¿Como Es Tu Ciudad? To be able to describe your town/city using

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué hay en tu pueblo? ¿Qué hay en tu ciudad?
Advertisements

¿Dónde te gustaría vivir y porqué?
Mi casa.
Título: Las ciudades de España Objetivo: Producing a text making reference to the present and the past miércoles, 6 de octubre Write out the adjectives.
Título: Las ciudades de España Objetivo: Producing a text making reference to the present and the past miércoles, 4 de noviembre Write out the adjectives.
Título: Las ciudades de España Objetivo: Producing a text making reference to the present and the past miércoles, 4 de noviembre Write out the adjectives.
El objetivo: Say what there is in your city.
The odd one out Me gusta/ me encanta/ odio/ me gusta mucho
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN OR VILLAGE. WILF: TO BE ABLE TO GIVE A POSITIVE AND NEGATIVE OPINION ABOUT MY TOWN FOR LEVEL 3. TO ADD A JUSTIFICATION.
Hoy vamos a .. aprender palabras para describir sitios turísticos
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Mi dormitorio My bedroom
WILF 1- to write a detailed description of where you live & your house (step 2) WILF 2- to write a detailed description of where you live & your house.
Mayo 2015 ¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
Objetivos KNOW: how to say what there is in your town. Know: how to give a more detailed description of your town, Resultados All should be able say what.
Descifra las palabras Un estadio Un parque Una piscina Un puerto Un polideportivo Una catedral nU dsetioa Un rpeqau nUa iiacpns nU etpour Un doveplporiiot.
Para Empezar Label the picture
¿Cómo es tu ciudad? jueves, diez de mayo
Fecha: ¿Cómo es tu ciudad? K. Q-Can I understand descriptions of different locations? Key Vocab Es- it is Hay- there is/ there are Tiene- it has.
¿Cómo es tu casa? Objective: To be able to give and understand descriptions about houses.
Telling Time Notes Escribe Las notas!. Agenda Students you are required to fill in the blanks as your notes! Save ppt in my documents Save ppt.
OBJ: giving an opinion To work at a Level 3 and above you must be able to express opinions in Spanish. Whenever you say or write something, try to use.
Can you match the country to the nationality?
Objective: To learn colours & use them to describe a painting Objetivo: Aprender los colores y usarlos para describir una pintura STARTER: Lee el texto.
Escriban en sus Apuntes In your apuntes write one vocabulary word in Spanish to describe each of the following seasons: – el verano – el otoño – el invierno.
Martes, 4 de octubre WALT: how to tell the time in Spanish WILF: to be able to understand and begin to say the time in Spanish Can you match these times.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Copy and complete the sentences with either: al, a la, del or de la 1.Vamos ____________ playa 2.¿Por donde se va ___________ mercado? 3.El instituto.
Starter 1. está de Barcelona lejos Madrid. 2. cerca Zaragoza Madrid está de. 3. Barcelona de 200 está a kilometros Madrid. 4. Valencia situada este de.
Las opiniones A Escribe las asignaturas y subráyalas. (Write the subjects in Spanish and underline them as shown.) a Me gusta la geografía. b No me gustan.
Mi ciudad Vivo en un ciudad en el centro de inglaterra, se llama Coventry. Es un ciudad bastante grande y ruidoso. Hay una museo, una estadio muy grand.
calcula ¿Qué hiciste durante las vacaciones? 64÷8= 10x10= 7x8= 10x8=
Agenda: Boot verbs and jugar. La Familia. Tener: Quack Video
This powerpoint can be found in our shared area:
Description Sentences
This powerpoint can be found on the VLE
las de una afueras casa en en vivo Jakarta
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Asking questions Apuntes.
en casa una afueras Vivo las a.
Lesson’s objectives: Talking about your home and saying where it is
¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
¡Los Adjetivos!.
By the end of the lesson you’ll be able to:  Identify key places in town  Give a description of the places  Provide an opinion on their town  Compare.
¿Te gusta tu casa? Do you like your house?
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
Hoy es lunes el veinte de noviembre
Saber y conocer Saber and Conocer both mean to know.
Cuentos Érase una vez escribir un texto para narrar una histora
El Lugar Donde Vives By Sol Sáez.
Mi casa WALT: to revise previous language in order to describe where you live 1- to write a detailed description of where you live & your house (level.
Mi dormitorio WALT: write about the furniture in your bedroom WILF:
¡Bienvenido a Cambridge!
Hoy vamos a .. aprender más información sobre sobre un lugar en España
 TODAYS WORK!!!  1. Based on the unit cover write a list of 20 words related to the unit of work.  2.Complete the grammatical structures workbook.55,56,57,
Quality assured by the ALL Connect project (2015)
Mi casa es antigua / vieja moderna / nueva grande pequeña cómoda
Hoy es jueves el quince de noviembre
Escribe 5 frase con YO NO SOY
SWBAT apply vocabulary to describe various types of homes
Possessive Adjectives
Possessive Adjectives
Hoy es lunes el diecisiete de diciembre
COMPLETA LA HOJA DE TRABAJO
Description Sentences
Fill in the gaps. Circle the feminine words
Proyecto de Receta.
Demonstrative adjectives; adverbs of place
Quasimodo: “Por lo demás, hermanos, todo lo que es verdadero, todo lo honesto, todo lo justo, todo lo puro, todo lo amable, todo lo que es de buen nombre;
Transcripción de la presentación:

¿Como Es Tu Ciudad? To be able to describe your town/city using adjectives

un museo el meuso 6 1 un petrou un puerto una catedral una cartadel 7 un parque nacional un purqae nacionlo el meuso 6 1 un petrou un puerto una catedral una cartadel 7 2 un hospital un halotips un apeeroturo un aeropuerto 8 3 4 un momentonu un monumento una universidad una unidadvires 5

1 2 antiguo pequeño 3 4 grande moderno

5 6 industrial bonito y tranquilo 7 8 histórico importante

9 10 feo y sucio aburrido 11 12 ruidoso turístico

Mira y Lee el mapa de España Mira y Lee el mapa de España. Elige los pueblos o las ciudades apropriados para cada descripción.

It’s a …….. city Es una ciudad….. It has .…… Tiene .…… It’s in the south Está en el sur… It also has…. También tiene…. There is/are… Hay… It’s quite… Es bastante… It’s very… Es muy…

Escucha y empareja los dibujos con las descripciones (1-4)

Here is the English version of the listening exercise, check your answers! 1: What is your village like? It is old and very pretty. It is quiet What is there in your village? There is a square , a museum and a castle Are there shops? Just one shop but there are 2 bars it is a bit boring 2 : What is your town like? It is industrial, there is a lot of traffic. What is there in your town? There is a port, and lots of factories. It is not quiet but I like it. 3: What is your town like? It is residential. It is modern, and clean. What is there in your neighbourhood? There is a park, an hospital, and lots of shops 4: What is your town like? It is old and very historic. What is there in your town? There are monuments, museums, a cathedral and lots of tourists. I like it a lot

Lee la carta de Mateo. Busca las palabras que no conoces en un diccionario. Escribe las frases en tu cuaderno e indica si las frases son verdaderas o falsas

Describe Las Fotos… Madrid - España Yakarta - Indonesia

Using the letter from Matteo on the previous slide and all the vocabulary you have learnt, write a detailed description of your area. Say where you live (town/city) and where it is exactly Say what type of town/city it is (historic, industrial etc..) Say what it has / there is Say what it does not have / there isn’t Say whether you like living in your town/city (or not) and why (not) Success Criteria for Level 4a A range of adjectives Use “es…..hay..” and “tiene…” Use “cerca de..” o “lejos de..” Use opinions + justifications Use connectors to make your sentences longer such as “también, o, como, pero.., porque….” Use adverbs such as “muy” , “bastante” Use negatives

Complete page 49 of your Cuaderno workbook.