Examen de 1B Guía de estudiar

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Advertisements

To compare people or things that are equal to one another, you use: Making comparisons En mi club, levantar pesas es tan popular como correr.
JAZMIN’S AND YUSEINA’S POWERPOINT.. IR  Ir is used to say where someone is going.  Yo form is voy.  Tú form is vas.  Ud. Form is va.  Nosotros form.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
¿QUÉ HACES EN TU TIEMPO LIBRE? WHAT DO YOU LIKE TO DO IN YOUR FREE TIME?
En mi escuela los estudiantes participan en muchas actividades extracurriculares. Les gusta practicar deportes o son miembros de algún.
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
Hace + time expressions
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
Español 1 6 y 7 de noviembre de 2013.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
Asking questions Apuntes.
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Spanish 2 Week 1 Sra. Knutsen.
You have 5 minutes to fill out the information:
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas p.154
Getting to know you more!
Hoy es miércoles el veinte de septiembre
First Grade Dual High Frequency Words
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Pre-Examen.
Llena los espacios con el vocabulario 1B.
SEGUNDO PASO (A que hora…
Las Palabras Interrogativas
Present Tense of -ar Verbs
If you have your lines written I will look at them now.
Apuntes: Tener Lección 3: La familia.
Present Tense of -ar Verbs
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Saber and Conocer Two forms of =To Know
Actividades del Vocabulario 1C: Likes and dislikes
Adjective Grammar Adjective Agreement.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Present Tense of -ar Verbs
Take notes and complete ACTS on p.224
tan + adj. + como levanter pesas es tan popular como correr
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Hoy es lunes el 29 de febrero Today is Monday, February 29
Tema 1-B Vocabulary P. 46.
Adjective Grammar Capítulo 1B.
“HACE + TIME + QUE” EXPRESSIONS
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Español 2: Saber vs. Conocer
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
4.7 invitations, ir+a+inf..
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Las Palabras Interrogativas
Quasimodo: Traducir Our mother is hardworking.
Las Palabras Interrogativas
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 24 de abril de 2017
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Hace + time expressions
Spanish I Señora Hoffman-Fields
Enfoque: Preguntas sobre tus compras (Q and A)
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Transcripción de la presentación:

Examen de 1B Guía de estudiar

volver El pasatiempo miembro El bailarín La bailarina La voz Parte I A. Vocabulario y gramática en uso. You will help Adela complete her paragraph by choosing a word from the word bank. You need to know the following words in Spanish and also how to conjugate the verbs: volver El pasatiempo to return___________________ hobby; pastime______________ member_________________ dancer (m)_________________ dancer (f)__________________________ voice___________________ to participate_______________ singer (m)(f)____________________ martial arts______________ to take____________________ swimming________________________ to attend________________ miembro El bailarín La bailarina La voz participar El / la cantante Las artes marciales Tomar / Sacar La natación Asistir a

Hay tantos estudiantes en el gimnasio como en la cafetería. B. Vocabulario y gramática en uso. You will compare two things or people that are equal to each other using tan + adjective + como. Remember that tan has masculine/feminine and singular/plural forms when you want to say "as much as" or "as many as". Try these for practice: 1. (hay) estudiantes en el gimnasio/en la cafetería 2. (tiene zapatos) mi tía/mi hermana 3. (es cómico) Antonio/José 4. (es difícil) la clase de matemáticas/la clase de biología Hay tantos estudiantes en el gimnasio como en la cafetería. Mi tía tiene tantos zapatos como mi hermana. Antonio es tan cómico como José. La clase de matemáticas es tan difícil como la clase de biología.

Facts / detailed information C. Vocabulario y gramática en uso. You will fill in the blank with either saber or conocer to tell what people know and be able to conjugate both of these verbs. Use the verb saber to say that you know:_________________________________ and use conocer to say that you know________________________________________. *Remember that you must use the personal a whenever you say that you know a ________________________________________. Facts / detailed information A noun, no details Dinosaur Kidding… person sabes 1. Tú _____________________ el precio de la camisa blanca. 2. Yo ______________________ su nombre. 3. Yo _______________________________ tu primo. 4. Mis padres _______________________________ la Sra. Quevedo. 5. Nosotros ____________________________ algunos restaurantes buenos. 6. Elena no ___________________________ donde están sus libros. sé conozco a conocen a conocemos sabe

Hace tres años que yo toco el piano. D. Vocabulario y gramática en uso. Hace + Expressions of Time. You will give your own personal answers to 7 questions asking how long either you or you and your friends have been doing something. Your answers must be in complete sentences. Remember to use hace + time period + que + present tense verb in your answers. Read these examples then answer the questions that follow for practice: Ej. A. ¿Cuánto tiempo hace que estudias las artes marciales? Hace 3 años que estudio las artes marciales. Ej. B. ¿Cuánto tiempo hace que Uds (tu y tus amigos) son miembros del coro? Hace 5 meses que somos miembros del coro. 1. ¿Cuánto tiempo hace que tocas el piano? 2. ¿Cuánto tiempo hace que Uds juegan al fútbol? Hace tres años que yo toco el piano. Hace cinco años que nosotros jugamos al fútbol.

Es su instrumento favorito. Parte II A. Listening. You will hear students answering a survey about their after school activities. As you listen you will need to identify this information: 1.) what each student does after school, 2.) why they like it and 3.) how long they have been doing it. Read this example and identify/underline the above information: Me llamo Gloria y cuando no tengo mucha tarea me gusta tocar el piano. Me encanta tocar el piano porque es mi instrumento favorito y mi mamá y mis hermanas lo tocan también. Ahora tengo 14 años pero sólo hace 2 años que yo lo toco. ¿Qué hace después de las clases? ¿Porqué le gusta hacer esta actividad? ¿Cuánto tiempo hace que participa en esta actividad? Le gusta tocar el piano. Es su instrumento favorito. Hace dos años que toca el piano.

From this person According to each money with S/He is interested in B. Reading. You will read 3 letters that an advice columnist recently received and then indicate what problem each person is seeking advice for. Be sure to know these words & phrases: dinero de esta persona según cada con le interesa todas por la noche si voz bastante interés ganar dinero gané cien saqué animadores entre todos hay darle deber From this person According to each money with S/He is interested in all At night if The voice enough The interest To earn money I earned 100 I took cheerleaders Between everyone / everything There is/are To give to him/her Should/must

nacimiento jóvenes como le van a ayudar este trabajo C. Writing. You are interested in working at the local youth center and have to fill out a job application. Like all job applications it will ask for some personal information and for information related to the particular job, such as your own hobbies and activities and how these things could help you do a better job at the youth center. You will also have to provide some additional information that tells why you are the best candidate for this job. Be sure to mention as many activities as you can and to give a reason why you like them, to answer all questions thoroughly and to give details and use a variety of vocabulary in your answers. Words to know: nacimiento jóvenes como le van a ayudar este trabajo Youngsters/ teens How are you going to help them. Birth this job Fecha de nacimiento = Date of birth. Yo soy ….. trabajador(a), sociable, ordenado(a), generoso(a), inteligente, interesante. Ayudar La razón (the reason) Mi pasatiempo favorito es… Mis actividades favoritas son…