Y10 exam: Spanish 1 Picture task.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
64÷8= 10x10= 7x8= 10x8= 90÷9= 100x10= 50/5 = 64÷8= 10x10= 7x8= 10x8= 90÷9= 100x10= 50/5 = 8 (ocho) 100 (cien) 56 (ciencuenta y seis) 80 (ochenta) 10 (diez)
Advertisements

Lunes el 28 de noviembrePreparación para el examen objetivo: estar preparados para la preparación para el examen as tapas Me habría Por lo Era más limpio.
La campana (Escriban todo!!!!) 1.What do the verbs saber and conocer mean? 2.When do you use the verb conocer? 3.What do the verbs ser y estar mean? 4.When.
Martes, el 21 de octubre.
Descripciones: ¿Cómo eres? Objective: To learn how to describe appearance in Spanish.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
OBJ: giving an opinion To work at a Level 3 and above you must be able to express opinions in Spanish. Whenever you say or write something, try to use.
Week 28 Spanish I. Para Empezar 28 de marzo Translate the following sentence into Spanish. Don’t forget to use your notes! My friends and I like to play.
Spanish II Week 24. Para Empezar 16 de febrero Write a statement for each picture using the pronoun given. Ex: ÉlÉl está enfermo. 1.Ella 2. Él 3. Yo4.
Hacer Ahora Miercoles, el 27 de abril 1. Create a conjugation chart for the verb “caminar” in the PRETERITE (PAST) tense. 2. Create a conjugation chart.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
ALC #12 lunes el 23 de septiembre escribe los números
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
La Fecha: Hoy es viernes, el cuatro de enero. La Meta: ¿Cómo se escribe la palabra? Hagan Ahora: ¿Cómo se escribe tu nombre? (Ejemplo: -Ce-A-Ele-De-A-Ese-
Week 30 Spanish II. Para Emepzar 11 de abril What is this question asking: ¿Dónde te gustaría visitar y por qué?
EL FUTURO ESPAÑOL3 Captain Bonnin. THE NEAR FUTURE The near future is used to talk about something that is going to happen. It is formatted the following.
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
¿Cuándo? – When? Normalmente – Normally A veces - Sometimes A menudo - Often Cada año – Each year Siempre – Always Generalmente - Generally.
calcula ¿Qué hiciste durante las vacaciones? 64÷8= 10x10= 7x8= 10x8=
Me llamo _______ Clase 701 La fecha es el 3 de octubre del 2017
How do you respond to the following greetings in Spanish?
Week 28 February 27th- March 3rd
1. When I’m hungry I eat pizza.
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
Árbol familiar del futuro
Propósito # 3: ¿Como seguimos el repaso del año pasado?
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
Hoy es el _____ de _____ del __________
Hoy es martes el 7 de enero de 2014.
Español 1 9 de diciembre de 2016.
Spanish 2 Week 1 Sra. Knutsen.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Es el 4 de noviembre La Práctica (parte 1)
IR – to go.
Me llamo _______ Clase 702 La fecha es 4 de octubre del 2017
To ask what time it is in Spanish we say ______________
Turn to page 3 in journal and title it : Bell Work 18/10/16
Turn to page 3 in journal and title it : Campanas #6-10
Adjectives p. 8 Avancemos 2.
They don’t sunbathe in the fall.
¿Te gusta tu casa? Do you like your house?
Vámonos Match the vocabulary word to it’s translation! Write word and definition. el bistec a. pepper la galleta b. cookie el helado c. juice.
Y10 exam: Spanish 1 Picture task.
Mi casa WALT: to revise previous language in order to describe where you live 1- to write a detailed description of where you live & your house (level.
1.4 Numbers.
Hoy es _________, el _____ de ______ de______________.
ROCANROL VOCABULARIO ANTES DE JUGAR (before playing)
Martes, el 27 de octubre.
“HACE + TIME + QUE” EXPRESSIONS
Bell Work Agosto/ Septiembre.
5.3 The Verb Ir el 2 de diciembre.
Vámonos Finish the sentences with a statement about how you feel ..
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Vamonos Translate to English: Yo nunca estudio.
Bell ringer – on a piece of paper!
Descripciones de Personalidad
Lunes 11 de febrero 2019 Voy a jugar al fútbol Objetivo: describe our plans for next weekend using near future tense and revise free time activities.
Repaso de Checkpoint 1.3.
Teach me how to conjugate
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Para Empezar diecisiete de enero
Vámonos Translate the following sentences into Spanish. Only write the sentences in Spanish. I am going to go to México with (con) my mom. We are going.
Venir to come.
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Vámonos Answer the following questions in complete sentences in Spanish: ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama tu mejor amigo (your best friend)?
HACER AHORA: Translate the following sentences from English to Spanish: I do not like to watch tv. I like to ski a lot. I do not like to swim at all. I.
Tell what each person is going to do, based on the picture.
Module 2 Mon instituto Writing Assessment - April 2019
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
Foundation Writing Question 2 Guide
Transcripción de la presentación:

Y10 exam: Spanish 1 Picture task

Translate the following sentences into Spanish. I have short, brown hair. I use social networks to pass the time. A good friend always makes you laugh. I don’t want to go out because it is raining. We watched my favourite series.

Remember: in order to score the highest marks, you must write at least two sentences for each bullet point. You must give at least two opinions in your piece of writing overall. You must use a variety of vocabulary and structures. You must write approximately 90 words in Spanish. [16 marks]

Y10 exam: Spanish 1 2 [32 marks] 1 Tu amigo español acaba de celebrar su cumpleaños. Te escribe para preguntarte sobre tu colegio y tus planes para el futuro. Escríbele una carta. Menciona: • qué hiciste con tu familia para celebrar tu último cumpleaños • tus opiniones sobre tu vida en el colegio • cómo van tus exámenes • qué vas a hacer el septiembre que viene. Escribe aproximadamente 90 palabras en español. Responde a los dos aspectos de la pregunta. [16 marks] 2 Lees un blog sobre la vida de los jóvenes y se lo mandas a tu amigo español. Escríbele un mensaje. Menciona: • la importancia de la música para ti • otra actividad que hiciste recientemente que fue muy divertida Escribe aproximadamente 150 palabras en español. Responde a los dos aspectos de la pregunta. [32 marks]

Translate the following passage into Spanish.