Starter: Reading Strategies

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Voy ……va…… VamoS … The verb “ir” (to go) can be used to communicate where you go or other people go Example: Yo voy a la escuela todos los días Voy a.
Advertisements

Este fin de semana… Martes el 22 de marzo This weekend…
Para empezar … Writing one word per post-it note, write as much vocabulary as you can about sports and free-time as possible. This can be anything!
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
La semana doki days of the week. lunes, quince de octubre mi horario Intención: to describe what you study on which day of the week.
Basic phrases and expressions. Other questions related with numbers: What time is it? - ¿Qué hora es? Es la 1 /Son las 2, 3,4,5, 6,7,
Notes #21 Present Tense of IR-to go. Notes #21 The verb Ir-to go Standard 1.1: Students will be able to understand and interpret written language in Spanish.
Notes #2 Simple future tense U2E3 Standard and objective Notes #2 Ir+a+infinitive Standard 1.2- Students understand and interpret written and spoken.
EspañolInglésObligatoria Optativa las matemáticas las ciencias el dibujo el diseño y la tecnología la informática la historia la música el teatro la administración.
¿Que Vas a Estudiar? Learning Objectives To be able to talk about school options GrammarComparatives Present and Future Tense Adjectives martes, el catorce.
Learning Objectives: In SPANISH I will: 1. Know the names of some occupations 2. Say the sentence “I want to be a…”. 3. Give reasons for your interest.
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y7 Spanish.
¿En Qu é Trabajas? Learning Objectives: To be able to talk about job titles martes, el nueve de abril dos mil trece.
Tener. Regular Verb A regular verb will follow a pattern for conjugation. Pattern: Stem + endings.
Making Comparisons Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1.
CAP. 3.1 Test Review Practice. TEST FORMAT 22 Questions  Matching  True & False (reading comprehension)  Short answer (written sentences)  Fill in.
Las opiniones A Escribe las asignaturas y subráyalas. (Write the subjects in Spanish and underline them as shown.) a Me gusta la geografía. b No me gustan.
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
Español 2 20 de septiembre de La campana Hoy es martes el 20 de septiembre de 2016 ¿Qué llevan los animales? Los gansos El perro El gato El lagarto.
Frases Importantes para la clase de español
Expressing the Future with -
This powerpoint can be found in our shared area:
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta.
Tengo diez años. ¿Cuántos años tienes? How old are you?
Present Tense of IR-to go
Español 3Honores – Semana 7 del 9/19 – 9/23
Objective: To review lección preliminar
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Emparaja el español con el inglés:
EL CALENDARIO Los días de la semana.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Verbs with infinitives
¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
iHola. Me llamo Cristobal. Tengo quince años
Adjectives p. 8 Avancemos 2.
El Horario de hoy Examen/CP 15-20
Telling Time in Spanish
Telling Time in Spanish
Estoy …I am Contento/a. cansado/a tired perdido lost enfermo/a ill
Invitations and excuses. ¿Te gustaría ir a la bolera?
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
¿Te gusta tu casa? Do you like your house?
Fish is Fish by Leo Lionni.
Adjective Grammar Adjective Agreement.
Guía de estudio Examen del tema 1
En LA ESCUeLA.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Las opiniones 7 Español H Pienso que = I think that… Pienso que…
To talk about school rules and use ‘se puede’ and ‘se debe’
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
Adjective Grammar Capítulo 1B.
GUSTAR –to like, to be pleasing to
Mi tiempo libre Key learning points: Talking about likes and dislikes
Write in English: inteligente_________________ artistica______________
Las profesiones.
Using Verbs to Talk About What You Like to Do
Barcos de Batalla  Me encanta(N) = I love
Telling Time in Spanish
Question Words.
Pronouns of Emphasis and the verb gustar #17
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Telling Time in Spanish
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
Warm-up How do we talk about what someone is or isn’t going to do in Spanish? In full sentences, say that the following people are going to do the first.
La familia The Family.
Tapas Translate: 1. Luis is serious.
Telling Time in Spanish
Periódo 3. periódo 3 periódo 5 How much Spanish do students often learn in school?
Objectives Talk about activities you like and don’t like to do
Transcripción de la presentación:

Starter: Reading Strategies Me gusta ir al cine I like going to the cinema Me gustaría ir al cine, pero debo hacer mis deberes I would like to go to the cinema, but I have to do my homework How do you say “Would you like..?” ¿Te gustaría..? How do you say “ What would you like to do?” ¿Qué te gustaría hacer?

¿Qué te gustaria hacer? Learning Objectives: jueves, el veintiuno de marzo dos mil trece ¿Qué te gustaria hacer? Learning Objectives: To be able to talk about what job you would like to do in the future.

Escucha y rellena los blancos

¿ o ? ¿ ? o ¿ o ? ¿ o ?

Starter: Adjective Agreement ¡Mi novio, Javier, es super agradable! Es divertid_, inteligent_ y generos_. Es guapísim_! Tiene los ojos marron_ . Es muy hablador_. No es aburrid_ nada. o e o o es - o Mi hermana Ana es antipátic_. Es demasiado seri_ y ambicios_. Es joven_, es muy trabajador_ y no es interesant_. Le gustan las ciencias porque son “muy util_. a a a - a e es

Escucha y lee los textos Escucha y lee los textos. Pon los adjetivos en verde en la columna correcta. Luego completa la tabla..

Pon los adjetivos en verde en la columna correcta Pon los adjetivos en verde en la columna correcta. Luego completa la tabla.. Masculino Femenino Inglés

Lee los textos y luego traduce las frases al español. Can you explain why “creatividad”, “variedad” and “responsabilidad” are highlighted? Can you think of other examples? 1. I am… 6. ..is not important to me 2.…..is important to me 7. that’s why… 3. My ideal job is to be….. 8. I would like to work.. 4. I prefer to work… 5. I want to have..

Escribe que tipo de trabajo te gustaría hacer utlizando ejercicio 5 como modelo

Completa pagina 33 del Cuaderno