ESPAÑOL 3 Fecha de entrega (due date) Septiembre 8/17

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
saquen la tarea en la página 57, ejercicio 1 ejemplos 4 y 5
Advertisements

Due: __________________________ You need: Title page – Título del proyecto; Nombre, Clase y Fecha Two models; yourself and a friend. For each model: a.
Usage of Impersonal Expressions with present subjunctive mood.
Unidad 11 Actuaciones Asignado = Responsabilidad del Grupo = 1.Grupos de 4-5 : Viajero/a, recepcionista, botones, camarera, otros personajes 2. País y.
El abrecerebros 11/2/2014  Translate las palabras en BOLD. 1. The dolphins are sick. 2. You are from Death Valley, CA. 3. They are talkative people. 4.
¡Bienvenidos A Una Aventura Historica Española! SP4H
Mini-proyecto “La Granja” Español 2H. Mini-Proyecto “La Granja”  For this project you will create a “granja”  Put 2 pages of printer paper together.
DÍA DE LOS MUERTOS.
Aplicada Una persona que le gusta aprender; estudia mucho.
Español Dibuja un coche. 2. Usa marcadores para hacerlo más interesante. 3. Incluye en tu dibujo por lo menos 15 palabras de vocabulario bien demonstrados.
¡LUCES CÁMERA ACCIÓN! Un programa de cocinar. PROYECTO En grupos de 3 ó 4 estudiantes van a producir un video* para enseñar cómo preparar un plato típico.
Español II Negative Expressions. In English a sentence with 2 negative words is incorrect. – Ex. “I don’t know nothing.” is incorrect – Ex. “I don’t know.
El vocabulario que vamos a usar hoy es… Hoy es viernes, el 15 de marzo de 2013 Los interrogativos La familia Las preposiciones.
©2014 by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved  You will now learn how to use the subjunctive with verbs and expressions of will and influence.
1.8B Tomando apuntes….  You should view the following PowerPoint presentation to learn the preterite forms of the verb “hacer” and “dar”.  Read through.
Hoy es el 15 de mayo. Es jueves. La pregunta: Contesta con una oración completa: ¿Qué reciclaste ayer? ¿Cómo ayudaste a los demás la semana pasada? La.
Canciones y Poesía. 0 Ustedes van a hacer una actividad fantástica para ayudar a sus compañeros de la clase con el vocabulario!!!! 0 Van a utilizar el.
Español 2. Usando el internet, busca una foto de un edificio interesante. *Con 3-4 ojas de papel (no importa el orden) dibuja el edificio lo mejor que.
Digital Photography: Selfie Slides
Digital Photography: Selfie Slides Caidyn Tanton 10/23/14 Period: 1.
El campanero 1.Qué hiciste durante el fin de semana? Necesitas usa por lo menos 5 diferente verbos conjugados.
Un Mapa De Tesoro. El Mapa… Include a drawing of all of the following: 1.el lago 2.el bosque 3.las montañas 4.el río 5.la playa 6.el océano 7.la catarata.
Unlike English, Spanish has two words that mean for: por and para
SWBAT: Classify words in Spanish that describe hobbies and sports Hoy es lunes el primero de febrero WRITE DOWN, IN SPANISH, ALL THE SPORTS AND HOBBIES.
Lección 13: La Naturaleza. I. Regiones y Paises del Mundo Hispano España El Salvador Chile México Cuba Paraguay Venezuela Panama Nicaragua Guatemala Uruguay.
Title Introduction Task Process Evaluation Conclusion.
“Hogar, Dulce Hogar” Español 3. Puedes trabajar solo o con un amigo. Compara 2 casas usando el sitio web: Crea un documento.
Vamonos Get a worksheet. DO NOT WRITE ON IT, but start copying the vocabulary into your diccionario. I will give you 7 minutes because it is a lot of words.
EL Examen Final Español Speaking You will select ONE scenario BEFORE the day of the exam and practice in class and at home!!! WOO-HOO You may.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Actividad de Escritura Poema en Diamante. Task: Write a poem in the shape of a diamond. The poem is going to describe you.
EL 14 DE SEPTIEMBRE Warm up- Vocabulario Hablamos- Describe las fotos usando el vocabulario 1.1. Gramatica – saber y conocer Actividades- saber y conocer.
3 APPROACHING Novice Mid (N2) 5 EXCEEDS Novice High (N4)
Los lugares -places.
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
Fecha: Es el 20 de marzo del 2017
Examen 4A El mapa gráfico.
Vámonos Relabel your passports: 3rd period → el 17, 18, 20, 21, 24
CH 3B: Vocabulario y Adjetivos Plurales
Árbol familiar del futuro
Cuando yo era niña, yo tenía miedo de las inyecciones.
¿En que puedo servirle? ¿Qué talla usa? ¿Qué color prefiere usted?
You will now learn how to use the subjunctive with verbs and expressions of will and influence. © by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved.
El tiempo Weather #onfleek.
Los números: Numbers 1 to 100 in Spanish.
Thematic Unit: La familia y su ritmo de vida. Targeted Language Level: Spanish Novice-High Essential Question: How does having different kinds of families.
Antes de empezar: en español using “también”, write a sentence telling me you like the following: la pizza and las hamburguesas (hamburgers) saquen.
Práctica para el examen oral
Cuerpo sano, vida sana Las preguntas.
You have learned how to use se as the third-person reflexive pronoun (El se despierta. Ellos se visten. Ella se baña.). Se can also be used to form constructions.
Unlike English, Spanish has two words that mean for: por and para
“To Be” or not “To Be” Ser vs. Estar.
¡Hola, mis esudiantes fabulosos!
You will now learn how to use the subjunctive with verbs and expressions of will and influence. © by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved.
You will now learn how to use the subjunctive with verbs and expressions of will and influence. © by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved.
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
The Verb Jugar P. 208 Realidades 1.
Vámonos Translate the following sentences. Write them in English & Spanish. NO PHONES TODAY OR I WILL ADD DUOLINGO POINTS. Los hombres son inteligentes.
Agenda -Finish presentations -Review of uses of the verb SER -Note-taking: Verb Gustar - Work on Project HW: Project…
REVIEW OF SER AND ESTAR What you are like versus how you are feeling
You will now learn how to use the subjunctive with verbs and expressions of will and influence. © by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Page 228 Realidades 1 Tener, Poner, Hacer.
Día número 120—español 1 El 5 de marzo
Antes de empezar To talk about actions that were completed in the past, you use the preterite tense. To form the preterite tense for –AR verbs, add the.
Unlike English, Spanish has two words that mean for: por and para
Práctica para el examen oral 2.1
HOY! Today we are going to focus on review for your listening and speaking sections. At the end of class if you have time leftover, you are free to work.
Unlike English, Spanish has two words that mean for: por and para
Foundation Writing Question 2 Guide
Transcripción de la presentación:

ESPAÑOL 3 Fecha de entrega (due date) Septiembre 8/17 ANUNCIO PUBLICITARIO ESPAÑOL 3 Fecha de entrega (due date) Septiembre 8/17

LA TAREA (The task): Vas a hacer un anuncio publicitario para uno de los siguientes lugares de servicio de salud” Un hospital Una clínica Un consultorio médico Un consultorio dental Una farmacia LOS REQUISITOS (Requirements): Debes incluir al menos 7 oraciones usando la construcción del SE impersonal y al menos 7 palabras del vocabulario de la lección 10. Incluye fotos, dirección y otros detalles para hacer tu anuncio atractivo. Imprime tu anuncio y entrégalo a tu maestra. (en color preferiblemente) Incluye audio de tu anuncio. Sube tu anuncio en CANVAS el Viernes 8 de septiembre

Se administran las medicinas Se bañan las mascotas Se dan desparasitantes Se ofrece servicio de guardería Se les corta el pelo Se ponen vacunas (inyecciones) Se venden alimentos para mascotas ¿Se le olvidó la comida de su mascota? No hay problema, llámenos y nosotros se la llevamos a casa

ADVERTISEMENT RUBRIC Learning Target: I can describe services provided at a Health Care place. Exceeds Target 4 Meet Target 3 Fall short of Target 2 CORRECT USE OF THE CONSTRUCTION WITH SE The ad demonstrates a through and insightful understanding of the different uses of the construction with SE. The ad demonstrates some understanding of the use of the SE impersonal. The add demonstrates a limited understanding of the construction with SE CORRECT USE OF VOCABULARY and Other requirements: slogan, address, phone More than 7 vocab words and expressions were used. The ad combines elements in a manner that is creative and provides information required At least 7 words from the vocabulary list were used. The ad combines elements in a manner that is effective and appealing: pictures/audio. Less than seven vocab words were used. The ad combines elements in a manner that is limited in its effectiveness and appeal.   FLUENCY AND PRONUNCIATION Message does not require interpretation by the listener; Speech is continuous with few pauses or stumbling. Pronunciation facilitates communication Message requires minimal interpretation by the listener; Some hesitation and/or pronunciation mistakes, but does not interfere with communication. Message requires extensive interpretation by the listener; Speech is choppy and/or with frequent pauses; pronunciation frequently interferes with communication