Welcome and Introductory Meeting for Year 7 & 8 Parents

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Advertisements

YEAR 7 Head of Year Gabriel Astesiano. Funciones del Child Support Team Cuidado Guía Acompañamiento Ejes Principales Adolescencia Motivación Valores.
Title I, Part A - Parent Rights Derechos de los Padres de familia - Título I, Parte A GPISD is a Title I District and as such will abide by all federal.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
ACEESA Board Meeting Wednesday 11 th March Welcome and Introductory Meeting for Year 7 & 8 Parents.
ACEESA Board Meeting Y9 AND 10 I NFORMATIVE M EETING.
TURN & TALK Why does public education matter to you?
School: Schorr ES Date: September 21, 2015 Time: 6:30 p.m.
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
Las Palabras Interrogativas
Ser vs. Estar Señora Ramos.
Agenda: Boot verbs and jugar. La Familia. Tener: Quack Video
What’s “CAASPP”? The California Assessment of Student Performance and Progress (CAASPP), which includes the Smarter Balanced assessments, measures students’
THANK YOU FOR YOUR SUPPORT
Las Palabras Interrogativas
Beth Ann Davis, Maestra Certificada de la Junta Nacional
Parent Conferences Conferencias de Padres.
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas p.154
MYP ASSESSMENT HEART – LP 8 SUBJECT GROUPS
First Grade Dual High Frequency Words
English Language Learner (ELL) Parent Workshop
Hoy es lunes 23 octubre 2017.
Las Palabras Interrogativas
News from K62/ Noticias de K62
Las Palabras Interrogativas
TASK-BASED LEARNING (TBL) Virtual Tutor: Ivonne Caro Laynes.
SISTEMAS METEOROLOGICOS MARIA JORDAN FISICA. Parents have the right to know that their child will be safe at school, both physically and emotionally.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
English Learner Advisory Committee
Acuerdos Escuela-Familia
Tengo una pregunta… Carlos está en la biblioteca. s v
Las Palabras Interrogativas
Title I School Wide Program El Programa Titulo I en Toda la Escuela
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Stevens Middle School At Stevens Middle School, We Believe
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
PST RESOURCE OVERVIEW NAME of the resource / tool
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Our 5th Grade Classroom News The Week of August 27, 2018
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Tapas Contesten las preguntas: 1. ¿Cómo eres? 2. ¿Cómo estás?
Las Palabras Interrogativas
Transcripción de la presentación:

Welcome and Introductory Meeting for Year 7 & 8 Parents Friday 8th March

Objectives for Meeting Share overall school aims and objectives for 2017. Share information regarding teaching and learning. Share important details specific to each year group Share specific and general Pastoral proposals for these year groups.

Leadership Team Gabriel Rshaid Headmaster Sheldon Guenther Head of Secondary Marisa Márquez Deputy Head – Directora Oficial Silvia Criado Deputy Head – Staff Diego Bertotto Deputy Head – Academic Juan Pablo Ventura Deputy Head – Pastoral Affairs James Thomas Phase Leader – Year 7 and 8 Víctor Capeluto Head of Year 7

Compromiso Comunitario San Andrés “Una comunidad donde nos cuidamos” Community Pledge Compromiso Comunitario San Andrés “Una comunidad donde nos cuidamos”

Secondary Objectives for 2017 Successful implementation of our new student evaluation policy to ensure higher standards of learning Continue developing a community of lifelong learners throughout the school

Nueva Política de Evaluación Evalúa al alumno desde dos ángulos: Logros Académicos Academic attainment Perfil del Alumno Learner profile

¿Por qué necesitamos el cambio? Foco en el perfil del alumno Abordajes del Aprendizaje (Learning behaviours) No hay un cambio en esencia, se manifiestan y se esperan explícitamente Tan importante como los logros académicos Los conducen hacia el perfil de alumno. Necesario para el futuro great learning behaviours are at least as important as individual subject knowledge and skills. VÍNCULO AL PERFIL DEL ALUMNO. NO HAY UN CAMBIO EN ESENCIA, SE MANIFIESTAN EN PAPEL. ESTOS ABORDAJES DEL APRENDIZAJE SON LO QUE NUESTROS ALUMNOS NECESITAN EN EL FUTURO.

Perfil de alumno Criterios contemplan tres áreas: Compromiso Responsabilidad Colaboración

Perfil de alumno Criterios contemplan cuatro niveles: Demuestra una actitud ejemplar hacia el aprendizaje Demuestra una buena actitud hacia el aprendizaje Está desarrollando una buena actitud hacia su aprendizaje Requiere cambios en su actitud hacia su aprendizaje

Logros académicos alumno Criterios contemplan la siguientes áreas: Conocimientos Habilidades Creatividad Comunicación Uso de la tecnología

Logros Académicos Criterios contemplan cuatro niveles: Supera significativamente el nivel requerido Supera el nivel requerido Alcanza el nivel requerido No alcanza el nivel requerido

Matriz de Evaluación

Modelo de Boletin

Modelo de Boletin

Evaluación y Acreditación de Aprendizajes 7 o más puntos en la calificación final Calificación en cada trimestre Menos de 20 inasistencias Alumnos que no acreditaron sus aprendizajes Dos períodos: Diciembre / Febrero Son promovidos al año inmediato superior los alumnos que no adeuden más de dos materias 3ra materia: solo se puede pedir mesa adicional si el alumno se presentó a todas las materias en las instancias de Diciembre y Febrero.

Régimen de Asistencia Máximo de hasta 20 inasistencias en el año. Justificación con certificado médico o nota firmada por el adulto responsable, dentro de las 48hs del regreso del estudiante a clase. El retiro de la escuela significa porcentaje de ausencia Llegadas Tardes: Hasta 25 minutos 1/4 inasistencia Pasados 25 minutos 1/2 inasistencia

Política de retiro de la escuela En medio del turno de la mañana y/o de la tarde: Padres, autorización escrita de los padres o personas autorizadas por los mismos Almuerzo Padres, autorización escrita de los padres o firmas autorizadas Tarjeta verde Educación Física (en caso de no poder realizar educación física) Concurrir como observador a el campo de deporte Retira un adulto autorizado y acreditado por los padres a las 14.15hs Hubo cambio en la autorización de retiro. Habría que recordarles que para retirar un alumno deben presentarse con DNI.

Learning Environment MS Skills that continue to develop as part of a process from Primary Cognitive Subjects Learning to Learn One to One Learning Subjects One to One Learning

Learning Environment MS Skills that continue to develop as part of a process from Primary Subjects Learning through Service One to One Learning Emotional and Social Subjects Personal and Social Programme

Pastoral Affairs Methodology Embodying our school values. Three pastoral pillars. RESPECT- Relationship Pedagogy INTEGRITY- Building Safe Community RESPONSIBILITY- Student Empowerment Anédota oficinina. Mutua representacion: convivrncias, CAS, Houses, CS, clubes, Play, etc. 2. PSE 3. Vision para el año: QUE NO SEAMOS INDIFERENTES / Asambleas

Seekers (2011-2016)

Middle School Team Ms. Marisa Márquez Middle School Coordinator Ms. Hilary Gregg Middle School Secretary – ext. 1186 Mr. James Thomas Phase Leader Year 7 & 8 and Head of Year 8 - ext: 1215 Mr. Adolfo Ambertin Assistant HOY8 - ext: 1318 Mr Víctor Capeluto Head of Year 7 - ext: 1201 Ms. Ana Gómez Assistant HOY7: - ext: 1317 Lic. Mariel Pons Head Equipo de Orientación - ext: 1349 or 1330

Pastoral care HOY & A HOY Child support team function Care Guide Nurturing Main threads Safe community Values Adolescence

Also within Student Support and Care Special Programmes and Initiatives Convivencia Students Voice and Action Learning through Service PAS Programme CdC Programme Co-ordinator Priscilla Garritano - Ext.: 1346

THANK YOU!

Year 7 Parents Welcome and Introductory Meeting Wednesday 8th March

Year 7 Structure Assistant HOY 7 – Ana Gómez Head of Year 7 Victor Capeluto Mariel Pons 7MP Students Alejo Texo 7TE Cecilia Cervi 7CE Dan Warner 7DW Gustavo 7PI Lourdes Pianezza 7LP Assistant HOY 7 – Ana Gómez Departamento de Orientación Escolar

The Year 7 Tutors and EO member 7MP in MS2 7TE in MS4 7CE in MS6 Tutora: Mariel Pons Tutora: Alejo Texo Tutora: Cecilia Cervi Depto de Orientación Mariel Pons Depto de Orientación Lic. Ingrid Gullón Depto de Orientación Lic. Marcos Novaro Hueyo

The Year 7 Tutors and EO member 7DW in MS8 7PI in MS10 7LP in MS12 Tutor: Dan Warner Tutor: Gustavo Pons Tutora: Lourdes Pia Depto de Orientación Lic. Jonatan Olmos Depto de Orientación Lic. Paula Romano Depto de Orientación Lic. Martina Brea

CONVIVENCIA AÑO 7 Jueves 16 y Viernes 17 de marzo (Salimos a las 8.30 horas de Olivos y volvemos para las 15.30 horas acá approx.)

Objetivos Comunidad segura Fomentar la integración grupal Desarrollar una actitud responsable y respetuosa hacia el otro, uno mismo y su entorno. Fomentar una actitud de reflexión y crecimiento personal Implementar la construcción de una comunidad inclusiva

Uso de la tecnología Grupos de whatsapp, instagram, snapchat, etc. Hay un número creciente de incidentes por compartir imágenes y videos inapropiados.

PSE – Personal and Social Education Valores Autonomía Adolescencia Tomar buenas decisiones Proyectos de ciudadanía También: Entrevistas de Tutor y participación de PSE Grupo Student Voice and Action Aprendiendo a través del Servicio (Servicio Comunitario)

Actividad de los padres en grupo Por grupos de tutoría Conocimiento mutuo “´Nos presentamos y definimos a nuestros hijos en tres palabras o frases” Cena en familia con el grupo de la tutoría, celebrando el estar juntos y la nueva etapa que comienza.  

Year 8 Parents Welcome and Introductory Meeting Wednesday 8th March

Head of Year 8 – James Thomas ext – 1215 james. thomas@sanandres. esc Head of Year 8 – James Thomas ext – 1215 james.thomas@sanandres.esc.edu.ar Assistant HoY – Adolfo Ambertin ext - 1318 adolfo.ambertin@sanandres.esc.edu.ar A year of preparation for the transition to senior school and to build a relationship with year 7 This includes social, emotional and academic aspects of the school life

Year 8 Structure Assistant HOY 8 – Adolfo Ambertin Head of Year 8 James Thomas Carolina Flores 8CF was 7KL Students Georgina Nucifora 8NG was 7NG Ma. Eugenia Bosio 8MB was 7MB Leandro Bulacio Sak 8BL was 7PI Jonatan Olmos 8OS was 7OS Claudia Piazza 8CI was 7DW Assistant HOY 8 – Adolfo Ambertin Departamento de Orientación Escolar

The Year 8 Tutors and EO member 8CF in MS1 (was 7KL) 8MB in MS3 (was 7MB) 8NG in MS5 (was 7NG) Tutora: Carolina Flores Tutora: Ma. Eugenia Bosio Tutora: Georgina Nucifora Depto de Orientación Lic. Marcos Novaro Hueyo Depto de Orientación Lic. Ingrid Gullón Depto de Orientación Lic. Paula Romano

The Year 8 Tutors and EO member 8BL in MS7 (was 7PI) 8OS in MS9 (was 7OS) 8CI in MS11 (was 7DW) Tutor: Leandro Bulacio Sak Tutor: Lic. Jonatan Olmos Tutora: Claudia Piazza Depto de Orientación Lic. Mariel Pons Depto de Orientación Lic. Jonatan Olmos Depto de Orientación Lic. Martina Brea

PSE – Personal and Social Education Values Autonomy Adolescence Making good choices Citizenship projects Also: Tutor interviews and PSE involvement Student Voice and Action group Learning through Service (Community Service) Informative workshop on alcohol for students and parents. Mid-way through the year.

Some thoughts on being in yr 8 Pre/Full adolescence and the issues that come with this: Affects self-confidence and mood – who am I? Change in friends including number. Can bring hurt/joy. Can lead to conflict or leaving aside others. Imitate parents yet can/will reject too. Personal space and autonomy becoming more prominent. Still seek parent’s praise yet can appear to reject it. They can seek to push limits but require them to be placed of course although it can involve disagreements.

Use of technology Whatsapp groups, instagram, snapchat etc. There are a growing number of incidents of sharing of highly inappropriate images/videos. Can sometimes be personal. Often used to insult or reject others. The students are young but there will be discussions between them about: Salidas, fiestas “My parents let me/dont let me...” Questions about Alcohol and Cigarettes. There are a growing number of incidents each year of younger students experimenting with these.

Final Task In tutor groups we could discuss the following: If the room representative would like to continue or pass to another this year. Please include any new families. Would the tutor group like to have another Cena this year? To discuss points from the previous slide (Notice that there will be a Science Trip in April - will cost $400)