Unidad 2 etapa 2 A EMPEZAR.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El verbo IR To go.
Advertisements

El verbo – IR- Sra. Medeles Herget Middle School Página 120 en el texto.
Capitulo 4- Tercer Paso Talking about where you and others go during free time.
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
This is an interactive presentation
IR and Para + inf. El cuatro de febrero. ir yo tú él ella usted (you fm.) nosotros/as ellos ellas ustedes (you all fm.) }} voy vas va vamos van to go.
Las Palabras Interrogativas
The verb ir. Why is the verb ir special? It means to go. It is an irregular verb in all forms. You must use a (to) with the verb. If the place is masculine.
Háganlo ahora: ¿Qué significan las palabras en inglés
Saber vs. Conocer To Know.
The verb “ir”.
Spanish 2-2 By: Thomas Hanrahan Jasmine Lee. The verb ir Ir means to go Yo form: voy Tú form: vas Ella usd. Él form: va Nosotros form: vamos Vosotros.
El verbo IR To go. El verbo IR The verb IR means to go. The verb IR means to go. The verb IR is irregular in the present tense. The verb IR is irregular.
Ir + a + infinitive Going to gonna do something.
REPASO: Plural Definite Articles Masculine los Ex: los cuadernos Feminine las Ex: las camas.
Types of questions Generally speaking, there are three types of questions Tag Sí/no Information seeking.
Interrogative words = question words
IR EL VERBO IR IR = to go IR = to go It is an irregular verb. It is an irregular verb. IR is the smallest infinitive! IR is the smallest infinitive!
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
IR- to go voy vamos vas vais va van
Los objetos directos página 212 ¿Qué es un objeto directo? o o A direct object is the person or thing receiving the action of the verb. Ejemplos o Pongo.
In Lecciones 6–9, you learned the preterite tense
Profesiones Objetivos: -Be able to say and ask what someones profession is. -Say where someone works. -Learn how to use the indefinite article Un/una.
Soy Señora Neumann. Soy una profesora inteligente. Enseño en la escuela de Warwick. En general, soy reservada y ordenada. Según mi familia soy perfeccionista,
Subject Pronouns & Ser.
1 Usages of the Verb IR Spanish One ch.4A 2 IR is an irregular verb: voyvamos vas----- vavan.
Jeopardy Los verbos -ar Vocab 1 Vocab 2 El tiempo Q $100 Q $100 Q $100
Jeopardy Vocabulario 1 Vocabulario 1b Verbos Adjetivos posesivos Cultura Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Final Jeopardy.
Hanging out Lunes 4 de febrero Día primero. The verb IR A + INFINITIVE.
Ver una obra de Shakespeare Mirar las estrellas
The Present Tense of ir (to go)
Subject Pronouns and Ser Español 1c Subjects and Verbs The subject of a sentence tells us who is doing the action. The verb tells us what action is taking.
4.1 Present tense of ir El verbo ir (to go) Asking and telling (to where) someone is going To ask: ¿Adónde + ir + subject ? To tell: Subject + ir + a +
Hay 7 preguntas aquí sobre las clases y los profesores. In the #1 space on your sheet, write the ANSWERS in Spanish to the corresponding questions. In.
Spanish 1 Forming Questions. Trabajo de timbre Da la pregunta. Write the question asked for each answer given. 1. Tengo 16 años. 2. Soy de Ecuador. 3.
These are my books. Those are yours. I saw their car in the garage. Have you seen ours? I ate my cookie yesterday. Did George eat ______? We went to our.
UNIDAD 2 ETAPA 2 NIVEL 1 MI HORARIO. En esta etapa vas a aprender a: (In this stage/phase you are going to learn to:) Tell what time it is and at what.
Los interrogativos.
Capítulo 4A- Apuntes #2 Interrogativos.
Capítulo 4A – Apuntes #1 IR.
5B - Apuntes #2 VENIR.
Español 1 El 28 de enero de 2013 Entrada: Los deportes Tomar apuntes del verbo ir y ir + a + infinitivo Guided Practice: The verb ir & Ir + a + infinitive.
Los Verbos Capítulo 1 Parte 2.
La Escuela Español 1 Tema 2 Página 96. Cápitulo 2A Vocabulario.
Los interrogativos.
ALC 79 Miércoles el 19 de enero. objetivo Yo puedo identificar el vocabulario nuevo con actividades diferentes. Yo puedo hacer 24 tarjetas de memoria.
Rojo 4B Todos apuntes. Add to voc. p. 149B: Comer = to eat Beber = to drink Escribir = to write Asistir a = to attend Abrir = to open Interrumpir = to.
Subject Pronouns and AR verb conjugations As you click through this powerpoint, you will need to answer the questions on your worksheet. At the end, you.
Los Mandatos Informales Informal Tú commands. What is a command? Commands are used to tell someone what to do or NOT to do. Tú commands are informal and.
Forming questions Grammar Essential 1.
¿Q UÉ TE GUSTA HACER ?. H ACER AHORA Translate the following sentences from English to Spanish. 1. Juan reads magazines every day. 2. She plays in a band.
GETTING AROUND TOWN! Estar y Las Direcciones.. El Verbo Estar Use the verb estar to tell the location direction of people and things. For singular places,
Present Progressive Spanish 2- Ms. Labrador. The present progressive is formed by combining the verb "to be" with the present participle. (The present.
Using ir + a + the infinitive. What is an infinitive verb? A verb that ends in –ar, -er, or –ir in Spanish or that begins with to in English. Ejemplos:
Haz Ahora – lunes el 3 de marzo 2014 Use SER »A: ¿Juan ___ muy deportista, no? »B: Si, practica muchos deportes. Pero no ____ artística. »A: Verdad. Pero.
El verbo VER = “to see” Ver has an irregular yo form: veo. Otherwise it conjugates like a normal –er verb. The vosotros form doesn’t get an accent. Why?
El Verbo “IR” Unidad 2 Etapa 2. Los Objetivos What does “Ir” Mean? How is it different from “-ir”? What are the two reasons to use “IR”?
Using the following verbs, write 5 sentences telling what you do each day. Hablar Escribir Asistir Comer Beber ir Leer Escuchar.
Write out the following conversation in the correct order:
The Questions ¿Adónde ibas tú? Where did you used to go? ¿Adónde iba él/ella? Where did s/he used to go? ¿Adónde iban ustedes? Where did you guys used.
Actividades que me gustan hacer en mi tiempo libre. I can invite someone to an activity or suggest that we do an activity. I can talk and write about what.
THIS IS With Host... Your VocabularioVocabulario 2 ArticulosTener and Idioms Obligation Cuanto, Mucho, Poco.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
Las Preguntas (the questions) pg
Gustos y Disgustos Aversiones.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Repaso (parte 2) Español 2. Como escribir una pregunta…  Adónde (to where)  Cómo (how)  Cuál/Cuáles (which ones)  Cuándo (when)  Cuánto (how much)
1 200 pts 300 pts 400 pts 500 pts 100 pts 200 pts 300 pts 400 pts 500 pts 100 pts 200 pts 300 pts 400 pts 500 pts 100 pts 200 pts 300 pts 400 pts 500 pts.
Tapas For each day of the week, tell one place you go to and what time you go there. 1. lunes 2. domingo 3. sábado 4. martes 5. viernes.
Transcripción de la presentación:

Unidad 2 etapa 2 A EMPEZAR

Vamos a Comer #1 You can’t wait for lunchtime! Write the names of the food you want (use definite article): 1 2 3 4 5 6

El Estudiante Nuevo #2 You’re helping the new kid learn his way around school. Write the names of the PLACES at school (use definite article): 1 2 3 4 5

¿ Adónde ? #3 1 tomar el almuerzo 2 estudiar 3 jugar al baloncesto Where at school would you go if you wanted to do these activities? Match the place with the activity: 1 tomar el almuerzo 2 estudiar 3 jugar al baloncesto 4 hablar con el director 5 escuchar a la profesora A C B E D

¿Adónde vamos ? #4 1 Ángela / su casa. 2 Yo / Walmart. Everyone is going to different places after school. Using IR + a tell where they’re going: 1 Ángela / su casa. 2 Yo / Walmart. 3 Ellas / el gimnasio. 4 Tú / a tu trabajo. 5 Nosotros / el apartamento.

¿ Qué hora es ? #5 You’re always late! Give the TIME on your watch: 1 2 3 4 5 6 7

¿ A qué hora ? #6 1 ¿Qué clase tienes por la mañana? Everyone is excited about their new schedules. Tell your friends what your schedule is: 1 ¿Qué clase tienes por la mañana? 2 ¿A qué hora tienes español? 3 ¿Cuándo tienes el almuerzo? 4 ¿Qué clase tienes por la tarde?

¿ Dónde están ? #7 1 María compra una merienda. Your friends are no where to be found! With the clues, use ESTAR to tell where each one is: 1 María compra una merienda. 2 Tú buscas una novela. 3 Yo tengo problema. 4 Antonio y Javier hablan español.

¡Preguntas, Preguntas! #8 Guess the QUESTION WORD: 2 1 4 3 6 7 5

¿ Cuándo ? #9 Look out your window and tell the TIME of DAY indicated: 2 1 3

En El Restaurante #10 Everyone is going to a restaurant after school. Tell what each person orders (use definite article): 1 2 3 4 5 6