Tapas 15-3-17 Superlativos- ísmo/a- Tell what each person likes to eat with a adjective in the superlative. 1. a mí: rico 2. a nosotros: bueno 3. A Rodrigo:

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Prueba de Práctica #2 Take the practice quiz on your bellwork sheetcorrect errors with answer sheet in a different color!
Advertisements

La comida WALT: say what you eat for each meal of the day
La comida. Lets learn the vocabulary… el carne el pollo.
You will have 3 minutes to look at the following picture
La manzana verdura fruta carne bebida. La manzana verdura fruta carne bebida.
¿Qué comes? WALT: say what you eat for each meal of the day/ Revising food WILF 1- Name food and meals of the day in Spanish ( level2) WILF2- Express your.
Un menú muy especial.
5.3. Vámonos ¿Cuándo comes...? (When do you eat…?) Name the meal when you eat the following foods. Write in a complete sentences.Ejemplo: Yo como huevos.
Calentamiento Write whether you like to do or do each activity 1)2) 3)4)
 En el papel con el pavo, escribe un párrafo corto con la siguiente información…  ¿Dónde celebras El día de Acción de Gracias?  ¿Con quiénes celebras?
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
Vocabulario 4-3 Esp 1. El pueble de Pine Bush dulce.
Exam format Unidad 4 etapa 2 Listening (20 points) Reading (20 points) Vocabulary and grammar (20 points) Writing (20 points) Speaking (20 points)
Español I Repaso del capítulo 4.2 Repaso para el examen:
Quiero… vs. Me gustaría…
You will have 3 minutes to look at the following picture. Identify as many things (in Spanish) as you can in the picture.
Essential Questions for Ch. 8.3 How can we “make polite requests” in a restaurant? How can we “order” food in a restaurant? How does culture influence.
VOCABULARY: Los Quehaceres (Chores). Answer the questions in full SPANISH sentences. ¿Tienes hermanos? ¿Vienen tus amigos a la escuela los domingos? ¿A.
ORDERING FOOD IN A RESTAURANT ¿Qué vas a pedir? 2. ¿Qué le puedo traer? 3. ¿Desean algo más? 4. ¿Cuánto es? 5. ¿Está incluida la propina? Responde.
Objective: Talking about food in Spanish. 10 minutes. Slide 1 of 3 Translate to English using vocabulary sheet only. DO NOW: Write all your answers in.
 Imagine that you are the owner of the newest restaurant in the town you live in. You will be creating your own menu for your own restaurant. You can.
Please have out: Vocab Packets Go through each slide and figure out what each word from means. Write the translation in your notes. After you complete.
Para desayunar El desayuno La mantequilla Para almorzar El almuerzo El sándwich Para cenar La cena El pan.
La comida Mosaicos (pp. 97, 98, 99,127). Malena Malena is going to eat dinner with her family. Let’s see what they are going to eat.
¿Qué desayunas? Objetivo;
Please have out: - Yesterday’s culture search on tipping and Casa Botín - Vocab List - Loose leaf for checkpoints.
Unit Study Guide Complete each review slide in this PPT to practice what we have learned.
Selena – Como la flor.
Me llamo ________ Clase 802 La fecha es el 11 de marzo del 2014
La carne.
(Yo _______  nosotros Nosotras ________   (Tú ) ____  xxxxx Usted Él ____
Hagan Ahora The orange the apple the steak more or less the food
Vámonos Write out the categories and put the following foods into the appropriate one: huevos manzanas arroz leche brócoli pasta mantequilla pera.
Lo que como Objective: to revise food and eating
El aguacate, los aguacates
Me llamo ________ Clase 701 La fecha es el 25 de marzo del 2014
Es el 4 de noviembre La Práctica (parte 1)
Hoy es viernes, el 27 de enero de 2017
Bellringer 4/10 Using your verb sheet, fill in each sentence with the correct form of the verb. (Some are irregular, some are not). Write sentences. 1.
ME GUSTA SONG:
La comida: -desayuno -almuerzo -cena
La comida Sr. Rivera Spanish I.
Tapas ¿Cuál es tu comida favorita?
Vámonos Match the vocabulary word to it’s translation! Write word and definition. el bistec a. pepper la galleta b. cookie el helado c. juice.
viernes, 21 de septiembre de 2018viernes, 21 de septiembre de 2018
Calentamiento: Escribe la frase. Completa con la palabra apropiada.
Tapas Fill in the blank with the correct word: (la tienda, tener hambre, la tarde, el parque, el auditorio) 1. Yo tengo la clase de matemáticas.
Using “gustar” To Talk About Things You Like.
Vocabulario: la comida
My comida favorita In the lesson you will learn to:
Capítulo 4 La Comida.
Hoy es _____, ____de noviembre
Hoy es miércoles el 23 de enero Today is Monday, January 23
Using “gustar” To Talk About Things You Like.
Likes and dislikes of food and drink
Tapas 1. ¿Te gusta comer comida picante?
5.3 The Verb Ir el 2 de diciembre.
Using “gustar” To Talk About Things You Like.
Chispa – el 14 de enero *You need the handout I gave you with the project description and rubric on the back. You will submit it with your script. There.
Vamonos Translate to English: Yo nunca estudio.
Las comidas.
Tapas ¿Qué hora es? 2. ¿ Quieres beber un refresco?
You are going to be creating a menu and you need to include the things listed in the next slide. Make sure to include everything and di exactly as it.
Antes de empezar Escribe la información en tu cuaderno:
Tapas Identify as many vocabulary words in Spanish as you can from our current chapter (U1E1)
Memory challenge Quieres 1 2 I want De acuerdo / vale 3 4 Please
jueves, el 8 de diciembre LT: I will identify food vocabulary.
De primer plato… De segundo plato… De postre… Para beber…
Yesterday I went to an Italian restaurant
Spanish Vocabulary.
Transcripción de la presentación:

Tapas 15-3-17 Superlativos- ísmo/a- Tell what each person likes to eat with a adjective in the superlative. 1. a mí: rico 2. a nosotros: bueno 3. A Rodrigo: bueno 4. a ti: rico 5. A mis amigos: grande

U4E3 Prueba, 22/3 15 pts Vocabulary quiz English Spanish

1. ¿Vas a invitar a alguien al partido? 2. ¿Quieres beber algo? You only have negative answers. Complete the answers to your friend’s questions with the appropriate negative word. 1. ¿Vas a invitar a alguien al partido? No, no voy a invitar a ____. 2. ¿Quieres beber algo? No, no quiero beber _____. 3. ¿Tienes algun lápiz en tu mochila? No, no tengo ____ lápiz. 4. Ya sé que no te gusta el bistec. ¿Y el pollo? No, ____ me gusta el pollo. 5. ¿Siempre estas tan nervioso? No, _____ estoy nervioso

El Menú 1. ¿Qué comida del menú te gusta y que comida no te gusta? Las Seis Salsas Comidas Servidas con arroz y sopa 1. Pollo asado… $35 2. Bistec a la parilla… $50 3. Enchiladas… $40 de carne de pollo de queso Bebidas Agua mineral… $5 Limonada… $3 Refrescos…$3 Café or Te… $ 2 Postres Flan o Pastel…$10 Fruta…$10 1. ¿Qué comida del menú te gusta y que comida no te gusta? 2. ¿Qué sirven con la comida? 3. ¿ Hay algun plato vegetariano en el menú? 4. Imagina que estás comiendo aquí, ¿ Qué pides para el postre? 5. ¿ Hay algo tradicional que puedes comer para el desayuno?

¡Qué rico! You will imagine that you and your friends are grocery shopping and you’re going to talk about what items you need to buy.