ALC 20 Hoy es lunes el 21 de octubre. Using the characteristics from the partner clock, write nine sentences. – 3 telling what your personality is Yo soy…

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ALC # 16 Hoy es viernes el 4 de octubre Copy the words below in two minutes. 1.Artístico 2.Atlético 3.Inteligente 4.Tímido 5.Sociable 6.Generoso 7.Organizado.
Advertisements

¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
ALC #11 viernes el 20 de septiembre Spell out the numbers from the last ALC
ALC #12 martes el 24 de septiembre ¿Cuál es la fecha? Copy the dates. You will identify the holiday too. 1.El primero de enero. 2.El catorce de febrero.
Things to do before we start.
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
ALC # 13 Hoy es jueves el 26 de septiembre. Traducir las frases. Write in English. 1.¿Cuándo es tu cumpleaños? 2.Mi cumpleaños es________ (write the date.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es miércoles el 4 de de noviembre. 1.Por favor, síentate en el pupitre asignado. 2.Pongan.
ALC 27 Hoy es viernes el 8 de noviembre.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
ALC 26 Hoy es jueves el 7 de noviembre. Numera el papel 1-7. Puedes usar las notas de Cornell. Los primeros 10 pueden recibir un punto extra.
ALC #12 lunes el 23 de septiembre escribe los números
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Week 25 Spanish II. Para Empezar 22 de febrero Write out the following numbers in Spanish: *We will be doing an activity with.
Horario 19 viernes el 14 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Speed date Flash cards of stem changers – word search. Dr. Frankenpiedra Stem changer – irregular.
Stamps to be traced. 2 and 3 ALC 21 Hoy es miércoles el 23 de octubre. match the columns writing out the words. 1.Fat 2.Handsome 3.Long 4.Old 5.Pretty.
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Examen 4A El mapa gráfico.
Para Hacer Ahora Construct a dialog between an overprotective father and his teenage daughter which is introducing her male friend. Examples of questions.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Michaelson Unit 3 Lesson 1
ALC 37 Hoy es lunes el 16 de diciembre.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas p.154
Getting to know you more!
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
First Grade Dual High Frequency Words
Día número 24 Español 1—Acelerado
¡Los Adjetivos!.
¡Hola! ¡Buenos días! Bienvenidos a la clase de español.
Las Palabras Interrogativas
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Antes de empezar: en español using “también”, write a sentence telling me you like the following: la pizza and las hamburguesas (hamburgers) saquen.
Adjective Grammar Adjective Agreement.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Semester 1 Review.
¡Avancemos! Unidad 1 Lección 2
Martes, el 27 de octubre.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Bellringer 10/29 Put this in your NOTES!!! Using questions that you know in Spanish, figure out what the following question words mean. If you can’t.
Using Verbs.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Enfoque (Escribir y hablar): Actividad 2 del texto en p. 3
Día número 53 Español 1—Acelerado
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Answer the following questions in complete sentences in Spanish.
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Las Palabras Interrogativas
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Asking Questions ☺.
Las Palabras Interrogativas
Spanish I Señora Hoffman-Fields
Las Palabras Interrogativas
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Las Palabras Interrogativas
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
Transcripción de la presentación:

ALC 20 Hoy es lunes el 21 de octubre. Using the characteristics from the partner clock, write nine sentences. – 3 telling what your personality is Yo soy… – 3 telling what your personality is not Yo no soy… – 3 telling what your personality sometimes is A veces yo soy… – Extra credit is available until the song ends.

Write the Content objective on your paper. ( What I will be able to do.) I can understand the differences between 1 st person, 2 nd person 3 rd person and use the different voices when I use the question ¿Cómo eres? Language Objective (How I will be able to do it.) I can understand 1 st -3 rd person by practicing the bienvenida and taking Cornell notes. I can ask other people about their personality using ¿Cómo eres?

Content objective ( What I will be able to do.) I can understand the differences between 1 st person, 2 nd person 3 rd person and use the different voices when I use the question ¿Cómo eres? Language Objective (How I will be able to do it.) I can understand 1 st -3 rd person by practicing the bienvenida and taking Cornell notes. I can ask other people about their personality using ¿Cómo eres?

Agenda ALC 20 personal characteristics individual Content objective individual 1.Stamps level 1 unit 2 Stamp tracing 1, 4, 5, 9, 10 2.Nueva tarjeta individual 3.Bienvenida fuerte/débil Highlight all of your times. 4.Reminder101 5.Cornell notes ¿Cómo eres? organizado/desorganizado 6.¿Cómo eres? Activity.

Reminder 101 If you have a cell phone please get it out and open text messaging.

Type in the following number

In the message area Send it. Fill in the requested information on the return text.

Please take out your stamp paper. Be sure your name is on it. Number it from 1-25 Trace circles 1, 4, 5, 9, 10 Add one circle. Inside the circle write, “I can tell 7 facts about Cristobál Colón

Nueva tarjeta para la bienvenida. Lado 1 ¿Cómo eres? What are you like? (What is your personality or physical characteristics) Lado 2 Yo soy… I am… Yo no soy… I am not… A veces yo soy… Sometimes I am…

How to use the card ¿Cómo eres? When the bienvenida question ¿Cómo eres? is asked during the bienvenida, the response will come from the partner clock. You would use both vocabulary words. Example: You are with your fuerte/débil partner today. You would respond: Yo soy (I am)_____ pero (but) Yo no soy (I am not) _____ or A veces yo soy (sometimes I am)

Practice with the highlighted box. 1 is partner A 2 is partner B Papel, Piedra tijeras to see how is 1 and 2.

1- ¿Cómo eres? 2- responde ¿Quién soy yo? Nombre y apellido Juan María Pablo perezoso(a) {flojo(a)} trabajador(a) sociable/tímido( a) (reservado(a) fuerte/débil generoso(a)/ tacaño(a) inteligente/tonto(a)organizado(a)/ desorganizado(a ) simpático(a)/ antipático(a)

2-¿Cómo eres? 1- responde ¿Quién soy yo? Nombre y apellido Juan María Pablo trabajador(a)/ perezoso(a) {flojo(a)} Sociable tímido(a) (reservado(a) fuerte/débil generoso(a)/ tacaño(a) inteligente/tonto(a)organizado(a)/ desorganizado(a) simpático(a)/ antipático(a)

1- ¿Cómo eres? 2- responde ¿Quién soy yo? Nombre y apellido Juan María Pablo perezoso(a) {flojo(a)} trabajador(a)/ sociable/tímido(a) (reservado(a) Fuerte débil generoso(a)/ tacaño(a) inteligente/tonto(a)organizado(a)/ desorganizado(a) simpático(a)/ antipático(a)

2-¿Cómo eres? 1- responde ¿Quién soy yo? Nombre y apellido Juan María Pablo trabajador(a)/ perezoso(a) {flojo(a)} sociable/tímido(a) (reservado(a) fuerte/débil generoso(a) tacaño(a) inteligente/tonto(a)organizado(a)/ desorganizado(a) simpático(a)/ antipático(a)

1- ¿Cómo eres? 2- responde ¿Quién soy yo? Nombre y apellido Juan María Pablo trabajador(a)/ perezoso(a) {flojo(a)} sociable/tímido(a) (reservado(a) fuerte/débil generoso(a)/ tacaño(a) Inteligente tonto(a) organizado(a)/ desorganizado(a) simpático(a)/ antipático(a)

2-¿Cómo eres? 1- responde ¿Quién soy yo? Nombre y apellido Juan María Pablo trabajador(a)/ perezoso(a) {flojo(a)} sociable/tímido(a) (reservado(a) fuerte/débil generoso(a)/ tacaño(a) inteligente/tonto(a) organizado(a) desorganizado(a) simpático(a)/ antipático(a)

1- ¿Cómo eres? 2- responde ¿Quién soy yo? Nombre y apellido Juan María Pablo trabajador(a)/ perezoso(a) {flojo(a)} sociable/tímido(a) (reservado(a) fuerte/débil generoso(a)/ tacaño(a) inteligente/tonto(a)organizado(a)/ desorganizado(a) simpático(a) antipático(a)

Content objective ( What I did.) I can understand the differences between 1 st person, 2 nd person 3 rd person and use the different voices when I use the question ¿Cómo eres? Language Objective (How I did it.) I can understand 1 st -3 rd person by practicing the bienvenida and taking Cornell notes. I can ask other people about their personality using ¿Cómo eres?

Content objective ( What I will do.) I can understand the differences between 1 st person, 2 nd person 3 rd person and use the different voices when I use the question ¿Cómo eres? Language Objective (How I will do it.) I can understand 1 st -3 rd person by practicing the bienvenida and taking Cornell notes. I can ask other people about their personality using ¿Cómo eres?

La bienvenida Hoy es lunes el 21 de octubre. Pasen con su compañero de sociable/tímido. Using your bienvenida questions and a timer, ask your partner the questions on all of the cards. Get a response Repeat by answering your partner’s questions. Write your time in the square sociable/tímido.

Reminder 101 If you have a cell phone please get it out and open text messaging.

Type in the following number

In the message area Send it.

Cornell notes Por favor, devuelven las tarjetas de la bienvenida a la carpeta de anillos y saquen una hoja para las notas de Cornell.

You will need two papers on your desk. 1 New Cornel Notes and 2 an assigment paper. Both will have the same title.

Content objective ( What I did.) I can understand the differences between 1 st person, 2 nd person 3 rd person and use the different voices when I use the question ¿Cómo eres? Language Objective (How I did it.) I can understand 1 st -3 rd person by practicing the bienvenida and taking Cornell notes. I can ask other people about their personality using ¿Cómo eres?

Content objective ( What I will do.) I can understand the differences between 1 st person, 2 nd person 3 rd person and use the different voices when I use the question ¿Cómo eres? Language Objective (How I will do it.) I can understand 1 st -3 rd person by practicing the bienvenida and taking Cornell notes. I can ask other people about their personality using ¿Cómo eres?

Cornell Notes ¿Cómo eres? EQ What are the differences when asking a question, responding to a question and talking about others. ¿Cuáles son las diferencias entre preguntas, respuestas y hablar de otros?

Papel de Cornell Notes

Chunk 1 First person singular First person is used when you speak about yourself and you use the words I/my. Responding to the bienvenida questions uses first person.

Chunk 1 First person singular First person is used when you speak about yourself and you use the words I/my. I am fine (Yo) Estoy bien. I am from UT (Yo) Soy de Utah. My name is… Mi nombre es… Me llamo…. My number is… Mi número es…

Yo y mi Yo = Mi =

Yo y mi Yo = I Mi = my

Repaso Review the information with your partner to make sure you both have the same things written. Prompt: Do you have….?

Chunk 2 Second person singular A person talks to another person using you in Spanish the pronoun is tú. The bienvenida questions are examples of using 2 nd person.

Chunk 2 Second person singular – How are you? – ¿Cómo estás (tú)? – How old are you? – ¿Cuántos años tienes (tú)? – What are you like? – ¿Cómo eres (tú)?

More examples of second person. When is your birthday? ¿Cuándo es tu cumpleaños? What is your phone number? ¿Cuál es tu número de teléfono?

Tu vs Tú What is the difference between the two words above? Tu = Tú =

Tu = your Tú = you

Repaso Review the information with your partner to make sure you both have the same things written. Prompt: Do you have….?

Chunk 3 3 rd person singular Third person is talking about another (gossip?) You will use she, he or it

Question How is she? ¿Cómo está ella? What is he like? ¿Cómo es él? What is his phone number? ¿Cuál es su número de teléfono? When is her birthday? ¿Cuándo es su cumpleaños? Response She is fine. Ella está bien He is funny. Él es gracioso. His number is… Su número es… Her birthday is… Su cumpleaños es…

What do the following words mean? Él = Ella = Su =

Él = he Ella = she Su = hers/his

Repaso Review the information with your partner to make sure you both have the same things written. Prompt: Do you have….?

¿Cómo eres? Asks the question what are you like?/ What is your personality.

Possible responses to ¿Cómo eres? Yo soy… =I am… Yo no soy…. = I am not…. A veces yo soy… Sometimes I am.

Content objective ( What I did.) I can understand the differences between 1 st person, 2 nd person 3 rd person and use the different voices when I use the question ¿Cómo eres? Language Objective (How I did it.) I can understand 1 st -3 rd person by practicing the bienvenida and taking Cornell notes. I can ask other people about their personality using ¿Cómo eres?

Content objective ( What I will do.) I can understand the differences between 1 st person, 2 nd person 3 rd person and use the different voices when I use the question ¿Cómo eres? Language Objective (How I will do it.) I can understand 1 st -3 rd person by practicing the bienvenida and taking Cornell notes. I can ask other people about their personality using ¿Cómo eres?

Papel de la asignación. Put your Cornell notes away Please hand in your calaca to the sillas. Take out a paper for the assignment.

Asignación “¿Cómo eres?” # de la clase a la izquierda. Nombre y apellido a la derecha. La fecha lunes el 21 de oct. Español El periódo. El título en el centro de la primera línea.

Trace your hand on the paper.

In the middle of the palm, write “¿Cómo eres?”

What to write Thumb and index finger write Yo soy… Middle finger write A veces yo soy… On the last two fingers write Yo no soy… …= you complete the sentence.

¿Cómo eres? 1.Inteligente 2.Generoso 3.Organizado 4.Paciente 5.Perezoso 6.Reservado 7.Serio 8.Simpático 9.Tímido 10.Antipático 11.Desorganizado 12.Gracioso 13.Impaciente 14.Sociable 15.Tacaño 16.Trabajador 17.Tonto

On the back side of your paper. Usen el dorso del papel. Numeran 1-17

The assignment You will be asking another person the question “¿Cómo eres?” in Spanish. The other person will respond with a personal characteristic. You will need to write about the person on your paper. You will use the Spanish verb es.

What it sounds like ¿Cómo eres? Yo soy… Yo no soy… A veces yo soy…

What it looks like (Nombre) es … (Nombre) no es (Nombre) a veces es… 17 responses.

1)___ es … 2)___ no es … 3) A veces es… 1.Inteligente 2.Generoso 3.Organizado 4.Paciente 5.Perezoso 6.Reservado 7.Serio 8.Simpático 9.Tímido 10.Antipático 11.Desorganizado 12.Gracioso 13.Impaciente 14.Sociable 15.Tacaño 16.Trabajador 17.Tonto

Content objective ( What I did.) I can understand the differences between 1 st person, 2 nd person 3 rd person and use the different voices when I use the question ¿Cómo eres? Language Objective (How I did it.) I can understand 1 st -3 rd person by practicing the bienvenida and taking Cornell notes. I can ask other people about their personality using ¿Cómo eres?

Extra

Content objective ( What I will be able to do.) I can understand the differences between 1 st person, 2 nd person 3 rd person and use the different voices when I use the question ¿Cómo eres? Language Objective (How I will be able to do it.) I can take new Cornell notes for grammar that will help me understand 1 st -3 rd person. I can ask other people about their personality using ¿Cómo eres?

Prueba Number your paper 1-11.

1. What does second person refer to?

2. When is second person used?

3. What is the difference between tu y tú?

4. When do you use first person?

5. What does “yo” mean?

6. What does Yo soy de Utah mean?

7. What does Yo estoy bien mean?

8 What does mi mean?

9. When is third person used?

10. What does “él” mean?

11. What does “ella” mean?