Self-Evaluation of Teaching on the topic of Gustar: expressing likes and dislikes Katie Keen.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¡Verbos!.
Advertisements

LA TAREA Lea “Lila Downs” en la página 53 Conteste – las preguntas 1-4.
ESPAÑOL 7-8 / 9-10 ESPAÑOL EN USO.
Aplicada Una persona que le gusta aprender; estudia mucho.
Ver “to see”. The verb ver (to see) follows the same pattern as other –er verbs with the exception of the yo form. *VeoVemos Ves VeVen.
Complete this PowerPoint to study the Food Unit. The directions are in the notes section of each slide. Follow the examples. Grading Each slide complete=
ALC 79 Hoy es lunes el 7 de mayo. Write 5 steps you feel that are necessary to make a tissue flower as you view the video. Flor.
Direct Object Pronouns. Instrucciones / Read each sentence. On a piece of paper, rewrite each sentence using a direct object pronoun. Then, advance to.
¿Qué te gusta hacer?.
El tiempo Follow the directions in the “notes” section on each slide of this PowerPoint. Save the file with your name and to
A Mí Me Gusta Mucho. me gusta mucho esquiar y nadar me gusta tocar el piano no me gusta nada ni trabajar ni dibujar A mí.
CALENTAMIENTO Escribe el pronombre de sujeto correcto.
LOS QUEHACERES DE JORGE
dÍa de los muertos o ¿algo parecido?
 I can introduce myself and others using basic, appropriate greetings and even gestures when needed  I can ask someone to describe himself/herself 
1._________________________ 2.________________________ 3._______________________ 4. ________________________ 5. ________________________ 6. ________________________.
Digital Photography: Selfie Slides Anaiyah holiday 10/23/2014 6th.
Digital Photography: Selfie Slides
Digital Photography: Selfie Slides Caidyn Tanton 10/23/14 Period: 1.
INDIRECT OBJECT PRONOUNS Gustar, Interesar, Aburrir.
[nombre del país] Capital: [nombre del capital] por [tu nombre] el 16 de mayo.
Capitulo 1: Gramática Objetivo (Learning Objective): Students will be able to select subjects and verbs in sentences. Demonstración de aprendizaje (Demonstration.
Expressing Agreement or Disagreement
Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre. Put your HW out on your desk. 2. Practiquen el vocabulario con tu compa ñero. Practice the vocabulary.
Prewrite- On a separate sheet of paper draw a sketch of our classroom. You must label ten items in Spanish using your vocabulary list including the definite.
LA FAMILIA DE NOMBRE Español I fecha.
The Verbs saber and conocer The “to know” verbs. Saber vs. conocer saber sé sabes sabe sabemos sabéis saben its conjugation The verb saber is irregular.
SWBAT: Read and interpret students likes and dislikes HAGAN AHORA: Escribe tres actividades que te gusta hacer. Escribe tres actividades que no te gusta.
Hispanic/Spanish Holiday Invitation Project. Guidelines  You may work alone or with ONE other person  Choose a Holiday/Festival from the list on the.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Bell Work Spanish 1 6th six weeks. List 7 things in Spanish and English that you would find on a table in a restaurant.
INSERT THE TITLE OF YOUR PRESENTATION HERE FREE PPT TEMPLATES ALLPPT.com _ Free PowerPoint Templates, Diagrams and Charts.
INSERT THE TITLE OF YOUR PRESENTATION HERE FREE PPT TEMPLATES ALLPPT.com _ Free PowerPoint Templates, Diagrams and Charts.
Haz ahora el 27 de octubre de 2015 Complete each sentence with the correct form of ser and estar: 1.Mi cuarto ________ al lado de la sala. 2.Manuel y Fernando.
Los Adjetivos Possessivos
Primer and Segundo Paso Quiz (Tues. 5/23)
VOCABULARIO: Capítulo 1A.
Examen 4A El mapa gráfico.
ÁREA ACADÉMICA: INFORMATICA TEMA: CONCEPTOS PROFESOR: SANDRA GPE
(Yo _______  nosotros Nosotras ________   (Tú ) ____  xxxxx Usted Él ____
HAGAN AHORA:CONTESTEN LAS PREGUNTAS
Mi rap español Remember! A good rap has…
Capítulo 3: ¿Qué clases vas a tomar?
Getting to know you more!
INSERT THE TITLE OF YOUR PRESENTATION HERE FREE PPT TEMPLATES ALLPPT.com _ Free PowerPoint Templates, Diagrams and Charts.
INSERT THE TITLE OF YOUR PRESENTATION HERE FREE PPT TEMPLATES ALLPPT.com _ Free PowerPoint Templates, Diagrams and Charts.
INSERT THE TITLE OF YOUR PRESENTATION HERE FREE PPT TEMPLATES ALLPPT.com _ Free PowerPoint Templates, Diagrams and Charts.
INSERT THE TITLE OF YOUR PRESENTATION HERE FREE PPT TEMPLATES ALLPPT.com _ Free PowerPoint Templates, Diagrams and Charts.
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
¿Qué te gusta hacer?.
Propósito 29: ¿Como repasamos el capítulo 1?
Repaso para la… Prueba #2 27 de febrero de 2017.
PowerPoint Template Suggested Usages
PowerPoint Template Suggested Usages
Estar, Dar, Ver To Be, To Give, To See NP 40.
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
el parque la playa el cine el campo 1. la biblioteca
--To be pleasing to --Your likes & dislikes
Vámonos ¿Qué NO te gusta hacer? (3 cosas)
Las emociones.
Review for the final exam trimester
Apuntes: -ER Verbs Lección 4: La comida.
Día mundial del agua El día es el 22 de marzo
Positive and Negative Words
Gusta, again! Earlier in the course, we saw how to express likes and dislikes about activities, i.e., gusta + a verb. In this slide show, we are going.
Proyecto Problemas sociales
CONTENT OBJECTIVE: S.W.B.A.T. use the verb SABER to say what people know. LANGUAGE OBJECTIVE: Students will take notes and complete ACTS 12 & 14 on p.207.
Foundation Writing Question 2 Guide
Presentation Title Subtitle or Company Information.
Transcripción de la presentación:

Self-Evaluation of Teaching on the topic of Gustar: expressing likes and dislikes Katie Keen

La presentación PRESENTATION: ▪ Eye contact with audience (missing, partial or direct eye contact) ▪ Accurate timing (not significantly long or short) ▪ Effective opening and closing

El contenido CONTENT: ▪ Topic covered thoroughly Enough information given to understand topic Did not exclude any important information or include any unnecessary information ▪ Correct and appropriate grammar and vocabulary ▪ Follow the guidelines provided

El PowerPoint POWERPOINT: Slides used effectively ▪ Professional appearance Easy to see and follow Did not include any unnecessary graphics ▪ Did not include too much information on each slide

Comentarios ▪ Mi puntaje: 36/ 45= 80% ▪ Veo mucho que podría mejorar en este video. Sobre todo, debería incorporar mejor los estudiantes para que hablen toda la clase (algo que hice en la segunda clase ). Por ver este video, yo estoy más consciente de como eseño y que puedo hacer mejor.