OV7 - Enloquéceme.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Advertisements

What do you want to be? Quiero ser … (profession) What is your profession? Es … (profession) What is your uncles profession? Es … (profession) Where does.
` Las Ofrendas. Reason for Creating una Ofrenda 1.To Remember the person who died: How they played an important role in our lives To remember the good.
Direct Object Pronouns
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
El 3 de febrero, 2015 Change the following sentence to the present progressive tense (estar + -ando/-iendo). El perro corre. El perro está corriendo.
Repaso: ¿Qué te gusta hacer? Unit III. Fill in the boxes below with the correct pronouns. Remember that some pronouns will change depending on when they.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
1A. INFINITIVES. Apuntes Infinitives  Verbs are words that are used to name  There are different forms of a verb, depending on who is doing the action.
Warm Up, el jueves, el 6 de septiembre
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
pelearse saltar a la cuerda jugar a las palmas.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Vocabulario – Cap. 7b Al aire libre Más comida. Vocabulario – Cap. 7a El aguacate.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
CONCEPTS -ER/-IR VERB CONJUGATIONS. ¿CÓMO SE CONJUGA LOS VERBOS –ER/-IR? Before we move on to how to conjugate –ER/-IR verbs, let’s conjugate an –AR verb.
Gramática 3.1 QUERER with infinitives el 4 de diciembre.
Vamonos! This is a speaking warm up. When I come to you, be prepared to tell me (in Spanish!). ¿Qué le gusta hacer Shakira?
Hacer Ahora. Usa saber o conocer para completar las oraciones.
Essential ?: How do I say what multiple people are doing.
Capitulo 1A-Apuntes #1 El Infinitivo/The Infinitive.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Tarea: Descripciones de Rebeldes: Copia todo y escribe en oraciones completas para la tarea: 1.Describe a Santa Anna: 2.Describe a Juan Almonte: 1.Describe.
Español 1A Unidad 4 Ir Ir + a +infinitive. Repaso Infinitives are unconjugated verbs – Hablar = to talk – Comer= to eat – Escribir = to write Remember.
OBJETIVO: TELL PLACES I GO TO WITH FRIENDS, FAMILY, AND BY MYSELF USING THE NEAR FUTURE TENSE. Agenda: Hacer Ahora: Práctica con IR 1.Gramática: IR + a.
Vámonos Translate the following: 1. At school, the students have to study 2. We have to vacuum. 3. The kids have to be careful at the park.
Week 25 Spanish II. Para Empezar 22 de febrero Write out the following numbers in Spanish: *We will be doing an activity with.
Material for quiz #5: pgs. 138, 140. Tarea: RESPUESTAS CORRECTAS correct answers…
Week 30 Spanish II. Para Emepzar 11 de abril What is this question asking: ¿Dónde te gustaría visitar y por qué?
TIENEN CINCO MINUTOS Objective: I can identify the four seasons and the weather that goes with them Vocab/Ideas Otoño Invierno Primavera Verano Hemisferio.
Español 2 20 de septiembre de La campana Hoy es martes el 20 de septiembre de 2016 ¿Qué llevan los animales? Los gansos El perro El gato El lagarto.
Español 1 31 de enero de 2017.
Español 2 16 y 21 de octubre de 2013.
Español 2 8 y 9 de octubre de 2013.
Hagan Ahora Escriban al menos 3 ideas sobre este tema:
¡Hacemos un repaso! Let’s review! cabeza garganta piernas.
OV7 - Enloquéceme.
Preterite and imperfect of stative verbs
Composición # 2.
Práctica-Interpersonal Writing Assessment
OV7 - Enloquéceme.
Conjugaciones en el pretérito
First Grade Dual High Frequency Words
La octava (8th) semana Spanish I A
Talking about where you and others go during free time
El Imperfecto Español 2.
¿Qué hora es?.
SEGUNDO PASO (A que hora…
Dia de accion de gracias
—Voy a encender el fuego ahora. ¿Me puedes dar los fósforos?
Futuro y condicional Usos y formas.
¿Me gustaría invitarte a… (I would like to invite you to…)
Double-Object Pronouns
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
La hora- Repaso ¿Qué hora es? What time is it? 8:15 1:05 11:30 6:50
el gran juego de la memoria
Mi casa es antigua / vieja moderna / nueva grande pequeña cómoda
Las profesiones.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Tener= to have Tener que= to have to
REPASEMOS LA TAREA repase – las páginas 264 y 265 (y sus apuntes)
La Fecha: Hoy es martes, 2 de septiembre Tema: Gustar Obj: SWBAT use the verbs gustar and the infinitive verb to talk about what they and others like.
Verb verbo.
Bell Work WB 4.5 E.
Indirect Object Pronouns
Indirect Object Pronouns
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Necesitas marcadores, borradores y pizarras blancas.
Test Practice Chapter 11.
Enfoque: Definir verbos y traducir frases
Transcripción de la presentación:

OV7 - Enloquéceme

Repaso del Cap. 5A The Twitter Feed is blowing up with up with different Tweets on their new ideas for the next action-packed disaster movie. Include at least four tweets that include: the type of disaster the movie portrayed and what caused it what people were doing before the disaster occurred the outcome of the disaster describe who you think was the hero of the movie. **Twitter was nice this time and allowed you to write up to 50 words per Tweet.

El subjuntivo I want you to run. What do you want me to do? Yo quiero que corras. ¿Qué quieres que haga?

¡Quiero que escriban! Escriban sugerencias para cada pregunta. 1. ¿Qué les sugieres a los cocineros? (hacer la mezcla) 2. ¿Qué les dices a los jóvenes? (picar los mariscos) 3. ¿Qué quieres que yo haga? (añadir los huevos) 4. ¿Qué le recomiendas a Pablo? (asar la carne)

p. 378

Respuestas Me encanta el olor de la carne asada a a la parrilla. Me molestan mucho las hormigas y las moscas. El sabor de la comida siempre es mejor al aire libre. Los domingos hay puestos en el parque con comida muy sabrosa. Encender una fogata con leña y fósforos es demasiado trabajo. Muchas veces el suelo está mojado y no es cómodo comer allí.

Tarea: Apuntes: The presente Subjuctive p. 410