ALC 17 martes el 22 de septiembre. objective Students will know what an adjective is and the rules for their use. Students will demonstrate their ability.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Nosotros tenemos – We have (male) Nosotras tenemos - We have (female) Ellos tienen – They have (male) Ellas.
Advertisements

Teaching in the Target Language. Sample of Story Focus for Vocabulary Acquisition Isabel veía películas románticas. -¿Veía Isabel películas románticas?
This is an interactive presentation
Superlatives Page 280 Realidades 1.
CONTENT OBJECTIVE: S.W.B.A.T. use the verb SABER to say what people know. LANGUAGE OBJECTIVE: Students will take notes and complete ACTS 12 & 14 on p.207.
artístico, a artistic trabajador, a hardworking.
Adjectives P. 55 Realidades 1.
Cone people and gatherer get your items to collect papers.
Lunes el diecinueve de marzo. The future tense is used in Spanish to talk about future events. It is used when ever we would use the phrase I will… in.
PRONOUNS after PREPOSITIONS
¿Qué hay en el salón de clase?
Ser part 2. Subject Pronouns in Spanish Singular Plural_______ Yo = I Nosotros = We (masculine/mixed group) Nosotras =We (feminine) Tú = You Él=He Ellos.
Game Cluedo: How to Play 1.Your group should have the 21 cards containing 6 cards of suspects, 9 rooms and 6 weapons, a tally card for each member and.
Hagan Ahora: Hagan el matching Bueno ___a. handsome Deportista ___b. thoughtful Impaciente ___c. excited Emocionante ___d. brave Valiente ___e. strange.
GUSTAR PRÁCTICA CON GUSTAR. DIRECCIONES: Each slide will contain a picture or a vocabulary word and a subject. In your group, you need to come up with.
Superlatives Page 280 Realidades 1.
Capítulo Uno: Primer paso
Superlatives Page 280 Realidades 1.
Los adjetivos Adjectives describe nouns.
LOS ADJETIVOS THE ADJECTIVES.
Los Adjetivos Adjectives.
Bell Dinger el 26 de octubre Complete the chart with the appropriate subject pronouns.
Sarah Linsner Vocabulario. Artístico/a Artistic Atrevido/a Daring.
Realidades 1B Como eres?.
Capítulo Uno. ayudar en casa To help around the house cocinar To cook dibujar To draw escuchar música To listen to music estar con amigos To be with friends.
más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas
Adjectives SER Articles
Adjectives Adjectives are words that describe nouns (people, things, places). Adjectives ending in “___” or “____” are masculine. Adjectives ending in.
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
ALC 79 Miércoles el 19 de enero. objetivo Yo puedo identificar el vocabulario nuevo con actividades diferentes. Yo puedo hacer 24 tarjetas de memoria.
¿Cómo eres? Objectivo : In this lesson I will be able to describe different personalities in Spanish. 1. Mi madre 2. Mis hermanas 3. Mis abuelos 4. Mi.
Recuerdos del Pasado Español 2 Capítulo 4A.
Adjectives Realidades 1 Adjectives l Words that describe people and things are called adjectives (adjetivos). l In Spanish, most adjectives have both.
Adjetivos + Ser meets POP CULTURE
(Direct object pronouns). 1. Maria compró la blusa. Maria la compró. Maria bought it. 2. Yo devolví las sandalias. Yo _____ devolví. I returned them.
el plato-plate el tenedor-fork la cuchara-spoon el cuchillo-knife el vaso-cup la servilleta-napkin la cuenta-bill.
+ ¿Cómo eres? What are you like?. + Campeones (CHAMPS) Durante la presentación: C – Conversación H – Ayuda A – Actividad M – Movimiento P – Participación.
Los adjetivos en español
DOUBLE OBJECT PRONOUNS Double Object Pronouns b Double Object Pronouns occur when an indirect object pronoun and a direct object pronoun are used in.
Que tiempo hace 2? ?.
ALC 37 Miércoles el 20 de octubre. objetivo I can listen and recognize, act out and say in Spanish adjectives.
L OS A RTÍCULOS Y A DJETIVOS Apuntes #7. Gender… Masculine vs. Feminine Word ends in ‘o’ = Masculine, or word refers to a male person Word ends in ‘a’
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
Describing yourself and others
Subject Pronouns and “Ser”.  What word do you use to talk about yourself?  What word do you use to talk about yourself and someone else?  What word.
ADJECTIVOS DE PERSONALIDAD. Palabras de Personalidad  Artístico/Artística - Artistic.
YoNosotros/as Tú (you)Vosotros/as (Spain) (you plural) Usted (Ud.) (you formal)Ustedes (Uds.) (you plural) El/Ella (he/she)Ellos/Ellas (they)
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
SABER AND CONOCER Both mean to know. Irregular in the first person yo. Saber: sé Conocer: conozco Saber: *To express knowledge of facts or pieces of information.
 Conjugating is changing the forms of a verb to indicate who is doing the action.  For example, the English verb to have is conjugated as I have, you.
GUSTAR PRÁCTICA CON GUSTAR. DIRECCIONES:  Each slide will contain a picture or a vocabulary word and a subject. In your group, you need to come up with.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Spanish I 1B Day 30.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
Bienvenida. ALC 27 martes el 13 de octubre objetivos Learn vocabulary to describe oneself.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Hoy es martes el primer de septiembre de dos mil quince. White Board El calentamiento: See next slide Pregunta influyente: Would you tell me about yourself?
Adjectivos Adjectives in Spanish.
Los Artículos.
Present Tense of –ar Verbs
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Español 1 29 de marzo de 2017.
DAR and DECIR to give and to say/tell.
Tú vs. Usted Grammar Essential #3.
Superlatives Page 280 Realidades 1.
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Superlatives Page 280 Realidades 1.
Transcripción de la presentación:

ALC 17 martes el 22 de septiembre

objective Students will know what an adjective is and the rules for their use. Students will demonstrate their ability to use adjectives in a poem titled Yo soy or ¿Quién soy?

ALC write the Spanish and English. P 39 in orange book or dictionary in back 1.Generoso/a 2.impaciente 3.Ordenado/a 4.Perezoso/a 5.Serio/a 6.Deportista 7.Artísitico/a 8.Atrevido/a 9.Trabajador/a

Respuestas 1.Generoso/a 2.impaciente 3.Ordenado 4.perezoso 5.Serio 6.Deportista 7.Artísitico 8.Atrevido 9.trabajador Generous Impacient Organized Lazy Serious Athletic Artisitic Bold, daring Hard worker

Break into groups of 4. Group that has the information from the next slide first come to the teachers desk.

Academia Real group Define and adjective Give some examples(3) Come up with three rules of how to use adjectives in Spanish.

Create a poem about yourself in Spanish using adjectives and porque