ALC 61 miércoles el 5 de mayo. objetivo Create 4 vacations scenes.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Capitulo 4- Tercer Paso Talking about where you and others go during free time.
Advertisements

Teaching in the Target Language. Sample of Story Focus for Vocabulary Acquisition Isabel veía películas románticas. -¿Veía Isabel películas románticas?
Para empezar Hoy es martes el cinco de febrero Write what each person has to do in Spanish based on the picture. Ella Él ÉlÉl.
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
Para Empezar Hoy es viernes el catorce de diciembre Choose the correct adjectives below based on the expressions. Distraído Creativo Generoso Aplicado.
Repaso de la Etapa Preliminar
El verbo IR To go. El verbo IR The verb IR means to go. The verb IR means to go. The verb IR is irregular in the present tense. The verb IR is irregular.
You Need to Improve the Way You Write and Think in Spanish! Months & Dates This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
ALC 63 jueves el 7 de enero Please have your verb flash cards on your desk.
ALC 53 lunes el 14 de diciembre Use your own paper for this weeks ALC. You will turn them in on Friday.
Cone people and gatherer get your items to collect papers.
FYI –for your information Complete packets for the next two days. Follow instructions on the board. Do not write on packet! Retry set up again on.
ALC 15 martes el 9 de febrero. objetivo Test review.
IR- to go voy vamos vas vais va van
To row. pasear en bote row boat el bote lake el lago.
Asking Questions.
CINCO MINUTOS Describe las fotos Sample in English: The yellow boy touches the nose.
¡Cinco Minutos! Turn in your signed parent letter into the drop off folder Take out a sheet of loose leaf paper Write down your name, date and period at.
¡Cinco Minutos! Grab a blank sheet of paper and a marker from the table between the computers Fold it three ways creating a 3-D standing triangle Clearly.
Week of Oct , S1P1 – Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen and a notebook Saquen el.
Repaso: Negative words and time constructions
Ver una obra de Shakespeare Mirar las estrellas
Time Expression with Hacer
AP SPN IV April 29-May 3 Cinco de Mayo
+ Expresciones Hoy es el treinta de enero.. + Greetings Hola Hello ¿Qué pasa? Whats up?
Hazlo ahorael 21 de mayo Objetivo: SWBAT recognize Spanish city vocabulary. On your Hazlo sheet, write down at least one way knowing city vocabulary in.
Hazlo ahorael 6 de febrero Objetivo: SWBAT understand and use rooms of the house and household items. If you did not turn in your family tree project,
Español 1 el 30 de agosto. Bell Dinger – el 30 de agosto
Español 1 el 26 de agosto. Empezar el 26 de agosto Translate: Hi! My name is John. How are you? Whats your name? See you later. Its 5:00 p.m. Whats happening?/Whats.
El ambiente The environment Río River Montaña Mountain.
Capítulo 4A- Apuntes #2 Interrogativos.
Modelo (100 palabras) Ayer hubo un terremoto muy fuerte cerca de la ciudad. Creemos que muchas personas murieron y el terremoto también destruyó muchos.
Español 1 El 28 de enero de 2013 Entrada: Los deportes Tomar apuntes del verbo ir y ir + a + infinitivo Guided Practice: The verb ir & Ir + a + infinitive.
Los Verbos Capítulo 1 Parte 2.
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
¿Saber o Conocer?, esta es la cuestión…. Saber o Conocer In Spanish, there are two verbs that express the idea "to know." These two verbs are "saber"
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
MI CIUDAD (insert name of city here) Nombre____________ Fecha______________.
ALC 111 Miércoles el 9 de marzo. objetivo Yo puedo entender la conexión de sustantivos y adjetivos en español.
ALC 79 Miércoles el 19 de enero. objetivo Yo puedo identificar el vocabulario nuevo con actividades diferentes. Yo puedo hacer 24 tarjetas de memoria.
Rojo 4B Todos apuntes. Add to voc. p. 149B: Comer = to eat Beber = to drink Escribir = to write Asistir a = to attend Abrir = to open Interrumpir = to.
Pick up a review packet and speaking exam sheet from the back table.
Lunes, el 9 de septiembre Actividades en clase. Timed Writing Use your Spanish vocabulary (open-notes) to write a 50 word story in Spanish. Use your imagination,
¿Cómo eres? Objectivo : In this lesson I will be able to describe different personalities in Spanish. 1. Mi madre 2. Mis hermanas 3. Mis abuelos 4. Mi.
Para Empezar Test 2 The things you need to know for the test over Para Empezar Part 2.
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
Spanish Ia (Final Exam) Crossfire Initial Activity 1. Brief notes on tener... (or review if you have received them already!) Tener---formas Tener.
Miércoles el 28 de abril. objetivo  I can recognize the vocabulary for places to visit, things to do and modes of transportation.
ALC 95 Viernes el 11 de enero Entrega la tarea. objetivo Yo puedo crear una forma para un consultorio.
Possessive Adjectives
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Writing Presentation Ms McNally- Spanish II Warm _up: 1. Identifica a que país pertenecen estas atracciones: La cataratas del Iguazu, Toledo, Machupichu,
Martes el 9 de noviembre Bienvenida You need an orange book.
Warm Up, el martes, el 9 de octubre p. 67 SAQUEN LOS PIZARRONCITOS
Pg. 28.  To answer this question in Spanish you say: ◦ Es la una. 1:00 ◦ Son las (+ número)  i.e. Son las dos. 2:00.
Un Poco de México Mexico (Estados Unidos Mexicanos) is in North America The capitol is La Ciudad de México or México, Distrito Federal (D.F.) Languages.
Las Estaciones y El Tiempo Day 6 H AGA A HORA 21 de agosto Translate the following times to Spanish: Translate the following times to Spanish: It’s one.
Horario 19 viernes el 14 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Speed date Flash cards of stem changers – word search. Dr. Frankenpiedra Stem changer – irregular.
Hoy es lunes, el 18 de noviembre La pregunta: ¿Qué te gusta hacer? Me gusta correr. LA TAREA: libro de ejercicio p. 14 ESTUDIAR – prueba de los verbos.
Please do the following: 1.Measure an arms length of yarn of the color you like and cut it. (arms length goes from finger tip of one had to fingertip of.
Warm-up Label the body parts La cabeza Los ojos La nariz La boca El est’omago El brazo La mano El dedo La pierna El pie.
Ch. 5 – Talking about what you and your friends like to do together and during a typical week.
ALC 19 Jueves el 13 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Columbus quiz Lectura Body parts practice Monstruo.
ALC 79 Hoy es lunes el 7 de mayo. Write 5 steps you feel that are necessary to make a tissue flower as you view the video. Flor.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
ALC 26 lunes el 7 de noviembre. Bienvenida lunes el 7 de noviembre Vocabulario pan de muerto, flor de muerto.
MI CIUDAD (insert name of city here)
miércoles el 5 de octubre Bienvenida
You will make a presentation about your family
MI CIUDAD (insert name of city here)
Transcripción de la presentación:

ALC 61 miércoles el 5 de mayo

objetivo Create 4 vacations scenes.

ALC Translate 5 th of May. Write the name of the two countries that fought. Write the name of the pueblo where the battle took place. Write the names of the leaders of the two countries. Write the name of the general of the Mexican army. Write the year the war took place.

ALC Translate 5 th of May. cinco de mayo Write the name of the two countries that fought. Francia, México Write the name of the pueblo where the battle took place. Puebla Write the names of the leaders of the two countries. Napoleon III, Benito Juarez Write the name of the general of the Mexican army. Ignacio Zaragosa Write the year the war took place. 1862

mañana Bring markers, colored pencils or crayons. Make Mothers day cards and Fathers day cards. You can write your own poem, letter or thoughts to your parents.

viernes Celebrate cinco de mayo and día de los niños 5 minutes to sign up for things you can bring. Be sure to bring plates, napkins and cups.

Saquen una hoja de papel Doblen el papel para hacer cuatro cuadros.

Cuadro 1 Una selva tropical con una pirámide, unas ruinas y una catarata. Tú estás subiendo la pirámide con tu familia.

Cuadro 2 Una playa y el mar Parte de tu familia está nadando en el mar y la otra parte esta tomando sol. Hay una persona preparandose a bucear.

Cuadro 3 Estás con tu familia en las montañas. – Pueden estar esquiando – o – Pueden estar en un lago con un bote con una persona pescando

Cuadro 4 Estás con tu familia en una ciudad y puedes ver una catedral y un museo. Estás sacando fotos de un lugar de interés Hay cinco formas de transportación

Write Choose one picture to write about. Write in Spanish about your vacation. Yo fui a ____ para las vacaciones. 30 words in Spanish.