ALC 107 Jueves el 3 de marzo. objetivo I can finish grading the test. I can sound out words while reading and follow along as I hear the words.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
Advertisements

Direct Object Pronouns Objetos directos Direct Objects Diagram each part of these English sentences: Diagram each part of these English sentences: I.
Apuntes: SABER vs CONOCER. In Spanish, there are 2 verbs that mean to know but they can NOT be used interchangeably.
Ser means to be It can be used to: Identify yourself and others Date Origin (where something comes from) Nationality Time Personal description/profession.
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
ALC 14 jueves el 29 de septiembre Recojan un libro para leer.
Di (say) las frases con un complemento directo.
ALC 107 Jueves el 3 de marzo. objetivo I can finish grading the test. I can sound out words while reading and follow along as I hear the words.
SALIR and DECIR: unos amigos nuevos 
El objeto directo.
1 El Presente Progresivo ¿Qué estás haciendo ahora mismo? What are you doing right now?
ESTAR Another Irregular Verb! Estar is irregular. It does NOT follow a regular AR pattern like verbs such as nadar, bailar, or cantar do. Soooo…… What.
Voy ……va…… VamoS … The verb “ir” (to go) can be used to communicate where you go or other people go Example: Yo voy a la escuela todos los días Voy a.
SEMANA DEL DE NOVIEMBRE
1 El Presente Progresivo ¿Qué estás haciendo ahora mismo?
 It states that someone is doing something right now.  The action is in progress.  It's equivalent to English sentences with “ing” am/is/are + _______ing.
La Ropa.
Pablo y Neno affirmative and negative words
U7L2. Pronouns that follow prepositions are the same as the subject pronouns in all forms except mí (yo) and ti (tú). We use the same pronouns as we learned.
Agenda de Diciembre.
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
How to make questions en español
Classroom Expressions
Ya sabemos los complementos directos de LO, LA, LOS, LAS Ahora, vamos a aprender 4 más Escribe en español usando un complemento directo. 1.) I’m going.
Chapter 3A Breakfast, Lunch, Gusta vs. Gustan, Encanta vs. Encantan, and Conjugation of –er and –ir endings By Erica Bloom.
El presente progresivo To use the present progressive in Spanish the ACTION must be happening right now.
Irregular Preterite IR and SER Both verbs conjugate the same in preterite tense… so how can you tell them apart?
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Present Tense.  El Verbo – The action word in a sentence  El Infinitivo – The infinitive (to + a verb)  To walk = caminar  To run = correr  To hear.
Hoy es jueves. La fecha es el 27 de febrero La pregunta: Traduzcan. The skirts cost fifty dollars. The pants cost two hundred nineteen dollars. A dress.
ESPAÑOL DE SEPTIEMBRE. LA CAMPANA -HOY ES JUEVES EL 11 DE SEPTIEMBRE DE Escucha la Profa, escribe las palabras que deletrea. Listen to Profa,
IOP’s con preguntas. Indirect Objects in questions… Always seem harder because we aren’t used to IOP’s in the front of a sentence. Read the question,
Those are my eyebrows.
Objetivo: to state how often we do things.
Los mandatos en por la clase Commands and phrases for the classroom.
Direct Object Pronouns. A direct object answers who or what after a verb. Comprendo la pregunta. I understand what?... the question.
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español Agenda (ALC) A la campana 72 (Nueva) Objetivo Calificar el examen. Trabajar con el preterito.
Español de febrero.
Español 1 18 – 19 DE MARZO Get your city map and have it on your table, you can study the vocab on your own creation!
Present tense of -er and -ir verbs. To create the present-tense forms of -er and -ir verbs, drop the endings from the infinitives, then add the verb endings.
4 th Quarter Exam 2012 Español 2. What is on the test? 50 points possible One section multiple choice One section sentence completion (noun/verb/tense)
Entrada: Describe a una persona importante [en el libro importante] Escoge (choose) a un miembro de tu familia o un amigo. Entonces, piensa en su personalidad.
ALC 120 martes el 22 de marzo 1.Turn in final draft 2.Use your own paper to create the last 3 ALCs of the term.
TAREA jueves, 16 de enero de 2014
ALC 117 Jueves el 17 de marzo. objetivo I can practice my past tense verb conjugations, read, understand and answer a story about a clothing store and.
CASH CAB 2.  Answer the question: ¿Cómo estás?  Bien; Regular.
IR, Professions, Question Words. VoyVamos VasVais VaVan.
Antes de empezar VENIR – to say that someone is coming to a place or event vengo venimos vienes viene vienen Therefore, it must be followed by a.
SABER VS. CONOCER TO KNOW. Saber and conocer can both be translated to the English verb: to know. But they are used in completely different situations.
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
ALC 32 jueves el 22 de octubre Leer y contestar preguntas de un cuento. Crear un cuento o una obra usando el vocabulario.
ALC 114 Lunes el 14 de marzo. Objetivo Write and retell the sock joke with your flash cards of the clothing and colors.
ALC 30 jueves el 17 de noviembre. Bienvenida jueves el 17 de noviembre Vocabulario para ¿Cómo se dice…?
Los verbos reflexivos With a reflexive verb the action is reflected back on the person that is doing the action (body).
Las palabras interrogativas ¿?. Tag questions Igual que en inglés, es una afirmación seguida por (followed by) una pregunta para confirmar. Vives en una.
ALC 7 La fecha es jueves el 7 de septiembre Pasa y recoge un libro para leer.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
The Present Tense of tener (to have) (El tiempo presente del verbo tener) Avancemos 2.1.
Vámonos ¿Qué estás haciendo hoy? (include at least 3 things) Tomorrow is the last day to turn in any signed grade reports for credit. Turn them in!
ALC 7 La fecha es jueves el 7 de septiembre Pasa y recoge un libro para leer.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
Hoy es jueves el diecisiete de septiembre SWBAT: communicate various degrees of like/dislike when discussing activities HAGAN AHORA: CONTESTA LAS PREGUNTAS.
1.¿Qué quieres comprar en la tienda de ropa? 2.¿Dónde compras tu ropa nueva? 3.¿La ropa cuesta mucho o poco? 4.¿Qué talla (size) llevas si quieres comprar.
PREGUNTAS Y RESPUESTAS SIMPLIFICADO (PYRS) Vamos a analizar varios tipos de preguntas para poder mejorar en la comprensión de lectura. ¿Listos?
Meta: KNOW HOW TO CONJUGATE THE IRREGULAR VERB “IR” Palabra del día: Empate=tied 18 DE MARZO.
¿Qué llevas? OBJETIVOS: To revise colors in Spanish. To understand adjectival endings.
ALC 63 Escribe en español e ingles Hoy es lunes el 12 de marzo de Yo como… 2.Ella come 3.Nosotros bebemos 4.Ellos beben 5.Tú escribes 6.Vosotros.
6.1-1  In Lección 5, you learned how to form past participles. You will now learn how to form the present perfect indicative (el pretérito perfecto de.
Español 1 31 de marzo de 2017.
Transcripción de la presentación:

ALC 107 Jueves el 3 de marzo

objetivo I can finish grading the test. I can sound out words while reading and follow along as I hear the words.

ALC 106 Contesta usando pronombres del objeto directo. 1.¿Quien tiene una camiseta blanca? 2.¿Quien tiene unos pantalones negros? 3.¿Quien tiene una sudadera? 4.¿Quien tiene una camiseta morada? 5.¿Quien tiene letras en su camiseta? 6.¿Quien tiene una camiseta gris?

ALC 106 Escribe el nombre de la persona. 1.¿Quien tiene una camiseta blanca? 2.¿Quien tiene unos pantalones negros? 3.¿Quien tiene una sudadera? 4.¿Quien tiene una camiseta morada? 5.¿Quien tiene letras en su camiseta? 6.¿Quien tiene una camiseta gris?

Terminen con el examen

Leer Traten de leer en silencio la lectura.

Leer Tratan de leer en voz alta la lectura Subraya la palabra fue y pude

Subraya objetos directos y verbos usando te Ejemplo te va

Can you find any metaphors or similis?

Subraya las frases Como te va- How are you doing? (How is it going with you) Dinamita que estalló – dynamite that exploded La pregunta entre tú y yo – the question between you and I. No debimos separarnos – we shouldnt separate.

Seguir la letra Follow along Point at the words as they are being sung.