El 21 de octubre…Día 17 Las metas de aprender I can _______ and ________ all Spanish subject pronouns from memory. I can ________ at least ____ terms from “la gente” and “la hora” vocabulary sheets. I can recite and ____________ spell the numbers 0 - 199. recite define name 25 accurately
La entrada… Repaso de los pronombres de sujeto I can recite and define all Spanish subject pronouns. Without looking at your notes, write the subject pronouns and their definitions in the appropriate boxes. When finished, check your notes from last class for accuracy.
La entrada… continuado Cuando terminen, practiquen Uds. la prueba oral con sus compañeros (es la próxima clase)
Nombre____________ Hora ____ Fecha___________ Saquen por favor… La llll Duplicado 16 Correct part or all of Duplicado 15 También, una pluma de color diferente.
Nombre____________ Hora ____ Fecha___________ Amigos Nuevos
Nombre____________ Hora ____ Fecha___________ Amigos Nuevos Nombre____________ Hora ____ Fecha___________ ¡Amigo nuevo! Quiero presentarles a mi amigo/a nuevo/a. (Les presento a mi amigo/a nuevo/a.) Él/Ella se llama __________. Él/Ella es de ___________. Él/Ella tiene __________ años. El cumpleaños de ____________ es el ___ de _________. Su programa de televisión favorito es _____________. Partner activity: Students take turns with their partner practicing how to present their partner to the class. Present next class for a pass fail grade.
Repaso de la hora I can name at least 25 terms from “la gente” and “la hora” vocabulary sheets.
¿Cómo se dice en español? What time is it? It is… (there are 2 ways) At what time..? At … (there are 2 ways) am pm (2 ways) Quarter Thirty (half hour) In the morning (generally) In the afternoon (generally) In the evening (generally) sharp / on the dot! on time noon midnight late early
Escribe en español. At one o’clock It is midnight It is 12:00 on the dot. At 5:52 pm It is 12:45 am It is 9:35 pm At 1:30 pm
Contesta las preguntas en una frase completa. ¿Qué hora es? 2. ¿A qué hora es la clase de matemáticas? 3. ¿A qué hora comes la cena (do you eat dinner)? I can name at least 25 terms from “la gente” and “la hora” vocabulary sheets.
cuarto en punto es tarde la niña el joven I can name at least 25 terms from “la gente” and “la hora” vocabulary sheets. el policía la muchacha a tiempo a medianoche la mujer la novia la señorita por la mañana la joven a mediodía el compañero por la noche el amigo ¿Qué hora es? de la noche el novio el señor la directora de la mañana el niño la señora la policía el hombre media es mediodía ¿A qué hora? el director el muchacho la amiga de la tarde por la tarde es medianoche es temprano la compañera
Los colores El color
amarillo (a)
anaranjado (a)
azul
blanco (a)
gris
morado (a) violeta
café marrón pardo (a) moreno (a)
negro (a)
rojo (a)
rosado (a)
verde
dorado (a) [de oro]
plateado (a) [de plata]
claro (a) oscuro (a)
When describing things… The DESCRIPTIVE WORD (adjective) GOES: AFTER what you are describing and it MUST agree in gender AND number
para practicar The blue pen El bolígrafo azul The red chair La silla roja Dark green El verde oscuro The light orange boxes Las cajas anaranjadas claras
El arco iris
La Duplicado 17 Estudien Uds. La lista de preguntas y respuestas El vocabulario de la hora (la próxima clase) El vocabulario de la gente El vocabulario de los colores
VISA La salida: Demonstrate your spelling accuracy with… Number Mastery #4 I can recite and accurately spell the numbers 0 - 199. When finished: Check with Señor to see if you passed. Write your corrections (if any) 7x each. Start on Duplicado 17 VISA