ALC 79 Miércoles el 19 de enero. objetivo Yo puedo identificar el vocabulario nuevo con actividades diferentes. Yo puedo hacer 24 tarjetas de memoria.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Teaching in the Target Language. Sample of Story Focus for Vocabulary Acquisition Isabel veía películas románticas. -¿Veía Isabel películas románticas?
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
This is an interactive presentation
How to tell time in Spanish
Sñta Ferreira El 3 de febrero LA HORA EN ESPAÑOL.
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
Háganlo ahora: ¿Qué significan las palabras en inglés
Hacer with Expressions of Time
En el futuro Translate the following into English: 1.Voy a dormir 2.Vamos a salir 3.Vas a comer jueves, el diecisiete de noviembre.
ALC 63 jueves el 7 de enero Please have your verb flash cards on your desk.
Cone people and gatherer get your items to collect papers.
ALC 38 Martes el 23 de marzo. objetivo Talk about a families.
ALC 15 martes el 9 de febrero. objetivo Test review.
Lunes el diecinueve de marzo. The future tense is used in Spanish to talk about future events. It is used when ever we would use the phrase I will… in.
El mandato afirmativo (tú)
Frases útiles. Necesitas tu agenda Firmo la agenda.
¿Quieres ir conmigo? Capítulo 4B.
Game Cluedo: How to Play 1.Your group should have the 21 cards containing 6 cards of suspects, 9 rooms and 6 weapons, a tally card for each member and.
What do you like to do? ¿Qué te gusta hacer?. jugar al básquetbol.
Hagan Ahora ¿Qué te gusta hacer?.
Vocabulary ch.4B Leisure Activities. el baile the dance.
Capítulo Uno: Primer paso
Hanging out Lunes 4 de febrero Día primero. The verb IR A + INFINITIVE.
8 th Grade Midterm Study Guide Complete the think-tac-toe that will help you prepare for your midterm. The tasks that you complete must create a tic- tac-toe,
Time Expression with Hacer
Hoy es el veinte de septiembre ¿Qué te gusta Hacer?
Hazlo ahorael 6 de febrero Objetivo: SWBAT understand and use rooms of the house and household items. If you did not turn in your family tree project,
Objetivos de hoy Use and write reflexive verbs Use getting ready and household chores vocabulary. Give reazons to reject an invitation. Vocabulario mezclado.
Capítulo 3- Vocabulario Los Pasatiempos. ¿Dónde? Where?
Gramática 3.1 Gustar with infinitives Pronouns after prepositions
Direct Object Pronouns. The direct object in a sentence receives that action of the verb. They answer Whom? or What? about the verb. Nouns used as direct.
REALIDADES 1A ¿Qué te gusta hacer?.
Español 1 El 28 de enero de 2013 Entrada: Los deportes Tomar apuntes del verbo ir y ir + a + infinitivo Guided Practice: The verb ir & Ir + a + infinitive.
Entrada: Los verbos en la historia (Entrance: Verbs in the story) Copy the date and title, and log the entry in your table of contents. Take a Realidades.
¿ Que día es hoy? Hoy es lunes ¿ Cual es la fecha de hoy? Hoy es el 26 de septiembre ¿ Cual es tu clase favorita? Mi clase favorita es… BELL RINGER.
Chapter 3 Lección A Vocabulario.
Direct object pronouns (DOPs)
ALC 69 Hoy es jueves el 29 de marzo de Escribe el español y el inglés.
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
¿Que te gusta hacer? Vocabulario 1. VERBS ALQUILAR VIDEOS 1. To Rent Videos.
Los pronombres de objeto directo ¿Comes el bistec a veces? Sí, como el bistec a veces. Sí, lo como a veces. ¿Compras las fresas hoy? No, no compro las.
Spanish Ia (Final Exam) Crossfire Initial Activity 1. Brief notes on tener... (or review if you have received them already!) Tener---formas Tener.
Hoy es lunes. La fecha es el 10 de febrero La pregunta: ¿Quién es la Cenicienta? ¿De qué cultura viene este cuento? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: El paquete.
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
Los verbos de deber, necesitar, querer, y poder
¿Q UÉ TE GUSTA HACER ?. H ACER AHORA Translate the following sentences from English to Spanish. 1. Juan reads magazines every day. 2. She plays in a band.
HAZ AHORA / DO NOW Responde en frases completas: Por ejemplo: ¿Qué te gusta más, nadar o esquiar? Pues, me gusta más nadar. Pues, no me gusta ni nadar.
Infinitive Uses of Verbs Gabe Funtanilla. Infinitive Verbs  Infinitive verbs are the most basic verb forms. They always have one of three endings: -ar,
Time expressions.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Isn’t so bad when you get the hang of it!  The verbs we learned in Chapter 1 were in the infinitive form.  That means their English translation would.
THE VERB TENER Spanish 1- 9/23/13 Sra. Baldwin. TENER Tener is a verb that means “to have”. It has irregular forms (does not follow a pattern) and must.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
Horario 19 viernes el 14 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Speed date Flash cards of stem changers – word search. Dr. Frankenpiedra Stem changer – irregular.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Bellwork Think about your day to day language, the things you talk about. How much of it is about the things you like to do? Write a short paragraph discussing.
Hacer Ahora Write these dates in Spanish. 1. January 5 2. April 1 3. October June August 31.
4.7 invitations, ir+a+inf.. Vámonos Conjugate the following three verbs. Draw a boot! Pedir (e → i) Querer (e → ie) Jugar (u → ue)
ALC 76 Hoy es miércoles el 25 de abril de Match the columns.
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
ALC 78 Martes el 18 de enero Please get an orange book.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
(Yo _______  nosotros Nosotras ________   (Tú ) ____  xxxxx Usted Él ____
El cuerpo y la cara Goldacker 2011.
Español 1 9 de diciembre de 2016.
Getting to know you more!
First Grade Dual High Frequency Words
Hoy es lunes 11 septiembre 2017
4.7 invitations, ir+a+inf..
Transcripción de la presentación:

ALC 79 Miércoles el 19 de enero

objetivo Yo puedo identificar el vocabulario nuevo con actividades diferentes. Yo puedo hacer 24 tarjetas de memoria.

ALC 79 traducir 1.¿Quieres jugar tenis? 2.No, yo quiero jugar fútbol. 3.¿Quieres jugar baloncesto? 4.No, yo quiero ir de pesca.

ALC 79 traducir 1.¿Quieres jugar tenis? 1.Do you want to play tenis? 2.No, yo quiero jugar fútbol. 1.No, I want to play soccer. 3.¿Quieres jugar baloncesto? 1.Do you want to play basketball? 4.No, yo quiero ir de pesca. 1.No, I want to go fishing.

Partner activity Face your partner Read the instructions to them See if they understand what to do.

You will read a question asking your partner if they can do something. They will come up with an excuse. They are to be polite and say, No, I am sorry which is No, lo siento. They are to give a reason. – I am sick – I am tired – I am busy

Have your partner tell you 4 things they need to do.

¿Puedes jugar béisbol?

¿Puedes jugar fútbol americano

¿Puedes ir de pesca?

¿Puedes jugar vóleibol?

¿Puedes jugar videojuegos?

Exchange places.

Read the following directions to your partner

You will read a question asking your partner if they can do something. They will say they want to do the activity or no they do not want to do the activity An example would be 1.¿Quieres jugar tenis? 2.No, yo quiero jugar fútbol. 3.Or Sí yo quiero jugar tenis.

Have your partner tell you 4 things they need to do.

¿Quieres jugar fútbol?

¿Quieres jugar básquetbol?

¿Quieres jugar tenis?

¿Quieres ir a una fiesta?

¿Quieres ir de compras?

Pictionary Each person needs a piece of paper You will be in a group of three One person will draw. The other two will answer on their own paper. 1 st to write the answer correctly gets the point. First to seven wins and the game is over

Dibujante 1 Ir de compras Jugar vóleibol Tú quieres Pescar

Cambiar el dibujante

Dibujante 2 Estoy enfermo/a Ir a una fiesta Conmigo Jugar tenis

Cambiar el dibujante

Dibujante 3 Jugar fútbol americano Estoy cansado/a Yo voy Jugar fútbol

Asignación Create afterschool programs for children.

Flash cards Use your notes to make the flashcards. Activities write in Spanish draw on the other side. Verbs and conmigo contigo write English and Spanish. You have 15 minutes.

Create one of the following Poster, flyer, or pamphlet. Include – Welcome title – ID locations – Day of the week, – Time – Activity written and drawn