ISLA (Immersion for Spanish Language Acquisition) is a 501 (c)(3) nonprofit organization that provides a safe and nurturing environment for native Spanish.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Learning Achievement in Creativity and Design Subjects according to Professional Profiles (2006) European Transfer Credit System (ECTS) Methodology in.
Advertisements

Teaching in the Target Language. Sample of Story Focus for Vocabulary Acquisition Isabel veía películas románticas. -¿Veía Isabel películas románticas?
¡Feliz Día de San Valentín!
Introducing Presentando L.A. Kids Learn!. What is L.A. Kids Learn!? a parent-involvement resource for students in pre-kindergarten programs through fifth.
Animal Needs, Habitats and Characteristics for Kindergarten in Spanish
Tener Lets look at the verb tener (to have). It features two verb changes that we will see very soon.
Year 8 Spanish – Level 5 speaking (30-second speeches)
Directions for template use This is a template that can be used either in whole group, typing in the information about an experiment, or with groups of.
Conteste las preguntas en español. ¿Cuándo nació su mejor amigo/a? ¿Dónde nació su mejor amigo/a? ¿Dónde naciste?-
Fill in the chart IWe YouYou all (Spain) He She You (formal) They ( girls) They (girls and mixed group) You all (formal)
Objetivos to learn how to describe 11 chores to play brain gym to ask each other what chores you have to do and what you think of them to begin a dramatic.
ALC 53 lunes el 14 de diciembre Use your own paper for this weeks ALC. You will turn them in on Friday.
ALC 17 martes el 22 de septiembre. objective Students will know what an adjective is and the rules for their use. Students will demonstrate their ability.
Direct and Indirect Object Pronouns Combined Traje el bronceador. ¿Me lo puedes aplicar? (Los pronombres de complemento directo e indirecto usados juntos)
You have already learned that ser and estar both mean to be but are used for different purposes. These charts summarize the key differences in usage between.
The Future Tense Español 2 Capítulo 11 Página 379.
The Future Tense.
PRUEBA ORAL Capítulo – Para Empezar. ORAL Me llamo ________________. Soy de ________________. Tengo ___________ años. Mi número de teléfono es ______________.
A expresar los gustos e intereses Estas preguntas son buenos para conversar sobre lo que les gusta con sus compañeros What do you like? What do you love?
Description Digital school is an educational movement that use technology to learn and transform the educational practice to promote the students integral.
Las Tiendas Grocery Shopping in the Spanish-speaking world.
Repaso del vocabulario, y más descripción
Erika Wanczuk, M.Ed., NBCT x6471 Bienvenido a Desarrollo del Lenguaje Académico!
Avancemos 2 – Unidad 1 Lección 1
Direct and Indirect Object Pronouns Combined Traje el bronceador. ¿Me lo puedes aplicar? (Los pronombres de complemento directo e indirecto usados juntos)
U NIVERSIDAD M ARIANO G ÁLVEZ F ACULTAD DE H UMANIDADES L ICENCIATURA EN LA E NSEÑANZA DEL I DIOMA I NGLES CON ESPECIALIZACIÓN EN T ECNOLOGÍA E DUCATIVA.
Los pronombres de objeto directo ¿Comes el bistec a veces? Sí, como el bistec a veces. Sí, lo como a veces. ¿Compras las fresas hoy? No, no compro las.
Recuerdos del Pasado Español 2 Capítulo 4A.
Dual Language Immersion Immersión de Lenguage Dual Title III Office Tulsa Public Schools August 2013.
Dual Language Program at Monroe Programa de Lenguaje Dual en Monroe October 2013.
Día 51 AR Verb Conjugation Other Verbs
Welcome to our PYP presentation Welcome to our PYP presentation Learning process during the unit. Learning process during the unit. Students present their.
Español II Srta. Forgue El 11 de abril de La clase de hoy El 11 de abril Ahora mismo: Mirar el tutorial de 7.1 Repaso: Corregir INTÉNTALO en la.
El 27 de noviembre de Tienes 5 minutos para escribir 5 líneas por lo menos en un papel sobre tus vacaciones del día de gracias.
El infintivo vs. El gerundio The infinitive vs. The gerund!!!!!
Animals of the Sea (Animales del Mar) Lauren Blow.
Cancela, JM. Ayán C. University Of Vigo. Throughout history the definition of learning has been conceptualized in many different ways depending on the.
© 2013 Board of Regents of the University of Wisconsin System, on behalf of WIDA.
Los verbos -ar Una práctica con papelitos. Los papelitos Corten los rectángulos con tijeras.
Practica para “la foto” Año B Diversidad cultural Ciencia y Tecnologia 15 min. para preparar 3-4 min. describe en relación a una opción 5-6 min. Discusión.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
MIGRANT EDUCATION Pecos-Barstow-Toyah ISD. PURPOSE #1 To support educational programs for migrant children in order to help reduce the educational disruptions.
The Hand Graphic Organizer (Future and Conditional) Students will trace their hand in a paper. Write in the subject pronouns at the top of each finger.
Dual Immersion Program Edmondson Elementary School Programa de Doble Inmersion.
Dual Immersion Program Programa de Doble Inmersion Los Alisos Middle School.
Déle a su Niño el Regalo del Bilingüismo por Vida Give Your Child the Lifelong Gift of Bilingualism.
Español 2: Hoy es el 8/5/12 OBJETIVO: Usa mandatos para dar direcciones -Examen de la unidad (mp3)mp3 -A la vez: examen oral Tarea: - Vocabulario nuevo.
Español 2: Hoy es el 10/4/12 OBJETIVO: Examen de la unidad -Parte de escuchar (mp3)mp3 Tarea: - Hoja de vocabulario.
Miranda-Travel Agent Tabo-Finacial Advisor Julia-Resource Advisor Lilia-Graphic Designer.
Workshop: Llevando Responsible Care y la Gestión de Producto a un nivel más alto en Sud América.
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
Time Telling time is rather easy. You only need to know the numbers up to 59 to be able to tell the time.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Español 2: Hoy es el 30/4/12 OBJETIVO: Usa mandatos para dar direcciones -Calentamiento breve: ¿Qué hizo tu este fin de semana? -Repaso de la.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Cómo trabajar con aplicaciones de Google
Vocabulario Spanish English Zaragoza Zaragoza Badajoz Badajoz
Present Tense of –ar Verbs
SER and SUBJECT PRONOUNS
Warm-up Fill in the blank with the correct form of the verb “ser” for each subject (p. 35): 1. Yo _______________ de Savannah. 2. Mis amigas ________.
SISTEMAS METEOROLOGICOS MARIA JORDAN FISICA. Parents have the right to know that their child will be safe at school, both physically and emotionally.
The brain begins its development days after conception and continues to make new connections throughout life. El cerebro empieza a desarrollarse días después.
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
el gran juego de la memoria
Para hacer ahora ¿Cómo es? 1) 4) 2) 5) 3) 6)
Hoy vamos a..... escuchar y entender un rap en español
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Describe a las personas con una frase (sentence) completa.
Transcripción de la presentación:

ISLA (Immersion for Spanish Language Acquisition) is a 501 (c)(3) nonprofit organization that provides a safe and nurturing environment for native Spanish speaking children with the purpose of promoting literacy in the language of Spanish. Through this cost-free program, ISLA fosters a sense of pride and love for their native culture and language. The all-Spanish speaking curriculum encompasses research-based strategies, while meeting Latin American quality curricular standards, and promotes transference of skills from Spanish to English learning.

Nuestra Misión Nuestra misión es promover las habilidades de escritura y lectura en español, con el objetivo de ayudarles a los niños académicamente como futuros ciudadanos bilingües para nuestra sociedad global y multicultural. ISLA fomenta un sentido de orgullo y amor por la cultura hispanoamericana. Ofrecemos un ambiente seguro y educativo donde aprenderán a leer y escribir en español. Queremos que los niños sepan que ellos son individuales y que cada uno vale.

President and treasurer of ISLA, Aerin Benavides, originally began her plan to design this Saturday heritage language program in The way each child learns language will be observed just as closely as the language acquisition. The same will be true for history and culture learning. Once the method of learning is known then the teacher may design the next lesson specifically for the children.

In summary, the course work will be language and culture integrated, completely in Spanish, constructivist in nature, varied in technological support, and depend upon initial evaluations for individual design. Students will work closely with teachers in small groups or individually. The evaluation of the program as a whole, and student progress will be made along the way to insure responsiveness to learner needs.