Senora Atkinson Spanish 1 Week 5: Day 1 Roll Call: Answer with: “Hola”, “¿Qué pasa?” or “¿Qué tal?”. Review (Repaso): Complete the worksheet on your desk!

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Cuándo es tu cumpleaños?
Advertisements

Telling Time.
Telling Time in Spanish. ¿Qué hora es? = What time is it?
uno dos tres cuatro cinco seis siete ocho.
Español 1 Capítulo 1 Vocabulario 2 numbers 0 – 39, asking / giving phone numbers cero nueve veinte uno diez treinta dos once ¿Cuál es tu teléfono? tres.
Hoy es jueves el 11de diciembre Espa ñol 1 6˚. Para empezar Hoy es lunes el 15 de septiembre Hoy es lunes el 15 de septiembre Answer the questions below….
La hora (Time on the clock) Telling time up to the half hour (0-30 minutes)
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. (Good morning) Buenas tardes. (Good afternoon) Buenas noches. (Good evening)
Hello Hola. Good day Buenos días Good afternoon Buenas tardes.
Greetings review and Biographical Information. Greetings 1.Hello 2.Good morning 3.Good afternoon or Good evening 4.Good night.
Telling Time in Spanish. To ask what time is it, you say: ¿Qué hora es? ¿Qué hora es?
¿Qué hora es? (What time is it?) Escribe los números en español Write the numbers in Spanish: 1. _______ 0 7. ________ 6 2. _______ 1 8. ________ 7 3.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 4 de septiembre de 2015 Today is Friday, September 4, 2015 Write the number: siete ___diecinueve ___ nueve ___veintiuno.
Telling Time in Spanish Por: Sra. Dickerson. To ask what time is it, you say: ¿Qué hora es? ¿Qué hora es?
1 uno once veintiuno 2 dos doce 22 veintidós
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
La hora The questions... ¿Qu é hora es? What time is it? ¿ A qu é hora?At what time?
Etapa Preliminar Mis Primeras Palabras
Español el 6 de septiembre.
How do you respond to the following greetings in Spanish?
Guía de estudiar – Para Empezar
Saludos y Despedidas Hasta luego Buenos días Nos vemos Hola Adiós
1.___La sala de clases 2.___el año 3.___el día 4.___el mes
Telling Time.
Preparación Hoy es jueves , el primero de septiembre de 2016 Today is Thursday, September 1st , 2016 DUE NOW: Write the first 3 months of the year and.
DUE NOW: Spell in Spanish 20 ________ _________ 11_________ 9_________
El Calendario Español Visit us at CDECamaradeestudios.com and learn about our Spanish Classes.
¿Qué hora es?.
Matemáticas… Lee en voz alta. 2, ,379 = x 50 = 25,000
Objetivo: students will practice the numbers 0-20,
(How to tell time in Spanish)
La hora Escribe estos apuntes en tu cuaderno de español.
Capítulo 3: ¿Qué clases vas a tomar?
Capítulo Uno Hola, ¿qué tal? Spanish 1.
NUMBERS Lunes 4 de octubre de 2016
Telling Time in Spanish
Hoy es viernes el ocho de septiembre
To greet someone:.
6th grade: el 1 de mayo de 2014 Warm up (10 min)
Calientamiento Please remember to write the date and what today is in the upper right hand corner of your paper. El 10 (diez) de agosto de 2015 (dos mil.
DUE NOW: Write the following dates in Spanish:
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
S1C1L2 Vocabulario Empecemos.
¿Qué hora es? What time is it?
¿Qué hora es?.
¿Qué hora es?.
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
Telling time in Spanish
DUE NOW: Write the following dates in Spanish:
Uno 1.
Etapa Preliminar Vocabulario
Escribe los números 1-30 en tus notas:
Telling time.
Los Números y La Hora.
Write the number: siete ___ diecinueve ___ nueve ___ veintiuno ___
Warm Up Answer in Spanish: ¿De dónde eres?
Telling Time in Spanish
[C] Notas: ¿Qué hora es? P. 128
Quasimodo: Traducir (translate)
Telling Time in Spanish
Bienvenidos Preliminares A-D.
DUE NOW: Spell in Spanish 20 ________ _________ 11_________ 9_________
Quasimodo There is a handout at the front. People in the front of the row please get one for each of the people in your row. Read the handout and compare.
¿QUÉ HORA ES?.
Quasimodo: Necesitan un papel de BINGO
Telling Time in Spanish
Bellringer 9/5 Tell the following times in numbers (include AM or PM).
¿Qué hora es?.
Telling Time in Spanish
Que hora es? What time is it?.
Transcripción de la presentación:

Senora Atkinson Spanish 1 Week 5: Day 1 Roll Call: Answer with: “Hola”, “¿Qué pasa?” or “¿Qué tal?”. Review (Repaso): Complete the worksheet on your desk!

Senora Atkinson Learning Targets: Students will be able to review the information gathered over the past four weeks in preparation for a Unit Test!.

Senora Atkinson What to study???: El Cuerpo (The body) Masculino y femenino Vocabulario from Day 1 Time Numbers Months, Days, Date

Los saludos

Buenos días 7 a.m.

3:35 p.m. ¡Buenas tardes!

¡Buenas noches! 23 horas Shhhhhhhhhh!!!

I will turn the lights on, off, and half way off… If the lights are on: Good Morning If the lights are off: Good Evening If the lights are ½ way off: Good Afternoon Light Activity

Vocabulario Nuevo Mucho Gusto El gusto es mío Igualmente Nice to meet you The pleasure is mine Likewise

Addition/Subtraction Tres mas Dos Cuatro menos uno Veinte menos diez Siete mas uno Cuatro mas nueve Seis mas once Veintiseis menos catorce Cinco Tres Diez Ocho Trece Diecisiete Doce

Son las tres y diez.

Son las once y veinticinco.

Son las siete menos cinco

5:30 pm :15 am 2. 8:40 pm 3. 12:00 am 4. 9:45 am 5. 1:25 pm 6. ¿Qué hora es?

Las Respuestas… 1.1. Son las cinco y media de la tarde. 3. Son las nueve menos veinte de la noche. 2. Son las seis y cuarto de la mañana. 4. Son las doce de la mañana. (Es medianoche) 6. Es la una y veinticinco de la tarde. 5. Son las diez menos cuarto de la mañana.

Las Partes Del Cuerpo Follow along with the handout! Spanish 1

Es tú Turno. A Practicar!

El Vocabulario El pelo El estómago El brazo La cabeza El dedo La rodilla El pie El codo La mano El cuello La pierna Hair Stomach Arm Head Finger Knee Foot Elbow Hand Neck Leg

FLASHCARDS

Gender of Nouns, cont… Masculine El libro El bolígrafo Feminine La carpeta La hoja Masculine El profesor El lápiz Feminine La noche La conversación

Masculine or Feminine Libro Bolígrafo Carpeta Cuaderno Ojo Cabeza Estómago Dedo El libro El boligrafo La carpeta El cuaderno El ojo La cabeza El estomago El dedo

Days of the Week Chant! lunes y martes miercoles y jueves viernes y sabado domingo La semana

Las estaciones del año… el invierno la primavera el verano el otoño

Senora Atkinson Exit Ticket: Write the following in Spanish on your note card and turn in at the door as you leave. 20, 30, 40, 50, 60

Senora Atkinson Spanish 1 Week 5: Day 2 Roll Call: Answer by telling me a number in Spanish greater than 20. Review (Repaso): Study for your test!

Senora Atkinson IT IS… TEST TIME! Please do not look at anyone’s paper, but your own! Do not look at ANY NOTES! DO YOUR BEST! When you are done… Pick up a worksheet!

Senora Atkinson Spanish 1 Week 5: Days 3 Roll Call: Answer by telling me a month in Spanish. Review (Repaso): Write the months in Spanish: SPELL THEM CORRECTLY

A B C s CHANT ¡¡¡ VAMANOS!!!

¿Cómo se escribe? Write the words that I spell!

¿Qué día es hoy? ¿Qué día es mañana? ¿Qué día fue anteayer? ¿Cuál es la fecha de hoy? ¿Cuál es la fecha de mañana? ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es pasado mañana? ¿Cuál es tu mes favorito?

EXIT TICKET Translate the following: How are you? What is your name? What is the date?

This is the end of week 5!