SPN III + Pre AP Viaje internacional Due Jueves Abril 14, 2016.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Conjugating Verbs in the Conditional Tense. The Conditional Tense 1.The conditional tense is used to indicate would in English. ie…I would go shopping.
Advertisements

Jan 22 SPN AP Brochure Trip to Latino América AP.
Tiempo Futuro (Future Tense) Preposiciones “por” y “para”
Hoy es el 14 de marzo. Es viernes. La pregunta Are you more like Selena in that you belong to many different cultural groups without being defined by.
Hoy es lunes, el 8 de diciembre. Esponja: ¿De quienes son las cosas? 1. perro, Adalicia 2. camisetas, los estudiantes 3. zapatos, la señora Márquez 4.
Preparación: Hoy es jueves, 2 de octubre ¿Qué día es hoy? What day is today? ¿Qué día fue ayer? What day was yesteday? ¿Qué día es mañana? What day is.
Actividad de Escritura
Para empezar Hoy es viernes el diecinueve de octubre Write what the typical weather is for each month. Use- En + month + weather 1. ¿Qué tiempo hace en.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Parties and Celebrations El 3 y 4 de diciembre. Vámonos What is your favorite American holiday and why? Write in English! Your pasaportes are in your.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 30 de septiembre de 2015 Today is Wednesday, September 30, 2015 Write in Spanish: Today we are having our oral.
Preparación: Hoy es lunes 29 de Septiembre de 2014 ¿Qué día es hoy? Hoy es lunes What day is today? ¿Qué día fue ayer? Ayer fue domingo What day was yesteday?
Hacer Ahora Miercoles, el 27 de abril 1. Create a conjugation chart for the verb “caminar” in the PRETERITE (PAST) tense. 2. Create a conjugation chart.
Arte en Latinoamérica Pre AP II Abril 5, 2016 Final written work: Proyecto de arte hecho por los estudiantes Object created by student 30 Voc. En Español.
Final project due April 5th How to: Tell how you will construct something: Ex. Creating Piñatitas: –Papel –Tijeras –Poder del cerebro –Alegría 1.Encontraremos.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Actividad de Escritura Poema en Diamante. Task: Write a poem in the shape of a diamond. The poem is going to describe you.
Calentamiento Hoy es el jueves, el 11 de febrero What are the future tense endings for – ar, -er, & -ir? How do you conjugate verbs in the future tense?
Focus on: los verbos -ar What is the most basic form of a verb? infinitive What are the three endings of an infinitive in Spanish? -ar-er-ir What are the.
Pre AP III Martes Abril 5, 2016 Proyecto de arte hecho por los estudiantes Object created by student 30 Voc. En Español + Inglés 4 oraciones en Pretérito.
3/26-4/13 SPN I ¡Reciclemos! El medio ambiente 3/26-3/30 state testing all week! Project in state of flux ☺ Write sentences in Spanish: 5 El presente +
Sept. 26 – Sept. 30 Monday Take Six weeks test Write voc. with information on voc. Pag. for Ch illustrations 10 phrases or/and words.
Futuro Objetivo: Estudiantes van a saber como hablar en el aspecto del verbo del futuro en Español. Standard Addressed: 1.1 In the target language, engage.
SPN II Sept Test Friday: tener, hacer, poner, traer Conjugations, meaning, and Usage.
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Spanish 1a ---CALANTAMIENTO---
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
Examen 4A El mapa gráfico.
Spanish 1&2 Week 36.
Week 28 February 27th- March 3rd
(Yo _______  nosotros Nosotras ________   (Tú ) ____  xxxxx Usted Él ____
El Condicional “would”
The Present Tense of tener (to have)
Para Empezar veintiseis de septiembre
1.12 Repaso 2 de septiembre.
El futuro There are 3 ways to use the future.
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en el pupitre.
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
More sentences that contain if…
Hoy es martes el 17 de enero
Warm-up Fill in the blank with the correct form of the verb “ser” for each subject (p. 35): 1. Yo _______________ de Savannah. 2. Mis amigas ________.
Thematic Unit: La familia y su ritmo de vida. Targeted Language Level: Spanish Novice-High Essential Question: How does having different kinds of families.
Preparacion Hoy es martes el Primero de diciembre
Antes de empezar: en español using “también”, write a sentence telling me you like the following: la pizza and las hamburguesas (hamburgers) saquen.
Hoy es lunes el 22 de febrero Today is Mondaday, February 22
Vámonos Escribe las frases y conjuga (conjugate) los verbos:
Cuerpo sano, vida sana Las preguntas.
Preparación/ Review Hoy es martes el 20 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 19, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement.
Practica oral... Find out the following information from your partner:
Hoy es lunes el 29 de febrero Today is Monday, February 29
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
DUE NOW: How is Columbus Day Celebrated in the United States?
Señora Daniele, Profesora de Español
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Español 1: Capítulo 4 Gramática 2: -ER and –IR conjugations in the present tense, “tag” questions.
You will make a presentation about your family
Regular -AR Verbs Pág. 100.
Description Sentences
Vámonos Label your passports → 5, 6, 7, 9, 12 de diciembre
What subject pronoun would you use to talk about these people?
1.12 Repaso 2 de septiembre.
HOY! Today we are going to focus on review for your listening and speaking sections. At the end of class if you have time leftover, you are free to work.
Vámonos el 5 de diciembre SP 2: project draft SP 3: matching activity
Campana # 6 Fill in the blanks using the following. Pronto, gusto, Igualmente, llama, tú A- Como se _______ usted? B- Me llamo Diego, y __? A- Me llamo.
Vámonos We should be on Day 2 of our new passports. Label today (14 de noviembre). Write out the following point breakdown for the test: Listening: 20.
Enfoque: Preguntas sobre tus compras (Q and A)
How to write my report. Checklist – what I need to include Cover page Contents page – with sections Introduction - aims of project - background information.
pasar tiempo con amigos No me gusta patinar También me gusta
Transcripción de la presentación:

SPN III + Pre AP Viaje internacional Due Jueves Abril 14, 2016

Oral Presentation Rubric: De Viaje Rubric Your evidence of planning. You provide no written draft or page layout. Your draft was written and layout created, but not corrected. You show evidence of corrected draft and layout. Your use of illustrations. You include unlabeled photos or visuals. Your photos or visuals were included, but the layout was unorganized. Your presentation or poster was easy to read, complete, and accurate. Your presentations You include little of the required information. You include most of the required information. You include all of the required information. Show ENG info to teacher for a grade.

Rubric Neatness and attractiveness No pictures, visible errors and corrections and smudges. Photos but contains visible errors and smudges. Photos, no errors and is attractive. Use of vocabulary and Spanish grammar Little variation of vocabulary with frequent incorrect usage. Limited use of vocabulary but with some usage errors. Extended use of a variety of voc. with very few errors Amount of information provided Use of simple sentences with basic information. Some special features and information provided. Description of many special features is provided. Rubric: Written project about Spanish Speaking Country: De Viaje

day itinerary 2.Trip Budget $ –Air transportation –Ground transportation –Meals 3.Languages 4.US Gov. Warnings! 5.Eco-Tourism 6.Government –Laws –President –History –Independence –Flags and Symbols –Economy 7.Culture 8.??? 9.… 10.…. 1.Intinerario de 7-10 días 2.Presupuesto $ Transportación aérea Transportación terrestre comidas 3.Lenguages 4.Advertencias de los E.E.U.U. 5. Eco-Turismo 6.Gobierno Leyes Presidente História Independencia Banderas y símbolos Economía 7.Cultura 8.?? 9.… 10. ….

Martes 4/12 Estudiar el Tiempo Condicional de Verbos Regulares: Keep entire verb and add conditional endings Conditional endings: - ía, -ías, -ía, -íamos, -íais, -ían Visitaríamos todo el mundo en las próximas dos semanas. Los estudiantes hablarían en español todo el tiempo. Al final los estudiantes y los invitados comerían comidas típicas mientras aprenden de otros paises en el mundo.

Verbos Irregulares en el Condicional HaberHabr-ía, -ías, -ía, -íamos, -íais, -ían PoderPodr- QuererQuerr- SaberSabr- PonerPondr- SalirSaldr- TenerTendr- VenirVendr- DecirDir- HacerHar-

Write 10 SPN III/Pre AP/SP sentences in the conditional tense. Write the sentences about what you would do and your information about your international trip. Ex. * Yo habría visitado las gruyas con mis amigos nosotros iríamos en un barco que nos llevaría a las Cataratas de Iguazú en Argentina. 1 … 2… 3… 7… Read 3 conditional sentences to teacher for a grade

20 Total Pre AP SPN III Sentences. Continue writing about your information and the country of your choice in Pre AP SPN III Sentences. –10 sentences in conditional. –10 complete sentences your choice. –Label all pictures or drawings in Spanish. –Write a test: 10 questions + key about your trip to... Me gustaría vivir en un hermoso lugar con plantas y flores.

4/14 Written/Oral test Turn in brochure/with written information/ power point with Spanish information and other pertinent research. Start oral presentations (oral test) Work for Today:

4/15 Examen Continue oral presentations

Oral Test: Oral Presentations Oral presentations of trip Students will read several sentences in Spanish to the class. Students will listen to learn about traveling internationally.

Visit to Countries Continue to read sentences for the class Divide into small groups, highlight the information again in Spanish in small groups, and fill in the tests prepared about each country. Review information in the small group after test to make sure information was learned.

Cultural Day Food Day! Enjoy food and/or games presented from the different countries