Making Proud Choices Tomando Decisiones Orgullosas

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hoy es lunes. La fecha es el 10 de febrero LA PREGUNTA: Lean el “Fondo Cultural” en la página 98. Where was Sor Juana Inés de la Cruz born? What kinds.
Advertisements

Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
Health Products Beauty Products Diet/Weight loss Financial Freedom.
India Fast Five Mrs. Diane Brooks Union Jr/Sr High School.
Think, Pair, Share Think about the answers to these questions, then write and share: 1.Have you ever been away from home for an extended period of time?
Talking about weather Discussing the weather is a very human thing to do, and every language has its own way of doing it. If you think about it, the weather.
PRÁCTICA PARA EL EXAMEN DE HABLAR Preguntas para los amigos.
Overclipping It’s very important as a trader that you understand your clip size and what positions this allows you to have. In addition it will help you.
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/2/15 AIM: How do we construct a brilliant BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Which Amendment will you choose for your project?
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: Poner: Salir: Tener : Traer: Venir:
¿Qué Están Haciendo? Use the PRESENT PROGRESSIVE tense to tell what the characters are doing in each scene.
Do-Now If you have not done so, complete the crossword puzzle on page 3 dealing with Spanish greetings. (If you did do the puzzle already, please read.
PREGUNTAS Y RESPUESTAS SIMPLIFICADO (PYRS) Vamos a analizar varios tipos de preguntas para poder mejorar en la comprensión de lectura. ¿Listos?
Palabras interrogativas Question Words. Palabras interrogativas Question words are used to request information. ALL question words have written accents.
Hagan Ahora: Miren el siguiente vídeo otra vez sobre saludar con besos. (Watch the following video again about greeting with kisses.) Tarea: Finish Pre-Test.
1.Hubo varios momentos importantísimos en la película que sirvieron a cambiar los pensamientos y motivos de Ernesto. Puedes identificar tres de estos momentos.
Lunes, 5/10/15  What is the purpose of a subject pronoun?  Give at least one example of a subject pronoun in English.
La fecha: 14/10/16 El objetivo: Puedo practicar el vocabulario nuevo. La actividad: Escribe la palabra en español. Usa el banco. los hijosYo quiero comprarMe.
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
Agenda: Boot verbs and jugar. La Familia. Tener: Quack Video
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Spanish 2 Week 1 Sra. Knutsen.
¡Hola! Hoy es el 7 de septiembre
Unidad 10 Perfect Test Score
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Don Quijote El día 3.
El 28 de Agosto Objetivos:
Presentation will be in Spanish
Español 2 24 de octubre de 2016.
Español 1 18 y 19 de octubre de 2016.
First Grade Dual High Frequency Words
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en el pupitre.
Para hacer ahora Yesterday in class, we learned about the verbs “ser” and “estar”. Pretend that a classmate is still really confused about the difference.
Some general facts... You usually take the examination in pairs. Occasionally, if there is an odd number of examinees, you will be in a group of 3. There.
Fish is Fish by Leo Lionni.
Adjective Grammar Adjective Agreement.
Glue “Simón el Ratón” 2a escena Vocabulary into Referencias section
Hola, buenas tardes. ¿Cómo se llama?
Una crítica del cine.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Para hacer ahora Make a list of the following in your notebook:
es un medio de comunicación molesto y además peligroso.
Adjective Grammar Capítulo 1B.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Fui…….. ¿Cómo fue? ¿Adónde fuiste? ¿Qué hiciste? ¿Cómo fuiste?
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Preguntas y respuestas
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Review of Direct Objects and Direct Object Pronouns
Demonstrative Adjectives
Childhood Oral Questions: SPANISH
Preguntas Questions Ch. 2 - Preguntas.
Hoy es lunes el veintidos de octubre
Irregular Preterite IR and SER
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:

STEM CHANGE VERBS!.
BONUS IDEAS 0-10 pts. Canciónes, arte, videos, poemas, etc.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Communicating With Staff Pablo Garcia Clavel MED 4E English Medical Teacher: Zheila Carrillo Adame.
Spanish I Señora Hoffman-Fields
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Hoy vamos a .. aprender a describir vacaciones
How much? - How many? English Grammar. When we want to know the quantity or amount of something, we ask questions starting with How much and How many.
Watch the video and work with a partner  Write down the 2 facts you considered the most interesting.  Share them with your partner. Were they the same?
Transcripción de la presentación:

Making Proud Choices Tomando Decisiones Orgullosas Gender and Sexuality Género y Sexualidad

Making Proud Choices is for… Tomando Decisiones Orgullosas es para… Everyone! ¡Todos! All of us have Relationships. Todos tenemos Relaciones. All of us have bodies. Todos tenemos Cuerpos. All of us have rights. Todos tenemos Derechos.

Goals and Objectives Metas y Objetivos Explore the fluidity of gender and sexual identities. Entender el continuo de identidades de género y sexualidad. Broaden the definition of sexuality (5 Circles of Sexuality). Ampliar la definición de la sexualidad (5 Círculos de la Sexualidad). Discuss ways social and cultural influences impact sexuality. Adquirir la capacidad de discutir como las influencias sociales y culturales impactan la sexualidad.

Gender and Sexuality Género y Sexualidad Brainstorm! Lluvia de Ideas!

Gender Gummy / Osito de Gender Gummy Gender Gummy Gummy de Género Aenean a magna vel pede vestibulum rhoncus. Nulla cursus orci quis tortor. Gender Gummy Gummy de Género

Video: An Honest Conversation Video: “Una conversación honesta: Latinos jóvenes atacados por ser Gay” An Honest Conversation: "Young Latino Being Attacked for Being Gay" / “Una conversación honesta: Latinos jóvenes atacados por ser Gay” (4:16)

Think-Pair-Share Pensar-Pares-Compartir In pairs, respond to these questions: En pares, discutan las siguientes preguntas: What thoughts or reactions did you have to the video? ¿Qué pensamientos o reacciones tienen al video? How would you or members of your family respond if the characters in the example or video were in your family? ¿Cómo responderías tu o como respondería tu familia si alguno de los personajes en el video fueran de tu familia?

¡Dinámica! Move to the Music Moverse a la música

5 Circles of Sexuality 5 Círculos de Sexualidad

Reviewing the 5 Circles of Sexuality Repasando los 5 Círculos de Sexualidad Which of these five sexuality circles felt most familiar? Which one was least familiar? ¿Alguna de estos 5 círculos les pareció más familiar? ¿Cuál conocían menos? Which circle is most important for youth to know about? Least important? Why? ¿Qué círculo piensan que es el más importante que los jóvenes conozcan? ¿Menos importante? ¿Por qué?

Reviewing the 5 Circles of Sexuality Repasando los 5 Círculos de Sexualidad Which circle would you be interested in discussing with your parent / trusted adult? ¿Qué círculo les interesaría discutir con su madre/padre o adulto de confianza?