 5. domingo, 1:00 de la tarde

U2E3 Prueba, 22/3 15 pts Vocabulary quiz English Spanish

Vocabulario Letter of the alphabet, write as many Spanish words as you can that begin with that letter. Winners get boletos!

Tell whom the people know. ¿A quiénes conocen? Tell whom the people know. EX: Marta conoce a la estudiante.   Yo Tú 4. Felipe y yo 2. Pablo 5. Jaime y Julia 6. yo

1. Todos los estudiantes ____ la lecciόn. (understand) 2. Yo _____ en el parque todos los días. (run) 3. Emilia _____ poesía a menudo. (read) 4. Ines y yo ____ refrescos a veces. (drink) 5. ¿_____ tú mucho en la escuela? (learn) 6. Ellos ____ ropa bonita en su tienda. (sell) 7. Juan nunca ____ fruta; no le gusta. (eat) 8. ¿_____ tú al hermano de Carlos? (know) 9. ¿Quién ____ la cena en tu casa? (make) 10. Paco y yo ____ la television mucho. (see) 11. ¿____ Uds. poemas en la clase de ingles? (read) 12. ¿ _____ tú a la maestra? (understand) 13. Nosotros ____ agua cuando tenemos sed. (drink) 14. Miguel ____ una torta cuando tenemos hambre. (eat) 15. ¿Por qué ____ tú tu bicicleta? (sell) aprender, beber, comer, comprender, conocer, hacer, leer, vender, ver,correr

Oír- to hear Yo oigo Tú oyes Él/Ella/Ud oye Nosotros/as oímos Ellos/Ellas/Uds oyen To get someone’s attention, use “Oye” ¡Oye, Roberto! (Hey, Roberto!)

DADOS 1. yo 2. ella 3. nosotros 4. ellos 5. Miguel y yo 1. abrir el libro de ciencias 2. compartir la merienda 3. oír la música 4. beber agua 5. tener hambre