Spanish Class Mrs. Rogers.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
Advertisements

Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
¿QUÉ HACES EN TU TIEMPO LIBRE? WHAT DO YOU LIKE TO DO IN YOUR FREE TIME?
Las Palabras Interrogativas
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK*
Spanish Class Mrs. Rogers.
Spanish Class Mrs. Rogers.
Spanish Class Mrs. Rogers. Paisaje: Landscape 7 de diciembre de 2016
Spanish Class Mrs. Rogers. CLASSROOM EQUIPMENT 20 de setiembre de 2016
Las Palabras Interrogativas
Para Hacer Ahora Construct a dialog between an overprotective father and his teenage daughter which is introducing her male friend. Examples of questions.
CLASSROOM ARTICLES PLURALS 14 de setiembre de 2016
NUMBERS from 100 and up. Miércoles 14 de octubre de 2016
MONTHS Miércoles 5 de octubre de 2016
Español 1 9 de diciembre de 2016.
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas p.154
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 15 de noviembre de 2016
First Grade Dual High Frequency Words
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin: Capitals 16 de noviembre de 2016
NUMBERS Lunes 4 de octubre de 2016
Las Palabras Interrogativas
Spanish Class. Mrs. Rogers CLASSROOM ARTICLES 16 de setiembre de 2016
Las Palabras Interrogativas
Hoy martes el 20 de diciembre
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Hoy es martes el 6 de diciembre
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
CLASSROOM ARTICLES EXCEPTIONS 15 de setiembre de 2016
Spanish Class Mrs. Rogers. Paisaje: Landscape 12 de diciembre de 2016
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
Hoy es miércoles el doce de septiembre
Tengo una pregunta… Carlos está en la biblioteca. s v
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
MONTHS Martes 4 de octubre de 2016
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Spanish Class Mrs. Rogers. CLASSROOM EQUIPMENT 19 de setiembre de 2016
Spanish Class Mrs. Rogers. Paisaje: Landscape 5 de diciembre de 2016
Las Palabras Interrogativas
MONTHS Miércoles 7 de marzo de 2018
Las Palabras Interrogativas
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 24 de abril de 2017
Indicaciones y Dónde Está
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Spanish Class Mrs. Rogers. La casa. 16 de octubre de 2017
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Tapas Contesten las preguntas: 1. ¿Cómo eres? 2. ¿Cómo estás?
Las Palabras Interrogativas
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
Transcripción de la presentación:

Spanish Class Mrs. Rogers. Clase de español Jacksonville Commons Middle School CLASSROOM LOCATION OF EQUIPMENT PART II 28 de setiembre de 2016

EQ: Where are the classrooms located in our room? AGENDA: Review the first set of preposition. Present 2nd set of prepositions. Practice using new set of preposition. TAREA (homework) RETROALIMENTACIÓN (feedback)

Spanish Class Mrs. Rogers. Remember prepositions? Prepositions are used to indicate a relationship between two words, linking them together. These words usually show location, direction, or time. As preposition suggests, these words precede the word or words it links. There are simple prepositions, which consist of only one word, and compound prepositions, which consist of multiple words.

Spanish Class Mrs. Rogers. Remember prepositions? Prepositions are used to indicate a relationship between two words, linking them together. These words usually show location, direction, or time. As preposition suggests, these words precede the word or words it links. There are simple prepositions, which consist of only one word, and compound prepositions, which consist of multiple words. a to, at desde from, since detrás de behind ante before, in the presence of en in, on, at según according to bajo under entre between, among sin without con with hacia until, toward sobre about, on, upon, above, over, around contra against hasta tras after, behind de of, from por for, by para for, in order to

Task 2: Take a look at these words we use to locate there items in el salón de clases. Let’s practice with a few. EN FRENTE DE DETRÁS ENTRE AL OTRO LADO DE

Task 2: Take a look at these words we use to locate there items in el salón de clases. Let’s practice with a few. EN FRENTE DE DETRÁS ENTRE AL OTRO LADO DE

Q: ¿Qué significa… en español? A: Significa… Task 3: Take a look at these words we use to locate there items in el salón de clases. Lets and answer like the format below. Q: ¿Qué significa… en español? A: Significa… EN FRENTE DE DETRÁS ENTRE AL OTRO LADO DE

Task 4 : Take turns to ask and answer question related to the location of specific items in el salón de clases. Q: ¿Dónde está la pizarra? A: La pizarra está … entre el estante y el armario. Q: ¿Dónde está el proyector? A: El proyector está… en frente de la pantalla. detrás de la computadora. EN FRENTE DE DETRÁS ENTRE AL OTRO LADO DE

EN FRENTE DE DETRÁS ENTRE AL OTRO LADO DE Q: ¿Dónde está … _____________________? A: ___________________está … ___________________ …la ventana está entre la puerta y el estante. …la cartelera está al otro lado de la ventana. …la pizarra está en frente de los estudiantes. …el escritorio esta detrás de los pupitres. …la tarima en frente de la pantalla. ESPAÑOL La pizarra La tarima La ventana El escritorio La cartelera

Task 5 : Work with your partner Task 5 : Work with your partner. Take turns to ask and answer question related to the location of specific items in el salón de clases. Q: ¿Dónde está… ____________________? A: está … _____________________ puerta escritorio teléfono mesa reloj pupitre papelera proyector mapa extinguidor tarima estante EN FRENTE DE DETRÁS ENTRE AL OTRO LADO DE

Task 5: Look at this picture and describe the location of the items you know. Look up the items you don’t know and locate them.

What are the new set of preposition we learnt in Spanish? TAREA What are the new set of preposition we learnt in Spanish? What is the question needed to ask about the location of items? List them

RETROALIMENTACIÓN What was the hardest and the easiest part of the class? Tell me one thing you learn today? Do you have any questions? Nos vemos (see you) mañana…

¡Excelente trabajo! ❝Language is the road map of a culture. It tells you where its people come from and where they are going.❞   ‒Rita Mae Brown

Class expectations Write down in a piece of paper Things you want to achieve by the end of this semester. Can be personal goals, sport goals or academic goals. 2. What are those things that may affect you for achieving those goals? What limits you 3. What are the thing you can do to reduce your limitation and facilitate your achievements. What are your strengths? 1. Achievements 2. Limitations 3. Strengths

Class regulations Students acting against the class expectations (talking excessive, disruption of class work, disrespect teacher and others, cause any intentional distraction) will be addressed as you know (PBIS card, parent contacted, send to office, ISS, etc) Students functioning as expected will get rewarded (Homework free pass, or any other reward suggested and accepted by teacher)