Reading to your Child at Home Leyendo a su hijo en la casa.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español la memoria (2): cómo trabajarla bien en grupos.
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
This is an interactive presentation
Cómo Puedo Ayudar a que mi Hijo Tenga Exito en la Escuela?
Recycling Posters By: Joel Reyes Ana Sanchez Osvaldo Vázquez
Las Palabras Interrogativas
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
Háganlo ahora: ¿Qué significan las palabras en inglés
To be, or not to be? Lets start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means to be.
Telling Time Grammar Essential #8.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Unidad 2 etapa 2 A EMPEZAR.
ALC 53 lunes el 14 de diciembre Use your own paper for this weeks ALC. You will turn them in on Friday.
Asking Questions Interrogativos Cap. 4A Sra Spampinato.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
IR- to go voy vamos vas vais va van
Hagan Ahora ¿Qué te gusta hacer?.
Cómo escoger libros Justo para Mí 1. Mira la portada. 2. Lee el título y el autor. 3. Lee la contra- portada. 4. Hojea el libro. 5. Lee la primera página.
A expresar los gustos e intereses Estas preguntas son buenos para conversar sobre lo que les gusta con sus compañeros What do you like? What do you love?
and Materiales Escolares Lapiz Boligrafo Cuaderno Libro: Expresate Annuncios: Projects will be graded as soon as I can get to them.
8 th Grade Midterm Study Guide Complete the think-tac-toe that will help you prepare for your midterm. The tasks that you complete must create a tic- tac-toe,
Ver una obra de Shakespeare Mirar las estrellas
Inferences (predictions/drawing conclusions/generalizations) Beyond the words on the page.
Asking Questions Español I - p. 184.
ANTE TODO It is a misunderstanding to think that ¿Qué? always translates as What?, and that ¿Cuál? and ¿Cuáles? always translate as Which? ¿Qué? and ¿Cuál?
Spanish 1 Forming Questions. Trabajo de timbre Da la pregunta. Write the question asked for each answer given. 1. Tengo 16 años. 2. Soy de Ecuador. 3.
Los interrogativos.
Capítulo 4A- Apuntes #2 Interrogativos.
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
Asking for and giving Opinions ¡EN ESPAÑOL! TAUGHT BY Sausha Anderson Jelani Barber Alex Cruz.
¿ Que día es hoy? Hoy es lunes ¿ Cual es la fecha de hoy? Hoy es el 26 de septiembre ¿ Cual es tu clase favorita? Mi clase favorita es… BELL RINGER.
Los interrogativos.
TASKS: 1) Saquen Uds. su tarea de anoche (WS – Crucigrama con el vocabulario de 4-2) 2) Saquen Uds. sus tarjetas de vocabulario 3) Estudien sus tarjetas.
1. My dad likes Match of the Day because he loves football. 2. My older sister loves X Factor because she likes singing. 3. My mum likes Come Dine with.
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
Academic Awareness Ms. Dominguez & Ms. Palomera September 25, 2013.
Future Tense Regular & Irregular Verbs. The basics … Unsurprisingly, we use the future tense to talk about actions that will happen in the future. We.
LA GRAM ÁTICA EN ACCIÓN 2 THE VERB GUSTAR, ¿POR QUÉ?, PORQUE, AND DE ¿Por qué? Porque es tu cumplea ños. A e llos les gustan las fiestas. Me gusta mucho.
28 y 29 de agosto de Student fees: District working with office. You can pay online. Turn in your signature paper for the disclosure. KEEP YOUR.
California Standards Test (CST). Every student in California takes a test to see if they have learned the necessary knowledge and skills for their grade.
Recuerdos del Pasado Español 2 Capítulo 4A.
M ATERIAL DE CONTINGENCIA INGLÈS 4 TO AÑO TODAS LAS SECCIONES Prof. Emily Chávez.
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
Forming questions Grammar Essential 1.
Haz Ahora Combine the two sentences to form a single sentence with a reciprocal verb. 1.Yo ayudo a mi madre a hacer la cama. Mi madre me ayuda a hacer.
Interrogativos Capitulo 4A.
Repaso Hoy vamos a: repasar cómo dar opiniones repasar cómo usar unos verbos esenciales opiniones expresiones de frecuencia verbos esenciales.
¿QUé PONEN EN LA TELE? TV.
El Verbo “IR” Unidad 2 Etapa 2. Los Objetivos What does “Ir” Mean? How is it different from “-ir”? What are the two reasons to use “IR”?
Supporting Your Child During Testing Apoyando A Su Hijo Durante Un Examen.
Gustos y Disgustos Aversiones.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
Make Meals Memorable Take Time to Eat Together and Talk With Your Family. Haga memorables las comidas Tome tiempo para comer y conversar con su familia.
Bellwork Think about your day to day language, the things you talk about. How much of it is about the things you like to do? Write a short paragraph discussing.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Question words Sra. Kemp Directions: 1.Click on Slide Show on the tool bar. Then, click on From beginning. 2.Click to move on to the next flashcard. 3.Look.
Notes: Preguntas #2. Question Words Who? Question Words Who? ¿Quién?
Ask Your child Questions about What He/She Reads (FICTION) Explain why this is a good tittle. Use details from the book Who is the author? Why did the.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
TIPS FOR READING ALOUD TO YOUR CHILDREN CONSEJOS PARA LEER A SU HIJO EN VOZ ALTA Fact: Research states that the single most important activity for building.
Question Formation Español Uno.
First Grade Dual High Frequency Words
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Question Formation Spanish I Page 52.
Regular –ar (present tense)
Transcripción de la presentación:

Reading to your Child at Home Leyendo a su hijo en la casa

Why Read at Home? ¿Porque debo leerle a mi hijo? Reading to your child at home is probably the single most important thing you can do to help your child be successful at school. Leer con su hijo en casa es la cosa mas importante que Ud. puede hacer para ayudar a su hijo ser exitoso en la escuela.

Tips for Reading at Home Sugerencias Read to your child everyday. Lea a su hijo cada dia. Read to your child from the time they are born. Lea a su hijo desde los pocos meses de edad. Rhymes and songs are great ways to get kids ready to read. Canciones y rimas son buenas maneras de ayudar a su hijo prepararse para aprender a leer

Tips for Reading at Home Sugerencias Visit the library and get a library card for your child. Visite la biblioteca con su hijo. Point out the print in the world around you. For example, if you are in the grocery store ask them to find a word or letter in the store. Muéstrele las palabras que estan a su alrededor. Por ejemplo, si estan en el supermercado pídale que encuentre y te muestre una letra o una palabra.

Tips for Reading at Home Sugerencias Turn off the TV and read. Research found that for every extra hour of reading done each week, test scores rose by 0.5 points while for every additional 5 hours of watching TV, test scores were 0.5 point lower. Lea en vez de mirar la tele. Los estudios muestran que por cada hora que los niños pasan leyendo sus calificaciones se mejoran y por cada hora que pasan mirando la tele las calificaciones se empeoran

Tips for Reading at Home Sugerenc ias It doesnt matter in which language you read to your child. No importa que idoma usa para leerle a su hijo. Even if you cant read, or cant read the language the book is written in, you can look at the pictures together as you create a story about what is happening in the pictures. Aún si no sabe leer o si el libro esta escrito en otro idioma, pueden mirar los dibujos juntos e inventar un cuento de lo que esta pasando en los dibujos.

How to Read to Your Child Como leerle a su hijo Before you read/Antes de leer Look at the cover of the book. Ask your child questions to create interest. What do you think this book will be about? Mire el tapa del libro y haga algunas preguntas a su hijo De que se va tratar el libro? Read the title and ask questions for example: Do you think it will be a funny book or a sad book? Why do you think that? Lea el título y haga algunas preguntas, por ejemplo Piensas que va a ser un libro gracioso? Porque? Ask your child what they know about the books subject. (For example if you are reading a book about bears ask What do you know about bears? Where do they live? What do you think they eat? etc.) Pregunte a su hijo que sabe del tema del libro. (Por ejemplo si el libro se trata de osos preguntale ¿Que sabes de osos? ¿Donde viven? Que piensas que comen?

How to Read to Your Child Como leerle a su hijo While you read/ Mientras leen Start following the words you read with your finger and, as the child gets older, start teaching letters and sounds. Ponga su dedo en las palabras que esta leyendo. Read with inflection, and lots of it. ( Use different voices for different characters and vary your tone as you read the story.) Lea con entusiasmo. (Hable con voces distintas para representar los personajes en el libro.) Encourage them to find letters they know or guess the next word, especially if you're reading a rhyming book. (For example I do not like them in a box, I do not like them with a ______ Pause and let child say the next word.) Pida a su hijo que adivine la proxima palabra. (Por ejemplo Colorín colorado, este cuente se ha _____________ Deje que su hijo diga la proxima palabra.)

How to Read to Your Child Como leerle a su hijo While you read/ Mientras leen Ask the child questions about the story such as, "What do you think is going to happen next? Haga preguntas acerca del libro mientras leen. Que piensas que va a ocurrir ahora? Discuss new words. For example, The bear lives in a forest. What do you think a forest is? What other animals do you think live in a forest? Cuando hay una palabra nueva haga preguntas acerca de lo que significa la palabra. Por ejemplo, Este oso vive en un bosque. ¿Que es un bosque? ¿Que otros animales piensas que viven en un bosque?

Just 20 minutes a day reading aloud with your child strengthens relationships, encourages listening and language skills, promotes attention and curiosity, and establishes a strong reading foundation. These skills are essential for success in school and in life. Make reading together the most important - and happiest - 20 minutes of your day! Solo 20 minutos por dia de leer con sus hijos mejora su habilidad de escuchar, hablar, leer, prestar atención y también estimula su curiosidad. Estos habilidades son muy importantes para ser exitoso en la excuela y en la vida. Estos 20 minutos que pasan leyendo juntos pueden ser los minutos mas importantes y felices de su dia!

Children are made readers on the laps of their parents Emilie Buchwald