ALC 79 Miércoles el 19 de enero
objetivo Yo puedo identificar el vocabulario nuevo con actividades diferentes. Yo puedo hacer 24 tarjetas de memoria.
ALC 79 traducir 1.¿Quieres jugar tenis? 2.No, yo quiero jugar fútbol. 3.¿Quieres jugar baloncesto? 4.No, yo quiero ir de pesca.
ALC 79 traducir 1.¿Quieres jugar tenis? 1.Do you want to play tenis? 2.No, yo quiero jugar fútbol. 1.No, I want to play soccer. 3.¿Quieres jugar baloncesto? 1.Do you want to play basketball? 4.No, yo quiero ir de pesca. 1.No, I want to go fishing.
Partner activity Face your partner Read the instructions to them See if they understand what to do.
You will read a question asking your partner if they can do something. They will come up with an excuse. They are to be polite and say, No, I am sorry which is No, lo siento. They are to give a reason. – I am sick – I am tired – I am busy
Have your partner tell you 4 things they need to do.
¿Puedes jugar béisbol?
¿Puedes jugar fútbol americano
¿Puedes ir de pesca?
¿Puedes jugar vóleibol?
¿Puedes jugar videojuegos?
Exchange places.
Read the following directions to your partner
You will read a question asking your partner if they can do something. They will say they want to do the activity or no they do not want to do the activity An example would be 1.¿Quieres jugar tenis? 2.No, yo quiero jugar fútbol. 3.Or Sí yo quiero jugar tenis.
Have your partner tell you 4 things they need to do.
¿Quieres jugar fútbol?
¿Quieres jugar básquetbol?
¿Quieres jugar tenis?
¿Quieres ir a una fiesta?
¿Quieres ir de compras?
Pictionary Each person needs a piece of paper You will be in a group of three One person will draw. The other two will answer on their own paper. 1 st to write the answer correctly gets the point. First to seven wins and the game is over
Dibujante 1 Ir de compras Jugar vóleibol Tú quieres Pescar
Cambiar el dibujante
Dibujante 2 Estoy enfermo/a Ir a una fiesta Conmigo Jugar tenis
Cambiar el dibujante
Dibujante 3 Jugar fútbol americano Estoy cansado/a Yo voy Jugar fútbol
Asignación Create afterschool programs for children.
Flash cards Use your notes to make the flashcards. Activities write in Spanish draw on the other side. Verbs and conmigo contigo write English and Spanish. You have 15 minutes.
Create one of the following Poster, flyer, or pamphlet. Include – Welcome title – ID locations – Day of the week, – Time – Activity written and drawn