Español 1 – Final Exam Vocab Review

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Vocabulario: Familia In this slideshow, you will review words and expressions related to the family.
Advertisements

1 Ser y Estar to be or not to be…? 2 Ser y Estar en español… Los dos verbos significan to be Tienen usos muy diferentes! También tienen conjugaciones.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Objetivos 1) To learn the members of the family 2) to learn how to give their name and age 3) to describe your own family.
1 Ser y Estar to be or not to be…? 2 Ser y Estar en español… Both verbs mean to be Used in very different cases Irregular conjugations.
Chapter 3 Test Preparation and Practice Test. I. Preguntas.
¡Examen el viernes! Capítulo 4 p
TENER REPASO de los básicos.
TENER Idioms Be afraid… be very afraid!.
Twenty Questions Spanish I Exam Review Twenty Questions
4A practice Complete the mini conversations with the correct question words. - ¿____ es esto? - Es un ratón. 2. – Mi familia y yo vamos al cine. - ¿____?
Palabras de los Cuentos Look at each picture, and write the word that comes to mind.
Las Palabras Interrogativas
1 What is to be in Spanish? 2 There are 2 forms of to be in Spanish: ser & also estar.
¿Qué se usa para jugar?/p. 67
¿Sabes tu? 2/12/13 Conjugate the following verbs, write the subject & the conjugated verb: Tu (practicar) Nosotros (comprar) Yo (abrir) Josefina (comer)
CALENTAMIENTOS # 61 a # 70 Tu Nombre: _____ _____ _____
Me llamo ________ Clase 7IM La fecha es el 14 de abril del 2011 Propósito # 40: ¿De donde es tu familia? ¿A donde esta? Actividad Inicial: Copy Ejercicio.
Write the Possesssive Adj. 1.my / zapatos 2.His / camisa 3.Your / papel 4.Our / abuelos 5.My / prima 6.Her / pantalones 7.Our / libro 8.Your / hermanos.
1 Ser y Estar to be or not to be…?to be or not to be…?
1 Verbo Estar mean to be 2 Los usos del verbo Estar: Location of a person or thing (la localización) Conditions (las condiciones) Impressions or opinions.
Los verbos Tener Ser.
Español 1 Repasito 1 30/1/14 Respondan con frases completas.
1 Ser y Estar to be or not to be…? 2 Ser y Estar en español… Both verbs mean to be Used in very different cases Irregular conjugations.
Me llamo _________ Clase 7 im La fecha es el 15 de abril del 2011 Propósito # 41: ¿A donde esta Micaela? ¿De donde es ella? Actividad Inicial: Without.
By the end of the lesson you’ll be able to:
1 Ser y Estar “ to be ” or not “ to be ” …? 2 Ser y Estar en español… •Both verbs mean “ to be ” •Used in very different cases •Irregular conjugations.
Objectives: Students will be able to describe their families.
Las Palabras Interrogativas
CAMPANAZO: Fill in the blank with the correct ser or estar conjugation
1 Ser y Estar “to be” or not “to be”…? 2 Ser y Estar en español… Both verbs mean “to be” Used in very different cases Irregular conjugations.
1 “to be” or not “to be”…?  Both verbs mean “to be”  Used in very different cases  Irregular conjugations 2.
Frases de Comparación.
Module 3 Exam Review.
Lesson objective: Students will be able to express affirmative and negative ideas.
El calentamiento - 1.¿Cuántas clases tienes? 2.¿Quién es el director de la escuela? 3.¿Qué necesitas para la clase de español? 4.¿Dónde vas a alquilar.
WALT: to talk about your brothers & sisters. ESCUCHAR 1: Escucha a los jóvenes. ¿Tienen hermanos? (1-6) Listen to the young people. Do they have brothers.
{ Preparativo 2 de marzo del 2015 learning target: Students will be able to talk about their families and describe them by presenting the family tree they.
DKP#31 – Write and translate. Pg Nuestro padre es perezoso pero cómico 2.Mis tías no son malas 3.Su mamá es simpática pero no bonita 4.Tus primas.
La familia NOTES & PRACTICE. La madre mother El padre father.
601 -COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on MONDAY along with Proposito # 45.
Vocabulario 4.2.
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
Hazlo ahorael 23 de abril  Objetivo: SWBAT conjugate and use the verb Doler.  Read the following sentences and write down what part of the body is hurting.
La familia.
Me llamo ___________ Clase 601 La fecha es la 29 de enero del 2015 Propósito # 49: ¿Qué muebles tienes en tu sala? Actividad Inicial: using the words from.
Antes de empezar – ¿cuál forma de TENER falta?
Un partido para repasar A game to review Write the following time in Spanish. Ms. Hauschild will give you the time.
Me llamo Bart. Voy a hablar de mi familia…
Me llamo _________ Clase 701 La fecha es el 16 de enero del 2014
Bienvenida Pasa con tu burro Usa las tarjetas de memoria (todos deben tener las tarjetas) Marca el tiempo con el celular/móbil. Escribe el tiempo en el.
Vocab. / Chapter 7 Dictado. *Write down the following sentences, as read allowed by the teacher, in Spanish.
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
Calentamiento 10/18/13 ¿Cómo es él? ¿Cómo es ella?
La Familia Click to Begin. Hola! Me llamo Juan. This activity is all about mi familia. On each page, read the family member word at the top and then click.
Me llamo ___________ Clase 602 La fecha es la 21 de enero del 2015 Propósito # 49: ¿Qué muebles tienes en tu sala? Actividad Inicial: using the words from.
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, La hija de mis padres es mi _____. 2.El hermano de mi madre es mi _________. 3.Los padres de mi padre son.
Spanish II Week 16. Para Empezar 7 de diciembre With the foods shown below, place them into the categories “comida chatarra” or “comida sana” in Spanish.
Hoy es miércoles el siete de octubre SWBAT: Identify and recall Spanish words for family members and use vocabulary to describe family members to a partner.
¡práctica!.  Parte 1: Vocabulary production ◦ A. Label the pictures using “el/la/los/las” ◦ B. Name the family member based on the description. ◦ C.
Hoy es martes el primer de septiembre de dos mil quince. White Board El calentamiento: See next slide Pregunta influyente: Would you tell me about yourself?
Me llamo _________ Clase 601 La fecha es el 8 de febrero del 2015 Propósito # 45: ¿Cómo repasamos para la prueba del LUNES? Actividad Inicial: Complete.
LA FAMILIA DE NOMBRE Español I fecha.
Irregular Adjective Notes something to write with your apuntes amarillos.
Spanish 3 Los Verbos Reflexivos Examen y Repaso Week 15.
Bellringer 3/16 Read what the following students are doing and decide where they are. 1.Yo veo un partido de fútbol. 2.Ana presenta un examen. 3.María.
Vámonos Rewrite the sentences below to make them correct. Every underlined word or phrase has an error. Yo fue al mercado. Yo comprí un pollo sándwich.
Unit 7 practice Possessive adjectives Here are the possessive adjectives in Spanish Mi(s) Nuestro(s) Nuestra(s) Tu(s)Vuestro(s) Vuestra(s) Su(s)
Hoy es lunes el 2 de mayo Today is Monday, May 2 Read on pg 226 and fill out exercise 4. Use the chart below La esposa de mi tío es mi tía El padre de.
Capitulo 2 Primer and Segundo Paso QUIZ REVIEW OUTLINE.
Transcripción de la presentación:

Español 1 – Final Exam Vocab Review

a. la cafetería b. el estadio c. la biblioteca d. el salón de clase e. el auditorio 1. Yo veo (watch) un partido de fútbol. 2. Ana presenta (takes) un examen. 3. María come el almuerzo. 4. Érica y David escuchan un concierto. 5. Alberto lee un libro.

Write the tener expression that goes with each picture Write the tener expression that goes with each picture. Not all words from the word bank will be used. tener hambre tener ganas de leer tener sed tener ganas de patinar tener prisa tener suerte 22.

Use the family tree to complete the sentences about Elena’s family. 1.Los padres de Elena se llaman _______________ y ________________. 2.La abuela de Celia se llama _______________. 3.Las primas de Rafael se llaman ______________ y _______________. 4.¿Cuántos nietos tienen Paco y Anita? ______________ 5.El tío de Elena se llama ________________.

Fill in the blank with the appropriate vocabulary word. 12. Los padres de mis primos son mis ______________. 13. La hija de mi tia es mi _____________. 14. La hermana de mi madre es mi _____________. 15. La madre de mi padre es mi ___________. 16. Yo soy la _____________ de mis tios. 17. El hermano de mi padre es mi ____________. 18. El hijo de la hermana de mi padre es mi ___________. 19. Yo soy la _________ de mis padres. 20. La hija de mi madre es mi ____________.

Match each person’s problem with the most logical explanation of what’s hurting him or her. Le duele el oído. b. Le duele el estómago. c. Le duele el pie. d. Le duele la cabeza. e. Le duele la garganta. 1. Carlos no puede comer. 2. Julia no puede pensar (think). 3. Luis no puede oír (hear). 4. Ana no puede hablar. 5. Tito no puede caminar.

Using the words in the box below, tell Tomás what he should and should not do to take better care of himself dejar de fumar seguir una dieta sana dormir ver televisión hacer yoga 6. Tomás: Siempre estoy cansado. Tú: Debes ____________________ 7. Tomás: Me duelen la cabeza y los ojos. Tú: No debes____________________ 8. Tomás: Necesito bajar de peso. Tú: Debes____________________ 9. Tomás: Siempre me siento nervioso. 10. Tomás: Me duele mucho la garganta.