Presentational Speaking Daily Grade

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Objective: Students will be able to formulate & identify basic phrases in Spanish. Entreguen la tarea. (turn in your info packet) Bell work: What are 3.
Advertisements

Hoy es el veinte de septiembre ¿Qué te gusta Hacer?
Telling Time Unidad 2 Etapa 2. Telling time in Spanish : Its 2:00.--Son las dos. Its 3:00.--Son las tres. Its 4:00.--Son las cuatro. Its 5:00--Son las.
Telling time in Spanish: Explanation Practice exercise index.
What time is it? DLT: I can tell time in Spanish..
¿Qué hora es? How to tell time in Spanish. To ask someone for the time  In Spanish, to ask what time it is, you say What time is it?
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Telling Time La hora. Telling Time To ask what time it is in Spanish, ask: ¿Qué hora es? To answer: Es la una… (12:31 – 1:30) or Son las (hour). (1:31.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Hagan ahora: Copy notes on “GUSTAR” means to like, or to please
Introducción a Tiempo by Sarah, Anna, Brandon, and Heidi.
Time Telling time is rather easy. You only need to know the numbers up to 59 to be able to tell the time.
EL VERBO GUSTAR 9/9/2013 SPANISH 1 SRA. BALDWIN. GUSTAR Gustar is a Spanish verb that means “to be pleasing to”. In English, it’s kind of like saying.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Telling Time Notes Escribe Las notas!. Agenda Students you are required to fill in the blanks as your notes! Save ppt in my documents Save ppt.
Hoy es lunes el veinticuatro de agosto de dos mil quince. White Board El calentamiento: Translate into Spanish- thin, brunette, young, old, nervous Pregunta.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
Question Formation Español Uno.
Possession in Spanish.
How do you respond to the following greetings in Spanish?
CH 3B: Vocabulario y Adjetivos Plurales
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
TENER to have =_____________.
¿Qué hora es?.
Preparación para el Examen 4A
Haber + Past Participle = Present Perfect
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
Telling Time in Spanish
(How to tell time in Spanish)
Hoy es miércoles el veinte de septiembre
Telling Time in Spanish
Telling Time in Spanish
Hoy es miercoles, el diez de agosto
(with Verbs) Gustar Expressions.
By the end of the lesson you’ll be able to:  Identify key places in town  Give a description of the places  Provide an opinion on their town  Compare.
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II.
Fish is Fish by Leo Lionni.
Adjective Grammar Adjective Agreement.
Communicative Objective:
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Possession in Spanish.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Quasimodo: Tienes que hablar con un amigo en español sobre tu rutina diaria (daily routine). Debes usar las preguntas de ayer.
Telling Time in Spanish
Para Empezar P. 8 – el reloj p. 8.
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
Telling time in Spanish
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Vocabulario Unit 1 Presentado por señora Henriques Las clases
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Escribe los números 1-30 en tus notas:
Question Formation Spanish I Page 52.
Telling Time in Spanish
Question Words.
Wednesday el miércoles Thursday el jueves Friday el viernes
Telling Time in Spanish
Bienvenidos Preliminares A-D.
Vámonos Escribe cinco hechos (facts) de si mismo (yourself) en español. They must be gramatically correct to get a stamp! You have ten minutes instead.
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Campana # 6 Fill in the blanks using the following. Pronto, gusto, Igualmente, llama, tú A- Como se _______ usted? B- Me llamo Diego, y __? A- Me llamo.
Telling Time.
Page 228 Realidades 1 The Verb TENER.
Spanish I Chapter 1 Gramática 1-2 Page 24
Telling Time in Spanish
Telling Time in Spanish
Transcripción de la presentación:

Presentational Speaking Daily Grade El Mensaje Presentational Speaking Daily Grade

¡Hola! Mi nombre es Sra. Jeffery Hoy es el 26 de Agosto 2016

Más vale maña que fuerza

Step three: Leer dicho This can be done by reading off of the board (you have previously written it BEFORE the bell rings) or by having it memorized. Note cards are not allowed. Step four: Tell what it means in English En inglés puede traducirse como: “Brain is better than brawn”. Step five: Tell why you like this quote in Spanish And give your opinion. Es un refrán español que se refiere a la superioridad de la inteligencia por sobre la fuerza bruta. Es siempre mejor usar la cabeza que la fuerza.

PreAP extension Step six: Elaborate by telling a story that happened to you or someone else which connects with your saying. Cuando tenía siete años había una experiencia en que tenía que usar mi cabeza en vez de mi fuerza. Había un chico antipatico que vivia en mi vecindario. Un día él decidió a pelear conmigo. En vez de pelearnos yo pensé en otra manera de reconciliarnos. Después fuimos al parque.