Pairwork/ Group Activities Quality assured by the ALL Connect project (2015)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Be able to answer questions on a holiday, using the past tense.
Advertisements

Be able to answer questions on a vacation, using the past tense.
Visual.
GCSE Spanish Conversation
Objective: to be able to say when you went on holiday and how long for.
To consolidate free time activities for writing assessment.
IR – TO GO SPANISH 1. IR – TO GO voyvamos vas vavan.
Hacer Ahora Write these dates in Spanish. 1. January 5 2. April 1 3. October June August 31.
64÷8= 10x10= 7x8= 10x8= 90÷9= 100x10= 50/5 = 64÷8= 10x10= 7x8= 10x8= 90÷9= 100x10= 50/5 = 8 (ocho) 100 (cien) 56 (ciencuenta y seis) 80 (ochenta) 10 (diez)
Los deportes.
CPL? End of year target? How to reach it? Where you are: CPL Where you want to be: End-of-year target What is going to help you get there: Advice (only.
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
De vacaciones on holiday Hoy vamos a.. trabajar con un texto más largo en el pasado comprender construír el texto pronunciar bien.
Para empezar … Writing one word per post-it note, write as much vocabulary as you can about sports and free-time as possible. This can be anything!
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Las Palabras Interrogativas Etapa Preliminar Español II.
1.¿Dónde ves más películas, en casa o en el cine? 2.Cuando vas de compras, ¿adónde vas? 3.¿Adónde vas los fines de semena? 4.¿Vas solo(a) o con tus amigos?
De vacaciones on holiday Hoy vamos a.. preparar un texto (para escribir or decir) utilizar los apuntes que tenemos pensar en las estrategias para memorizar.
¿QUÉ HACES EN TU TIEMPO LIBRE? WHAT DO YOU LIKE TO DO IN YOUR FREE TIME?
¿Qué? ¿Cómo? ¿Con quién? ¿Por qué? ¿Para qué?
Helpful Classroom Vocabulary Para la Clase de Español.
¿Cuándo? – When? Normalmente – Normally A veces - Sometimes A menudo - Often Cada año – Each year Siempre – Always Generalmente - Generally.
calcula ¿Qué hiciste durante las vacaciones? 64÷8= 10x10= 7x8= 10x8=
Examen 4A El mapa gráfico.
¿Qué hiciste en las vacaciones? What did you do in the holidays?
Before you start, please download the app
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Un repaso: ¿Cómo se dice en español?
ALC 21 miércoles el 19 de octubre. Bienvenida en parejas.
Español 1 9 de diciembre de 2016.
Spanish 2 Week 1 Sra. Knutsen.
Say What? Spanish Question Words
30 de septiembre y 3 de octubre de 2016
Getting to know you more!
First Grade Dual High Frequency Words
ANTE TODO You’ve already learned how to use interrogative words and phrases. As you know, ¿qué? and ¿cuál? or ¿cuáles? mean what? or which? However, they.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
(Could be a holiday in the UK or abroad.)
Mis vacaciones del año pasado
Translate (cenar – to have dinner)
Use this slide to revise the food items. There is no colour coding now, so be sure to emphasise the correct articles – un, una, unas.
Quality assured by the ALL Connect project (2015)
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Mi ciudad.
Hoy vamos a .. aprender a describir vacaciones con más detalles
Assign the sentences to the correct picture
Take notes and complete ACTS on p.224
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Practica oral... Find out the following information from your partner:
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
The present tense of ir and jugar
ANTE TODO You’ve already learned how to use interrogative words and phrases. As you know, ¿qué? and ¿cuál? or ¿cuáles? mean what? or which? However, they.
S2 SPEAKING ASSESSMENT QUESTIONS STUDY GUIDE
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Hoy vamos a .. aprender más información sobre sobre un lugar en España
Question Words.
Hoy vamos a .. aprender a describir vacaciones con más detalles
Quality assured by the ALL Connect project (2015)
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Fui…….. ¿Cómo fue? ¿Adónde fuiste? ¿Qué hiciste? ¿Cómo fuiste?
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Enfoque (Escribir y hablar): Actividad 2 del texto en p. 3
viernes, el 2 de septiembre LT: I can write about Spanish 1 themes
L.O.: To revise the module BLP: Revising Comm: Reading
Hoy vamos a… aprender el presente, el pasado y el futuro de 6 verbos
Understanding and Answering Questions
Hoy vamos a .. aprender a describir vacaciones
Transcripción de la presentación:

Pairwork/ Group Activities Quality assured by the ALL Connect project (2015)

Practising output (fluency, pronunciation, automatisation, memory) Rachel Hawkes Idea 1 Telepathy (trapdoor/bubbles) Quality assured by the ALL Connect project (2015)

nach Portugal nach Spanien nach Frankreich Im Sommer bin ich Ich habe das Museum Guggenheim das Museum Louvre das Museum Dalí Ich bin besichtigt in einem Hotel auf einem Campinplatz in einer Ferienwohnung und es war Mir haben aber das Essen die Hitze das Verkehr Nächstes Jahr werde ich nach Schottland nach Goa nach Australien bequem. gemütlich. sehr gut ausgestattet. Ich bin radgefahren. Ich bin reiten gegangen Ich bin im Meer geschommen. die Strände die Diskos die Leute klettern. wandern. rudern. fahren, um zu gefahren geblieben und gefallen, hat mir nicht gefallen Quality assured by the ALL Connect project (2015)

una niña fea una princesa una niña bonita Érase una vez que vivía con su madrastra su madre Madre Nieve y con su hermana malvada su hermano malvado su hermanastra malvada Un día Clara tuvo queque se llamaba Angelina. Agnes. Dolores. entrar en un castillo. en la casa. en el pozo. Se encontró con una bruja. una anciana. un dragón. Quality assured by the ALL Connect project (2015)

lavó limpió fue de compras Clara se quedó con Madre Nieve y y/e jugó. hizo las camas. cocinó. Agnes también entró La madrastra tuvo una idea. un problema. un plan retorcido. cayó trabajó comió oro. alquitrán negro. plata. Cuando volvió a casa, Madre Nieve le regaló una gallina de oro. un vestido de oro. un plato de oro. bien y su recompensa fue en el pozo pero no Quality assured by the ALL Connect project (2015)

Practising output (fluency, pronunciation, automatization, memory) Rachel Hawkes (adapted from Vincent Everett) Idea 2 DICE/CHUNKING Quality assured by the ALL Connect project (2015)

1 El año pasado 2 El verano pasado 3 Hace dos años 4 Durante las vacaciones 5 En El invierno pasado 1 fui a España 2 fui a Francia 3 fui a Escocia 4 fui a Norfolk 5 fui a Grecia 6 fui a Italia 1 con mis amigos. 2 con mi familia. 3 con mis padres. 4 para dos semanas. 5 para una semana. 6 para un mes. Me gustó mucho porque…….. 1 nadé en el mar 2 visité monumentos 3 descansé 4 jugué al voleibol 5 fui a la playa 6 comí platos típicos 1 y mandé mensajes. 2 y saqué fotos. 3 y tomé el sol. 4 y bailé en la discoteca. 5 y monté en bici. 6 y escuché música. 1 ¡Fue genial! 2 ¡Fue guay! 3 ¡Fue fantástico! 4 ¡Fue estupendo! 5 ¡Fue maravilloso! 6 ¡Fue fenomenal! El año que viene, cuando vaya a España….. 1 voy a ……. 2 me gustaría.. 3 quiero.. 4 tengo ganas de.. 5 tengo pensado.. 6 espero.. 1 ir de compras 2 ir a la piscina 3 hablar español 4 jugar al tenis 5 montar a caballo 6 acampar 1 en la playa. 2 con mis amigos. 3 todo el tiempo. 4 todos los días. 5 por la noche. 6 y tomar el sol. Role the dice each time and move left to right through the boxes. Say your phrase out loud. Your partner will use the whiteboard to translate what you are saying. Take it in turns to produce these speeches. ABC DEF GHI Time phrase Where you went Who with? One activity A second activity An opinion Next year’s plans What you will do Extra detail

Comberton Village College Practising output (fluency, pronunciation, automatization, memory) Rachel Hawkes Idea 4 REPASO Quality assured by the ALL Connect project (2015)

Last year to I went on holiday to France with my family. Quality assured by the ALL Connect project (2015)

Practising output (fluency, pronunciation, automatization, memory) Rachel Hawkes Idea 5 PAIRED REVISION Quality assured by the ALL Connect project (2015)

Practising output (fluency, pronunciation, automatization, memory) Rachel Hawkes Idea 6 3 – Quality assured by the ALL Connect project (2015)

Johnny Depp est né le 9 juin 1963 à Owensboro dans le Kentucky, aux États-Unis. Il est acteur américain, qui est déjà très célèbre. Il est en couple avec la chanteuse et actrice française Vanessa Paradis et ils vivent en France. Ils ont deux enfants ensemble. En 2010, il a refusé le titre de l'homme le plus sexy de l'année pour servir d'exemple à ses deux enfants. Quality assured by the ALL Connect project (2015)

Manipulating language (Sentence-building, creativity, improvisation) Rachel Hawkes Idea 9 IN THE ZONE Quality assured by the ALL Connect project (2015)

(nicht) bestehen Letztes Jahr wann wenn Was ich am liebsten mag Quality assured by the ALL Connect project (2015)

Increasing interactivity (spontaneity, sustaining the flow, intonation) Questioning Rachel Hawkes Idea 16 FIND SOMEONE WHO Quality assured by the ALL Connect project (2015)

Findet eine Person, die…………. 1. nicht gern Sport treibt 2.schon in Frankreich war 3.gern ins Kino geht 4. mehr als ein Haustier hat KS3 Quality assured by the ALL Connect project (2015)

Finde eine Person in der Klasse,die am Samstag im Kino war Ein Lied von Lady Gaga in seiner Sammlung hat Mathe für das Abitur studieren möchte KS4 Quality assured by the ALL Connect project (2015)

Increasing interactivity (spontaneity, sustaining the flow, intonation) Questioning Rachel Hawkes Idea 18 SPEAKING LINES/SPEED DATING Quality assured by the ALL Connect project (2015)

Buenas vacaciones Be prepared to answer questions about: where you went on hoilday how long you spent there what the hotel was like what the weather was like Ask your partner these questions: ¿Cuándo fuiste de vacaciones? ¿Dónde te alojaste? ¿Qué había en el hotel? ¿Qué hiciste? ! ¿Adónde te gustaría ir en tus próximas vacaciones? Be prepared to answer questions about: when you went on holiday where you stayed what there was in the hotel what you did Ask your partner these questions: ¿Adónde fuiste de vacaciones? ¿Cuánto tiempo pasaste allí? ¿Cómo era el hotel? ¿Qué tiempo hizo? ! ¿Adónde vas a ir en tus próximas vacaciones? Quality assured by the ALL Connect project (2015)

Increasing interactivity (spontaneity, sustaining the flow, intonation) Questioning Rachel Hawkes Idea 19 SPEND THE WORDS Quality assured by the ALL Connect project (2015)

gesternauch Meiner Meinung nach Ich denke dass Ist mehr als Samstag Nächstes Wochenende dann Ich war / ich bin gewesen Ich glaube dass Das wäre Es erscheint mir Das Beste Ich habe gekauft Ich könnte Donnerstag Zum Beispiel Das Schlimmste Ich habeEr wollte Ich ziehe…vor Ich werde gehen Ich hasse In der Zukunft Ich hätte gern Quality assured by the ALL Connect project (2015)

um...zu...schwerer alsleichtaufstehen es würde...geben man darf (nicht/kein(e)) wir müssenstrengnicht leidenMobbing dreckig meiner Meinung nach AGs...fällt mir/fallen mir gestern letzte WocheDeutschlandSchulregelnweder…noch…können Mittagspausegute NotenvielleichtSchuluniformGang Spend the Words Take it in turns to ask and answer the same questions as before. This time, rather than speaking for as long as you can, you need to try and include the words below and ‘spend’ the words as you answer your 5 questions. Your partner will cross them off as you use them and you need to do the same for your partner. The first to use up all the words is the winner. Quality assured by the ALL Connect project (2015)

Increasing interactivity (spontaneity, sustaining the flow, intonation) Questioning Rachel Hawkes Idea 21 JUST A MINUTE! (GROUPS) Quality assured by the ALL Connect project (2015)

Developing quality (Assessing, improving, enhancing, modelling) Rachel Hawkes Idea 25 BINGO Quality assured by the ALL Connect project (2015)

OpinionPresentFuture Reason Time expression Comparison Complexity Past Reference to others Rachel Hawkes Quality assured by the ALL Connect project (2015)