 Para empezar Fill in the blank with the correct word: 1) Hola, Beni, ¿______________ estás? 2) Beto, ¿______________ años tienes? 3) Rafael _______________________.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
How to change the endings
Advertisements

GUSTAR REPASO WE NEVER SAY YO, TÚ, USTED, ÉL or ELLA when using the verb gustar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Do you remember what we use?
Los verbos Capítulo 3.1.
More Stem-Changing Verbs eie o ue Querer – to wantpoder- to be able to Preferir – to preferdormir – to sleep Querer, Poder & Preferir are followed by.
Ser and Adjectives.
Diecisiete Ocho Veintitres Treinta Cinco ¡Hola!
Español 1 Ven Conmigo Capítulo 1 ¡Mucho gusto!.
 Para empezar Translate: 1) I like basketball a lot. 2) I do not like volleyball. 3) you like tennis. 4) I do not like the cafeteria. 5) You like mexican.
GUSTAR (and similar verbs). EXLPANATION GUSTAR is not conjugated like other regular verbs. It is NEVER used in the “yo”, “tú”, or “nosotros” forms. When.
Ahora Write out each equation in words, and solve = ? 7 – 1 = ?
Ser and Adjectives. The verb “ser” In English, “ser” is translated to mean “to be.”In English, “ser” is translated to mean “to be.” Ser is used with adjectives.
Subject Pronouns and the verb “ser” E.Q. ¿De dónde eres? ¿De dónde es la Sra. Girardin? ¿De dónde es tu amigo?
0. Cero 6. Seis Uno 7. Siete Dos 8. Ocho Tres 9. Nueve Cuatro 10. Diez
Los Números en Español Spanish4Teachers.org. Del 1 al 10 Spanish4Teachers.org Uno 1 Seis 6 Dos 2 Siete 7 Tres 3 Ocho 8 Cuatro 4 Nueve 9 Cinco 5 Diez 10.
Ejercicios #3 Warm-up 6/9 I am 12 yrs old-Tengo 12 años
Regular Verbs -ar, -er, -ir. What’s an infinitive? In Spanish: they end in an –ar, -er, or –ir In English: To___________… Hablar – to talk Comer – to.
Present Tense.  El Verbo – The action word in a sentence  El Infinitivo – The infinitive (to + a verb)  To walk = caminar  To run = correr  To hear.
Los Números Maestra Diaz Northwoods Park Middle school year.
Page 228 Realidades 1 The Verb TENER  The verb TENER, which means “to have” is an – er verb.  However, some forms of the verb are irregular.  You.
Repaso para el examen 1a Capítulos 1 y 2.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Los Números:
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 4Sra. Waters 4NHS 4español I.
05/10/20091 Capítulo 1: Tercer Paso UN REPASO Vocabulario: Los deportes, la comida, la música, y las clases Página 32.
saquen la tarea COMPLETE – todos los ejercicios en la hoja fotocopiada
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Los números 0-30 the numbers cero uno dos tres cuatro cinco.
Jeopardy PRONOMBRES SER/TENERGUSTAR NÚMEROS/ COLORES Traducciones Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Final Jeopardy.
CASH CAB 2.  Answer the question: ¿Cómo estás?  Bien; Regular.
TALKING ABOUT LIKES AND DISLIKES.  What do you like?  I like  ¿Qué te gusta?  Me gusta…  Example:  Me gusta la pizza. TO FIND OUT WHAT A FRIEND.
Rutina 1.¿De dónde eres? 2.¿Cómo estás? 3.¿Cómo te llamas? 4.¿De dónde es Sra. Kameya? 1.¿De dónde eres? 2.¿Cómo estás? 3.¿Cómo te llamas? 4.¿De dónde.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Los verbos: interesar; aburrir; gustar/(encantar)
REPASO DE LOS NÚMEROS
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. (Good morning) Buenas tardes. (Good afternoon) Buenas noches. (Good evening)
Vocabulario de Capítulo 1:
To have. Los Objetivos What does “tener” mean? Why do we use “tener”? How do we conjugate “tener”?
Ejercicio # 5 12/9 1. Where are you from?- 2. I’m from…-soy de…. 3. I’m more or less thanks- ESTOY mas o menos gracias 4. Take care- cuidate mucho 5. See.
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
INDIRECT OBJECT PRONOUNS Gustar, Interesar, Aburrir.
Preguntas y respuestas
Al azarA ver. Hagan ahora Repasemos Translate the following phrases from English to Spanish Good morning, sir. Good evening, ma’am ____________________________.
Los Numeros.
Ser means “to be” For each person (I, you, he, she, we, you all, they), there is a specific conjugation (verb form)
UNIDAD 3 LECCIÓN 1 Español 1 – Doctora Tartaglione.
-ar, -er and –ir verbs in the present tense. Review Verb Infinitive Conjugate Subject Conjugations Subject pronouns a part of speech indicating action.
ALC 4. Escribe los meses del año. ALC 4 Lunes el 30 de agosto.
Gustar to like. Gustar A verb is an action or state of being. An infinitive is the basic form of the verb. In English, most infinitives include the word.
Greetings review and Biographical Information. Greetings 1.Hello 2.Good morning 3.Good afternoon or Good evening 4.Good night.
¿Quién es? Él es (name). Ella es (name). Who is that?
Write a list of AT LEAST 3 Spanish-Speaking Countries.
“Verbs” in Spanish come in two forms: 1.Infinitive 2.Conjugation.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
La tarea From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form nd the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
Hoy es lunes. Es el 28 de septiembre del 2015 ¿Cuáles son los números de uno a treinta? ESCRIBE el número en español: (página 16) a. __________dólares.
-ER and –IR Verbs. Review Verb Infinitive Conjugate Subject Conjugations Subject pronouns a part of speech indicating action an unchanged verb. In English.
LUNES EL 29 DE AGOSTO ALC 3. Horario de hoy Entregar el disclosure ALC/objetivos Bienvenida – practica Leer Video Repaso de días y números acheivment.
SPANISH I SEMANA CUATRO. PARA EMPEZAR Please write the number of your age in Spanish!
Los Verbos What is a verb?. What is an infinitive? Bailar = To Dance Cantar = To Sing Nadar = To Swim Correr = To Run Escribir = To Write Esquiar = To.
Los Números y Hay. Así se dice: Identifying quantities: hay and numbers 0–30 there is Hay there are comes from infinitive haber* –used to express the.
Ch 1 Segundo y tercer Paso Review. Ser = to be. Fill in the blank with the correct form of SER.  Yo ______de Madrid.
Warm - up  Write down the age of the following members in your family.  Mom/dad  Sister/brother  Aunt/uncle  Cousin  Pet (if you have one)
Prueba (Quiz): ¡Hoy! 31 de agosto Repaso Prueba Corregir las pruebas
¿Cómo es usted? (Part 1) Who are you and what are you like?
Examen de cápitulo 1: ¡HOY!
2 de septiembre Para empezar Translate: 1) I am 15 years old. 2) This is my friend, his name is Jeff and is 16 years old. Write in Spanish: 3) 24 4)
Los Números p. 7.
¿Cuántos años tienes? ©VanesaDormi2015.
Transcripción de la presentación:

 Para empezar Fill in the blank with the correct word: 1) Hola, Beni, ¿______________ estás? 2) Beto, ¿______________ años tienes? 3) Rafael _______________________ (is) de México. 4) ¿Tú _______________________ (are) de California? 5) Yo _______________________ (am) de Chicago.  Repaso  Actividades Prueba de Cáp. 1; Paso 2 ¡viernes! 9 de septiembre

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

trece

catorce

quince

dieciséis

diecisiete

dieciocho

diecinueve

veinte

veintiuno

veintiuno veintidos veintitres veinticuatro veinticinco veintiseis veintisiete veintiocho Veintinueve treinta

 ¿Cuántos años tienes?  Tengo_________años.  ¿Cuántos años tiene?  Tiene_______años. I am ______years old. How old are you? He/She is ________years old. How old is he/she?

 In Spanish, all verbs end in a -ar, -er, or –ir  Verb endings change according to who the subject is.  Some verbs become a little funky in Spanish however, English has more funky inconsistencies. Por ejemplo: I amwe are you are he/she isthey are

 Yo (I) soy I am… tú (you) eres You are…. ella, él (you frml. He/she) es ______ is

 ¿De dónde eres?  Soy de los Estados Unidos  ¿De dónde es……?  Es de…….. I am from the United States Where are you from? He/She is from……….. Where is he/she from?

 Question words  Cómo¿Cómo estás?How?  Cómo ¿Cómo te llamas?How/What?  Cuántos¿Cuántos años tienes?  De dónde¿De dónde eres? **These question words have accents**

 the

 Music by….

 Write each vocabulary word 3 times each  Highlight accents  Highlight masculine/femine

 Ejercicicios 16 y 17

A mí me gusta

A tí te gusta

A él le gusta

A ella le gusta

A nosotros nos gusta

A ellos les gusta

A ellas les gusta

¿Qué te gusta?

 ¿Qué te gusta? Me gusta la comida mexicana me gusta mucho tenis. No me gusta la natación.

¿Te gusta…?

 ¿Te gusta el fútbol? Sí, pero me gusta más el béisbol. No. Me gusta la natación.

 Nouns: person, place, or thing.  Your vocabulario has an “la” or “el” in front of it.  El: usually used when the noun ends in an “o” ejemplo: el baloncesto  La: usually used when the noun ends with an “a” ejemplo: La comida

 Ejercicios 18-20

 Página 33; ejercicio 30

 Página 33; ejercicio 31 (en parejas)  Escriban las preguntas y las respuestas

 Grupos de 4  Each person within the group must pick from the following: Sports Food Music classes  Each member will interview the other 3 asking what each person likes or dislikes with the chosen category.  Write responses down.

 Página 41; ejercicios 8 y 9

 Take out your page with your photo with: Me llamo…. Soy de…. Tengo……años.  Add 2 likes and 2 dislikes. A mí me gustan…. No me gustan…