Encuesta de tu compañero

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hoy es el veinte de septiembre ¿Qué te gusta Hacer?
Advertisements

NEGATION.
Capítulo 5A- Apuntes #2 Adjetivos Posesivos.
NEGATIVE SENTENCES.
¿Qué haces después de las clases? (2 cosas). Compare using más/menos…que.
Stations Homework Remember that we need to make sentences in Spanish, we are growing and the way we use our knowledge should grow with you. We need to.
Indirect Object Pronouns  I bought the skirt for Laura.  I gave the shoes to my friend.  Subject? Verb? D.O.? I.O.?
(Tener) que + Verb(-ar,-er,-ir) TO HAVE TO….. Showing obligation or necessity to do something.
Objetivo: to state how often we do things.
Los Juegos Olímpicos Hoy vamos a:
SABER y CONOCER 1b. SABER (to know) Yo sé Tú sabes Él / ella / ud. sabe Nosotros sabemos Vosotros sabéis Ellos / ellas / uds. saben.
DISCUSING HOW OFTEN YOU DO THINGS 5.1. Vocabulary ¿Con qué frecuencia?: How often? ¿Siempre?: Do you always? durante: during ¿Todavía?: Still? desayunar:
EL VERBO GUSTAR CON INFINITIVOS In English, infinitives do not have any special endings, but they almost always have the word to in front of them. Ejemplo:
Hoy es miércoles el 4 de mayo Today is Wednesday, May 4
The Imperfect Tense: Regular Verbs
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta.
Los guantes La sudadera Las sandalias
Possessive Adjectives/ Adjetivos Posesivos
El verbo “estar” el 25 de marzo.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Estar/Ser To be or not to be.
VERB REVIEW AND TENER.
El Imperfecto Was, were, used to.
Lección 4: los pasatiempos
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en tu pupitre.
First Grade Dual High Frequency Words
¿En que puedo servirle? ¿Qué talla usa? ¿Qué color prefiere usted?
Egg Baby Project Spanish II.
A hacer preguntas en español
Expressions with tener
Adjective Grammar Adjective Agreement.
Ser y Estar To be or….to be?
Direct Object/Pronouns
Frases útiles Yajaira Rodriguez Español 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
The Imperfect Tense: Regular-Irregular Verbs
1. ¿Te gusta salir a comer. Sí, me gusta salir a comer
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
Chiquilla Te Quiero!!! _____ ____ _______mi dulce niña Ya lo ves estoy, tan loco por ti Cuando te veo venir No se ni que decir Y no encuentro la manera.
Subject pronouns.
VERBOS. SER O ESTAR to be PREFERIR to prefer TENER to have.
Adverbs of Frequency Adverbs of Frequency 1 Adverbs of frequency are used to say how often you do something or something happens. He always studies.
Adjective Grammar Capítulo 1B.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
--To be pleasing to --Your likes & dislikes
Descripciones de familiares y amigos
El Imperfecto: Verbos Regulares
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Spanish I To Ask What Others Have or Need To Respond
Childhood Oral Questions: SPANISH
Enfoque (Escribir y hablar): Actividad 2 del texto en p. 3
PROJECT 2 “Día de los muertos”
Verb to be FORMA AFIRMATIVA FORMA NEGATIVA FORMA INTERROGATIVA
The Verb: TENER.
Teach me how to conjugate
¿Cómo es tu compañero? Agreement.
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
Práctica para el examen oral 2.1
El verbo estar The –ar verbs you have used until now are called _______________________ _________________ because they follow a regular pattern. Verbs.
La familia The Family.
Antes de empezar The following are verbs that have been conjugated, write the infinitive beside the conjugated verb: Como Esquío Voy Leo Veo Nado Hago.
Práctica de Unidad 3 – Vocabulario y el Imperfecto
The Imperfect Tense: Regular-Irregular Verbs
5 THINGS THAT I LIKE TO DO. SPENT TIME WITH MY FAMILY.
SABER – to know information
pdo 5/6 & 7/8 viernes el 15 de diciembre
Hoy es miércoles, cuatro de septiembre
Other Expressions With tener
Watch the video and work with a partner  Write down the 2 facts you considered the most interesting.  Share them with your partner. Were they the same?
Transcripción de la presentación:

Encuesta de tu compañero 10 minutos para escribir 10 preguntas 5 para tu compañero ¿Tú jugabas con los bloques? 5 sobre su(his/her) familia o amigos/as; amigo/a, mamá, papá o hermano/a. ¿Tu mamá era trabajadora? We´re focusing on things your partner or his family used to do or used to be!

Recuerda: Otros verbos útiles: Tú eras- you used to be Yo/él/ella era Tú jugabas-you used to play Yo/él/ella jugaba Tú usabas-you used to use Yo/él/ella usaba Otros verbos útiles: Tú tenías- you used to have Tú temías- you used to fear