Albert Satorra ECP2010 Dades del Titanic Relació entre variables categòriques.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Talking about what you need ¿Qué necesitas? necesitar- to need.
Advertisements

Español 1 El 15 de octubre de 2012 Entrada: Pronouns[en el libro importante] Answer the following questions in complete sentences in English: 1.What is.
Subject Pronouns By: Señora B. Johnson. What is a pronoun? A pronoun is a word that is used to replace a noun. (ex. Ana She, Manuel y Ramón They)
PersonSingularPlural 1 st 2 nd 3 rd Subject Pronouns.
What are subject pronouns??? They replace the subject in the sentence. For example: IWe You HeThey She.
Subject Pronouns and “Ser”.  What word do you use to talk about yourself?  What word do you use to talk about yourself and someone else?  What word.
SER and subject pronouns Ch 1.1. Subject pronouns Subjects – do the action of the verb –Located in the subject of the sentence Pronouns – take the place.
C3v2. La acera El acuario La autopista/ la carretera.
READING ROCKET Tips for Parents of Kindergartners- 3 rd Grade.
Ordinal Numbers With the Weasley’s. Ginny Bill Percy Ron Fred y George Molly y Aurthur Charlie 7th 4th 5th 3rd 2nd 1st 6th Floor - Piso ¿En qué piso vive.
ACS amb Maple i SPSS ©2003 Inma Sánchez Pérez Director: Miguel Martín Mateo GRAAL.
ABCDOferta Demanda Balanceado ABCDOiUi Dj Vj Problema.
Unidad 3.  Yo tengo la clase de… ◦ I have ____ class…
¿Eres más inteligente que alguien en grado 5? Are You Smarter Than a 5 th Grader? 1,000,000 Grado 5 PGrado 5 Países Grado 5 PGrado 5 PaísesGrado 5 Cultura.
Vocabulario 3.2. El acuario El puerto El supermercado.
What is a mummy’s favorite kind of music? Wrap! BIRTHDAYS! -Rebekah October 2nd -Angel October 20 th -Shanna October 31 st Don’t forget! Please check our.
Tarea de Español Preescolar Del de Enero del 2016.
Mitchell Elementary Score with Summer Reading 1 st Base: K-2 nd : 5 picture books 3 rd -5 th : 1 chapter book PRIZE: ICE CREAM AT LUNCH K-2 nd : 10 picture.
Repaso. ¿ Cuál es la fecha de hoy? Hoy es el de. octubre7.
Tarea de Español preescolar Del de Abril del 2016.
Tarea de Español preescolar Del Mayo del 2016.
PROJECTE RUBÍ BRILLA Tallers pràctics d’ús del portal Transparència pública Reutilització de les dades Generació de coneixement.
Tarea de Español Preescolar Del de Enero del 2016.
El almuerzo. inglés El horario español El diccionario.
Pronouns y pronombres st Person Singular 4. 1 st Person Plural 2. 2 nd Person Singular 5. 2 nd Person Plural 3. 3 rd person Singular 6. 3 rd Person.
Tabla RESIDUOS SÓLIDOS CLASIFICADOS Y TRATADOS POR MUNICIPIOS SEGÚN TIPO DE RESIDUO(1), PERIODO Censo de Información Ambiental Económica.
PRUEBA CHI-CUADRADO UNIDAD 2: ESTADÍSTICA.
El estadístico Chi- cuadrado ING. RAÚL ALVAREZ GUALE, MPC.
TEMA 3: Estadística Bidimensional. ● Álvaro Fernández Romero y Luis Carlos Fernández herrezuelo.
La Fecha: Hoy es martes, 23 de septiembre Tema: School Subjects and Schedules Obj: SWBAT talk about their school schedule in Spanish including subjects.
Distribuciones bidimensionales: Relación entre dos variables estadísticas Tema 3:
Tarea de Español Preescolar
Mrs. Rodriguez Notes #11 : Subject Pronouns Standard 1.2: Students understand and interpret written and spoken language on a variety of topics Standard.
Mrs. Rodriguez Notes #9 : Subject Pronouns Standard 1.2: Students understand and interpret written and spoken language on a variety of topics Standard.
Pronouns = pronombres.
Pronombres en español.
Matrices rango de una matriz
UNIVERSIDAD CATOLICA DE SANTA MARIA
Pronouns y pronombres.
#7- Los Pronombres Personales (Subject Pronouns)
HAGAN AHORA 1. He needs paper. (Él) necesita papel.
Verbos regulares Regular verbs
Capítulo 2A (Your day in school) Tu Día en la escuela.
Apuntes de Matemáticas 3º ESO
La familia.
Dar Paul Widergren 2004.
Variables qualitatives
L’aventura de les lletres. Ceip “Port de Xàbia”. P.G.
Welcome Señora Carrión 7th grade Social Studies
Análisis de datos categóricos Cs. Veterinarias 2015
Equivalent Thèvenin d'un circuit de corrent continu
L’eixample.
9.1 Joc del 15 (Joc de taula) Objectius
Repaso: Tener + expressions
3. TOTS SOM DIFERENTS..
¡Hola clase! Hoy es jueves el 5 de febrero 2015
Unidad 1 Etapa 1 Subject Pronouns Pronombres
Subject Pronouns.
Distribucions importants en Inferència estadística
Copyrights apply.
Dades del Titanic Relació entre variables categòriques.
ORDINAL NUMBERS 1st 2nd 3rd 4th 5th 6th 7th 8th 9th 10th Primer (o)
BAIX EMPORDÀ.
Repaso: Tener + expressions
La Farinera Què vol dir un edifici MODERNISTA? Fem una línia de temps!
Greetings/ Saludo Formal (In both cases the students are formally greeting the adults) Buenos días Señorita García Buenos días Señor Gómez.
Yo estoy nosotros estamos tú estás vosostros estáis
THE FAMILY IN THE HOME.
The verb SER SER means “to be” SER is an irregular verb
Hombres Mujeres BAÑOS History 2 3 Química Geografía Biología Biology nd rd.
Transcripción de la presentación:

Albert Satorra ECP2010 Dades del Titanic Relació entre variables categòriques

Albert Satorra ECP2010

En el desastre del Titànic, les dones tenien més possibilitats de salvar-se que els homes ?

Albert Satorra ECP2010 Associació entre Gènere & Sobreviuen Classe & Sobreviuen Gènere & Classe...

Albert Satorra ECP2010 data=data=read.table(" /~satorra/dades/Titanic.txt", header=T) dim(data) [1] taula=ftable(data) sobreviu no yes classe adult home 1st adult female male child female 0 1 male 0 5 2nd adult female male child female 0 13 male rd adult female male child female male crew adult female 3 20 male child female 0 0 male 0 0 dim(table(data)) [1] Genere-sobreviu | adult taula=ftable(data[,c(2,3,4)]) taula sobreviu no yes adult home adult female male child female male round(prop.table(taula,1),2) sobreviu no yes adult home adult female male child female male

Albert Satorra ECP2010 Genere-sobreviu | adult class round(prop.table(taula,1),2) sobreviu no yes classe adult home 1st adult female male child female male nd adult female male child female male rd adult female male child female male crew adult female male child female NaN NaN male NaN NaN Genere-sobreviu | class taula=ftable(data[,c(1,3,4)]) round(prop.table(taula,1),3) sobreviu no yes classe home 1st female male nd female male rd female male crew female male

Albert Satorra ECP2010 Taula de contingència Freqüències marginals (fila/ columna) > ftable(table(data[,c(3,4)])) no yes female male  apply( ftable(table(data[,c(3,4)])), 1, sum) Marginal fila: [1]  apply( ftable(table(data[,c(3,4)])), 2, sum) Marginal columna: [1] >

Albert Satorra ECP2010 Associació Gènere & Sobreviuen round(100*ftable(table(data[,c(3,4)]))/apply(ftable(table(data[,c(3,4)])),1,sum),1) no yes female male

Albert Satorra ECP2010 Taula de contingència dim(table(data)) [1] apply(table(data), c(1,3), sum) female male 1st nd rd crew

Albert Satorra ECP2010 Distribucions marginals fila/columna > apply(apply(table(data), c(1,3), sum),1,sum) 1st 2nd 3rd crew > apply(apply(table(data), c(1,3), sum),2,sum) female male >

Albert Satorra ECP2010 Taula de Freqüències condicionades (fila) round(100*ftable(table(data[,c(1,3)]))/apply(ftable(table(data[,c(1,3)])),1,sum),1) female male 1st nd rd crew A 1ra classe, hi ha quasi tants homes com dones. A 3ra classe, els homes dupliquen les dones.

Albert Satorra ECP2010 Associació Classe & Sobreviuen > round(100*ftable(table(data[,c(1,4)]))/apply(ftable(table(data[, c(1,4)])),1,sum),1) no yes 1st nd rd crew

Albert Satorra ECP2010 > round(prop.table(ftable(data[,c(1,4)]),1),3) sobreviu no yes classe 1st nd rd crew > round(prop.table(ftable(data[,c(3,1,4)]),1),3) sobreviu no yes home classe female 1st nd rd crew male 1st nd rd crew >