Unidad 8 Talk about sports Talk about vacations and souvenirs

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los verbos regulares – ar What is an infinitive? An infinitive in both Spanish and English is the base form of the verb. In English, the infinitive.
Advertisements

Gramática 2.2 & 3.2 El preterito
Verbos Regulares AR. Repasito Parte 1: Write the Spanish infinitive verb 1.to watch tv = ___________ 2.to dance = _____________ 8. to listen to music.
Escribe en espanol (¡usa el pretérito!): 1.I played the guitar last night. 2.We practiced Spanish yesterday. 3.I played baseball last week. 4.They looked.
El Pretérito de los verbos I went to the store. I bought a shirt. I paid in cash. El Pretérito: is a past tense (“-ed”) talks about what happened is.
Conjugating in the Preterite tense is not much different that conjugating in the present tense. You always have to drop the infinitive of the verb and.
Calentamiento Hoy es miércoles, el 21 de septiembre
¿Quién lleva… una camisa de sólo un color? botas de cuero?
The Preterite It is one of the two past tenses in Spanish. This tense is used to speak about actions completed in the past. They are often –ed words in.
_______ _______ ________
TEST PRACTICE Capítulo 6.
El Pretérito de los verbos
Hoy es el 5 de Noviembre Please translate: I went to the movies.
SPANISH Middle School Grammar Lesson Subject pronouns Verbs.
THE PRETERITE 1 of 2 PAST TENSES
Conjugate the verbs to the subjects given.
El Pretérito de los verbos
El Pretérito ¡Ayer! El lunes Un día The Past tense!
El Pretérito de los verbos
El Pretérito de los verbos
The Preterite of –ar verbs
Capítulo 1—Gramática 1 El pretérito.
El Pretérito de los verbos
Calentamiento Hoy es lunes, el 6 de marzo
Primera Actividad Escribe en español: 1. Mr. Harrison is a teacher for (para) Math. 2. Sra. Ruffner teaches Spanish. 3. I have a calculator.
-AR Verbs ¿Hablaste tú español ayer?
THE PRETERIT THE PAST TENSE WHAT HAPPENED ONCE
Preterite Tense.
Para empezar la clase. . . Write a sentence telling two things you like to do. Write a sentence telling two things you do NOT like to do.
El presente en -AR Today you will learn:
Warm-up Fill in the blank with the correct form of the verb “ser” for each subject (p. 35): 1. Yo _______________ de Savannah. 2. Mis amigas ________.
Vámonos Put your belongings away and get a quiz sheet. Put your name, date (9/19/16), class period, and Quiz Number (2.1) on it.
Notes # 16: EL PRETÉRITO AR veRBS
¡El Pretérito!.
Jueves, el 19 de enero LT: I can use –ar verb endings in the preterite
El Pretérito de los verbos
El Pretérito de los verbos
El Pretérito de los verbos
El Pretérito de los verbos
Tapas Write a sentence using each word: 1. el casco
¡Mi vida cotidiana! The preterite tense.
El Pretérito de los verbos
El Pretérito de los verbos
Vámonos Match the subjects to the correct verb. Write out the complete sentence. 1)Carlos a) vivimos en Atlanta 2)Angel y yo b) bailé en la fiesta.
The preterite tense (El pretérito)
El Pretérito de los verbos
El Preterito (The past tense).
Using Verbs to Talk About What You Like to Do
THE PRETERITE 1 of 2 PAST TENSES
El Pretérito de los verbos
El Pretérito de los verbos
El Pretérito de los verbos
Stem-Changing Verbs (pág. 170, 172)
El Pretérito de los verbos
Necesitan marcadores, pizarras blancas y marcadores.
El Pretérito de los verbos
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Gustar, Interesar, Aburrir
El Pretérito de los verbos
El Pretérito de los verbos
El Pretérito de los verbos
What happened? A completed action.
El Pretérito de los verbos
Antes de empezar To talk about actions that were completed in the past, you use the preterite tense. To form the preterite tense for –AR verbs, add the.
El Pretérito de los verbos
El Pretérito de los verbos
El Pretérito de los verbos
El Pretérito de los verbos
Preterite of IR and SER and -gar, -car, -zar Verbs
The Preterite of Regular Verbs
Transcripción de la presentación:

Unidad 8 Talk about sports Talk about vacations and souvenirs Regular Preterite Verbs GAR, CAR, ZAR Irregular Preterites

Vocabulario List 4 sports discussed in this lesson. 1. _________________________ 2. _________________________ 3. _________________________ 4. ________________________ Name places sports can be played. 5. _________________________ 6. ________________________ 7. ________________________

Vocabulario List 4 sports discussed in this lesson. 1. voleibol 2. béisbol 3. básquetbol 4. tenis 5. natación 6. hockey 7. golf Name places sports can be played. Cancha, campo, estadio, piscina, gimnasio

Más vocabulario List 4 things you need to play baseball. 8. _________________________ 9. _________________________ 10. _______________________ 11. ________________________ Translate. 12. We win. ______________________________ 13. You lose. ______________________________

Más vocabulario List 4 things you need to play baseball. 8. pelota 9. guante 10. casco 11. bate Translate. 12. (Nosotros) ganamos. 13. (Tú) pierdes.

OBJECTIVE: Conjugate regular preterite verbs Choose any 6 different –AR verbs to demonstrate each preterite point of view. EX: yo dibujo, tú mandas ____________________ _____________________ ____________________ ______________________

OBJECTIVE: Conjugate regular preterite verbs  Choose any 6 different –AR verbs to demonstrate each preterite point of view. EX: yo dibujo, tú mandas __________-é____ __________-amos_   ____________-aste___ _______-asteis___ __________-ó____ ____________-aron__

OBJECTIVE: Conjugate regular preterite verbs Complete each sentence with the correct preterite form of the verb in parentheses. Mi familia y yo ______________ en casa. (comer) Mis padres ______________ después de comer. (salir) Después de la cena, mi hermano ___________ en el gimnasio. (correr) Yo __________ la tarea. (perder)

OBJECTIVE: Conjugate regular preterite verbs Complete each sentence with the correct preterite form of the verb in parentheses. Mi familia y yo _COMIMOS_ en casa. (comer) Mis padres __SALIERON____ después de comer. (salir) Después de la cena, mi hermano __CORRIÓ__ en el gimnasio. (correr) Yo _PERDÍ___ la tarea. (perder)

Yo ___________ unos correos electrónicos. (escribir) Mi hermano __________ a las diez. (volver) Mis padres ___________ a las once. (volver) Yo _________ las escaleras para ir a mi cuarto. (subir) ¿Tú __________ anoche? (salir)

Yo _ESCRIBÍ___unos correos electrónicos. (escribir) Mi hermano _VOLVIÓ__ a las diez. (volver) Mis padres __VOLVIERON__ a las once. (volver) Yo _SUBÍ__ las escaleras para ir a mi cuarto. (subir) ¿Tú SALISTE anoche? (salir)

OBJECTIVE: Understand and conjugate irregular preterite verbs Explain –GAR, -CAR, -ZAR thoroughly. Conjugate: INVESTIGAR, BRINCAR, and COMENZAR en el pretérito

OBJECTIVE: Understand and conjugate irregular preterite verbs Explain –GAR, -CAR, -ZAR thoroughly. G, C, and Z in Spanish have different sounds with hard vowels and soft vowels. Since A is a hard vowel, GAR, CAR, and ZAR infinitives will have a hard consonant sound. However, in the first person singular point of view, the ending is a soft vowel (-é), which would change the sound of the verb. Since we want to keep the same sound as the infinitive, a change must be made to keep the hard consonant sound with the soft vowel ending. Only in the yo form: G will change to GU before the ending C will change to QU before the ending Z plus a soft vowel doesn’t exist, so Z will change to C before the ending

OBJECTIVE: Understand and conjugate irregular preterite verbs Provide the verb form that would be used for the given subject. 1. Yo / pagar la cuenta _______________________ 2. Yo / buscar mi dinero _______________________ 3. Nosotros / empezar a comer bien _______________________ 4. Yo / comenzar a hacer esquí acuático ___________________ 5. Tú / tocar la guitarra _______________________

OBJECTIVE: Understand and conjugate irregular preterite verbs Provide the verb form that would be used for the given subject. 1. Yo / pagar la cuenta ___PAGUÉ _______ 2. Yo / buscar mi dinero ____BUSQUÉ_______ 3. Nosotros / empezar a comer bien __EMPEZAMOS___ *regular conjugation– not 1st singular 4. Yo / comenzar a hacer esquí acuático __COMENCÉ___ 5. Tú / tocar la guitarra ___TOCASTE___ *regular conjugation – not 1st singular

OBJECTIVE: Create sentences using negative and indefinite words appropriately No quiero ver __________ película de horror. (alguna, ninguna) Mi madre quiere comprar ________en el centro comercial. (algo, nada) No conocemos a __________ en la clase. (nadie, alguien) ¿Quieres practicar _________ deporte? (algún, ningún) No conoce ________ sitio Web interesante. (ningún, algún)

OBJECTIVE: Create sentences using negative and indefinite words appropriately No quiero ver NINGUNA película de horror. (alguna, ninguna) Quiero ver alguna película de horror. Mi madre quiere comprar ALGO en el centro comercial. (algo, nada) Mi madre no quiere comprar nada en el centro comercial. No conocemos a NADIE en la clase. (nadie, alguien) Conocemos a alguien en la clase. ¿Quieres practicar ALGÚN deporte? (algún, ningún) ¿No quieres practicar ningún deporte? No conoce NINGÚN sitio Web interesante. (ningún, algún) Conoce algún sitio Web interesante.

OBJECTIVE: Create sentences using negative and indefinite words appropriately WRITE THE OPPOSITE OF THE SENTENCE GIVEN. Pablo prefiere un jugo o un refresco. Pablo siempre está contento. Pablo quiere ir a alguna clase.

OBJECTIVE: Create sentences using negative and indefinite words appropriately WRITE THE OPPOSITE OF THE SENTENCE GIVEN. Pablo prefiere un jugo o un refresco. Elena no prefiere ni un jugo ni un refresco. Pablo siempre está contento. Elena nunca está contenta. Pablo quiere ir a alguna clase. Elena no quiere ir a ninguna clase.

OBJECTIVE: Understand and conjugate irregular preterite verbs Write the correct infinitive to be used in the sentence; then provide the form that completes the given sentence. _________ : Nosotros ________ la tarea. __________ muy fácil. _________ : Yo __________ a la playa y ________ esquí acuático. __________: Mis clases _________ muy interesantes. _________ : Mis padres __________ al zoológico el martes pasado. _________: El libro _________ cómico. _________: Tú _______ la tarea en la escuela.

OBJECTIVE: Understand and conjugate irregular preterite verbs Write the correct infinitive to be used in the sentence; then provide the form that completes the given sentence. HACER/SER : Nosotros HICIMOS la tarea. FUE muy fácil. IR/HACER: Yo FUI a la playa y HICE esquí acuático. SER : Mis clases FUERON muy interesantes. IR : Mis padres FUERON al zoológico el martes pasado. SER: El libro FUE cómico. HACER: Tú HICISTE la tarea en la escuela.